Χωρίς κολόνα: Πώς δουλεύει το steer-by-wire τιμόνι από Toyota & Lexus;
Διαβάστηκε από 8257 αναγνώστες - 20/6/2023
Είναι μία νέα τεχνολογία που αφορά την λειτουργία του τιμονιού και την σύνδεσή του με τον άξονα του αυτοκινήτου. Toyota και Lexus φέρνουν... επανάσταση και λανσάρουν το steer-by-wire, το τιμόνι χωρίς κολόνα.
Η «μαμά» των υβριδικών κάνει ξανά τη διαφορά
Το Δεκέμβριο του 1997 το Toyota Prius αποτέλεσε το πρώτο στον κόσμο υβριδικό όχημα μαζικής παραγωγής. Μία πρωτιά με σφραγίδα ιαπωνική που 15+ χρόνια αργότερα ακόμη μνημονεύεται στον κόσμο της αυτοκίνησης. Στο σήμερα, η Toyota και το premium παρακλάδι της, η Lexus, φιλοδοξούν να κάνουν ξανά τη διαφορά, λανσάροντας μία νέα τεχνολογία που σκοπό έχει να μεγαλύτερη άνεση σε οδηγό και επιβάτες.
Την παραπάνω λογική, για παράδειγμα, είχε το υδραυλικό τιμόνι που αντικατέστησε το μηχανικό, την παραπάνω λογική έχει και η νέα τεχνολογία που ακούει στο όνομα One Motion Grip steer-by-wire. Βέβαια, είναι σαφώς πολύ νωρίς για να γνωρίζουμε εάν το τιμόνι αυτό θα υιοθετηθεί μαζικά, μιας και το έχουμε δει ως στο τώρα στα αμιγώς ηλεκτρικά bZ4X και RZ 450e.
Το steer-by-wire τιμόνι έχει εμφανιστεί, προς ώρας, στα αμιγώς ηλεκτρικά Toyota bZ4X και Lexus RZ 450e.
...>>>Συνεχίστε το άρθρο
Δεν υπάρχει μηχανική σύνδεση και κολόνα τιμονιού - Μεταβλητή αναλογία διεύθυνσης
Το One Motion Grip steer-by-wire δεν έχει μηχανική σύνδεση, ενώ λάμπει δια της απουσίας της και η παραδοσιακή κολόνα τιμονιού που γνωρίζουμε μέχρι σήμερα. Αντίθετα, χρησιμοποιείται μια ηλεκτρική σύνδεση για την αποστολή της πληροφόρησης από το τιμόνι και τους τροχούς. Από εκεί και πέρα, η τεχνολογία μπορεί να μεταβάλει την αναλογία διεύθυνσης ανάλογα με την ταχύτητα του οχήματος, με το αποτέλεσμα να είναι η άμεση απόκριση και ο ακριβέστερος έλεγχος του αυτοκινήτου με λιγότερη προσπάθεια από τον οδηγό. Κατ ουσίαν η τεχνολογία One Motion Grip steer-by-wire απαιτεί λιγότερες-μικρότερες κινήσεις από τον οδηγό για να στρίψει το τιμόνι. Με μία μόνο κίνηση 150 μοιρών του τιμονιού, το αυτοκίνητο μπορεί κινηθεί είτε δεξιά είτε αριστερά, γλιτώνοντας έτσι από τον οδηγό τις πολλαπλές στροφές που χρειάζεται με ένα τυπικό τιμόνι σήμερα.
Θυμίζει μονοθέσιο της F1 - Τι κερδίζω οδηγικά
Σχεδιαστικά το steer-by-wire τιμόνι θα το χαρακτηρίζαμε εντυπωσιακό. Οι άνθρωποι της Toyota διαμόρφωσαν ένα τιμόνι σε σχήμα «πεταλούδας» που περισσότερο θυμίζει αυτά των μονοθεσίων της F1, παρά ένα συμβατικό τιμόνι τυπικού ΙΧ. Πέραν από το αισθητικό κομμάτι, μέσω αυτού του νέου σχήματος, ο οδηγός μπορεί να βλέπει καλύτερα τον πίνακα οργάνων, δίνοντας έτσι μεγαλύτερο μέρος της προσοχής του στο δρόμο.
Πιο σημαντικά από τα παραπάνω, όμως, είναι τα οδηγικά οφέλη που απολαμβάνει κανείς. Ένα από τα βασικά πλεονεκτήματα του τιμονιού steer-by-wire είναι η λιγότερη ταλάντευση που θα εντοπίσουν οι οδηγοί όταν το αυτοκίνητο ταξιδεύει σε ανώμαλους δρόμους. Παράλληλα το νέο σύστημα διεύθυνσης χαρίζει σταθερό έλεγχο και εξαιρετική απόδοση όταν το αυτοκίνητο κινείται με αυξημένη ταχύτητα στον αυτοκινητόδρομο, ενώ κάνει πιο εύκολες τις διορθώσεις κατά τη διάρκεια που το όχημα δέχεται «χτυπήματα» από πλευρικούς ανέμους.
Επανάσταση από Toyota & Lexus
Το steer-by-wire τιμόνι δεν έχει μηχανική σύνδεση και κολόνα
Με μία μόνο κίνηση 150 μοιρών το αυτοκίνητο στρίβει πολύ περισσότερο
Σχεδιαστικά θυμίζει τιμόνι από μονοθέσιο της Formula 1
Λιγότερη ταλάντευση και καλύτερος έλεγχος
Η Toyota θέλει να κάνει ξανά τη διαφορά. Πώς θα σου φαινόταν ένα τέτοιο τιμόνι; Υπάρχει άλλη μάρκα με περισσότερες καινοτομίες από ό,τι οι Ιάπωνες;