Αυτά είναι τα 3 καλύτερα συνεργεία στην Ελλάδα μετά από 50 Test που πραγματοποιήσαμε! Υπάρχουν συνεργεία που βρήκανε περισσότερες βλάβες από όλα τα άλλα.
Ακόμα ένα στοιχείο των συγκεκριμένων test που πραγματοποιούμε, είναι η διαφορά τιμής, ανάμεσα σε αυτή που μας ενημέρωσαν τηλεφωνικά όταν κλείσαμε το ραντεβού, και αυτή που τελικά πληρώσαμε. Και στο συνεργείο της Mercedes, αλλά και στην Toyota, πληρώσαμε (τελικά) λιγότερα χρήματα από όσα μας ενημέρωσαν αρχικά.
Η Mercedes απέτυχε να βρει το 25% των βλαβών, η Toyota το 27% και η Hyundai το 29%
Στα test που πραγματοποιήσαμε στην Θεσσαλονίκη, τα 3 εξουσιοδοτημένα συνεργεία, τα πήγαν αρκετά καλύτερα από τον ανταγωνισμό τους, αφού κατάφεραν να βρουν πολύ περισσότερες βλάβες.
Οι 30 έλεγχοί που πρέπει να κάνουν οι εταιρείες |
|
Ηλεκτρονικός έλεγχος οχήματος μέσω διαγνωστικού μηχανήματος |
Η MERCEDES ΑΠΕΤΥΧΕ να βρει το 25% των βλαβών |
Η TOYOTA ΑΠΕΤΥΧΕ να βρει το 27% των βλαβών |
Η HYUNDAI ΑΠΕΤΥΧΕ να βρει το 29% των βλαβών |
Κολάρα και σφιγκτήρες συστήματος ψύξης για τυχόν διαρροές |
Ψυγείο και δοχείο διαστολής συστήματος ψύξης |
Ημιαξόνια – φούσκες (οπτικά) |
Εξωτερικούς ιμάντες κίνησης |
Στάθμη λαδιών κινητήρα |
Στάθμη λαδιών κιβωτίου ταχυτήτων |
Στάθμη υγρού φρένων και αίσθηση πεντάλ φρένων |
Λειτουργία συμπλέκτη-κιβωτίου και αίσθηση πεντάλ συμπλέκτη |
Σύστημα διεύθυνσης-ανάρτησης (Οπτικά) |
Δίσκους και θερμουίτ φρένων |
Δίκτυο σωληνώσεων φρένων |
Χειρόφρενο, συρματόσχοινα και σύνδεσμοι |
Σύστημα πλύσης παρμπρίζ και εμπρόσθιων φανών |
Μάκτρα και βραχίονες υαλοκαθαριστήρων |
Φώτα και φλας |
Λειτουργία διακοπτών στο ταμπλό, πλαφονιέρας και κόρνας |
Πόρτες |
Εξάτμιση και καταλύτη (Οπτικά) |
Σύστημα κλιματισμού για ψυκτική απόδοση |
Σύστημα ανάφλεξης, μπαταρίας |
Πέλμα και πίεση ελαστικών συν της ρεζέρβας |
Ο ποιοτικός έλεγχος κάνει την διαφορά
Στην τελική βαθμολογία, η εύρεση των βλαβών έχει διπλάσια σημασία για εμάς, και στην συγκεκριμένη περίπτωση, γι αυτό ξεχώρισαν τα 3 αυτά εξουσιοδοτημένα συνεργεία. Η συνολική βαθμολογία τους όμως, συμπεριλαμβάνει και το test ποιοτικού ελέγχου. Έτσι, στην
Mercedes ήταν το μοναδικό συνεργείο που κατάφερε να έχει υψηλό ποσοστό και στον ποιοτικό έλεγχο, με επίδοση 80%. Το εξουσιοδοτημένο συνεργείο
της Toyota, πέτυχε 50% στον ποιοτικό έλεγχο, ενώ η
Hyundai, σημείωσε 30% στον ποιοτικό έλεγχο.
|
Mercedes |
Toyota |
Hyundai |
Ποιοτικός έλεγχος |
|
|
|
Χρόνος Κλεισίματος Ραντεβού |
ΝΑΙ |
ΝΑΙ |
ΝΑΙ |
Πιστοποιητικό Ελέγχου |
OXI |
OXI |
OXI |
Αναφορά προβλημάτων |
ΝΑΙ |
OXI |
OXI |
Χώρος αναμονής & Συνεργείου |
ΝΑΙ |
ΝΑΙ |
ΝΑΙ |
TestDrive |
ΝΑΙ |
ΝΑΙ |
OXI |
Χρόνος που μας αφιέρωσε ο μηχανικός |
ΝΑΙ |
ΝΑΙ |
ΝΑΙ |
Απρόβλεπτη ταλαιπωρία |
OXI |
OXI |
OXI |
Τηλ. επικοινωνία μετά το Service |
ΝΑΙ |
OXI |
OXI |
Συνολική Βαθμολογία |
80% |
50% |
30% |
Τελική βαθμολογία
Η τελική βαθμολογία των 3 εξουσιοδοτημένων συνεργείων, διαμορφώθηκε ως εξής: Το εξουσιοδοτημένο συνεργείο της
Mercedes έπιασε
76.60%, η
Toyota 65.30% και η
Hyundai 57.30%.
Επεξήγηση του κάθε ποιοτικού ελέγχου:
Χρόνος Ραντεβού: Αξιολογούμε την ευκολία που κλείσαμε τηλεφωνικά το προγραμματισμένο ραντεβού και την διαθεσιμότητα που είχαν (αν δηλαδή μας δώσανε κοντινή ή μακρινή ημερομηνία Service.
Στην Πράξη: Και στα 3 εξουσιοδοτημένα συνεργεία, καταφέραμε να κλείσουμε σχετικά εύκολα ραντεβού.
Χαρτί Ελέγχου: Μετά το πέρας του service, το συνεργείο είναι υποχρεωμένο να μας δώσει χαρτί με τα σημεία ελέγχου που πραγματοποίησε. Έτσι ξέρει ο καταναλωτής τι ελέγχθηκε στην διάρκεια του Service.
Στην Πράξη: Κανένα από τα 3 συνεργεία δεν μας έδωσε χαρτί ελέγχου.
Χαρτί με Ζημιές: Μέσα στην διάρκεια του service και εφόσον πραγματοποιήσουν τους ελέγχους που υπόσχονται, θα προκύψουν κάποιες φθορές. Για τις ανάγκες του Service εμείς πηγαίνουμε αυτοκίνητα 10-12 ετών που έχουν φθορές. Θα πρέπει το συνεργείο να σας δώσει αναλυτικό χαρτί με ζημιές και κόστη αντικατάστασης τους.
Στην πράξη: Στο εξουσιοδοτημένο συνεργείο της Mercedes, μας παραδόθηκε χαρτί με τις ζημιές στο αυτοκίνητο και το κόστος επισκευής του. Στα υπόλοιπα δύο όχι.
Χώρος αναμονής: Αξιολογούμε αν υπήρχε χώρος αναμονής στο συνεργείο, αν ήταν καθαρό και οργανωμένο το συνεργείο που επισκεφτήκαμε.
Στην πράξη: Χώρος αναμονής υπήρχε και στα 3 συνεργεία.
Test Drive: Μετά το τέλος των εργασιών του Service (ή της επισκευής), ελέγχουμε αν ο μηχανικός δοκίμασε το αυτοκίνητο πριν μας το παραδώσει.
Στην πράξη: Τα συνεργεία της Mercedes και της Toyota, πραγματοποίησαν test drive με το αυτοκίνητο. Το συνεργείο της Hyundai, όχι.
Χρόνος μηχανικού: Ελέγχουμε πόσο ασχολήθηκε ο μηχανικός να μας εξηγήσει τι είδανε κατά την διάρκεια του Service και των ελέγχων.
Στην Πράξη : Ιδιαίτερα ευγενικοί και επεξηγηματικοί ήταν και οι 3 μηχανικοί στα συγκεκριμένα εξουσιοδοτημένα συνεργεία.
Απρόβλεπτη ταλαιπωρία:. Πχ. δεν θυμούνται το ραντεβού που έχουμε κλείσει, μας «κλείνουν» το αυτοκίνητο χωρίς λόγο μέσα, μας διώχνουν από το συνεργείο γιατί δεν έχουν που να μας βάλουν να περιμένουμε κτλ – η «Απρόβλεπτη ταλαιπωρία» έχει διπλό συντελεστή καθώς είναι βασικός λόγος απογοήτευσης του καταναλωτή από τη μάρκα.
Στην πράξη: Δεν συναντήσαμε κάποια απρόβλεπτη ταλαιπωρία.
Τηλεφωνική επικοινωνία μετά το Service: Ελέγχουμε αν μας καλέσανε να μάθουν αν μείναμε ικανοποιημένοι και αν το αυτοκίνητο είναι ok
Στην Πράξη: Η Mercedes ήταν το μοναδικό συνεργείο που επικοινώνησαν, ώστε να μάθουν αν μείναμε ικανοποιημένοι.
Γιατί υπάρχουν συνεργεία 2 ταχυτήτων μέσα στα δίκτυα των αντιπροσωπειών;
Τα συμπεράσματα που βγάζει εύκολα κανείς, όσο συνεχίζουμε τα κρυφά test συνεργείων, είναι ποικίλα. Αρχικά θα πρέπει να τονίσουμε πως δεν «είναι όλα μαύρα», αφού υπάρχουν και καλά εξουσιοδοτημένα συνεργεία που κάνουν καλύτερη δουλειά από κάποιους άλλους. Γιατί όμως, μπορεί να συμβαίνει αυτό μέσα στην ίδια αντιπροσωπεία; Δεν θα έπρεπε να τηρούν όλοι ένα συγκεκριμένο πρωτόκολλο υπηρεσιών που προσφέρουν; Μήπως όμως, έχει να κάνει με τους εσωτερικούς ελέγχους που γίνονται ή δεν γίνονται στο δίκτυο, από κάθε εισαγωγική εταιρεία;