Δυναμικό το πρώτο τρίμηνο για την αγορά αυτοκινήτου, με τους Έλληνες να δίνουν ξανά τη μερίδα τους λέοντος στους κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου, ενώ η στροφή προς την ηλεκτροκίνηση φαίνεται να έχει έρθει και στην χώρα μας, αφού υπήρξε αύξηση στην αγορά των ηλεκτρικών κατά 175%.
47% αύξηση για τα βενζινοκίνητα και 63,5% για το diesel
Όπως φαίνεται από τα στοιχεία που έδωσε στο φώς της δημοσιότητας η Ένωση Ευρωπαϊκών Κατασκευαστών Αυτοκινήτων, οι Έλληνες επιμένουν στα «κλασσικά» καύσιμα. Συγκεκριμένα το πρώτο τρίμηνο του 2023 αγοράστηκαν 14.925 αυτοκίνητα βενζίνης και 5.623 πετρελαιοκίνητα, ενώ την ίδια χρονική περίοδο πέρυσι είχαν πουληθεί 10.153 και 3.439 αντίστοιχα. Σε ποσοστιαίες μονάδες αυτό μεταφράζεται σε αύξηση 47% για τη βενζίνη και 63,5% για το πετρέλαιο, δείχνοντας ότι η απόφαση των περισσότερων καταναλωτών δεν επηρεάστηκε από τις υψηλές πτήσεις που έκαναν οι τιμές των καυσίμων ή τους περιορισμούς που έρχονται στο τομέα των ρύπων.
Μάλιστα οι πωλήσεις των βενζινοκίνητων αυτοκινήτων αυξήθηκε σε όλη την Ευρώπη κατά 18,6%, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι αυτές οι πωλήσεις αφορούν μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης που δεν διαθέτουν καμία ηλεκτρική υποβοήθηση.
Πάνω από 9.000 ήπια ή fullυβριδικά βγήκαν στους δρόμους
Από τα συνολικά 33.772 αυτοκίνητα που πωλήθηκαν το πρώτο 3μηνο, τα 9.177 (27,2%) ήταν ήπια ή full υβριδικά δείχνοντας ότι αρκετοί καταναλωτές αναζητάνε τα πλεονεκτήματα του ρεύματος χωρίς όμως την υποχρέωση της φόρτισης. Μάλιστα σε σχέση με πέρυσι υπάρχει αύξηση 48,3% στη συγκεκριμένη κατηγορία, τη στιγμή που σε όλη την Ευρώπη φτάνει το + 28,1%.
¶νοδο για τα Plug-In στην Ελλάδα, αλλά πτώση στην Ευρώπη
Ένα ενδιαφέρον στατιστικό υπάρχει στην κατηγορία των Plug-Ιn. Ενώ σε όλη την Ευρώπη γνωρίζουν πτώση 3,6%, με αποκορύφωμα τη Γερμανία που έπεσαν 44,6%, στην Ελλάδα οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 38,6%, φτάνοντας τις 1.766 έναντι των 1.274 που ήταν τον Ιανουάριο-Μάρτιο του 2022. Αυτή η πτωτική τάση στην Ευρώπη δείχνει ότι παρόλο που τα Plug-In συνδυάζουν τα πλεονεκτήματα του ρεύματος και του κλασσικού καυσίμου δεν έχουν καταφέρει ακόμα να πείσουν τους ιδιώτες και ότι κυρίως απορροφούνται από εταιρείες που έχουν και φορολογικά κίνητρα.
Τα ηλεκτρικά γίνονται μέρος της καθημερινότητας μας!
Όλο και περισσότεροι Ευρωπαίοι επιλέγουν ένα αμιγώς ηλεκτρικό όχημα για την μετακίνησης του και αυτό φαίνεται από την αύξηση 43,2% στις πωλήσεις. Ακόμα και στην Ελλάδα, όπου δεν είναι ακόμα πλήρως αναπτυγμένο το δίκτυο φορτιστών, ενώ γίνονται κάποιες σοβαρές προσπάθειες και οι περισσότεροι καταναλωτές δεν είναι σωστά πληροφορημένοι για την ηλεκτροκίνηση, πουλήθηκαν 1.392 ηλεκτρικά μοντέλα (το 4% των συνολικών ταξινομήσεων), όταν πέρυσι την ίδια περίοδο είχαν αγοραστεί μόλις 505. Πρόκειται για μια αύξηση 175,6%, που αν και είναι ουτοπική, δείχνει την τάση της αγοράς να αγκαλιάσει τα νέα δεδομένα της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Τέλος, 889 καταναλωτές (αύξηση 2,3%) επέλεξαν αυτοκίνητα με διαφορετικό καύσιμο, όπως υγραέριο και φυσικό αέριο, νούμερο που οφείλεται και στις περιορισμένες επιλογές στην συγκεκριμένη κατηγορία.
Πώς σου φαίνονται οι επιλογές των Ελλήνων;
Αυξήθηκαν οι πωλήσεις κάτα 50,6%
Πάνω από το 55% επέλεξαν «καθαρή» βενζίνη και πετρέλαιο!
Σχεδόν 1 στους 3 πήρε υβριδικό!
Αύξηση και για τα Plug-In, τη στιγμή που στην Ευρώπη πέφτουν!
175% πάνω οι πωλήσεις των ηλεκτρικών.
Εσύ τι καύσιμο θα διάλεγες αν αγόραζες αύριο αυτοκίνητο;