Φυσικό αέριο: To καύσιμο που κοστίζει... όσο το μετρό

Διαβάστηκε από 2799 αναγνώστες - 13/6/2019

Μπορεί να σου γεμίσει το αμάξι με 10 ευρώ και να σου δώσει αυτονομία για 300 χιλιόμετρα. Το φυσικό αέριο είναι ίσως το πιο φιλικό καύσιμο για το πορτοφόλι σου.

 
 
Σκέφτεσαι να αγοράσεις ένα καινούριο αμάξι το οποίο θα χρησιμοποιείς στις διαδρομές εντός πόλης, θα κάνεις τα πήγαινέλα σου από και προς τη δουλειά και παράλληλα θα κάνεις εκδρομές πού και πού που δεν θες να κοστίζουν πανάκριβα; Η απάντηση σε όλα αυτά είναι αμάξι με φυσικό αέριο.
 
Γεμίζει με... 10 ευρώ και συμφέρει όσο το μετρό...
Δεν είναι υπερβολή πως πολλά από τα οχήματα που «τρέφονται» με φυσικό αέριο γεμίζουν με περίπου 10 ευρώ δίνοντας αυτονομία περί των 300 χιλιομέτρων. Ακόμα κι αν απέχεις 10 χιλιόμετρα από τη δουλειά σου λοιπόν με κινητήριο καύσιμο το φυσικό αέριο τα πήγαινέλα σου στη δουλειά μπορεί να κοστίζει χονδρικά 0,70 ευρώ τη μέρα άρα σε μηνιαίο εύρος περίπου 21 ευρώ. Αν αναλογιστεί κανείς πως η μηνιαία κάρτα απεριορίστων διαδρομών για τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς της Αθήνας κοστίζει 30 ευρώ τότε καταλαβαίνετε πως το αυτοκίνητο με φυσικό αέριο συμφέρει σχεδόν το ίδιο με τη δημόσια συγκοινωνία.
 
Το πιο «πράσινο» καύσιμο
Απόλυτα φιλικό προς το περιβάλλον το φυσικό αέριο είναι εξαιρετική επιλογή και για όσους θέλουν να προστατέψουν το οικοσύστημα. Οι κατά πολύ λιγότερες εκπομπές ρύπων συγκριτικά με τη βενζίνη και το πετρέλαιο είναι και τα απειροελάχιστα σωματίδιά το καθιστούν ίσως το πιο «πράσινο» καύσιμο. Επιπλέον περιβαλλοντικό πλεονέκτημα είναι το γεγονός πως το φυσικό αέριο διαλύεται στην ατμόσφαιρα. Τέλος αξίζει να σημειωθεί πως τα φυσικά αποθέματα σε CNG είναι κατά πολύ περισσότερα από τα αποθέματα σε πετρέλαιο.
 
Πού χάνει το CNG από τα υπόλοιπα
Το μεγαλύτερο αρνητικό είναι ο μικρός αριθμός πρατηρίων ανεφοδιασμού φυσικού αερίου που υπάρχει στην Ελλάδα κάτι που δημιουργεί ζητήματα για τα μεγάλα ταξίδια καθώς είτε πρέπει να σχεδιαστεί με τέτοιο τρόπο ώστε ο οδηγός να περάσει οπωσδήποτε από κάποιο πρατήριο στη διαδρομή, είτε από ένα σημείο και μετά να χρησιμοποιήσει τη βενζίνη του οχήματος.
Το φυσικό αέριο κίνησης δεν έχει αγγίξει ακόμα την τελειότητα και υπάρχουν κάποια μειονεκτήματα τα οποία δεν μπορούν να περάσουν απαρατήρητα. Πρώτη είναι η απώλεια ισχύος που παρουσιάζει ο κινητήρας σε σύγκριση με τα βενζινοκίνητα ή πετρελαιοκίνητα οχήματα.
Το δεύτερο είναι ο μειωμένος χώρος των αυτοκινήτων με φυσικό αέριο καθώς χρησιμοποιείται περισσότερος χώρος στο όχημα για την προσθήκη των φιάλων. Παραμένοντας στις «αδυναμίες» που φέρνουν οι φιάλες πρέπει να πάμε και στην υπόθεση βάρος όπου λόγω της χαλύβδινης κατασκευής τους το αμάξι ζυγίζει περισσότερο.

 
Οι διαδικασίες συντήρησης του CNG
Αρκετές εταιρείες αυτοκινήτων παράγουν ποια και μοντέλα διπλού καυσίμου με φυσικό αέριο και βενζίνη. Τι χρειάζεται να προσεχθεί όμως όσον αφορά τη συντήρηση του οχήματος με καύσιμο φυσικού αερίου:
-Απαραίτητη αλλαγή λαδιών κάθε περίπου 10 χιλιάδες χιλιόμετρα.
-Συχνός έλεγχος των σωληνώσεων, του κυλίνδρου τοποθέτησης αλλά και της δεξαμενής φυσικού αερίου  ώστε να προληφθούν ή να περιοριστούν  τυχόν ζημιές.
-Καθαρισμός φίλτρων αέρος κάθε 5.000 χιλιόμετρα και αντικατάστασή τους κάθε 10.000 χιλιόμετρα λόγω της ταχύτερης φθοράς τους σε κινητήρες CNG.
 

Σχετικες Ειδησεις