Στον δεύτερο γύρο επισκέψεων, επιλέξαμε τα κεντρικά των εταιρειών για να κάνουμε Test Συνεργείων. To αποτέλεσμα απογοήτευσε καθώς η Peugeot δεν βρήκε το 83% των βλαβών, ενώ ακόμα χειρότερα τα πήγε η Hyundai που δεν βρήκε απολύτως καμία βλάβη.
Από τις πιο «κόκκινες» επισκέψεις από τότε που έχουμε ξεκινήσει τα test συνεργείων, ήταν αυτές του Απριλίου σε Hyundai και Peugeot. Η Hyundai δεν βρήκε καμία βλάβη ενώ η Peugeot δεν βρήκε το 87% σε επισκέψεις που κάναμε στα κεντρικά τους.
Στην Hyundai πληρώσαμε για ένα απλό Service 228 ευρώ (!!), τιμή που ήταν 80€ περισσότερα από το προηγούμενο test που είχαμε κάνει σε αντίστοιχο εξουσιοδοτημένο της. Στην Peugeot πληρώσαμε 140 ευρώ, τιμή αρκετά χαμηλή, που ήταν όμως και το μοναδικό θετικό στην επίσκεψη μας.
Πολύ άσχημα και στον ποιοτικό έλεγχο για τα κεντρικά τους, που συγκεντρώσανε μόλις 35% και οι 2 εταιρείες. Στην Hyundai είχαμε και απρόβλεπτη διαδικασία, περιμέναμε 5 ώρες για να πάρουμε το αυτοκίνητο. Στα συνεργεία τους γινόταν χαμός από αυτοκίνητα, γεγονός που τελικά μάλλον φταίει για την τόσο χαμηλή βαθμολογία που πετύχανε.
Παρακάτω ο Συγκεντρωτικός πίνακας από τις 2 επισκέψεις μας
Η Hyundai δεν βρήκε καμία βλάβη, ενώ η Peugeot δεν βρήκε το 83% των βλαβών που κάναμε
Να ξαναπούμε πως όλες οι βλάβες βρίσκονται μέσα στους ελέγχους που υπόσχονται ότι κάνουν οι εταιρείες και θα έπρεπε να τις βρουν όλες. Οι βλάβες (όπως και όλη διαδικασία) γίνονται παρουσία του ιδιώτη και βιντεοσκοπούνται.
Οι 30 ελέγχοι που πρέπει να κάνουν οι εταιρείες |
Ηλεκτρονικός έλεγχος οχήματος μέσω διαγνωστικού μηχανήματος. |
Η HYUNDAI ΑΠΕΤΥΧΕ να βρει το 100% των βλαβων |
H peugeot ΑΠΕΤΥΧΕ να βρει το 83% των βλαβων |
Κολάρα και σφιγκτήρες συστήματος ψύξης για τυχόν διαρροές, |
Ψυγείο και δοχείο διαστολής συστήματος ψύξης, |
Ημιαξόνια – φούσκες (οπτικά) |
Εξωτερικούς ιμάντες κίνησης, |
Στάθμη λαδιών κινητήρα, |
Στάθμη λαδιών κιβωτίου ταχυτήτων, |
Στάθμη υγρού φρένων και αίσθηση πεντάλ φρένων, |
Λειτουργία συμπλέκτη-κιβωτίου και αίσθηση πεντάλ συμπλέκτη, |
Σύστημα διεύθυνσης-ανάρτησης (Οπτικά) |
Δίσκους και θερμουίτ φρένων, |
Δίκτυο σωληνώσεων φρένων, |
Χειρόφρενο, συρματόσχοινα και σύνδεσμοι, |
Σύστημα πλύσης παρμπρίζ και εμπρόσθιων φανών, |
Μάκτρα και βραχίονες υαλοκαθαριστήρων, |
Φώτα και φλας, |
Λειτουργία διακοπτών στο ταμπλό, πλαφονιέρας και κόρνας, |
Πόρτες, |
Εξάτμιση και καταλύτη (Οπτικά) |
Σύστημα κλιματισμού για ψυκτική απόδοση, |
Σύστημα ανάφλεξης, μπαταρίας, |
Πέλμα και πίεση ελαστικών συν της ρεζέρβας, |
* Οι επισκέψεις έχουν γίνει με ένα Peugeot 12ετίας και με ένα Hyundai Getz 14ετίας και οι 2 επισκέψεις έχουν γίνει τον Απρίλιο.
Στον ποιοτικό έλεγχο δεν τα πήγε καλά καμία εταιρεία
Δεν έχουμε να πούμε πολλά για τον ποιοτικό έλεγχο, βασικό είναι πως και στις 2 περιπτώσεις ο μηχανικός «μας ξεπέταξε», με την Hyundai να μας δίνει χαρτί για κάποιες φθορές που εντόπισε, χωρίς κόστη επισκευής. Στην Peugeot μας είπαν, πως δεν έχει τίποτα το αυτοκίνητο (!!).
Απρόβλεπτη ταλαιπωρία στην Hyundai, που ενώ μας είχαν πει 2-2,5 ώρες, τελικά έκαναν 4,5.
Ποιοτικός έλεγχος |
Hyundai |
Peugeot |
Χρόνος Κλεισίματος Ραντεβού |
ΝΑΙ |
ΝΑΙ |
Πιστοποιητικό Ελέγχου |
OXI |
OXI |
Αναφορά προβλημάτων |
ΝΑΙ |
OXI |
Χώρος αναμονής & Συνεργείου |
ΝΑΙ |
ΝΑΙ |
TestDrive |
ΝΑΙ |
ΝΑΙ |
Χρόνος που μας αφιέρωσε ο μηχανικός |
OXI |
OXI |
Απρόβλεπτη ταλαιπωρία |
ΝΑΙ |
OXI |
Τηλ. επικοινωνία μετά το Service |
OXI |
OXI |
Συνολική Βαθμολογία |
35% |
35% |
Επεξήγηση του κάθε ποιοτικού ελέγχου:
Χρόνος Κλεισίματος Ραντεβού: Αξιολογούμε την ευκολία με την οποία κλείσαμε τηλεφωνικά το προγραμματισμένο ραντεβού (αν δηλαδή μας έδωσαν κοντινή ή μακρινή ημερομηνία service).
Στην πράξη: Τα service κλειστήκανε μέσα στο χρονικό όριο που θεωρούμε πώς είναι Ok, δηλαδή την μία εβδομάδα.
Πιστοποιητικό Ελέγχου: Μετά το πέρας του service, το συνεργείο είναι υποχρεωμένο να μας δώσει έντυπο με τα σημεία ελέγχου που πραγματοποίησε. Ετσι ξέρει ο καταναλωτής τι ελέγχθηκε στη διάρκεια του service.
Στην πράξη: Κανένα από τα 2 συνεργεία δεν μας έδωσε πιστοποιητικό με τα σημεία που έλεγξε
Αναφορά προβλημάτων: Κατά την διάρκεια του service και εφόσον πραγματοποιήσουν τους ελέγχους που υπόσχονται, θα ανακαλύψουν κάποιες φθορές. (Για τις ανάγκες του service εμείς πηγαίνουμε αυτοκίνητα 10+ ετών που έχουν φθορές). Θα πρέπει το συνεργείο να δώσει αναλυτικό έντυπο με τις ζημιές και το κόστος αντικατάστασης τους.
Στην πράξη: Χαρτί μας έδωσε μόνο η Hyundai, το οποίο ήταν χειρόγραφο χωρίς να αναφέρει τιμές κτλ
Χώρος αναμονής & Συνεργείο: Αξιολογούμε αν υπήρχε χώρος αναμονής καθώς και αν ήταν καθαρό και οργανωμένο το συνεργείο που επισκεφτήκαμε.
Στην πράξη: Και τα 2 συνεργεία που επισκεφτήκαμε είχαν χώρους αναμονής ενώ ήταν και καλά οργανωμένα.
Test Drive: Μετά το τέλος των εργασιών του service (ή της επισκευής), ελέγχουμε αν ο μηχανικός δοκίμασε το αυτοκίνητο πριν μας το παραδώσει.
Στην πράξη: Test drive πραγματοποίησαν και οι 2 μετά την πραγματοποίηση του Service
Χρόνος που μας αφιέρωσε ο μηχανικός: Ελέγχουμε πόσο ασχολήθηκε ο μηχανικός να μας εξηγήσει τι διαπίστωσαν κατά τη διάρκεια του service και των ελέγχων.
Στην πράξη: Και στα 2 συνεργεία ο χρόνος του μηχανικού ήταν ανεπαρκής για να μας περιγράψει την κατάσταση του οχήματος
Απρόβλεπτη ταλαιπωρία:. Πχ. Αν δεν θυμούνται το ραντεβού που έχουμε κλείσει, αν μας «κλείνουν μέσα» το αυτοκίνητο χωρίς λόγο, αν μας διώχνουν από το συνεργείο γιατί δεν έχουν που να μας βάλουν να περιμένουμε κτλ (η «Απρόβλεπτη ταλαιπωρία» έχει διπλό συντελεστή καθώς είναι βασικός λόγος απογοήτευσης του καταναλωτή από τη μάρκα).
Στην πράξη: Στην Hyundai περιμέναμε 4,5 ώρες, ενώ αρχικά μας είχαν ενημερώσει για 2-2,5 ώρες
Τηλεφωνική επικοινωνία μετά το Service: Ελέγχουμε αν μας κάλεσαν να μάθουν αν μείναμε ικανοποιημένοι και αν το αυτοκίνητο είναι ΟΚ.
Στην πράξη: Καμία από τις δύο εταιρείες δεν μας κάλεσε για να μάθει αν μείναμε ικανοποιημένοι από την επίσκεψη μας στο συνεργείο τους.
Ουρές τα αυτοκίνητα στα συνεργεία, τα συνεργεία φαίνεται πως δεν επαρκούν!
Εμείς που προσπαθούμε να κλείσουμε κάθε μήνα ραντεβού το βιώνουμε σε πολύ έντονο τόνο. Αργούν να μας κλείσουνε ραντεβού και όταν πηγαίνουμε τα αυτοκίνητα είναι ουρά έξω από την πόρτα τους. Όσο μεγαλύτερα μερίδια αγοράς έχει μία μάρκα και όσο μεγαλύτερη εγγύηση, τόσο μεγαλώνει το πρόβλημα στα συνεργεία και δεν επαρκούν να τα βγάλουν εις πέρας. Ερωτηματικό λοιπόν γιατί δεν δημιουργούν και άλλες μονάδες για να αποφορτίσουν την κατάσταση στα συνεργεία τους. Αν πιέζονται τόσο πολύ, κανένα συνεργείο (όχι μόνο η Hyundai και η Peugeot), δεν θα μπορεί να προσφέρει υψηλής ποιότητας υπηρεσίες στους πελάτες τους. Εδώ να πούμε πως μερίδιο ευθύνηςέχουν και οι επιχειρηματίες που δεν επενδύουν σε νέους χώρους, όπως κάνουν όλες οι επιχειρήσεις όταν αναπτύσσονται και μεγαλώνουν.