Η χειρότερη σιδηροδρομική τραγωδία στην Ελλάδα εξελίσσεται από χθες το βράδυ λίγο έξω από τη Λάρισα μετά από σύγκρουση τρένων που άφησε πίσω της 32 νεκρούς.
Hellenic Train: Σημειώθηκε μετωπική σύγκρουση
Η επίσημη ανακοίνωση της Hellenic Train ανάφερε:
«Στον Ευαγγελισμό σημειώθηκε μετωπική σύγκρουση δύο αμαξοστοιχιών: μιας εμπορευματικής αμαξοστοιχίας και της αμαξοστοιχίας IC 62 που είχε αναχωρήσει από Αθήνα προς Θεσσαλονίκη.
Την ώρα της σύγκρουσης επέβαιναν περίπου 350 επιβάτες.
Στο σημείο έσπευσαν πυροσβέστες και προσωπικό της Hellenic Train, που συμμετείχαν σε επιχειρήσεις διάσωσης και παροχή βοήθειας στους ταξιδιώτες».
Άμορφη μάζα τα βαγόνια 1 και 2
Άμεση ήταν η κινητοποίηση της Πυροσβεστικής που επιχειρούσε όλα τα βράδυ με 40 πυροσβέστες και 17 οχήματα, ενώ τη δική του μάχη δίνει το ΕΚΑΒ με 30 ασθενοφόρα με τη συνδρομή της ελληνικής αστυνομίας.
Ήδη από την Αθήνα έχουν ξεκινήσεις μηχανουργοί και σωστικά συνεργεία για βοηθήσουν στο έργο του απεγκλωβισμού.
Η σφοδρότητα ήταν τόσο μεγάλη που σύμφωνα με τον περιφερειάρχη Θεσσαλίας, τα βαγόνια 1 και 2 δεν υπάρχουν, ενώ η επιχείρηση έρευνας και διάσωσης συνεχίζεται με αμείωτο ρυθμό. Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες νεκροί είναι και οι 9 υπάλληλοι του ΟΣΕ που βρίσκονταν στα 2 τρένα.
Έχει ήδη ξεκινήσει προανακριτική διαδικασία
Στο μέρος της τραγωδίας μεταβαίνει αυτή τη στιγμή ο υπουργός Μεταφορών Κώστας Καραμανλής και μέσα στην μέρα ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και η Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κατερίνα Σακελλαροπούλου.
Ήδη η αστυνομία έχει προχωρήσει στην προσαγωγή του σταθμάρχη της Λάρισας και του εκπρόσωπος της Hellenic Train, οι οποίοι εξετάζονται προανακριτικά ώστε να ενημερωθεί ο αρμόδιος εισαγγελέας.
Σοβαρές καταγγελίες από τον πρόεδρο των μηχανοδηγών
Σοβαρές καταγγελίες έκανε ο πρόεδρος των μηχανοδηγών, Κώστας Γενηδούνια, το πρωί στην ΕΡΤ. Συγκεκριμένα ανέφερε : «Δεν λειτουργεί τίποτα, γίνονται όλα χειροκίνητα, είμαστε στο manual και σε όλο τον άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη. Ούτε τα φωτοσήματα λειτουργούν, αν λειτουργούσαν οι μηχανοδηγοί θα έβλεπαν τα κόκκινα σήματα και θα σταματούσαν εγκαίρως». Μάλιστα όταν ερωτήθηκε, αν οι μηχανοδηγοί κινούνται στα τυφλά απάντησε: «Οι πληροφορίες δίνονται από σταθμάρχη σε σταθμάρχη μέσω ασυρμάτου. Μας λέει ο σταθμάρχης στην Αθήνα θα πάτε μέχρι το Μενίδι, μετά μέχρι την Οινόη, συνολικά αυτό γίνεται 15 φορές από Αθήνα για Θεσσαλονίκη».
Τα τηλέφωνα επικοινωνίας που μπορούν να καλούν οι συγγενείς επιβατών των τρένων είναι τα 2410 683175 και 2410 683176. Ο εκπρόσωπος τύπου της ΕΛΑΣ ανέφερε ότι έχει ήδη ξεκινήσει η διαδικασία ταυτοποίησης νεκρών ενώ για την οριστική αναγνώριση θα πρέπει να γίνει διαδικασία βιολογικής ταυτοποίησης.
Οι έρευνες συνεχίζονται!