
Ford Puma Gen-E: Οδηγούμε τη νέα ηλεκτρική έκδοση του μικρού SUV
Μικρές αλλαγές στο εξωτερικό, hi-tech εσωτερικό με τον μεγαλύτερο αποθηκευτικό χώρο της κατηγορίας
Έχει 168 άλογα και υπόσχεται αυτονομία έως και 376 χιλιόμετρα
Διασκεδαστικό και σπορ στην οδήγηση χάρη στον ηλεκτροκινητήρα και το χαμηλό κέντρο βάρους
Η Ford εισέρχεται και στην κατηγορία των μικρών ηλεκτρικών SUV
Μετά την επιτυχημένη είσοδο της Ford στις μεγαλύτερες κατηγορίες των ηλεκτρικών SUV με τα Mustang Mach-E, Capri και Explorer, η αμερικανική εταιρεία εισέρχεται και στα μικρά SUV με το νέο αμιγώς ηλεκτρικό Ford Puma Gen-E. Παρά τις καθυστερήσεις στην παραγωγή στο εργοστάσιο της Κολωνίας και τη μειωμένη ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη, η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία έκανε μια αποφασιστική κίνηση, αξιοποιώντας την τεχνογνωσία του κέντρου ανάπτυξης στο Merkenich και ηλεκτροδοτώντας το πιο επιτυχημένο της μοντέλο. Τα πρώτα μοντέλα θα κυκλοφορήσουν την άνοιξη του 2025 με την τιμή εκκίνησης τα 25.900 ευρώ, συμπεριλαμβανομένης της κρατικής επιδότησης.
Μικρές αλλαγές στο εξωτερικό, hi-tech εσωτερικό με τον μεγαλύτερο αποθηκευτικό χώρο της κατηγορίας
Με μήκος 4,21 μέτρα, το ηλεκτρικό Puma διατηρεί σχεδόν την ίδια εξωτερική εμφάνιση με το συμβατικό μοντέλοο, με μοναδική εξαίρεση την κλειστή μάσκα στη θέση της παραδοσιακής μάσκας του ψυγείου. Εσωτερικά, το σαλόνι δίνει μία hi-tech αίσθηση με την κύρια αλλαγή να εντοπίζεται στα γραφικά των δύο μεγάλων οθονών που προσαρμόστηκαν στο ηλεκτρικό προφίλ του οχήματος. Πίσω από το τιμόνι βρίσκεται ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,8 ιντσών, ενώ στην κεντρική κονσόλα συναντάμε οθόνη 12 ιντσών για το infotainment. Το μεγαλύτερο συν του ηλεκτρικού Puma, είναι η πρακτικότητά του, όπου η Ford έχει καταφέρει να εκμεταλλευτεί όλα τα πλεονεκτήματα του ηλεκτρικού σχεδιασμού. Το προηγούμενο MegaBox κάτω από το δάπεδο του χώρου αποσκευών έχει μετατραπεί σε GigaBox με χωρητικότητα 145 λίτρων, αφού καταργήθηκε το ρεζερβουάρ καυσίμου, ενώ ο συνολικός χώρος αποσκευών αγγίζει τα 523 λίτρα, προσεγγίζοντας ακόμα και τη station wagon έκδοση του Focus. Παράλληλα να σημειωθεί πως στο εμπρός μέρος βρίσκεται ένας έξτρα μικρός χώρος αποσκευών 43 λίτρων (Frunk).
Έχει 168 άλογα και υπόσχεται αυτονομία έως και 376 χιλιόμετρα
Η Ford προσφέρει το Puma Gen-E σε δύο εξοπλιστικά επίπεδα που μοιράζονται τα ίδια τεχνικά χαρακτηριστικά. Το μοντέλο κινείται με τη βοήθεια ενός ηλεκτροκινητήρα 168 ίππων και 290 Nm ροπής, που τροφοδοτείται μέσω μπαταρίας 43 kWh καθαρής χωρητικότητας και μέγιστης ισχύς φόρτισης 100 kW. Σύμφωνα με τη Ford, το ηλεκτρικό Puma υπόσχεται αυτονομία που αγγίζει τα 376 χιλιόμετρα με μία πλήρη φόρτιση.
Διασκεδαστικό και σπορ στην οδήγηση χάρη στον ηλεκτροκινητήρα και το χαμηλό κέντρο βάρους
Το Puma, που ήδη συγκαταλεγόταν ανάμεσα στα πιο ευέλικτα μοντέλα της κατηγορίας του με κινητήρα εσωτερικής καύσης, αποκτά ακόμα πιο σπορ χαρακτήρα χάρη στην άμεση απόδοση ροπής του ηλεκτροκινητήρα, καθώς και του χαμηλωμένου κέντρου βάρους λόγω της τοποθέτησης της μπαταρίας στο δάπεδο. Επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 8 δλ. και ανταποκρίνεται με ακρίβεια στις στροφές των επαρχιακών δρόμων, ακόμη και σε κλειστά κομμάτια, προσφέροντας μια απολαυστική οδηγική εμπειρία που ξεπερνά ξεπερνά τον ανταγωνισμό. Στον αυτοκινητόδρομο, η τελική του ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 160 χλμ./ώρα.