Δεν αρκεί να συντηρείς τα φρένα σου όταν αλλάζεις τα φαγωμένα σου τακάκια. Είναι πιο περίπλοκα και χρειάζεται την απαραίτητη φροντίδα, καθώς η συντήρηση των φρένων αποτελεί θέμα ασφάλειας.
Ένα σοβαρό λάθος που κάνουν αρκετοί, είναι πως αγνοούν τη συντήρηση των φρένων και αρκούνται σε μια απλή αλλαγή στα τακάκια. Η αλήθεια είναι χρειάζονται πολλά περισσότερα. Αρχικά πρέπει να γίνεται αλλαγή στα υγρά φρένων, τα οποία απορροφούν την υγρασία λόγω της σύνθεσης τους. Έτσι θα πρέπει να γίνεται έλεγχος της στάθμης στο σχετικό δοχείο και αντικατάσταση υγρών κάθε δύο χρόνια. Παράλληλα είναι σημαντι΄λο να τονίσουμε ότι η χρήση (πχ σπορ οδήγηση με υψηλές ταχύτητες ή συχνά βαριά φορτωμένο όχημα) είναι παράγοντας που μειώνει τη διάρκεια ζωής τους.
Να κοιτάς και τη δαγκάνα
Το σύστημα φρένων, για να έχει βέλτιστη απόδοση, θα πρέπει τα τακάκια να βρίσκονται διαρκώς σε επαφή με το δίσκο, χωρίς να υπάρχει κενό μεταξύ τους, όμως επΆ ουδενί να μην τον πιέζουν με δύναμη. Το ρόλο αυτό έχει η δαγκάνα, συνεπώς αν τα έμβολά της δεν επιστρέφουν πλήρως, θα προκληθεί υπερθέρμανση λόγω της τριβής και θα υπάρξει πρόωρη φθορά στα τακάκια και τους δίσκους. Να σημειώσουμε πως ο έλεγχος και η συντήρηση της δαγκάνας δεν έχει σχέση με τα χιλιόμετρα αλλά με το χρόνο.
Φυσικά δεν ξεχνάμε τα τακάκια
Πάμε τώρα και στα τακάκια, τα οποία θα πρέπει να αλλάζονται σύμφωνα με όσα ορίζει ο κατασκευαστής. Καλό είναι να γίνεται ένας έλεγχος, ώστε να έχετε εικόνα πόσο «ψωμί» έχουν ακόμα. Τα τακάκια φθείρονται γρηγορότερα όταν οδηγείτε συχνά στη πόλη ή κάνετε σπορ οδήγηση. Αν δεν αλλαχθούν στην ώρα τους είναι πολύ πιθανόν να καταστρέψουν τις δισκόπλακες, οι οποίες έχουν και υψηλότερο κόστος αλλαγής.