Φαίνεται ότι η χαρά των κατόχων ηλεκτρικών αυτοκινήτων ότι δεν χρειάζεται να πληρώνουν τέλη κυκλοφορία κάθε χρόνο θα κοπεί κάπως απότομα!
Το 2025 η Αγγλία θα επιβάλλει τέλη στα ηλεκτρικά
Ακουγόταν σαν φήμη, αλλά πλέον είναι επίσημο. Ο υπουργός οικονομικών της Βρετανίας δήλωσε ότι επειδή τα αρμόδια όργανα της κυβέρνησης προβλέπουν των 50% των νέων οχημάτων θα είναι ηλεκτρικά μέχρι το 2025 και ότι θα χάσουν ένα σημαντικό μέρος του προϋπολογισμού από τα τέλη κυκλοφορίας και από το φόρο καυσίμων, θα επιβληθεί ένας ειδικός φόρος κατανάλωσης οχημάτων. Επίσης ανέφερε ότι η συγκεκριμένη κίνηση γίνεται ώστε το φορολογικό σύστημα της χώρα να παραμένει δίκαιο. Το κόστος των τελών θα είναι 11,5 ευρώ για το πρώτο χρόνο κυκλοφορίας και μετά θα αυξάνεται στα 189 ευρώ για τα επόμενα πέντε χρόνια.
Θετικοί στο συγκεκριμένο μέτρο οι φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης
Οι τοπικοί «άρχοντες» άκουσαν με ευχαρίστηση τη συγκεκριμένη απόφαση και τάχτηκαν υπέρ του υπουργού. Μάλιστα, εκπρόσωπος τους δήλωσε ότι μπορεί τα ηλεκτρικά να είναι λιγότερα βλαβερά για το περιβάλλον από τα θερμικά μοντέλα, αλλά συνεχίζουν να επιβαρύνουν τη φθορά των δρόμων, να χρησιμοποιούν δημόσιες θέσεις παρκαρίσματος, να συμβάλουν στην κίνηση και να ρυπαίνουν με το δικό τους τρόπο. Συμπλήρωσε ότι είναι ένα δίκαιο μέτρο και οι κάτοχοι των ηλεκτρικών μοντέλων θα βάλουν κι αυτοί το δικό τους λιθαράκι στην αναβάθμιση του οδικού δικτύου και των εναλλακτικών λύσεων μετακίνησης.
Γκρίνια και προβληματισμός από τις αυτοκινητοβιομηχανίες
Στελέχη, έμποροι και άνθρωποι που απασχολούνται γύρω από το χώρο της αυτοκίνησης είναι τελείως αντίθετοι με το συγκεκριμένο μέτρο. Αναφέρουν ξεκάθαρα ότι είναι μια «τιμωρητική» πολιτική εναντίον της νέας τεχνολογίας, που μόνο φθηνή δεν είναι. Μάλιστα επιχειρηματολογούν ότι η συγκεκριμένη κίνηση θα φρενάρει την μεταβίβαση προς την ηλεκτροκίνηση, τη στιγμή που η επιδότηση αγοράς για ηλεκτρικό όχημα αναμένεται σύντομα να μειωθεί ή ακόμα και να καταργηθεί όπως έγινε στη Σουηδία. Να σημειώσουμε ότι η Αγγλία έχει δεσμευτεί ότι θα απαγορεύσει τη πώληση νέων αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης το 2030 κι ετοιμάζει αύξηση στη φορολόγηση των ορυκτών καυσίμων από το Μάρτιο του 2023.
Τελικά πρέπει να πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας τα ηλεκτρικά;
Η απάντηση είναι πολυδιάστατη. Αν το δούμε από περιβαλλοντικής άποψης δεν οφείλουν οι κάτοχοι ηλεκτρικών αυτοκινήτων να επιβαρύνονται με ένα ετήσιο πόσο (μικρό ή μεγάλο) από τη στιγμή που έχουν επενδύσει ένα σημαντικό χρηματικό μέρος για να αποκτήσουν ένα όχημα με σχεδόν μηδενικούς ρύπους. Από την άλλη όμως, συνεχίζουν να χρησιμοποιούν δημόσιους δρόμους και προκαλούν τη φθορά τους σε ένα σημαντικό βαθμό, αν μάλιστα αναλογιστούμε το αυξημένο βάρος τους. Το ερώτημα που θα πρέπει να απασχολεί όμως δεν είναι αν θα έρθουν τέλη κυκλοφορίας στα ηλεκτρικά, γιατί αργά ή γρήγορα θα εφαρμοστεί και στην Ελλάδα στο συγκεκριμένο μέτρο. Το θέμα είναι με πως θα καθορίζεται το κόστος για τον κάθε ιδιοκτήτη, διότι η αδικία θα είναι πληρώνει τα ίδια τέλη ο κάτοχος ενός ηλεκτρικού των 20.000 ευρώ και ένας των 80.000 ευρώ.
Η Βρετανία, η πρώτη χώρα στην Ευρώπη που βάζει τέλη στα ηλεκτρικά
Για δίκαιο φορολογικό μέτρο μίλησε ο υπουργός οικονομικών
Οι εταιρίες φωνάζουν ότι θα σταματήσει τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση
Οι υποστηριχτές λένε ότι και τα ηλεκτρικά επιβαρύνουν το οδικό δικτυο.
Αδικία ότι θα πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας τα ηλεκτρικά ή αδικία είναι ότι όλοι οι κάτοχοι των ηλεκτρικών θα πληρώνουν το ίδιο, ανεξαρτήτως το κόστος του αυτοκινήτου τους;