Test Συνεργείων
NEO ΤΙΜΕΣ LEASING Short Videos
Πώς να αναγνωρίσεις τα ελαττωματικά ψαλίδια

Πώς να αναγνωρίσεις τα ελαττωματικά ψαλίδια

Αν στο δρόμο έχετε λακκούβες μην κοιτάτε μόνο τα χιλιόμετρα
Απώλεια ευστάθειας ή καθυστέρηση στην κίνηση του τιμονιού είναι ενδείξεις προβλήματος
After Market κοστίζουν από 100 ευρώ αλλά αλλάζει τελείως η αίσθηση της οδήγησης
Το σχέδιο άλλαξε και επιτρέπει την απορρόφηση κραδασμών και δονήσεων

Αν στον δρόμο έχετε λακκούβες μην κοιτάτε μόνο τα χιλιόμετρα

Όπως πολύ καλά γνωρίζουμε από μικρή ηλικία, ο ρόλος των τροχών είναι να στηρίζουν το αυτοκίνητο, τις αναρτήσεις και κυρίως την κίνηση και τη διεύθυνση αυτού. Ένα από τα στοιχεία που τις συνδέει με το αμάξωμα είναι το ψαλίδι, το οποίο πήρε το όνομά του από τον άξονα περιστροφής του. Αυτό του επιτρέπει να ταλαντεύεται πάνω-κάτω, κάθετα προς την κατεύθυνση της κίνησης. Η κίνηση καθορίζεται από τους βραχίονες και τα υπόλοιπα - κατάλληλα - έδρανα στο σώμα και τους τροχούς του αυτοκινήτου.
Πώς φτάνουμε στην ταλαιπωρία του υλικού, ποιοι οι «εχθροί» και πως φθείρονται τα ψαλίδια; Τα πολλά χιλιόμετρα και η μηχανική καταπόνηση είναι δύο εκ των βασικότερων αιτιών που προκαλείται η φθορά στα ψαλίδια των αυτοκινήτων. Από την μια οι πολύ απαιτητικές οδηγικές συνθήκες είναι ικανές να προκαλέσουν διάφορες φθορές, κυρίως στα συνορεύοντα με το ψαλίδι εξαρτήματα, τα οποία σαφώς κι επηρεάζουν την άμεση λειτουργία του. Από την άλλη, ιδιαίτερα όταν μιλάμε για αμάξι σε προχωρημένη ηλικία ή με πολλά χλμ. στην «πλάτη του», επιβάλλεται ιδιαίτερη προσοχή, καθώς μπορεί να εμφανιστεί σκουριά ή να προκληθεί η κάμψη του υλικού. Υπάρχουν όμως ενδείξεις ή σημάδια με τα οποία μπορούμε να εντοπίσουμε τέτοιου είδους προβλήματα;

Απώλεια ευστάθειας ή καθυστέρηση στην κίνηση του τιμονιού είναι ενδείξεις προβλήματος

Είναι αρκετές οι διάφορες ενδείξεις που μπορεί να παρουσιαστούν κατά τη διάρκεια της οδήγησης, οι οποίες μπορεί να οφείλονται σε αλλοιωμένα (προς το χειρότερο) και ταλαιπωρημένα ψαλίδια. Τα πλέον χαρακτηριστικά, η απώλεια ευστάθειας και η άσχημη ή και καθυστερημένη κίνηση του τιμονιού, όπως και το σύστημα διεύθυνσης. Από εκεί και πέρα, πολύ σημαντικός είναι ο θόρυβος που παράγεται, ο οποίος μπορεί να παραπέμπει είτε σε κρότο, είτε σε ρωγμή (κατά τη διάρκεια της στροφής). Ακόμη, σημαντικό σύμπτωμα αποτελεί η μονόπλευρη φθορά στον μπροστινό τροχό, καθώς και η απόκλιση, είτε προς τα δεξιά είτε προς τα αριστερά, κατα το φρενάρισμα ή την επιτάχυνση του οχήματος. Τέλος, ενδείξεις μπορεί να βγουν και από συμπτώματα στους πίσω τροχούς. Όπως και στους μπροστινούς, ο ήχος (τρίξιμο, κροτάλισμα κλπ.) είναι βασική ένδειξη, όπως και κατά την ολοκλήρωση της στροφής, το πίσω μέρος του οχήματος μπορεί να «ξεσπάσει» έντονα.

After Market κοστίζουν από 100 ευρώ αλλά αλλάζει τελείως η αίσθηση της οδήγησης

Και κάπου εδώ φτάνουμε στο «καυτό» ζήτημα του service. Με μια πρώτη ματιά στην αγορά ανταλλακτικών, οι πρώτες τιμές βρίσκονται πάνω-κάτω στα 100 ευρώ. Από εκεί και πέρα, τη διαφορά στην τιμή κάνουν τα μοντέλα, ο ίδιος ο έμπορος (αν πρόκειται για αναγνωρισμένο αντιπρόσωπο ή όχι) και άλλοι παράγοντες. Σίγουρα θα μπορούσατε να προμηθευτείτε οι ίδιοι ανταλλακτικά από το χονδρεμπόριο και να κάνετε μόνοι σας τη δουλειά σας και την αντικατάσταση των φθαρμένων εξαρτημάτων, αλλά μιλάμε για μια δουλειά που απαιτεί εξαιρετική λεπτομέρεια. Ο άγραφος νόμος του «ό,τι πληρώσεις παίρνεις» δεν αποτελεί εξαίρεση στην παρούσα κατάσταση, καθώς είναι πιθανή η εμφάνιση προβλημάτων όπως η ρύθμιση του πλαισίου, η απώλεια ευθείας κίνησης, μα κυρίως, περί της οδηγικής ασφάλειας. Επιπρόσθετα, πρόκειται για μια διαδικασία η οποία κρύβει σημαντικούς κινδύνους για την ακεραιότητά σας, ακόμη και όταν πρόκειται για ένα μικρό λάθος. Παίρνοντας ως δεδομένα την ασφάλεια κατά τη διάρκεια της διαδικασίας επισκευής, την ασφάλεια κατά τη διάρκεια οδήγησης και την συνολική οδηγική εμπειρία, καθώς και την ακρίβεια που χρειάζεται για την παραμικρή λεπτομέρεια και έως το τελευταίο χιλιοστό, καλύτερη λύση δείχνει το να απευθυνθείτε σε έναν επαγγελματία.

Το σχέδιο άλλαξε και επιτρέπει την απορρόφηση κραδασμών και δονήσεων

Το ψαλίδι είναι στην ουσία μια ράβδος η οποία έχει δύο σημεία ανάρτησης στα άκρα της. Με την πάροδο των ετών, γνώρισε διάφορες αλλαγές στο σχέδιο, όπως τον άξονα τεσσάρων συνδέσμων που εισήγαγε η Audi το 1994 στο Α4 πρώτης γενιάς. Βασικό του μειονέκτημα, ήταν τα πολυάριθμα σημεία φθοράς και το μεγαλύτερο κόστος παραγωγής. Η προσέγγιση αυτή άλλαξε και έδωσε την θέση της σε συνδυασμό δύο συνδέσμων οι οποίοι σχηματίζουν τρίγωνο, το περίφημο τριγωνικό ψαλίδι. Και τελικά, οι κατασκευαστές κατέληξαν στο σχέδιο που θυμίζει το λατινικό γράμμα «L». Το σχέδιο έφερε μια καλύτερη οδηγική εμπειρία για τους επιβαίνοντες στο αυτοκίνητο, καθώς πρόκειται για μια τεχνολογία η οποία συνεισφέρει στη βέλτιστη απορρόφηση κραδασμών και δονήσεων που προκαλούνται από το οδόστρωμα. Επίσης, τα ψαλίδια είναι δυνατόν να χρησιμοποιηθούν σε ζεύγη ανά τροχό, βοηθώντας στη βελτίωση της πορείας.

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε