Η Toyota εργάζεται για την κατασκευή ενός χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων που σκοπεύει να χρησιμοποιήσει στα υβριδικά της μοντέλα! Διέρρευσαν σχέδια από την πατέντα.
Τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα είναι συνυφασμένα με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, ωστόσο όπως όλα δείχνουν η Toyota σκέφτεται να το αλλάξει αυτό. Η ιαπωνική μάρκα εργάζεται για να εξασφαλίσει πως τα δικά της υβριδικά οχήματα στο μέλλον θα έχουν τη δυνατότητα να εξοπλίζονται και με χειροκίνητο κιβώτιο.
Νέο σύστημα με τρεις αντλίες συμπλέκτη
Σχέδια από δίπλωμα ευρεσιτεχνίας που διέρρευσαν δείχνουν ότι η Toyota ετοιμάζει ένα σύστημα που θα διευκολύνει τη χρήση χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων σε υβριδικά οχήματα επιδόσεων. Το σύστημα έχει ως στόχο του να διαχειρίζεται την συνύπαρξη του κινητήρα εσωτερικής καύσης, του ηλεκτροκινητήρα και των απαιτήσεών τους στο κιβώτιο ταχυτήτων, εστιάζοντας στην εύρυθμή λειτουργία του.
Ο τρόπος λειτουργίας
Η πατέντα δείχνει ένα περίπλοκο σύστημα με μία βαλβίδα μεταφοράς και τρεις αντλίες συμπλέκτη. Δύο από τις αντλίες θα συνδέονται, μία με το πεντάλ του συμπλέκτη και μία με τον εγκέφαλο, ενώ θα υπάρχει και μία τρίτη βασική αντλία. Ανάλογα με το ποια αντλία θα παρέχει μεγαλύτερη πίεση από αυτές του συμπλέκτη ή του εγκέφαλου, η βαλβίδα μέσω του υδραυλικού κυκλώματος θα επιτρέπει τη ροή του υγρού στην βασική αντλία του συμπλέκτη.
Θα μπορεί να δουλεύει και ως συμβατικό χειροκίνητο κιβώτιο
Το νέο σύστημα μεταξύ άλλων επιτρέπει στον υπολογιστή του αυτοκινήτου να αποσυνδέει τον κινητήρα από τους τροχούς όποτε θέλει. Επιπλέον το δίπλωμα ευρεσιτεχνίας περιγράφει μια λειτουργία σπορ όπου μία από τις αντλίες και συγκεκριμένα αυτή που ελέγχεται από τον εγκέφαλο του αυτοκίνητου, μπορεί να απενεργοποιηθεί πλήρως. Με αυτή τη ρύθμιση το αυτοκίνητο θα λειτουργεί ακριβώς όπως θα λειτουργούσε ένα τυπικό χειροκίνητο κιβώτιο.