2 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »
VTEC & turbo: Η... μαγική συνταγή του προηγούμενου Honda Civic
7/3/2023
Το νέο Honda Civic είναι αποκλειστικά υβριδικό στην νέα του γενιά (e:HEV). Υπάρχει, όμως, κάποιος που έχει ξεχάσει το προηγούμενο μοντέλο που «πάντρευε» σύστημα μεταβλητού χρονισμού VTEC με την υπετροφοδότηση, παίρνοντας ως αποτέλεσμα 182 άλογα από 1.500 κ.εκ.;
Με... λάβαρο το VTEC Turbo
Η εδραίωση των turbo κινητήρων τα τελευταία, πολλά, χρόνια, άλλαξαν σημαντικά το τοπίο στην αυτοκίνηση, επηρεάζοντας και τους Ιάπωνες κατασκευαστές. Η Honda, για παράδειγμα, εξέλιξε τρεις καινούργιους κινητήρες βενζίνης που γνωρίσαμε στην προηγούμενη γενιά του Civic. Έναν 1000άρη ως entry-level κινητήρα, έναν 1.500άρη και τον δίλιτρο του Civic Type-R. Ο 1.000άρης αποτέλεσε μια εξαιρετική επιλογή, όμως αν κάποιος ήθελε γκάζια με ρεαλισμό τότε η επιλογή του 1.500άρη αποτελούσε μονόδρομο.
Κεντρικός πυλώνας στην δημιουργία τους αποτέλεσε το κλασικό σύστημα VTEC. Το σύστημα αυτό ουσιαστικά περιγράφει την ύπαρξη διπλού μεταβλητού χρονισμού των εκκεντροφόρων εισαγωγής και εξαγωγής και ταυτόχρονα μεταβλητό βύθισμα των βαλβίδων. Σε ό,τι αφορά τον χρονισμό, ο κινητήρας ενσωμάτωνε την τεχνική overlap (ταυτόχρονα άνοιγμα βαλβίδων εισαγωγής και εξαγωγής) στις χαμηλές στροφές με υψηλό φορτίο. Αυτό επιτρέπει καλύτερη σάρωση του κυλίνδρου. Σε υψηλότερες ταχύτητες και φορτία (π.χ. kick down με 100 χλμ./ώρα) το overlap μειώνεται για να βελτιωθεί η εισαγωγή αέρα και να αυξηθεί η ισχύς. Οι εκκεντροφόροι ελέγχονται μέσω καδένας χαμηλής τριβής η οποία δεν χρειάζεται ποτέ αντικατάσταση, ενώ οι εκκεντροφόροι είναι κούφιοι, λεπτού τοιχώματος προκειμένου να μειωθεί το βάρος και οι περιστρεφόμενες μάζες κάτι που βελτιώνει την απόδοση του κινητήρα.
Κεντρικός πυλώνας στην δημιουργία τους αποτέλεσε το κλασικό σύστημα VTEC. Το σύστημα αυτό ουσιαστικά περιγράφει την ύπαρξη διπλού μεταβλητού χρονισμού των εκκεντροφόρων εισαγωγής και εξαγωγής και ταυτόχρονα μεταβλητό βύθισμα των βαλβίδων. Σε ό,τι αφορά τον χρονισμό, ο κινητήρας ενσωμάτωνε την τεχνική overlap (ταυτόχρονα άνοιγμα βαλβίδων εισαγωγής και εξαγωγής) στις χαμηλές στροφές με υψηλό φορτίο. Αυτό επιτρέπει καλύτερη σάρωση του κυλίνδρου. Σε υψηλότερες ταχύτητες και φορτία (π.χ. kick down με 100 χλμ./ώρα) το overlap μειώνεται για να βελτιωθεί η εισαγωγή αέρα και να αυξηθεί η ισχύς. Οι εκκεντροφόροι ελέγχονται μέσω καδένας χαμηλής τριβής η οποία δεν χρειάζεται ποτέ αντικατάσταση, ενώ οι εκκεντροφόροι είναι κούφιοι, λεπτού τοιχώματος προκειμένου να μειωθεί το βάρος και οι περιστρεφόμενες μάζες κάτι που βελτιώνει την απόδοση του κινητήρα.
Η υγρόψυκτη ενσωματωμένη πολλαπλή εξαγωγής στην κυλινδροκεφαλή.
Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε |