Ανήσυχος πως τα φθηνότερα κινέζικα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα προσελκύσουν τους Ευρωπαίους αγοραστές αντί για αυτά που κατασκευάζονται στην Ευρώπη, είναι ο επικεφαλής της Stellantis, Carlos Tavares, εκπέμποντας σήμα SOS στην ΕΕ για να αλλάξει την κατάσταση!
Τις ανησυχίες του για το κόστος παραγωγής των ηλεκτρικών που κατασκευάζονται στην Ευρώπη με αυτά της Κίνας εξέφρασε ο διευθύνων σύμβουλος της Stellantis, Carlos Tavares. Ο επικεφαλής του ευρωπαϊκού αυτοκινητιστικού κολοσσού, ανησυχεί ότι η αυτοκινητοβιομηχανία στη Γηραιά Ήπειρο θα πρέπει να ετοιμαστεί για σκληρό ανταγωνισμό απέναντι στις μάρκες της Κίνας. Ο λόγος έχει να κάνει με το κόστος παραγωγής στα αυτοκίνητα που εξάγονται από την Κίνα στην Ευρώπη και είναι πολύ χαμηλότερο από τα μοντέλα που συναρμολογούνται στα ευρωπαϊκά εργοστάσια.
«40% πιο ακριβά τα ευρωπαϊκά ηλεκτρικά»
«Η νομοθεσία στην Ευρώπη διασφαλίζει ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στην Ευρώπη είναι περίπου 40 τοις εκατό πιο ακριβά από αντίστοιχα οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα. Εάν η Ευρωπαϊκή Ένωση δεν αλλάξει την τρέχουσα κατάσταση, η αυτοκινητοβιομηχανία θα έχει την ίδια μοίρα με την ευρωπαϊκή βιομηχανία ηλιακών πάνελ . Νομίζω ότι έχουμε ξαναδεί αυτό το έργο. Είναι ένα πολύ ζοφερό σενάριο. Αλλά δεν χρειάζεται να πάει έτσι», είπε στην Automotive News Europe ο Tavares.
«Έως 10.000 ευρώ πιο φθηνή η παραγωγή στην Κίνα»
Παρόμοιες δηλώσεις με αυτές του Carlos Tavares έκανε και ο Patrick Koller, επικεφαλής της προμηθεύτριας εταιρείας αυτοκινήτων Forvia, η οποία εξαγόρασε πρόσφατα την Hella. Ο Koller μίλησε μα αριθμούς και μεταξύ άλλων υπογράμμισε πως οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες μπορούν συνήθως να κατασκευάσουν ένα ηλεκτρικό με 10.000 ευρώ λιγότερο από μια ευρωπαϊκή μάρκα.
«Αναπόφευκτα η παραγωγή θα βγει εκτός Ευρώπης»
Κλείνοντας, ο Carlos Tavares, έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου στις πολιτικές ηγεσίες των χωρών αλλά και την Ευρωπαϊκή Ένωση γενικότερα, υπογραμμίζοντας πως εάν δεν αλλάξει κάτι, τότε αναπόφευκτα θα οδηγήσει τις μάρκες στην Ευρώπη στη μείωση της παραγωγής αυτοκινήτων, την οποία και θα μεταφέρουν εκτός ΕΕ, σε χώρες όπου το κόστος είναι χαμηλότερο.
Κρούει τον κώδωνα του κινδύνου στην ΕΕ!!!
«40% πιο ακριβά τα ευρωπαϊκά ηλεκτρικά», λέει ο διευθύνων σύμβουλος της Stellantis.
«Αναπόφευκτα η παραγωγή θα βγει εκτός Ευρώπης αν δεν παρθούν μέτρα».
Patrick Koller: «Έως 10.000 ευρώ πιο φθηνή η παραγωγή στην Κίνα».
Θα εμπιστευόσουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο από την Κίνα ή θα έπαιρνες ευρωπαϊκό ακόμα και αν ήταν πιο ακριβό;