autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Το diesel «μας τελείωσε»: ποια τα ελάχιστα μοντέλα που υπάρχουν πλέον στην αγορά;

Το diesel «μας τελείωσε»: ποια τα ελάχιστα μοντέλα που υπάρχουν πλέον στην αγορά;

13/3/2025

Ο ένας μετά τον άλλο οι κατασκευαστές αποχώρησαν οριστικά από τους diesel κινητήρες
Μοναδικό μικρό κατηγορίας Β παραμένει μόνο το Renault Clio
Και στα μικρομεσαία, ελάχιστα προς παράδοση Focus, 2.0 lt πλέον τα TDI Golf και T-Roc
Μοναδική εναλλακτική λύση για οικονομικό καύσιμο, τα μοντέλα με εργοστασιακό LPG

Ο ένας μετά τον άλλο οι κατασκευαστές αποχώρησαν οριστικά από τους diesel κινητήρες

Η περίοδος που διανύουμε είναι ιστορικά η εποχή με τις περισσότερες επιλογές κινητήρων στην Αυτοκίνηση. Θερμικές, ηλεκτρικές ή υβριδικές,  οι «μονάδες ισχύος» είναι περισσότερες από αρκετές για να επιλέξει ο καθένας τον τρόπο που θέλει να κινείται το αυτοκίνητο του: αμέτρητες βενζινοκίνητες, πετρελαιοκίνητες, υγραεριοκίνητες εκδόσεις-με εργοστασιακό μάλιστα LPG ή CNG, ήπια υβριδικές, full υβριδικές, Plug-in υβριδικές ή αμιγώς ηλεκτρικές για όλα τα γούστα και όλα τα βαλάντια. Για να μην αναφερθούμε και στο σύστημα e-Power της Nissan, που είναι κι αυτό μια κατηγορία από μόνο του. Έχει όμως σημάνει σταδιακά το τέλος εξέλιξης των πετρελαιοκινητήρων;  Ο ένας μετά τον άλλο, οι κατασκευαστές αποχωρούν  οριστικά από τους diesel κινητήρες και όπως όλα δείχνουν η συγκεκριμένη αυτή επιλογή, μάλλον δεν θα αποτελεί στο μέλλον μέρος της…πολυποικιλότητας στην οποία αναφερόμαστε.

Μοναδικό μικρό κατηγορίας Β παραμένει μόνο το Renault Clio

Λίγο οι νόρμες για τις εκπομπές καυσαερίων, λίγο οι διαβουλεύσεις της Ε.Ε. με την Αυτοκινητοβιομηχανία για το…Euro 7, λίγο τα κεφάλαια που απαιτηθήκαν για την μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, οι πετρελαιοκινητήρες ο ένας μετά τον άλλο, δείχνουν να μας αποχαιρετούν από τις προϊοντικές γκάμες των μοντέλων που πωλούνταν στην Γηραιά Ήπειρο. Ειδικά στα μικρά αυτοκίνητα, το μοναδικό μοντέλο που εξακολουθεί να διατίθεται-μεταξύ άλλων-και με κινητήρες diesel, είναι αποκλειστικά το Renault Clio, μετά και την αποχώρηση και του…αντίπαλου δέοντος, του Citroen C3,  από το πεδίο της πετρελαιοκίνησης.

Και στα μικρομεσαία, ελάχιστα προς παράδοση Focus, 2.0 lt πλέον τα TDI Golf και T-Roc

Ο γνωστός αξιόπιστος και οικονομικός σε κατανάλωση «πασπαρτού» DCi κινητήρας που κινεί…αμέτρητα Ευρωπαϊκά μοντέλα, θα εξακολουθεί να κινεί πάντως-πέραν του Clio-τα μεσαία και μεγάλα-και άρα ακριβότερα μοντέλα-της Mercedes, για όσους αγοραστές εξακολουθούν να παραμένουν…παραδοσιακοί. Αντίστοιχο τοπίο διαμορφώνεται και στους «απέναντι» premium Γερμανούς, στη BMW, που επίσης εξακολουθούν να παρέχουν την επιλογή του πετρελαίου στους πελάτες τους, σε εξίσου πάντως «αλμυρά» από πλευράς τιμής μοντέλα. Κάτι που σημαίνει, ότι οι επιλογές που απομένουν σε όσους θέλουν κάτι πιο mainstream σε πετρέλαιο για να κάνουναπλά τη δουλεία τους, μειώνονται:  η Ford τις ώρες που γράφονται αυτές οι γραμμές ξεπουλάει τα τελευταία Focus 1.5 D και τα μόνα «βατά» diesel μοντέλα που απομένουν πλέον στην αγορά, είναι εκείνα της VW και της Skoda,  που «φοράνε» το γνωστό και μη εξαιρετέο TDi κινητήρα, ο οποίος ωστόσο πλέον θα διατίθεται αποκλειστικά ως 2λιτρος.

Μοναδική εναλλακτική λύση για οικονομικό καύσιμο, τα μοντέλα με εργοστασιακό LPG

Μοναδική εναλλακτική λύση για οικονομικό καύσιμο πέρα από το «βραδύκαυστο» πετρέλαιο, αποτελούν τα μοντέλα με εργοστασιακό LPG. Πεδίο στο οποίο εξειδικεύεται ο όμιλος Groupe Renault, με τα μοντέλα των Dacia και Renault. Τα πιο «value for money» Sandero και Duster εξακολουθούν να παράγονται με τον γνωστό TCe κινητήρα σε έκδοση LPG, όπως και τα αντίστοιχα «ξαδελφάκια» τους Clio και Captur. Τα τελευταία, και με δεδομένο τη διαφορά τιμής υγραερίου-βενζίνης να παραμένει…εδώ και δεκαετίες στο ήμισυ, δείχνουν να αποτελούν μια καλή εργοστασιακή αξιόπιστη λύση για όσους θέλουν το χαμηλότερο κόστος καύσιμων που τους προσέφερε ως τώρα η-δυσεύρετη πλέον-πετρελαιοκίνηση.

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις

LEASING
LEASING