Mercedes: Δεν βρήκαν κάποια βλάβη παραπάνω από την Ford (66%-66%)
Διαβάστηκε από 101679 αναγνώστες - 15/5/2023
Αυτή τη φορά συγκρίνουμε τη Mercedes και απέναντι της βάζουμε την Ford. Η Mercedes δεν βρήκε περισσότερες βλάβες από την Ford, ενώ και στο ποιοτικό κομμάτι η Ford την «κοίταξε στα μάτια».
Η Mercedes, είναι υποχρεωμένη να κοιτά την κορυφή σε όλους τους τομείς και αυτό είναι ένα επιπρόσθετο βάρος το οποίο πρέπει να «πληρώσει». Το ίδιο και οι πελάτες της, αφού ενώ απολαμβάνουν υπηρεσίες που δεν τις βρίσκουν αλλού, τις πληρώνουν με το αντίστοιχο αντίτιμο. Απέναντι της η Ford, μία εταιρεία που θεωρείται πιο Premiun απο τις περισσότερες Mainstream μάρκες και τα τελευταία χρόνια επενδύει (όπως και η Mercedes) πολλά στο After Sales της.
Σε αυτό το test η Mercedes δεν βρήκε περισσότερες βλάβες από την Ford παρόλο που ο βασικός λόγος της επίσκεψης μας ήταν αυτός και όχι το Service. Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Στο test της Mercedes, το οποίο ήταν το 3ο που πραγματοποιήσαμε σε συνεργείο της, δεν κάναμε service όπως σε όλα τα υπόλοιπα test, καθώς δεν το είχαν σημειώσει στο συνεργείο. Ο λόγος είναι πως η Mercedes δίνει πρόσβαση σε μη εξουσιοδοτημένα συνεργεία να καταχωρούν στα αρχεία της. Έτσι είδαν από το συνεργείο πως το αμάξι είχε κάνει service τον Ιανουάριο, αυτό οδήγησε στο να μην σημειώσουν το service, όπως ζητήσαμε, και τελικά να μην γίνει. Παρόλά αυτά έγινε ο γενικός έλεγχος, όπου σε αυτόν είναι βασισμένος το Test συνεργείων που κάνουμε.
Ο ιδιώτης-αναγνώστης μας, είχε αγοράσει μία μεταχειρισμένη A-Class τον Ιανουάριο και ήθελε να κάνει έναν γενικό έλεγχο, ώστε να δει σε ποια κατάσταση βρίσκεται το αυτοκίνητο του. Στην επίσκεψη μας λοιπόν ζητήσαμε, όπως και σε όλες τις επισκέψεις μας, έναν γενικό έλεγχο αυτοκινήτου 30 σημείων. Το αποτέλεσμα του ελέγχου τους ήταν να βρουν το 66% των βλαβών, όσες βρήκε δηλαδή και η Ford, τίποτα παραπάνω.
Τιμολογιακά να πούμε πως τον έλεγχο, ο οποίος αναγράφεται ως εποχιακός έλεγχος, τον πληρώσαμε 120 ευρώ στην Mercedes, χωρίς να γίνει Service. Στην Ford πληρώσαμε 180 ευρώ για τον έλεγχο και το service του αυτοκινήτου. Οι τιμές δεν είναι συγκρίσιμες για αυτό λείπουν από το συγκεντρωτικό πινακάκι, όμως τον αντίστοιχο έλεγχο η Ford τον χρεώνει 40 ευρώ, τιμή που αφαιρείται εφόσον πραγματοποιήσεις το service στο κατάστημα που έκανες τον έλεγχο. Η Mercedes δεν μας ενημέρωσε για κάτι αντίστοιχο.
Στον ποιοτικό έλεγχο η Mercedes συγκέντρωσε 80%, η Ford ήταν κοντά με 70%. Και ενώ η Mercedes δείχνει να έχει μία σταθερότητα στους ποιοτικούς ελέγχους που γίνονται από τα test συνεργείων μας, δεν διέφερε πολύ από την Ford.
Παρακάτω βλέπετε τους συγκεντρωτικούς πίνακες
|
Mercedes |
Ford |
Εύρεση Βλαβών |
66% |
66% |
Ποιοτικός έλεγχος |
80% |
70% |
Τελική Βαθμολογία |
70,6% |
67,3% |
...>>>Συνεχίστε το άρθρο
Και οι δύο απέτυχαν να βρουν το 34% των βλαβών
Την ίδια επίδοση είχαν και οι 2 μάρκες σε αυτό το test συνεργείων που πραγματοποιήσαμε. Το 34%, δεν είναι μικρό μεν, καθώς πρόκειται για βλάβες που βρίσκονται μέσα στους ελέγχους τους, είναι όμως από τις υψηλότερες επιδόσεις που έχουν γίνει.
Οι 30 ελέγχοι που πρέπει να κάνουν οι εταιρείες |
Ηλεκτρονικός έλεγχος οχήματος μέσω διαγνωστικού μηχανήματος. |
Η MERCEDES ΑΠΕΤΥΧΕ να βρει το 34% των βλαβων |
Η FORD ΑΠΕΤΥΧΕ να βρει το 34% των βλαβων |
Κολάρα και σφιγκτήρες συστήματος ψύξης για τυχόν διαρροές, |
Ψυγείο και δοχείο διαστολής συστήματος ψύξης, |
Ημιαξόνια – φούσκες (οπτικά) |
Εξωτερικούς ιμάντες κίνησης, |
Στάθμη λαδιών κινητήρα, |
Στάθμη λαδιών κιβωτίου ταχυτήτων, |
Στάθμη υγρού φρένων και αίσθηση πεντάλ φρένων, |
Λειτουργία συμπλέκτη-κιβωτίου και αίσθηση πεντάλ συμπλέκτη, |
Σύστημα διεύθυνσης-ανάρτησης (Οπτικά) |
Δίσκους και θερμουίτ φρένων, |
Δίκτυο σωληνώσεων φρένων, |
Χειρόφρενο, συρματόσχοινα και σύνδεσμοι, |
Σύστημα πλύσης παρμπρίζ και εμπρόσθιων φανών, |
Μάκτρα και βραχίονες υαλοκαθαριστήρων, |
Φώτα και φλας, |
Λειτουργία διακοπτών στο ταμπλό, πλαφονιέρας και κόρνας, |
Πόρτες, |
Εξάτμιση και καταλύτη (Οπτικά) |
Σύστημα κλιματισμού για ψυκτική απόδοση, |
Σύστημα ανάφλεξης, μπαταρίας, |
Πέλμα και πίεση ελαστικών συν της ρεζέρβας, |
*TO Test πραγματοποιήθηκε τέλη Απριλίου με μία A-CLASS μοντέλο του 2013, ενώ στην Ford τον Ιανουάριο με ένα FORD Fiesta του 2012Στον ποιοτικό έλεγχο, πολύ κοντά η Ford στην Mercedes
Στα ποιοτικά στοιχεία του ελέγχου στις επισκέψεις μας, το μόνο που δεν έκανε η Ford ήταν η τηλεφωνική επικοινωνία σε σχέση με την Mercedes και σε αυτό έγκειται η διαφορά.
Όπως αναφέραμε και στην εισαγωγή, η Mercedes δίνει πρόσβαση σε μη εξουσιοδοτημένα συνεργεία να καταχωρούν στο αρχείο της και μέχρι στιγμής φαίνεται πως είναι η μοναδική μάρκα που το κάνει αυτό. Ενώ αυτό μας φάνηκε περίεργο στην συνέχεια αντιληφθήκαμε πως, όσοι μη εξουσιοδοτημένοι επιλέγουν να καταχωρούν, είναι υποχρεωμένοι να καταχωρούν και τι κάνουν στα αυτοκίνητα που επισκευάζουν. Με αυτόν τον τρόπο βρήκαμε μαζί με τον ιδιώτη πως στο τελευταίο service δεν είχε γίνει αλλαγή φίλτρου βενζίνης, που έπρεπε να κάνει το μη εξουσιοδοτημένο. Τελικά αυτό κρίνεται επιτυχημένο από την Mercedes που με αυτόν τον τρόπο καταφέρνει, ως ένα σημείο, να ελέγχει κάποια μη εξουσιοδοτημένα συνεργεία.
Ποιοτικός έλεγχος |
Mercedes |
Ford |
Χρόνος Κλεισίματος Ραντεβού |
ΝΑΙ |
ΝΑΙ |
Πιστοποιητικό Ελέγχου |
OXI |
OXI |
Αναφορά προβλημάτων |
ΝΑΙ |
ΝΑΙ |
Χώρος αναμονής & Συνεργείου |
ΝΑΙ |
ΝΑΙ |
TestDrive |
ΝΑΙ |
ΝΑΙ |
Χρόνος που μας αφιέρωσε ο μηχανικός |
ΝΑΙ |
ΝΑΙ |
Απρόβλεπτη ταλαιπωρία |
OXI |
OXI |
Τηλ. επικοινωνία μετά το Service |
ΝΑΙ |
OXI |
Συνολική Βαθμολογία |
80,0% |
70,0% |
Επεξήγηση του κάθε ποιοτικού ελέγχου:
Χρόνος Κλεισίματος Ραντεβού: Αξιολογούμε την ευκολία με την οποία κλείσαμε τηλεφωνικά το προγραμματισμένο ραντεβού (αν δηλαδή μας έδωσαν κοντινή ή μακρινή ημερομηνία service).
Στην πράξη: Τα service κλειστήκαν μέσα στο χρονικό όριο που θεωρούμε πώς είναι Ok, δηλαδή την μία εβδομάδα.
Πιστοποιητικό Ελέγχου: Μετά το πέρας του service, το συνεργείο είναι υποχρεωμένο να μας δώσει έντυπο με τα σημεία ελέγχου που πραγματοποίησε. Ετσι ξέρει ο καταναλωτής τι ελέγχθηκε στη διάρκεια του service.
Στην πράξη: Κανένα από τα 2 συνεργεία δεν μας έδωσε πιστοποιητικό με τα σημεία που έλεγξε
Αναφορά προβλημάτων: Κατά την διάρκεια του service και εφόσον πραγματοποιήσουν τους ελέγχους που υπόσχονται, θα ανακαλύψουν κάποιες φθορές. (Για τις ανάγκες του service εμείς πηγαίνουμε αυτοκίνητα 10+ ετών που έχουν φθορές). Θα πρέπει το συνεργείο να δώσει αναλυτικό έντυπο με τις ζημιές και το κόστος αντικατάστασης τους.
Στην πράξη: Μας έδωσαν και τα 2 συνεργεία
Χώρος αναμονής & Συνεργείο: Αξιολογούμε αν υπήρχε χώρος αναμονής καθώς και αν ήταν καθαρό και οργανωμένο το συνεργείο που επισκεφτήκαμε.
Στην πράξη: Είχαν και τα 2 συνεργεία
Test Drive: Μετά το τέλος των εργασιών του service (ή της επισκευής), ελέγχουμε αν ο μηχανικός δοκίμασε το αυτοκίνητο πριν μας το παραδώσει.
Στην πράξη: Test drive πραγματοποίησαν και οι 2 μετά την πραγματοποίηση του Service
Χρόνος που μας αφιέρωσε ο μηχανικός: Ελέγχουμε πόσο ασχολήθηκε ο μηχανικός να μας εξηγήσει τι διαπίστωσαν κατά τη διάρκεια του service και των ελέγχων.
Στην πράξη: Και στα 2 συνεργεία ο χρόνος του μηχανικού ήταν επαρκής για να μας περιγράψει την κατάσταση του οχήματος
Απρόβλεπτη ταλαιπωρία:. Πχ. Αν δεν θυμούνται το ραντεβού που έχουμε κλείσει, αν μας «κλείνουν μέσα» το αυτοκίνητο χωρίς λόγο, αν μας διώχνουν από το συνεργείο γιατί δεν έχουν που να μας βάλουν να περιμένουμε κτλ (η «Απρόβλεπτη ταλαιπωρία» έχει διπλό συντελεστή καθώς είναι βασικός λόγος απογοήτευσης του καταναλωτή από τη μάρκα).
Στην πράξη: Δεν υπήρξε κάποια απρόβλεπτη ταλαιπωρία, αν και στην Mercedes δεν είχαν σημειώσει πως θέλουμε και service, δεν το χρεώνουμε καθώς είδαν πως είχε γίνει σχετικά πρόσφατα
Τηλεφωνική επικοινωνία μετά το Service: Ελέγχουμε αν μας κάλεσαν να μάθουν αν μείναμε ικανοποιημένοι και αν το αυτοκίνητο είναι ΟΚ.
Στην πράξη: Μόνο από την Mercedes έγινε τηλεφωνική επικοινωνία μετά την επίσκεψη μας στο συνεργείο της.
Πληρώνεις περισσότερα, περιμένεις και περισσότερα
Το θέμα είναι πως τα περισσότερα, πρέπει να καλύπτουν πρώτα την εύρεση των βλαβών. Αν μας ρωτάτε, για το αν οι προσδοκίες από τους κατόχους Mercedes είναι υψηλότερες σε σχέση με τους κατόχους κάποιας άλλης μάρκας,αυτό ισχύει, το έχουμε δει με τα μάτια μας στα test που έχουμε πραγματοποιήσει, από τους ιδιοκτήτες (ανεξάρτητα και έρευνες). ¶ρα ο πήχης είναι πολύ ψηλός για την Mercedes, και αυτή είναι μία πίεση που την έχει σε μόνιμη βάση. Δεν αρκούν μόνο οι ξεχωριστές υπηρεσίες, που όντως σε αυτό το επίπεδο μετράνε, χρειάζεται και το αποτέλεσμα στην εύρεση των βλαβών να είναι σε κορυφαίο επίπεδο.