autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Υπάρχει λύση στην κίνηση του Κηφισού?

Υπάρχει λύση στην κίνηση του Κηφισού?

Διαβάστηκε από 6962 αναγνώστες - 8/6/2022

To ερώτημα που βασανίζει όλους τους Αθηναίους, που σπαταλάνε πολλές φορές πάνω από δυο ώρες καθημερινά πίσω από το τιμόνι, μέχρι να τον διασχίσουν. Η πανδημία, τα φορτηγά, τα ελλιπή ΜΜΜ και η παράνομη διέλευση από τη ΛΕΑ έχουν εντείνει το πρόβλημα.

Κηφισός: ο μεγαλύτερος ποταμός της Αττικής με μήκος 27 χιλιόμετρα ή ο δρόμος που έχει φάει τις περισσότερες κατάρες από τους οδηγούς, που είναι καθημερινά εγκλωβισμένοι σε αυτόν. Αν και το πρόβλημα της κίνησης στο Κηφισό δεν είναι καινούργιο φαινόμενο, η αύξηση των αυτοκινήτων κατά 15% λόγω του Covid-19 επιδείνωσε απελπιστικά την κίνηση, σε βαθμό που ακόμα και η Ελληνική Αστυνομία «τρόλλαρε» την κατάσταση. Μάλιστα τελευταία κυκλοφορεί και η χιουμοριστική ατάκα, ότι ο Κηφισός είναι το μεγαλύτερο parking της Ελλάδας. Γιατί όμως φτάνει σε τέτοια επίπεδα μποτιλιαρίσματος? Άραγε υπάρχει λύση? Τι λένε οι συγκοινωνιολόγοι?  

Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το »

35% μειώνεται η κυκλοφοριακή ικανότητα, όταν ένα αυτοκίνητο «κλείνει» μια λωρίδα

Σύμφωνα με έρευνες που έχουν γίνει, κάθε φορά που ένα αυτοκίνητο μένει σε μια λωρίδα του Κηφισού, η κυκλοφοριακή ικανότητα του μειώνεται έως 35% και για να επανέλθει σε κανονικούς ρυθμούς χρειάζονται αρκετές ώρες. Η λύση είναι ένα κέντρο διαχείρισης κυκλοφορίας, αντίστοιχο της Αττικής Οδού, όπου θα στέλνει άμεσα όχημα οδική βοηθείας στο σημείο του προβλήματος, για να απομακρύνεται όσο το δυνατόν συντομότερα το ακινητοποημένο όχημα. 


Μέσα σε 2 χρόνια αυξήθηκε 30% η κίνηση των φορτηγών, επιδεινώνοντας δραματικά την κατάσταση

 Τα φορτηγά που κυκλοφορούν μέσα στον Κηφισό έχουν αυξηθεί σχεδόν 30% μέσα σε 2 χρόνια, κάνοντας την κατάσταση πολύ δύσκολη. Ο λόγος είναι οι μεταφορικές που αυξήθηκαν κατακόρυφα μέσα στην πανδημία, ειδικά στην περιοχή της Ελευσίνας και του Ασπρόπυργου, με τα φορτηγά τους να μην επιλέγουν την Αττική Οδό, λόγω κόστους. Σύμφωνα με συγκοινωνιολόγους αυτό μπορεί να αλλάξει, αν δοθούν ισχυρά κίνητρα και αντικίνητρα για να ακολουθάνε εναλλακτικές διαδρομές. 


Η μη σταθερή κυκλοφοριακή ικανότητα του Κηφισού και η παράνομη διέλευσης των οχημάτων από τη ΛΕΑ επιβαρύνουν την κατάσταση

Η μη σταθερή διατομή είναι ένα από τα μεγάλα προβλήματα του Κηφισού, μιας και δεν έχει σταθερή κυκλοφοριακή ικανότητα, με αποτέλεσμα σε μερικά σημεία να μπορούν να περνούν 5.000 αυτοκίνητα/ ώρα και σε άλλα 4.000 αυτοκίνητα/ώρα. Αυτό συμβαίνει λόγω της μείωσης των λωρίδων (πχ από 6 σε 3 στο ύψος της Αχαρνών), των κόμβων που μειώνουν το επίπεδο της κυκλοφοριακής ικανότητα και της παράνομης διέλευσης των οχημάτων από τη ΛΕΑ


Σταθερή διατομή σε όλο το μήκος, αντικατάσταση γεφυρών, flyover και ένας μητροπολιτικός οργανισμός η λύση του προβλήματος

Η λύση του προβλήματος είναι ακριβή και τεράστια σε έκταση, αλλά αναγκαία για να σταματήσει το καθημερινό μαρτύριο χιλιάδων οδηγό. Αρχικά θα πρέπει να δημιουργηθεί ένα οργανισμός που θα έχει την αποκλειστική ευθύνη του Κηφισού, ώστε οι αποφάσεις να είναι άμεσες και ο σχεδιασμός οργανωμένος. Μετά θα πρέπει να βρεθούν τα σημεία με τα μεγαλύτερα προβλήματα και να γίνουν τα απαραίτητα έργα, που θα σώσουν την κατάσταση. Αντικατάσταση γεφυρών, flyover (δρόμος πάνω από το δρόμο) και αναπροσαρμογή κάποιων κόμβων θα πρέπει να περιλαμβάνονται στο ηράκλειο εγχείρημα για τη μείωση της κίνησης του Κηφισού.
 

...>>>Συνεχίστε το άρθρο

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε