autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Τα σχέδια της Ε.Ε. για τους ρύπους οδεύουν προς καθυστέρηση διετίας

Τα σχέδια της Ε.Ε. για τους ρύπους οδεύουν προς καθυστέρηση διετίας

19/9/2024

Αντιμέτωπες με παύση παραγωγής ή πρόστιμα οι εταιρείες στην Ευρώπη
Έχουν επενδυθεί δισεκατομμύρια στα ηλεκτρικά μοντέλα διατυμπανίζει η ACEA
Οι περιβαλλοντικές ομάδες θεωρούν παράλογες τις καθυστερήσεις
Εξαιρετικά μακριά από τους στόχους του μεριδίου στην αγορά τα ηλεκτρικά

Αντιμέτωπες με παύση παραγωγής ή πρόστιμα οι εταιρείες στην Ευρώπη

Σύμφωνα με ρεπορτάζ του ενημερωτικού μέσου Bloomberg, το λόμπι των βιομηχανιών στην Ευρώπη κατέθεσε σχέδιο πρότασης το οποίο τονίζει στην Ευρωπαϊκή Ένωση την ενεργοποίηση έκτακτης ρύθμισης με στόχο τη διετή καθυστέρηση ενεργοποίησης των ρυθμίσεων για τους ρύπους στις αυτοκινητοβιομηχανίες. Το υπάρχον μέτρο προβλέπει ότι από το 2025, εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης, οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να μειώσουν τους ρύπους των μοντέλων τους στα 95 γραμμάρια/ χιλιόμετρο. Όμως, αυτό ακριβώς το μέτρο, θα μπορούσε είτε να ωθήσει στην παύση της παραγωγής περίπου 2.000.000 μοντέλων, είτε στην έκθεση των εταιρειών σε πρόστιμα τα οποία θα μπορούσαν να ξεπεράσουν τα 13 δισεκατομμύρια ευρώ για τα επιβατικά μοντέλα και περίπου τα 3 δισεκατομμύρια ευρώ για τα φορτηγά.

Έχουν επενδυθεί δισεκατομμύρια στα ηλεκτρικά μοντέλα διατυμπανίζει η ACEA

Τα στοιχεία αυτά φαίνονται να παρουσιάζονται στον φάκελο της ACEA (Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτου), σύμφωνα με ρεπορτάζ του μέσου ενημέρωσης Bloomberg. Μέχρι στιγμής, η ACEA δεν έχει προβεί σε αναφορά για το ρεπορτάζ, ούτε έγγραφη, ούτε μέσω τοποθέτησης εκπροσώπου της. Αντίθετα, η ένωση έχει τοποθετηθεί μόνο για την κατάσταση περί των νέων μέτρων ως εξής: «Η αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρωπαϊκής Ένωσης έχει επενδύσει δισεκατομμύρια στην ηλεκτροκίνηση έτσι ώστε να μπορέσει να διαθέσει οχήματα στην αγορά, δίχως όμως να υπάρχουν τα απαραίτητα όπλα για την μετάβαση αυτή».
 

Οι περιβαλλοντικές ομάδες θεωρούν παράλογες τις καθυστερήσεις

Η Transport & Environment, διακεκριμένη και γνωστή περιβαλλοντική ομάδα, έχει χαρακτηρίσει την πρόταση για καθυστέρηση των νέων στόχων ως «παράλογη», υποστηρίζοντας πως οι αυτοκινητοβιομηχανίες είχαν αρκετό χρόνο ώστε να προετοιμαστούν, καθώς και πως έχουν επωφεληθεί από τα υψηλά ποσοστά κέρδους όπως αυτά ακολούθησαν την πανδημία του κορονοϊού. Ας δούμε όμως τι δήλωσε η Marie Cheron, επικεφαλής της πολιτικής για τα οχήματα στη Γαλλική T & E: «Οι κατασκευαστές έχουν αποκομίσει κέρδη που ξεπέρασαν τα 130 δισεκατομμύρια ευρώ από το 2022 και είχαν χρόνια να προετοιμαστούν για τους στόχους των εκπομπών. Τώρα, προσπαθούν να προκαλέσουν κατάσταση έκτακτης ανάγκης ώστε να συνεχίσουν να πωλούν ρυπογόνα αυτοκίνητα».
 

Εξαιρετικά μακριά από τους στόχους του μεριδίου στην αγορά τα ηλεκτρικά

Για να καταφέρει να αντεπεξέλθει η συνολική ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτων με το νέο πλαίσιο κανόνων για τους ρύπους, υπολογίζεται ότι το μερίδιο των ηλεκτρικών μοντέλων στα επιβατικά αυτοκίνητα και φορτηγά πρέπει να κυμαίνεται μεταξύ 20 και 22%. Επί του παρόντος, το ποσοστό τους δεν ξεπερνά το 15% στα επιβατικά και βρίσκεται ακόμη χαμηλότερα στα φορτηγά. Ο όμιλος Volkswagen, ο οποίος αναμένεται να είναι μεταξύ εκείνων που δεν θα «πιάσουν» τους νέους στόχους, είχε προειδοποιήσει ότι μπορεί να χρειαστεί να κλείσει εργοστάσια. Έτσι, προ ημερών, προχώρησε στην κατάργηση των προστατευτικών διατάξεων για τις θέσεις εργασίας στη Γερμανία, ένα μέτρο το οποίο ίσχυε για περισσότερες από τρεις δεκαετίες! Η εταιρεία βρίσκεται στη χειρότερη θέση μεταξύ των ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών για τη συμμόρφωση με τους αυστηρότερους κανόνες CO2 του 2025, όπως υποστηρίζει ο αναλυτής Philippe Houchois.

Θυμίζουμε ότι στους μακροπρόθεσμους στόχους της Ε.Ε. βρίσκεται η σταδιακή κατάργηση των πωλήσεων νέων οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης έως το 2035, στόχος ο οποίος αναμένεται να επανεξετασθεί μέσα στο 2026.

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις