Δύο διαφορετικά πρόσωπα για την Mercedes στις 2 επισκέψεις που πραγματοποιήσαμε στα συνεργεία της, στο ένα test πήρε άριστα, στο άλλο … «σκόνταψε».
Τελικά και οι καλοί σκοντάφτουν. Ενώ η Mercedes στο test συνεργείων έπιασε 75% στον τομέα της εύρεσης βλαβών, που είναι η καλύτερη επίδοση που έχουμε δει ως τώρα, σε αντίστοιχο test σε άλλο εξουσιοδοτημένο συνεργείο της έπιασε μόλις 36%. Τι συνέβη; Δεν έχουν όλα της τα συνεργεία τις ίδιες προδιαγραφές;
Αρνητική εντύπωση μας έκανε αυτό το test συνεργείων. Ενώ είχαμε προγραμματισμένο ραντεβού, χρειάστηκαν 5 ώρες για ένα service, και μάλιστα μας έδιωξαν από το χώρο λέγοντας «Καλά θα περιμένετε; Θα κάνει πάνω από 5 ώρες».
Αξίζει να αναφέρουμε πως στη Mercedes C180 του 2006 που τους πήγαμε, δεν λειτουργούσε το μοτεράκι για τα πιτσιλιστίρια του παρμπρίζ. Αυτό το διαπιστώσαμε πριν πάμε το αυτοκίνητο για service, όταν γεμίσαμε πλήρως το σχετικό δοχείο και δοκιμάσαμε να ψεκάσουμε νερό στους υαλοκαθαριστήρες. Τίποτα. Δεν το είπαμε στο συνεργείο, το οποίο εν τέλει όχι μόνο δεν βρήκε πως είναι χαλασμένο το μοτέρ, αλλά μας χρέωσε και υγρό υαλοκαθαριστήρων, ενώ ήταν γεμάτο το σχετικό δοχείο!
Δεν ήταν μόνο αυτή η ζημιά που δεν εντόπισαν οι τεχνικοί, μιας και το συγκεκριμένο συνεργείο βρήκε μόνο το 36% των βλαβών. Παράλληλα, ήταν και ακριβότεροι.
Η συγκεκριμένη εμπειρία ήταν εντελώς διαφορετική από αυτή που είχαμε στο άλλο συνεργείο, το οποίο επισκεφθήκαμε με μια Mercedes E200 του 2007. Εκεί οι μηχανικοί βρήκαν το 75% των βλαβών, ενώ ο ποιοτικός έλεγχος αξιολογήθηκε με 80%.
Στον παρακάτω πίνακα βλέπουμε τη βαθμολογία που συγκέντρωσαν τα δύο εξουσιοδοτημένα συνεργεία της Mercedes. Ο τομέας της εύρεσης βλαβών έχει διπλάσιο συντελεστή από τον ποιοτικό έλεγχο, μιας και έχει μεγαλύτερη σημασία για τους καταναλωτές.
|
Mercedes 1η επίσκεψη |
Mercedes 2η επίσκεψη |
Εύρεση Βλαβών |
75% |
36% |
Ποιοτικός έλεγχος |
80% |
60% |
Τιμή που μας έδωσαν τηλεφωνικά |
277 ευρώ |
298 ευρώ |
Τιμή που πληρώσαμε |
277 ευρώ |
298 ευρώ |
Τελική Βαθμολογία |
76,6% |
44,0% |
Εύρεση βλαβών: Το ένα συνεργείο βρήκε το 75% και το άλλο το 36%
Το πρώτο εξουσιοδοτημένο συνεργείο της Mercedes βρήκε το 75% των βλαβών, η υψηλότερη επίδοση που έχουμε δει ως τώρα. Η επιτυχία δεν επαναλήφθηκε ωστόσο, μιας και στο δεύτερο γύρο του test το άλλο συνεργείο βρήκε το 36% των βλαβών.
Οι 30 έλεγχοι που πρέπει να κάνουν οι εταιρείες |
Ηλεκτρονικός έλεγχος οχήματος μέσω διαγνωστικού μηχανήματος. |
Mercedes 1η επίσκεψη ΑΠΕΤΥΧΕ να βρει το 25% των βλαβών |
Mercedes 2η επίσκεψη ΑΠΕΤΥΧΕ να βρει το 64% των βλαβών |
Κολάρα και σφιγκτήρες συστήματος ψύξης για τυχόν διαρροές, |
Ψυγείο και δοχείο διαστολής συστήματος ψύξης, |
Ημιαξόνια – φούσκες (οπτικά) |
Εξωτερικούς ιμάντες κίνησης, |
Στάθμη λαδιών κινητήρα, |
Στάθμη λαδιών κιβωτίου ταχυτήτων, |
Στάθμη υγρού φρένων και αίσθηση πεντάλ φρένων, |
Λειτουργία συμπλέκτη-κιβωτίου και αίσθηση πεντάλ συμπλέκτη, |
Σύστημα διεύθυνσης-ανάρτησης (Οπτικά) |
Δίσκους και φερμουίτ φρένων, |
Δίκτυο σωληνώσεων φρένων, |
Χειρόφρενο, συρματόσχοινα και σύνδεσμοι, |
Σύστημα πλύσης παρμπρίζ και εμπρόσθιων φανών, |
Μάκτρα και βραχίονες υαλοκαθαριστήρων, |
Φώτα και φλας, |
Λειτουργία διακοπτών στο ταμπλό, πλαφονιέρας και κόρνας, |
Πόρτες, |
Εξάτμιση και καταλύτη (Οπτικά) |
Σύστημα κλιματισμού για ψυκτική απόδοση, |
Σύστημα ανάφλεξης, μπαταρίας, |
Πέλμα και πίεση ελαστικών συν της ρεζέρβας, |
Ποιοτικό κομμάτι: Το πρώτο συνεργείο «έπιασε» 80%, το δεύτερο 60%
Περνώντας στα ποιοτικά χαρακτηριστικά η Mercedes τα πηγαίνει καλά, δείχνοντας σταθερότητα στις διαδικασίες της. Σε αμφότερα τα test οι μηχανικοί ήταν πολύ αναλυτικοί (ο δεύτερος ακόμα περισσότερο), αφιερώνοντας χρόνο για να ασχοληθούν μαζί μας, ενώ παρόλο που δεν μας έδωσαν χαρτί για τον έλεγχο που έγινε, μας ενημέρωσαν γραπτώς για τις ζημιές που βρέθηκαν στο όχημα.
Παράλληλα, και στις δύο περιπτώσεις μας έβαλαν σε συγκεκριμένο πρόγραμμα με το οποίο είχαμε έκπτωση 38% λόγω παλαιότητας των αυτοκινήτων.
Τα πιο ακριβά service όλων των test που κάναμε ήταν αυτά της Mercedes. Ωστόσο και στα δύο συνεργεία οι τιμές που πληρώσαμε ήταν ακριβώς οι ίδιες με αυτές που μας είχαν δοθεί τηλεφωνικά.
Στο δεύτερο συνεργείο, αυτό που προκάλεσε επιπλέον στέρηση «πόντων» ήταν η απρόβλεπτη ταλαιπωρία. Ενώ είχαμε προγραμματισμένο ραντεβού, ο χρόνος αναμονής που μας δόθηκε ήταν 5 ώρες, με το προσωπικό να μας προτρέπει να φύγουμε. Όταν επιστρέψαμε στο συνεργείο μετά από αυτό το χρονικό διάστημα, το αυτοκίνητο πλενόταν.
Ποιοτικός έλεγχος |
Mercedes 1η επίσκεψη |
Mercedes 2η επίσκεψη |
Χρόνος Κλεισίματος Ραντεβού |
ΝΑΙ |
ΝΑΙ |
Χαρτί ελέγχου |
OXI |
OXI |
Χαρτί με Ζημιές |
ΝΑΙ |
ΝΑΙ |
Χώρος αναμονής& Συνεργείου |
ΝΑΙ |
ΝΑΙ |
TestDrive |
ΝΑΙ |
ΝΑΙ |
Χρόνος που μας αφιέρωσε ο μηχανικός |
ΝΑΙ |
ΝΑΙ |
Απρόβλεπτη ταλαιπωρία |
OXI |
ΝΑΙ |
Τηλ. επικοινωνία μετά το Service |
ΝΑΙ |
ΝΑΙ |
Συνολική Βαθμολογία |
80% |
60% |
Επεξήγηση του κάθε ποιοτικού ελέγχου:
Χρόνος Κλεισίματος Ραντεβού: Αξιολογούμε την ευκολία με την οποία κλείσαμε τηλεφωνικά το προγραμματισμένο ραντεβού (αν δηλαδή μας έδωσαν κοντινή ή μακρινή ημερομηνία service).
Στην Πράξη: Και στις δύο περιπτώσεις δεν δυσκολευτήκαμε να κλείσουμε ραντεβού.
Πιστοποιητικό Ελέγχου: Μετά το πέρας του service, το συνεργείο πρέπει να μας δώσει έντυπο με τα σημεία ελέγχου που πραγματοποίησε. Έτσι ξέρει ο καταναλωτής τι ελέγχθηκε στη διάρκεια του service.
Στην Πράξη: Ούτε το πρώτο συνεργείο, ούτε το δεύτερο μας έδωσε έντυπο με τα σημεία που έλεγξαν.
Αναφορά προβλημάτων: Κατά την διάρκεια του service και εφόσον πραγματοποιήσουν τους ελέγχους που υπόσχονται, θα ανακαλύψουν κάποιες φθορές. (Για τις ανάγκες του service εμείς πηγαίνουμε αυτοκίνητα 10+ ετών που έχουν φθορές). Θα πρέπει το συνεργείο να σας δώσει αναλυτικό έντυπο με τις ζημιές και το κόστος αντικατάστασης τους.
Στην πράξη: Αμφότερα τα συνεργεία μας έδωσαν χαρτί με τις ζημιές που εντοπίστηκαν στα αυτοκίνητα.
Χώρος αναμονής & Συνεργείο: Αξιολογούμε αν υπήρχε χώρος αναμονής καθώς και αν ήταν καθαρό και οργανωμένο το συνεργείο που επισκεφτήκαμε.
Στην πράξη: Χώρος αναμονής υπήρχε και στα δύο συνεργεία.
Test Drive: Μετά το τέλος των εργασιών του service (ή της επισκευής), ελέγχουμε αν ο μηχανικός δοκίμασε το αυτοκίνητο πριν μας το παραδώσει.
Στην πράξη: Οι μηχανικοί και των δύο συνεργείων έκαναν δοκιμή του αυτοκινήτου όταν τελείωσε το service.
Χρόνος που μας αφιέρωσε ο μηχανικός: Ελέγχουμε πόσο ασχολήθηκε ο μηχανικός για να μας εξηγήσει τι διαπίστωσαν κατά τη διάρκεια του service και των ελέγχων.
Στην Πράξη: Και στα δύο συνεργεία οι μηχανικοί ήταν ιδιαίτερα αναλυτικοί και αφιέρωσαν αρκετό χρόνο για να ασχοληθούν μαζί μας. Παράλληλα, αμφότεροι μας έβαλαν σε πρόγραμμα με έκπτωση 38% λόγω παλαιότητας.
Απρόβλεπτη ταλαιπωρία: Πχ. δεν θυμούνται το ραντεβού που έχουμε κλείσει, μας «κλείνουν μέσα» το αυτοκίνητο χωρίς λόγο, μας διώχνουν από το συνεργείο γιατί δεν έχουν που να μας βάλουν να περιμένουμε κτλ (η «Απρόβλεπτη ταλαιπωρία» έχει διπλό συντελεστή καθώς είναι βασικός λόγος απογοήτευσης του καταναλωτή από τη μάρκα).
Στην πράξη: Απρόβλεπτη ταλαιπωρία είχαμε στο δεύτερο test, όπου ενώ είχαμε προγραμματισμένο ραντεβού σε συγκεκριμένη ώρα, μας είπαν πως θα κάνουν πάνω από 5 ώρες και μας προέτρεψαν να φύγουμε, με λίγο άκομψο τρόπο. Στο πρώτο συνεργείο το πράγμα δούλεψε άψογα.
Τηλεφωνική επικοινωνία μετά το Service: Ελέγχουμε αν μας κάλεσαν να μάθουν αν μείναμε ικανοποιημένοι και αν το αυτοκίνητο είναι ΟΚ.
Στην Πράξη: Αμφότερα τα συνεργεία έκαναν τηλεφωνικό followup για να μάθουν αν μείναμε ικανοποιημένοι μετά την επίσκεψή μας.
Δυο πρόσωπα στα δυο εξουσιοδοτημένα της Mercedes. To ένα έκανε την καλύτερη επίδοση, το άλλο μία από τις χειρότερες στην ανίχνευση βλαβών, καθώς δεν βρήκε το 64% των βλαβών. Απαράδεκτο και το «καψώνι» που μας κάνανε. Ενώ είχαμε κλεισμένο ραντεβού, μας είπαν να φύγουμε και να γυρίσουμε σε 5 ώρες.
Αδικαιολόγητο για το όνομα της Mercedes αλλά και για την τιμή που χρεώνεται το service (300 ευρώ) που είναι διπλάσια από τις περισσότερες άλλες εταιρείες.