Οδήγηση με αυτόματο κιβώτιο: Ξέρεις να οδηγάς ή νομίζεις?

Οδήγηση με αυτόματο κιβώτιο: Ξέρεις να οδηγάς ή νομίζεις?

Διαβάστηκε από 8229 αναγνώστες - 24/11/2021

Οι περισσότεροι επιλέγουν αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων για να αποφύγουν το μαρτύριο των αλλαγών, όμως ακόμα κι αυτό έχει τους δικούς του κανόνες. Οχι, το να βάζεις νεκρά στο φανάρι δεν είναι σωστό.

Πολλοί οδηγοί καταφεύγουν στο αυτόματο κιβώτιο για την ευχρηστία που προσφέρει στις καθημερινές μετακινήσεις, ειδικά μέσα στην πόλη, όπου το σταμάτα - ξεκίνα της κίνησης είναι ένα καθημερινό μαρτύριο για τους κατόχους χειροκίνητων κιβωτίων. Οι περισσότεροι νομίζουν ότι με το αυτόματο, πατάς μόνο γκάζι και φρένο και δεν χρειάζεται κάτι άλλο. Μέγα λάθος, αφού ακόμα και τα αυτόματα κιβώτια έχουν τους δικούς τους κανόνες.

Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το »

Δεν πρέπει να βάζεις «νεκρά» σε φανάρι, γιατί το μόνο που κάνεις είναι να ανεβάζεις την κατανάλωση

Μπορεί τα χειροκίνητα κιβώτια να «απαιτούν» η ταχύτητα να πάει στη νεκρά σε κάθε στάση, όμως αυτό δεν ισχύει για τα αυτόματα κι αν τα κάνεις, καλό είναι να το σταματήσεις. Μπορεί να νομίζεις ότι έχοντας επιλεγμένη το Drive όσο είσαι σταματημένος ζορίζεις το κιβώτιο, αλλά κάτι τέτοιο δεν ισχύει. Ειδικά τα πιο σύγχρονα αυτόματα κιβώτια καταλαβαίνουν πως το αυτοκίνητο έχει σταματήσει κι αποσυμπλέκουν το δίσκο, εξαλείφοντας τις τριβές και τη φθορά. Παράλληλα όταν ο επιλογέας βρίσκεται στη νεκρά ο κινητήρας ανεβάζει περισσότερες στροφές καταναλώνοντας περισσότερο καύσιμο. Αντίστοιχη είναι η κατάσταση και όταν επιλέγετε το Ν, ενώ το αυτοκίνητο βρίσκεται εν κινήσει.


Δεν πρέπει να βάζεις εν κινήσει όπισθεν, δεν θα μπει και θα καταπονήσεις το σασμάν

Μην γίνεσαι «κανίβαλος» και προσπαθείς να βάλεις από πρώτη, όπισθεν ή το αντίθετο, όταν το αυτοκίνητο ακόμα κινείται. Στη πλειοψηφία των περιπτώσεων, το gearbox δεν θα επιτρέψει την αλλαγή, αλλά αν το ζορίσεις και πάρει τελικά την ταχύτητα υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να πάρεις και το σασμάν στο χέρι. Μια φθορά που μπορείς να αποφύγεις, περιμένοντας μόλις 2 δευτερόλεπτα για να ακινητοποιηθεί πλήρως το αυτοκίνητο.


Όταν ξεκινάς, άφησε αποφασιστικά το φρένο κι όχι σιγά-σιγά

Όσο περιμένεις στο φανάρι, ή γενικά είσαι ακίνητος με νεκρά στο κιβώτιο, μην μαρσάρεις τον κινητήρα. Εκτός αυτού, όταν έρθει η ώρα να ξεκινήσεις, μην αφήνεις το φρένο διστακτικά και μην το κρατάς μισοπατημένο, γιατί έτσι αυξάνονται οι τριβές (και κατ επέκταση η θερμοκρασία) μέσα στο κιβώτιο. Ουσιαστικά, αυτό δίνει εντολή εκκίνησης, αλλά εσύ το αναγκάζεις να μένει σταματημένο. Για αυτό το λόγο, δεν πρέπει να πατάς γκάζι και φρένο την ίδια στιγμή.


Μην κατεβάσεις χειροκίνητα ταχύτητα, το kick down θα επιλέξει την κατάλληλη ταχύτητα για σένα

Τα αυτόματα σασμάν ανεβοκατεβάζουν σχέσεις με βάση τις στροφές του κινητήρα. Όταν επιταχύνουμε, και ανεβαίνουν οι στροφές, το κιβώτιο προετοιμάζεται για ανέβασμα σχέσης, ενώ όταν μειώνουμε ταχύτητα συμβαίνει το αντίστροφο. Για αυτό το λόγο δεν πρέπει να ανεβάζεις χιλιόμετρα επιταχύνοντας, και να κατεβάζεις σχέση χειροκίνητα. Αν θες τη μέγιστη επιτάχυνση για προσπέραση, τότε κάνε χρήση του kick-down.
  Συνεχίστε την ανάγνωση του άρθρου »

Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το »