Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
Τι τακάκια πρέπει να βάλω στο αυτοκίνητο μου?

Τι τακάκια πρέπει να βάλω στο αυτοκίνητο μου?

5/10/2021

Τα τακάκια είναι ένα από τα πιο σημαντικά κομμάτια στο σύστημα φρεναρίσματος. Μπορεί να μοιάζουν όλα ίδια, άλλα δεν είναι! Οργανικά, ημι-μεταλλικά, μεταλλικά και κεραμικά είναι οι επιλογές σου.

Η φράση «μου άλλαξε τακάκια» είναι μια από τις πιο συχνές που ακούγεται σε μια συζήτηση, που έχει να κάνει με το σέρβις των αυτοκινήτων. Είναι ένα εξάρτημα που τρώει μεγάλες πιέσεις κυριολεκτικά και μεταφορικά, με αποτέλεσμα να είναι ένα από τα πιο αναλώσιμα μέρη του αυτοκινήτου. Αν και τα περισσότερα συνεργεία και αντιπροσωπίες βάζουν τις πιο απλές σειρές για εξοικονόμηση κόστους, τα τακάκια βγαίνουν με διαφορετικές πάστες (το υλικό τριβής που πατάει πάνω στη δισκόπλακα).

Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το »

 

Τα οργανικά τακάκια είναι τα πιο φθηνά, αλλά φθείρονται πολύ γρήγορα !

Τα οργανικά ή μη μεταλλικά τακάκια είναι τα τακάκια με τη μικρότερη διάρκεια ζωής. Κατασκευασμένα από ένα συνδυασμό συνθετικών υλών είναι αρκετά μαλακά, έχουν καλύτερο αρχικό δάγκωμα αλλά αφήνουν αρκετή σκόνη. Ιδανικά για χαμηλές ταχύτητες, θα τα βρουν σκούρα με το νερό και τη λάσπη και μπορεί να επηρεάσουν αρκετά την απόδοση τους. Το μεγάλο τους ατού είναι η φθηνή τιμή τους, που ξεκινάει ακόμα και από τα 10 ευρώ η 4αδα. Σχεδόν ακατάλληλα για επιθετική οδήγηση, αφού δεν θα «βγάλουν» ούτε 10.000 χιλιόμετρα.
 

Τα ημι-μεταλλικά ιδανικά για καθημερινή χρήση, αλλά συνήθως κάνουν αρκετό θόρυβο.

Είναι πιο ανθεκτικά από τα οργανικά και για την κατασκευή τους χρησιμοποιείται 30% χαλκός και οργανικό καλούπι, κάτι που τα φέρνει ανάμεσα στα μεταλλικά και τα οργανικά από πλευράς απόδοσης.  Αν και πιο σκληρά από το οργανικά έχουν καλό αρχικό δάγκωμα, θέλουν ανεπαίσθητα πιο δυνατό πάτωμα στο πετάλι, αφήνουν λιγότερο σκόνη,  ενώ φθείρουν ελαφρώς πιο γρήγορα τη δισκόπλακα, σε σχέση με τα οργανικά.  Ένα από τα μεγάλα τους μειονεκτήματα είναι ο θόρυβος που κάνουν λόγω των μεταλλικών στοιχείων που έχουν. Ιδανική επιλογή για καθημερινή χρήση, αφού έχει τα πλεονεκτήματα του οργανικού και κρατάει σχεδόν διπλάσια χιλιόμετρα.  Όσο για την τιμή του αυτή ξεκινάει από τα 20 ευρώ η 4 αδα, most value for money δηλαδή.
 

Τα μεταλλικά τακάκια έχουν μεγάλη διάρκεια ζωή, αλλά «τρώνε» γρήγορα τη δισκόπλακα.

Τα μεταλλικά τακάκια συνήθως τοποθετούνται σε αγωνιστικά αυτοκίνητα και είναι κατασκευασμένα από πορώδες ατσάλι χωρίς συνθετικά πρόσθετα. Είναι αρκετά σκληρά, «τρώγε» για πλάκα τη δισκόπλακα και στοιχίζουν αρκετά υψηλότερα από τα ημι-μεταλλικά. Ίσως η πιο ακατάλληλη επιλογή για αυτοκίνητο δρόμου.
 

Τα κεραμικά είναι τα καλύτερα τακάκια, αλλά στοιχίζουν έως και 6 φορές πιο πολύ από τα οργανικά.

Συνδυάζουν δύναμη, παρέχουν σταθερή συντελεστή τριβής και δεν πέφτει η απόδοση τους από τις υψηλές θερμοκρασίες. Τα συγκεκριμένα τακάκια κατασκευάζονται από κεραμικές ίνες υψηλής αντοχής και νήματα μη σιδηρούχων μετάλλων, τα οποία ενώνονται με τη βοήθεια υψηλής πίεσης και θερμοκρασίας. Η καλύτερη επιλογή για πιο επιθετική οδήγηση και αυτοκίνητα επιδόσεων, αλλά έχουν και δυο μειονεκτήματα. Το πρώτο είναι για να αρχίσουν να «πιάνουν» σωστά και να δείχνουν τις δυνατότητες τους, θα πρέπει να ζεσταθούν και δεύτερον στοιχίζουν σχεδόν 6 φορές πιο πολύ από τα αντίστοιχα οργανικά.
 
Έχε πάντα στο μυαλό σου ότι το τακάκι μπορεί να κάνει τη διαφορά μεταξύ «σωσίματος» και ατυχήματος, ενώ η ζωή ενός τέτοιου εξαρτήματος εξαρτάται καθαρά από τη χρήση που του κάνει ο οδηγός.   ...>>>Συνεχίστε το άρθρο

Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το »

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε

Σχετικες επιχειρησεις