H Volkswagen ανακοίνωσε μία νέα τεχνολογία στην κατασκευή μπαταριών, μέσω της οποίας θα προσφέρει βιώσιμες, πιο οικονομικές και βελτιωμένες σε χαρακτηριστικά μπαταρίες!
Μειώνονται σε δύο τα τέσσερα στάδια
Η εταιρεία έχει αναπτύξει μια νέα διαδικασία την οποία ονομάζει «ξηρής επικάλυψης» που με λίγα λόγια επιτρέπει την κατασκευή ηλεκτροδίων πιο οικονομικά. Όπως εξηγεί η Volkswagen: «Στη σύγχρονη βιομηχανική παραγωγή ηλεκτροδίων, τα υλικά της μπαταρίας αναμειγνύονται με πρόσθετα και υγρούς διαλύτες δημιουργώντας έναν παχύρευστο πολτό. Στη συνέχεια, ο πολτός γίνεται επίστρωση σε φύλλα από χαλκό ή αλουμίνιο και αφού στεγνώσουν στο τέλος καλαντάρονται». Αυτή η δαπανηρή και ενεργοβόρα διαδικασία αποφεύγεται σε ένα σημαντικό βαθμό μέσω της διαδικασίας «ξηρής επίστρωσης». Η τελευταία, αφαιρεί τα δύο μεσαία βήματα, πηγαίνοντας από το πρώτο βήμα στο τέταρτο, αφού το υλικό υπό τη μορφή σκόνης μπαίνει απευθείας πάνω στο φύλλο.
Η νέα τεχνολογία παράγει βελτιωμένες μπαταρίες
Η διαδικασία αυτή σύμφωνα με την Volkswagen: «εγγυάται εξαιρετική χωρική πυκνότητα και μεγάλο κύκλο ζωής, ενώ βελτιώνει την ικανότητα γρήγορης φόρτισης της μπαταρίας». Παράλληλα εξοικονομεί μεγάλο κόστος, αφού δεν απαιτούνται χημικοί διαλύτες και εξαλείφεται το πιο ενεργοβόρο μέρος της κατασκευής τους. Η νέα μέθοδος μπορεί να οδηγήσει σε εξοικονόμηση ενέργειας περίπου 30%. Η παραγωγή μπορεί επίσης να γίνει σε εργοστάσια που απαιτούν 15% λιγότερο χώρο κάτι που ενισχύει την εξοικονόμηση, όπως υποστηρίζει η γερμανική μάρκα.
Εξοικονόμηση σε ενέργεια και κόστος
Μιλώντας πιο συγκεκριμένα η Volkswagen αναφέρει πως: «Ανά οικοδομικό τετράγωνο ενός κανονικού Gigafactory με παραγωγική ικανότητα 20 GWh, μπορούν να εξοικονομηθούν τέσσερις παράλληλες γραμμές επίστρωσης και στεγνώματος, που ισοδυναμούν με έκταση 7.000 τετραγωνικών μέτρων Ως αποτέλεσμα, το εξωτερικό μήκος του εργοστασίου μπορεί να μειωθεί κατά περίπου 100 μέτρα». Παράλληλα υπογράμμισε ότι: «Το να μην χρειάζεται να λειτουργούν οι ενεργοβόροι φούρνοι ξήρανσης και τα συστήματα αναρρόφησης θα εξοικονομήσει ενέργεια ισοδύναμη με την ετήσια κατανάλωση 40.000 ιδιωτικών νοικοκυριών».
Το 2026 ή το 2027 σε παραγωγή
Η νέα μέθοδος κατασκευής μπαταριών δοκιμάζεται και βελτιστοποιείται σε μια πιλοτική γραμμή παραγωγής στη Γερμανία. Η ανάπτυξη της αναμένεται να ολοκληρωθεί το επόμενο έτος και η παραγωγή μπαταριών σε εργοστάσια της Ευρώπης και των ΗΠΑ αναμένεται από το 2026 ή το 2027.