autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS

H Opel ανακοινώνει μια μέση τιμή κατανάλωσης της τάξης των 3,3 λτ./100 χλμ. με τη βοήθεια και του στάνταρ συστήματος Start&Stop.

Αξιοσημείωτη είναι φυσικά η κατανάλωση των μόλις 3,5 λτ./100 χλμ., χάρη και στο στάνταρ σύστημα Start/Stop.

Στην πράξη, ο κινητήρας του Corsa 1,3 DTE έχει ένα χαρακτηριστικό κροτάλισμα, όταν λειτουργεί στις χαμηλές στροφές, αλλά προσφέρει πλούσια ροπή.

Ένα ακόμα μεγάλο πλεονέκτημα του Fiat Punto είναι η κατανάλωση καυσίμου, τη στιγμή που οι -κάτω των 100 γρ./χλμ.- εκπομπές CO2 εξασφαλίζουν στον ιδιοκτήτη απαλλαγή από την καταβολή τελών κυκλοφορίας.

Πέρα από την ευρυχωρία, το εσωτερικό του 208 διακρίνεται και για τη φουτουριστική σχεδίαση που διαθέτει, με τα βλέμματα να τραβάει η μεγάλη οθόνη στη κεντρική κονσόλα και το μικρής διαμέτρου τιμόνι.

Ο εσωτερικός διάκοσμος του Ibiza, διαθέτει προσεγμένη ποιότητα κατασκευής, λιτή εικόνα, αλλά ικανοποιητικούς χώρους για τέσσερις επιβάτες.

Το εσωτερικό του Punto αποτελείται από ποιοτικά μεν, πλην όμως σκληρά υλικά, με καλή συναρμογή.

Η ελαφρώς σφιχτή ανάρτηση του Ibiza προσφέρει καλή σταθερότητα σε δρόμο με στροφές, χωρίς παράλληλα να ταλαιπωρεί οδηγό και επιβάτες

Βασιζόμενο σε ένα αναβαθμισμένο πλαίσιο, με προσεγμένη ακαμψία και πιο ελαφρύ, το 208 διατηρεί όλα τα στοιχεία της παιχνιδιάρικης οδικής συμπεριφοράς.

Mικρά diesel: Οι πρωταγωνιστές της αγοράς

Διαβάστηκε από 30581 αναγνώστες

Η κατηγορία των μικρών φιγουράρει στην πρώτη θέση των πωλήσεων, από τις αρχές του έτους. Προσθέστε και το πλεονέκτημα που τους δίνουν οι diesel κινητήρες και ιδού τα αυτοκίνητα που θα μας απασχολήσουν έντονα αυτή τη χρονιά.

Όπως δείχνουν τα μέχρι τώρα στοιχεία, το αγοραστικό κοινό έχει μεταστραφεί ως ένα πολύ μεγάλο ποσοστό κι έχει “αγκαλιάσει” κατά πολύ τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα και ειδικότερα, αυτά που ανήκουν στην κατηγορία των μικρών. Για την ακρίβεια, είναι η πιο εντυπωσιακή τάση της εποχής. Το diesel μπήκε για τα καλά στη ζωή μας και οι πωλήσεις στα μικρά ξεπερνούν το 60%. Ο κύριος λόγος για την προτίμηση αυτή των αγοραστών, είναι φυσικά, η χαμηλή κατανάλωση και η απαλλαγή, σε πολλές περιπτώσεις, από την υποχρέωση καταβολής τελών κυκλοφορίας. 

Εξαιρετικά χαμηλές καταναλώσεις & ατέλεια
Στην αδυσώπητη μάχη της κατανάλωσης, το γερμανικό μικρό της δοκιμής μας, Opel Corsa 1,3 DTE, έρχεται πρώτο με μικτή κατανάλωση, μόλις 3,3 λτ./100 χλμ, ενώ απολαμβάνει και την ατέλεια, η οποία προκύπτει από τα μόλις 88 γρ./χλμ. 
Σε κοντινή απόσταση ακολουθεί το μοντέλο της Fiat, το Punto, το οποίο για τις αντίστοιχες παραμέτρους καταναλώνει 3,6 λτ./100 χλμ, ενώ απαλλάσσεται κι αυτό από την καταβολή των τελών κυκλοφορίας, αφού εκπέμπει 90 γρ.CO2/χλμ. Ελάχιστα μεγαλύτερη είναι η κατανάλωση στα Peugeot 208 και SEAT Ibiza, η οποία ανέρχεται στα 3,8 λτ./100 χλμ. Αντίστοιχα οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα είναι 98 και 99 γρ./χλμ. 

Επιδόσεις – Κινητήρες 
Η τεχνολογία είναι με το μέρος του οδηγού κι έτσι μπορεί να βρεθεί η χρυσή τομή μεταξύ των ικανοποιητικών επιδόσεων και της χαμηλής κατανάλωσης καυσίμου. Ως γνωστόν, οι κινητήρες πετρελαίου διαθέτουν και αξιοπρεπείς επιδόσεις, οι οποίες συνδυάζονται και με ικανοποιητική οδική συμπεριφορά, τηρουμένων σαφώς των αναλογιών της εκάστοτε κατηγορίας.

Επιτάχυνση από στάση
Η διαδικασία των 0-100 χλμ/ώρα δεν φέρνει στην επιφάνεια τις αρετές των πετρελαιοκίνητων μοντέλων, μιας και εκεί που πραγματικά ξεχωρίζουν, είναι στις εν κινήσει επιταχύνσεις, ή αλλιώς ρεπρίζ. 
Την πρωτιά στη διαδικασία των 0-100 χλμ/ώρα έχει το Opel Corsa, το οποίο χρειάζεται 12,3 δλ. Το γερμανικό μικρό τα πάει αρκετά καλά και στον τομέα των ρεπρίζ μιας και για τα 60-100 χλμ/ώρα με 4η σχέση στο κιβώτιο χρειάζεται 10,8 δλ, ενώ για τη διαδικασία 80-120 χλμ/ώρα με 5η ταχύτητα 18,7 δλ. Αρκετά κοντά του είναι το Peugeot 208, το οποίο εξοπλίζεται με έναν κινητήρα 1,4 λίτρων, του οποίου η απόδοση ανέρχεται στους 68 ίππους. Παρά τη σχετικά μικρή ισχύ, εντούτοις το 208 χρειάζεται 13 δλ για τα πρώτα 100 χλμ/ώρα, ενώ καλές είναι κι οι ρεπρίζ του, μιας κι από τα 60 έως τα 100 χλμ/ώρα χρειάζεται 11,7 δλ, ενώ με 5η ταχύτητα κι από τα 80 έως τα 120 χλμ/ώρα απαιτεί 16,6 δλ. Κατά πόδας ακολουθεί το ιταλικό μικρό Fiat Punto, το οποίο διαθέτει ως προίκα από τη μαμά Fiat έναν κινητήρα 1.248 κ.εκ. 85 ίππων και 200 Nm ροπής. Ο MTJ κινητήρας με τον οποίο εξοπλίζεται το Fiat Punto, προσφέρει καλές επιδόσεις. Πιο συγκεκριμένα: 0-100 χλμ σε 13,2 δλ, 60-100 χλμ/ώρα με 4η ταχύτητα σε 9,2 δλ και 80-120 χλμ/ώρα με 5η σε 15,6 δλ. 

Χώροι – Εσωτερικό
Είναι γεγονός πως, πλέον, τα αυτοκίνητα που συγκαταλέγονται στην κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων, προσφέρουν ικανοποιητικούς χώρους, τόσο για τους επιβαίνοντες, όσο και για τις αποσκευές τους.

Πλούσια σε χώρους
To Peugeot 208, καταφέρνει να διακριθεί στον τομέα των χώρων. Η καμπίνα διαθέτει ένα μεγάλο εσωτερικό πλάτος κι έτσι, ακόμα και ψηλόσωμοι επιβάτες δεν θα νιώσουν στριμωγμένα και κλειστοφοβικά. Στο πορτ μπαγκάζ υπάρχει ωφέλιμος όγκος 285 λίτρων, νούμερο αρκετά μεγαλύτερο του μέσου όρου της κατηγορίας.  
Το εσωτερικό του Peugeot 208 είναι εντελώς νέο σε σχεδίαση, ακολουθώντας την πρακτική που θέλει την ανεξαρτητοποίηση των βασικών οργάνων του αυτοκινήτου, έναντι του υπόλοιπου ταμπλό. Έτσι, ο πίνακας οργάνων έρχεται σε μια καινούργια θέση, εκτός και πάνω από τιμόνι και ταμπλό, κάτι που σε συνδυασμό με τη νέα θέση οδήγησης, τον τοποθετεί στο άμεσο οπτικό πεδίο του οδηγού, χωρίς να χρειάζεται αυτός να πάρει το βλέμμα του από το δρόμο. Έπειτα, στην κεντρική κονσόλα διακρίνεται η μεγάλη οθόνης αφής 7 ιντσών που εξέρχεται πάνω από τους αεραγωγούς και φιλοξενεί όλες τις ενδείξεις για τα συστήματα ψυχαγωγίας, ενημέρωσης οδηγού (trip computer) και πλοήγησης (προαιρετικό).
Στο εσωτερικό του Punto έχουν τοποθετηθεί καλής ποιότητας πλαστικά, ενώ οι χώροι είναι υπεραρκετοί για 4 ενήλικες με τις αποσκευές τους, με το χώρο αποσκευών να αγγίζει τα 275 λτ. Ο εσωτερικός διάκοσμος του πετρελαιοκίνητου Ibiza δεν έχει αλλαγές συγκριτικά με τις κλασικές βενζινοκίνητες εκδόσεις. Η ποιότητα κατασκευής του είναι προσεγμένη, η γενικότερη εικόνα λιτή, αλλά ευχάριστη οπτικά, με τους χώρους για τους επιβάτες να ικανοποιούν για 4 άτομα.
Το εσωτερικό του Opel Corsa είναι καλυμμένο από σκληρά πλαστικά, με μέτριο φινίρισμα και συναρμογή. Ένας τομέας όμως, στον οποίο το Corsa παραμένει υπεράνω κριτικής, είναι οι χώροι για επιβάτες και αποσκευές. Ειδικά ο χώρος για τα γόνατα των πίσω και τα 285 λίτρα του χώρου αποσκευών, συγκαταλέγονται ακόμα ανάμεσα στα κορυφαία της κατηγορίας.

Οδική Συμπεριφορά
Μπορεί οι περισσότεροι από μας να έχουν ως θέσφατο τη χαμηλή κατανάλωση καυσίμου (εξ ου και η αγορά ενός diesel μοντέλου), παρά όλα αυτά, στο βωμό της κατανάλωσης δεν θα πρέπει να θυσιάζεται η οδική συμπεριφορά και κατα επέκταση η ενεργητική ασφάλεια που προσφέρει κάθε μοντέλο ξεχωριστά. Η γαλλική σχολή για ακόμα μια φορά δείχνει τα προτερήματα της μέσα από το Peugeot 208, το οποίο κατορθώνει να συνδυάζει άνεση και πολύ καλή οδική συμπεριφορά. Το μικρό τιμόνι “σε βάζει στην πρίζα” για να στρίβεις χωρίς λόγο κι αφορμή. Όταν βέβαια ξεκινήσουν οι στροφές ανακαλύπτεις ότι, οι 68 ίπποι του κινητήρα δεν κατορθώνουν να φέρουν σε δύσκολη θέση την ανάρτηση και το στιβαρό πλαίσιο. Το πίσω μέρος του αυτοκινήτου είναι εξαιρετικά συμμετοχικό και το μόνο για το οποίο μπορείτε να γκρινιάξετε, είναι οι ολίγον ξερές αντιδράσεις πάνω από εγκάρσιες ανωμαλίες. 
Ασφαλές, ουδέτερο και γενικά ευχάριστο εμφανίζεται το Punto MTJ στο δρόμο, προσφέροντας παράλληλα καλή άνεση στους επιβάτες του. Είναι σταθερό στην ευθεία και ευέλικτο στην πόλη. Στις στροφές το αυτοκίνητο είναι ευχάριστο, ικανό και προοδευτικό, όταν κανείς ξεπεράσει τα όρια της πρόσφυσής του. Εμφανίζει μικρές κλίσεις στο αμάξωμα και υψηλά περιθώρια πρόσφυσης, με τη σύμπραξη και του στάνταρ ESP. Στην αξιόλογη οδηγική εικόνα συμβάλλει και ο θετικός επιλογέας με καλό κούμπωμα και λογικές διαδρομές. 
Το Corsa ποτέ δεν ήταν ένα drivers car, αλλά ήταν και παραμένει ένα ασφαλές μεταφορικό μέσο, με σεβασμό στις ανάγκες του χρήστη μέσων απαιτήσεων. Με στάνταρ το σύστημα ESP, το Corsa θα κλείσει ομαλά την πορεία του στο λάθος, εφόσον ο χρήστης δεν ξεπεράσει το όριο, οπότε και θα εμφανίσει υποστροφική συμπεριφορά. Το τιμόνι αναμφίβολα θα το θέλαμε πιο συμμετοχικό, ενώ μια μικρή ευπάθεια εμφανίζεται στους πλευρικούς ανέμους. Από την άλλη, δεν πλέει στις αλλαγές πορείας και δε γέρνει ιδιαίτερα στις στροφές, με τα φρένα του να έχουν καλή αίσθηση και αποτελεσματικότητα. 
Το ισπανικό μικρό Ibiza, διαθέτει μια ελαφρώς σφιχτή ανάρτηση, παρα όλα αυτά δεν θα ενοχλήσει τους επιβαίνοντες, μιας και προσφέρει πολύ καλή σταθερότητα, τόσο στις ευθείες, όσο και στις στροφές, τηρουμένων των αναλογιών βέβαια. Το τιμόνι χωρίς να είναι ξυραφένιο, θα σας προσφέρει επαρκή πληροφόρηση, ενώ η αίσθηση των φρένων δεν θα σας ενθουσιάσει. 

Συμπέρασμα
Είναι γεγονός ότι, τα μικρά diesel πλέον έχουν αποκτήσει μια θέση στη καρδιά του αγοραστικού κοινού κι όχι άδικα. Διαθέτουν χώρους μικρομεσαίου, εξαιρετικά μικρές καταναλώσεις, χωρίς παράλληλα να υπολείπονται σε επιδόσεις και οδική συμπεριφορά. Tο Peugeot 208 επιδεικνύει έναν σαφώς πιο νεανικό χαρακτήρα, τόσο σε ό,τι αφορά στη σχεδίασή του, όσο και στα οδικά του χαρακτηριστικά. Το Fiat Punto διαθέτει καλόγουστη εμφάνιση, μέσα και έξω και πλήρη εξοπλισμό και προσφέρεται με έναν κινητήρα diesel σύγχρονο, αποδοτικό και οικονομικό, ενώ στο δρόμο είναι άνετο και αρκετά ενδιαφέρον οδηγικά. Από την άλλη, το Opel Corsa το best seller της κατηγορίας δεν μπορεί να κρύψει τα χρόνια του σχεδιαστικά μέσα - έξω, αλλά παρα όλα αυτά διαθέτει το δυνατότερο κινητήρα συγκριτικά με τα υπόλοιπα. Το Ibiza είναι οικονομικό, αρκετά άνετο και πλήρες σε εξοπλισμό, αλλά τα φρένα του δεν θα σας ενθουσιάσουν, ενώ είναι και το λιγότερο ελκυστικό. 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις