autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Toyota Yaris Cross: Best-seller SUV πόλης, τώρα και με 130 άλογα

Toyota Yaris Cross: Best-seller SUV πόλης, τώρα και με 130 άλογα

18/3/2025

Ο ίδιος κινητήρας των 116 ίππων, πλέον βγάζει 130 άλογα.
Έχει πιο ισχυρό ηλεκτροκινητήρα, σε ισχύ (+4 PS) & ροπή (+44 Nm).
Αναβαθμίστηκε το λογισμικό & το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων e-CVT.
Ίδια χωρητικότητα μπαταρίας, σταθερή η τάση (δουλεύει στα 177,6 Volt).

Toyota Yaris Cross: Το Νο1 σε πωλήσεις αυτοκίνητο της ελληνικής αγοράς, ακόμη πιο ισχυρό

Έχει το προνόμιο της 4κίνησης, στοιχείο που σπάνια συναντάς στην κατηγορία των μικρών SUV. Έπειτα, έχει το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα του να είναι το πιο οικονομικό στην κατηγορία του σε μέση πραγματική κατανάλωση (5,3 λτ./100 χλμ.), έχοντας επίσης κορυφαίες after sales υπηρεσίες (6 χρόνια εγγύηση και 11 χρόνια εγγύηση μπαταρίας χωρίς περιορισμό χιλιομέτρων). Όλα τα παραπάνω αφορούν το best-seller του 2024, Toyota Yaris Cross, στην full υβριδική έκδοση των 116 ίππων.
 
Το συγκεκριμένο σύνολο εξακολουθεί να πωλείται στη χώρα μας (από 24.270 ευρώ), όμως πλέον η γκάμα του έχει κι άλλη μία πρόταση. Το αναβαθμισμένο Toyota Yaris Cross πέραν των περισσότερων εξοπλιστικών του παροχών (π.χ. οθόνη αφής 10,5 ιντσών), είναι πλέον ακόμη πιο ισχυρό, μιας υπάρχει έκδοση 130 ίππων.
 
Πάμε να δούμε πώς λειτουργεί το αναβαθμισμένο Toyota Yaris Cross με τα 130 άλογα και την 5η γενιά υβριδικής τεχνολογίας Toyota.

Ο ίδιος κινητήρας των 116 ίππων, πλέον βγάζει 130 άλογα

Κάτω από το καπό του Toyota Yaris Cross Hybrid 130 βρίσκουμε το ίδιο θερμικό μοτέρ με το μοντέλο των 116 ίππων. Πρόκειται για τον 3κύλινδρο και 1.490 κ.εκ. ατμοσφαιρικό κινητήρα, που φέρει σύστημα έμμεσου ψεκασμού βενζίνης, ο οποίος λειτουργεί σε κύκλο Atkinson για μεγαλύτερο βαθμό θερμοδυναμικής απόδοσης. Η ισχύς του παραμένει σταθερή στα 92 άλογα (στις 5.500 σ.α.λ.), ενώ η ροπή είναι στα 120 Nm (3.600-4.800 σ.α.λ.).
 
Τεχνικά χαρακτηριστικά Toyota Yaris Cross Hybrid 116 PS Toyota Yaris Cross Hybrid 130 PS
Κινητήρας βενζίνης*    
Κυβισμός (κ.εκ.) 1.490 1.490
Κύλινδροι/Βαλβίδες 3 σε σειρά/12 3 σε σειρά/12
Λειτουργία Έμμεσος ψεκασμός + Κύκλος Atkinson Έμμεσος ψεκασμός + Κύκλος Atkinson
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) 92/5.500 92/5.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 120/3.600-4.800 120/3.600-4.800
Σχέση συμπίεσης 14.0:1 14.0:1
     
Ηλεκτροκινητήρας (MG2)*    
Τύπος/τεχνολογία Συγχρονισμένος μόνιμου μαγνήτη Συγχρονισμένος μόνιμου μαγνήτη
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) 80/- 84/-
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 141/- 185/-
Συνδυαστική ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) 116/- 130/-
Μέγιστη ροπή (Nm/σ.α.λ.) 207/- 207/-
     
Μπαταρία*    
Τύπος/τεχνολογία Ιόντων λιθίου Ιόντων λιθίου
Αριθμός κελιών 48 48
Ονομαστική τάση (V) 178 178
Χωρητικότητα σε αμπερώρια (amp/h) 4,3 4,3
Χωρητικότητα σε κιλοβατώρες (kWh) 0,76 0,76
     
Κιβώτιο-Μετάδοση*    
Τύπος κιβωτίου Αυτόματο e-CVT Αυτόματο e-CVT
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς Στους εμπρός τροχούς
     
Κατανάλωση - Επιδόσεις*    
Μέση κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) 4,5 4,8
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) 101 108
0-100 χλμ./ώρα 11,2 10,7
80-120 χλμ./ώρα 9,3 8,9
Ρεζερβουάρ (λτ.) 36 36
*εργοστασιακές τιμές
**Σε κίτρινο πλαίσιο οι διαφορές των δύο μοντέλων 

Ισχυρότερη ηλεκτρογεννήτρια MG1, περισσότερα άλογα & ροπή στον ηλεκτροκινητήρα MG2

Η διαφορά του αναβαθμισμένου Toyota Yaris Cross των 130 ίππων εντοπίζεται στο ηλεκτρικό/υβριδικό του σύνολο. Όπως αναφέρει η Toyota, η ηλεκτρογεννήτρια MG1 είναι μεγαλύτερη και περισσότερο ισχυρή. Αυτός ο βοηθητικός κινητήρας  ουσιαστικά βάζει σε λειτουργία τον βενζινοκινητήρα και χρησιμεύει ως μίζα του. Παράλληλα, φορτίζει την μπαταρία του υβριδικού συστήματος και παράγει ενέργεια για να τροφοδοτήσει τον δεύτερο ηλεκτροκινητήρα της διάταξης, με κωδική ονομασία MG2.
 
Ο δεύτερος αυτός ηλεκτροκινητήρας έχει καλύτερες προδιαγραφές:

  • 84 άλογα (από 80 που ήταν πριν)
  • 185 Nm ροπής (από 141 που ήταν πριν) και μάλιστα σε όλο το εύρος στροφών

Η Toyota δηλώνει κατανάλωση 4,8 λτ./100 χλμ. & χαμηλές εκπομπές ρύπων

Ο MG2 ηλεκτροκινητήρας είναι συνδεδεμένος απευθείας με τους εμπρός τροχούς. Σε συνθήκες πλήρους φόρτισης της μπαταρίας ο MG1 είναι σβηστός και ο MG2 κινεί αποκλειστικά τους τροχούς. Ανάλογα με τις συνθήκες κίνησης (π.χ. σε υψηλές ταχύτητες) το βασικό θερμικό μοτέρ μπορεί να κινεί απ' ευθείας τους τροχούς, να τροφοδοτεί τον MG2 μέσω του MG1, ή να φορτίζει την υβριδική μπαταρία μέσω του MG1.
 
Έχουμε δει σε άλλα υβριδικά SUV πόλης ισχυρότερο ηλεκτροκινητήρα (π.χ. Honda Jazz Crosstar & MG ZS MAX Hybrid+), όμως στην πράξη το σύνολο του Toyota Yaris Cross Hybrid 130 αποδεικνύεται εξαιρετικά αποδοτικό. Σύμφωνα με την ιαπωνική μάρκα, η μέση κατανάλωση του μοντέλου είναι στα 4,8 λτ./100 χλμ., με τους ρύπους να παραμένουν χαμηλά (108 γρ.CO/χλμ.).

Αναβαθμίστηκε το λογισμικό & το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων e-CVT, χωρίς αλλαγές στην μπαταρία

Κατά τα άλλα, υπάρχουν επιπλέον τεχνικές αλλαγές. Όπως αναφέρει η Toyota, το αναβαθμισμένο Yaris Cross Hybrid 130 περιλαμβάνει μία νέα μονάδα ελέγχου ισχύος (PCU) η οποία θα περιορίζει τις ηλεκτρικές απώλειες και θα διατηρεί σε υψηλά επίπεδα την αποδοτικότητα του καυσίμου. Αντίστοιχα, το software του μοντέλου άλλαξε για να προσαρμοστεί στο αναβαθμισμένο μηχανικό σύνολο, ενώ καινούργιας τεχνολογίας είναι και το κιβώτιο ταχυτήτων/διαφορικού e-CVT.
 
Διαφορές δεν εντοπίζονται στις προδιαγραφές της μπαταρίας του υβριδικού συνόλου, η οποία φορτίζει με ρεύμα σε κάθε φρενάρισμα (ανάκτηση ενέργειας). Η χωρητικότητά της παραμένει στις 0,76 κιλοβατώρες και η ονομαστική τάση στα 177,6V.

Πιο ομαλή επιτάχυνση & καλύτερες επιδόσεις

Λογικό και επόμενο, η μεγαλύτερη ισχύς του Toyota Yaris Cross Hybrid 130 συνεπάγεται και καλύτερες επιδόσεις. Η ιαπωνική μάρκα αναφέρει 0,5 δλ. καλύτερο 0-100 χλμ./ώρα (10,7 δλ.), αλλά και 0,4 καλύτερη επιτάχυνση 80-120 χλμ./ώρα (8,9 δλ.).
 
Από εκεί και πέρα, υπάρχει βελτίωση στην οδηγική αίσθηση. Όπως τονίζει η Toyota, η απόδοση του συνόλου και της υβριδικής μπαταρίας έχουν μεγιστοποιηθεί στο Hybrid 130. Το στοιχείο αυτό, μαζί με τι υψηλότερο επίπεδο ροπής σε όλες τις στροφές του κινητήρα, δίνει στο Yaris Cross μια πιο δυναμική αίσθηση και απόκριση με απόδοση επιτάχυνσης και επιβράδυνσης που ενισχύει την οδηγική απόλαυση, είτε σε αστικούς δρόμους είτε έξω σε ανοιχτό δρόμο. Πιο ενδεικτική είναι η αίσθηση στην επιτάχυνση, η οποία πλέον έχει περισσότερο γραμμικό χαρακτήρα.

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε

CITROEN
PEUGEOT