Οι αυτοκινητοβιομηχανίες προσπαθούν σκληρά να μειώσουν το άγχος της αυτονομίας στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και οι αντλίες θερμότητας ίσως να είναι ένα από τα καλύτερα βήματα που μπορούν να κάνουν!
«Κάθε δεκάρα που σώζεται είναι μια κερδισμένη δεκάρα», λέει μια αγγλική παροιμία και ταιριάζει γάντι στην περίπτωση της αυτονομίας στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Δεδομένου ότι το άγχος της αυτονομίας είναι ένα από τα μεγαλύτερα μειονεκτήματα των ηλεκτρικών οχημάτων, οι αυτοκινητοβιομηχανίες είναι έτοιμες να καλοδεχτούν οποιοδήποτε τρόπο θα τους εξοικονομήσει μερικά χιλιόμετρα επιπλέον. Ένα τέτοιο σύστημα είναι οι αντλίες θερμότητας, που υπόσχονται να ζεσταίνουν τους επιβάτες χωρίς τη χρήση υπερβολικής ενέργειας που απαιτούν τα συστήματα θέρμανσης με ηλεκτρική αντίσταση.
Η βασική δουλειά μιας αντλίας θερμότητας είναι να μεταφέρει θερμική ενέργεια από μια πηγή θερμότητας σε μια θερμική δεξαμενή. Η πηγή θερμότητας σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι τα εξαρτήματα των αυτοκινήτων, όπως οι μπαταρίες κι ουσιαστικά η αντλία θερμότητας πρέπει απλά να ανακατευθύνει τη θερμότητα που θα χάνονταν στην καμπίνα.
Η λειτουργία του είναι σχετικά απλή. Το σύστημα «μαζεύει» τη θερμότητα που παράγεται από τα εξαρτήματα του αυτοκινήτου και στην συνέχεια τη χρησιμοποιεί για να ζεστάνει το ψυκτικό υγρό μέσα στον εξατμιστήρα. Έπειτα το αέριο περνά μέσα από έναν συμπιεστή και καταλήγει στο συμπυκνωτή όπου μετατρέπεται ξανά σε υγρό. Αυτή η διαδικασία παράγει επιπλέον θερμότητα που ανακτάται από την αντλία και χρησιμοποιείται για τη θέρμανση της καμπίνας.
Όλη η παραπάνω διαδικασία βελτιώνει την απόδοση του συστήματος HVAC (Heating, Ventilation & Air Condition) των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ελαχιστοποιώντας την κατανάλωση. Συγκεκριμένα μια αντλία θερμότητας μπορεί να παράγει 3 kW θερμικής ενέργειας για κάθε 1 kW ηλεκτρικής ενέργειας, με αποτέλεσμα να έχει απόδοση 300%. Δεδομένου ότι η αντλία θερμότητας καταναλώνει λιγότερη ενέργεια για τη θέρμανση της καμπίνας, αφού αξιοποιεί την υπάρχουσα θερμότητα, οδηγεί σε μεγαλύτερη συνολικά αυτονομία.
Αν και η συγκεκριμένη τεχνολογία δεν είναι καινούργια, Jaguar I-Pace και Nissan Leaf που κατασκευάζονται από το 2013 είναι εξοπλισμένα με αντλίες θερμότητας, ο λόγος για τον οποίο δεν είναι ευρέως δημοφιλείς είναι ότι δεν λειτουργούσαν σωστά σε θερμοκρασίες κάτω του 1 βαθμού κελσίου. Όμως με την τεχνολογία να κάνει άλματα, πλέον τα πράγματα έχουν βελτιωθεί κι οι εταιρείες έχουν καταφέρνει να τις κάνουν να λειτουργούν σε θερμοκρασίες ακόμα και -20 βαθμών κελσίου.
Σχολιάστε |
Copyright © 2024 - autoagora.gr