
Πώς λειτουργεί η 4κίνηση στην Alfa Romeo Junior Ibrida Q4;
Ένας ηλεκτροκινητήρας 21 kW στον πίσω άξονα κάνει όλη τη… δουλειά. Όταν οδηγείς σε εδάφη χωρίς μεγάλη πρόσφυση (π.χ. γλιστερός δρόμος, βροχή, πάγος) κινούνται οι πίσω τροχοί για μεγαλύτερη ευστάθεια. Είναι η μοναδική έκδοση της Alfa Romeo Junior με πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων.
Ένας ηλεκτροκινητήρας 21 kW στον πίσω άξονα κάνει όλη τη… δουλειά
Το μικρότερο SUV στην ιστορία της ιταλικής μάρκας, η Alfa Romeo Junior, είναι ένα μοντέλο με αποκλειστικά εξηλεκτρισμένες εκδόσεις κινητήρων. Σε πρώτη φάση «γνωρίσαμε» τις δύο mild hybrid επιλογές των 145 ίππων (Ibrida) καθώς και τις αμιγώς ηλεκτρικές στα 156 και 280 άλογα (Elettrica). Η τελευταία προσθήκη αφορά την Alfa Romeo Junior Ibrida Q4, που είναι η 4κίνητη πρόταση των Ιταλών στο μοντέρνο SUV πόλης. Η διαφορά της έκδοσης Q4 σε σχέση με τις συμβατικές προσθιοκίνητες επιλογές έχει να κάνει με την παρουσία ενός έξτρα ηλεκτροκινητήρα. Με ισχύ 21 kW, είναι τοποθετημένος στον πίσω άξονα (ανάμεσα στους τροχούς) και αποτελεί τον εκφραστή της τεχνολογίας «power looping», που έχουμε δει και σε άλλα μοντέλα του Ομίλου Stellantis.
Όταν οδηγείς σε εδάφη χωρίς μεγάλη πρόσφυση (π.χ. γλιστερός δρόμος, βροχή, πάγος) κινούνται οι πίσω τροχοί για μεγαλύτερη ευστάθεια
Στην πράξη, δεν υπάρχει άξονας μετάδοσης προς τα πίσω, ούτε κάποιο διαφορικό κεντρικό ή πίσω, άρα δεν έχουμε μηχανική σύνδεση των εμπρός τροχών με τους πίσω. Κάπως έτσι, το συνολικό βάρος της Alfa Romeo Junior Q4 αυξάνεται πολύ λίγο, με την κατανάλωση και τις εκπομπές ρύπων να διατηρούνται χαμηλά (119 γρ. CO2/χλμ.), που σημαίνει απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας.
Με την παρουσία του ηλεκτροκινητήρα στους πίσω τροχούς η κατανομή της ροπής είναι πάντα τέλεια προσαρμοσμένη στις εκάστοτε συνθήκες, οπότε η πρόσφυση η μέγιστη δυνατή. Για παράδειγμα, σε εκκίνηση στο χιόνι, σε ανάβαση σε σαθρό έδαφος, στην οδήγηση σε γλιστερό δρόμο και σε βροχή, εμπλέκεται η τετρακίνηση. Στην πράξη, η ελκτική πρόσφυση απογειώνεται και υπάρχει μέγιστο κράτημα, με την 4κίνητη Alfa Romeo Junior να έχει πρόσθετη ευστάθεια. Ταυτόχρονα διασφαλίζεται άμεση απόκριση στην εμπλοκή της τετρακίνησης με τον ηλεκτροκινητήρα να κινεί άμεσα και κατά το δοκούν τους πίσω τροχούς. Η κίνηση γίνεται μέσω μειωτήρα, με σχέση μετάδοσης 22,7:1. Αυτός ο μειωτήρας μπορεί να μειώσει τον αριθμό των εκάστοτε στροφών που παρέχει ο ηλεκτροκινητήρας (που λειτουργεί σε πολύ περισσότερες στροφές σε σχέση με ένα θερμικό μοτέρ), ώστε να ελέγχει την ταχύτητα και τη μετάδοση της κίνησης. Φυσικά, σε κανονικές συνθήκες παραμένει προσθιοκίνητη.
Είναι η μοναδική έκδοση της Alfa Romeo Junior με πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων
Από εκεί και πέρα, και το στήσιμο της Alfa Romeo Junior Q4 είναι διαφορετικό. Το ειδικό χαρακτηριστικό της είναι πως φέρει νέα, ανεξάρτητη πίσω ανάρτηση (πολλαπλοί σύνδεσμοι) που υποστηρίζει την λειτουργία της τετρακίνησης και υπόσχεται κορυφαία ποιότητα κύλισης. Τα αμορτισέρ, τα ελατήρια και οι αντιστρεπτικές ράβδοι έχουν νέες ρυθμίσεις ειδικές για τη συγκεκριμένη έκδοση της Junior, προκειμένου να υποστηρίζονται ακόμα καλύτερα τα οφέλη της τετρακίνησης.