Οι εμπρόσθιοι λαμπτήρες για τα φώτα πορείας ή διασταυρώσεως του αυτοκινήτου μας είναι αυτοί που λειτουργούν περισσότερες ώρες σε σχέση με τους υπόλοιπους, αλλά και αυτοί που παράγουν μεγαλύτερες θερμοκρασίες, με αποτέλεσμα να φτάνουν ευκολότερα στο τέλος της ζωής τους. Έτσι, σε περίπτωση που καεί ένας από τους δύο (σπάνια και οι δύο μαζί), η απόδοση των φώτων μας τη νύχτα μειώνεται κατά 50%, κατάσταση εξαιρετικά επικίνδυνη όχι μόνο για εμάς, αλλά και για τους άλλους οδηγούς. Ας δούμε λοιπόν πώς μπορούμε εύκολα και γρήγορα να αντικαταστήσουμε την καμένη λάμπα, αφού έχουμε ήδη αγοράσει μία καινούργια από το πλησιέστερο πρατήριο καυσίμων.
1ο βήμα
Ανοίγουμε το καπό και κοιτάμε στο πίσω μέρος του φαναριού. Εκεί θα εντοπίσουμε ένα προστατευτικό καπάκι, το οποίο πρέπει να αφαιρέσουμε. Με προσοχή καθώς τα «αυτάκια» που κουμπώνουν είναι ευαίσθητα.
2ο βήμα
Αφού βγάλουμε το καπάκι, θα δούμε το πίσω μέρος της βάσης στην οποία τοποθετείται ο λαμπτήρας. Περιστρέφουμε τη βάση αυτή και στη συνέχεια την τραβάμε ελαφρά προς τα έξω. Πάντα με προσοχή και αργές κινήσεις καθώς το σημείο είναι δυσπρόσιτο.
3ο βήμα
Τραβάμε τον καμένο λαμπτήρα από τη βάση με προσοχή, χωρίς να τον πιάνουμε από το γυάλινο τμήμα του. Επίσης, πριν τον ακουμπήσουμε, πρέπει να σιγουρευτούμε ότι δεν είναι ζεστός, διότι μπορεί να κάηκε λίγα δευτερόλεπτα πριν.
4ο βήμα
Τοποθετούμε στη βάση το νέο λαμπτήρα και πραγματοποιούμε την παραπάνω διαδικασία αντίστροφα. Αφού την ολοκληρώσουμε, ενεργοποιούμε τα φώτα, για να διαπιστώσουμε ότι έχουμε το επιθυμητό αποτέλεσμα.
Μοναδικό κόστος η αγορά του λαμπτήρα, που δεν ξεπερνά τα μερικά ευρώ. Φυσικά εφόσον κάνετε την διαδικασία μόνοι σας, γλυτώνετε και τα έξοδα εργασίας ενός συνεργείου και χρόνο στα πήγαινε-έλα από αυτό.
Αλλαγή λυχνίας στο ταμπλό
Στα περισσότερα αυτοκίνητα, οι βίδες που συγκρατούν τον πίνακα οργάνων είναι εύκολα προσβάσιμες. Με ένα κατσαβίδι, αφαιρέστε τις βίδες. Ενδεχομένως, το πλαστικό δάφανο κάλυμμα να έχει διαφορετικές βίδες. Λογικά, όμως, αυτό δε χρειάζεται να το βγάλετε.
Αφού ξεβιδώσετε, τραβήξτε τον πίνακα οργάνων προς τα έξω. Μαζί θα βγουν και οι φίσες των καλωδίων για την παροχή ρεύματος στον πίνακα. Αυτά είναι κουμπωτά, με απαλές κινήσεις βγαίνουν εύκολα. Στο πίσω μέρος του πίνακα υπάρχουν οι άκρες των λυχνιών. Δε θα δυσκολευτείτε να εντοπίσετε την καμένη. Για να τις αναγνωρίσετε, ανάλογα τον τύπο τους, μπορεί να έχουν μία σκουρόχρωμη (πράσινη ή μαύρη) βάση. Αφαιρέστε αυτήν που δε λειτουργεί και τοποθετήστε την καινούργια. Για να σιγουρευτείτε ότι πράξατε σωστά, βάλτε τον πίνακα πρόχειρα στη θέση του και συνδέστε τις φίσες. Δοκιμάστε όλες τις λυχνίες, να δείτε αν δουλεύουν.
Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει
Copyright © 2024 - autoagora.gr