Εξουσιοδοτημένα συνεργεία: Αξίζει το παραπάνω κόστος;
Αν κάνουν τους ελέγχους που υπόσχονται, αξίζει και με το παραπάνω
Δεν είναι σε όλες τις μάρκες του ίδιο, παίζουν ρόλο οι διαδικασίες
Έχουν όλες τις ενημερώσεις και τις πληροφορίες για τα μοντέλα από το εργοστάσιο
Πολλές φορές όμως αποτυγχάνουν και αυτοί να βρουν βλάβες και εκεί έρχεται το ερώτημα
Αν κάνουν τους ελέγχους που υπόσχονται, αξίζει και με το παραπάνω
Η όλο και περισσότερο περίπλοκη τεχνολογία και η εκτεταμένη πλέον χρήση των ηλεκτρονικών στα σύγχρονα αυτοκίνητα, έχουν περιπλέξει κατά πολύ τα πράγματα σε ένα πολύ σημαντικό πεδίο της συντήρησης τους: αυτό της διάγνωσης βλαβών. Η εξεύρεση μιας δυσλειτουργίας δεν είναι πάντα μια εύκολη υπόθεση. Αντιθέτως, συμφώνα με τις απόψεις της πλειονότητας του προσωπικού στα δίκτυα των επισήμων επισκευαστών, η σωστή διάγνωση απαιτεί πολύ χρόνο και ιδιαίτερη προσπάθεια.
Αυτός όμως είναι και ο λόγος για τον οποίο η επίσκεψη μας στα διάφορα εξουσιοδοτημένα συνεργεία, πολλές φορές αποτελεί μονόδρομο, αλλά και αξίζει το όποιο έξτρα κόστος. Αρκεί οι έλεγχοι που υπόσχονται οι τεχνικοί να γίνονται όντως και στην πράξη και να μπορούν να αντιμετωπίσουν ένα -δυσκολότερο από τα συνηθισμένα- πρόβλημα, ή ιδανικά να το προλάβουν πριν καν αυτό δημιουργηθεί.
Δεν είναι σε όλες τις μάρκες του ίδιο, παίζουν ρόλο οι διαδικασίες
Οι διαδικασίες πάντως για το πως πρέπει να ελέγχεται ένα εισερχόμενο αυτοκίνητο στις εγκαταστάσεις του συνεργείου είναι ιδιαίτερα περίπλοκες στα σύγχρονα μοντέλα. Ακολουθούνται συγκεκριμένα πρωτόκολλα, τα οποία προφανώς διαφέρουν από μάρκα σε μάρκα και από εργοστάσιο σε εργοστάσιο. Πέραν από την προγραμματισμένη συντήρηση λιπαντικού και φίλτρων για παράδειγμα, πολλοί και εκτεταμένοι έλεγχοι απαιτούνται προκειμένου οι τεχνικοί να είναι σίγουροι ότι το φορτωμένο με ηλεκτρονικά και λογισμικά αυτοκίνητο, θα φύγει από τις εγκαταστάσεις τους ετοιμοπόλεμο και ικανό να ανταπεξέλθει σε οποιεσδήποτε συνθήκες σωστά.
Οι εξουσιοδοτημένοι επισκευαστές είναι υπεύθυνοι και για τον τρόπο που θα αντιμετωπιστεί μια μαζική βλάβη σε επίπεδο «καμπάνιας» ανάκλησης, ή και μια λιγότερο συνηθισμένη -και ως εκ τούτου πιο εξειδικευμένη- βλάβη που παρουσιάστηκε χωρίς προφανή αίτια στο μοντέλο της μάρκας. Κάθε εισαγωγική εταιρία ακολουθεί πάντως τα δικά της πρωτόκολλα συντήρησης-βάσει του κατασκευαστή-και έχει τους δικούς της μηχανισμούς monitoring παρακολούθησης, για να διαπιστώσει ότι οι διαδικασίες από τους εξουσιοδοτημένους τεχνικούς του δικτύου ακολουθούνται σωστά.
Έχουν όλες τις ενημερώσεις και τις πληροφορίες για τα μοντέλα από το εργοστάσιο
Τα εξουσιοδοτημένα δίκτυα πάντως, είναι σε συνεχή ανοιχτή επικοινωνία με την εισαγωγική εταιρία αλλά-μέσω επικοινωνιακών συστημάτων-ακόμη και με το ίδιο το εργοστάσιο. Έτσι εξασφαλίζουν όλα τα δεδομένα, τις ενημερώσεις και τις πληροφορίες που απαιτούνται για μια σωστή συντήρηση αλλά και μια επιτυχημένη αντιμετώπιση σε μια επικείμενη βλάβη. Και όλα αυτά βέβαια είναι πράγματα στα οποία δεν μπορούν να είναι τόσο αποτελεσματικοί οι τεχνικοί των «εξειδικευμένων» ή ακόμη χειρότερα των συνοικιακών συνεργειών. Στα σύγχρονα μοντέλα μάλιστα, οι ενημερώσεις λογισμικού γίνονται αυτόματα από το ίντερνετ, με σύστημα OTA update (over the air update), χωρίς να είναι καν απαραίτητη η επίσκεψη του οχήματος στο συνεργείο.
Πολλές φορές όμως αποτυγχάνουν και αυτοί να βρουν βλάβες και εκεί έρχεται το ερώτημα
Πολλές φορές πάντως, είναι ανάγκη να αντιμετωπιστεί ένα «πρόβλημα φάντασμα» και τότε δεν είναι σίγουρο ότι την διάγνωση του θα την καταφέρει ακόμη και ένα συνεργείο που ανήκει στο δίκτυο επίσημων επισκευαστών μιας εταιρίας. Τέτοιες περιπτώσεις μας βάζουν σε δίλλημα, για το αν και κατά ποσό αξίζουν τα περισσότερα χρήματα που καλούμαστε να δώσουμε σε ένα επίσημο service. Η αλήθεια είναι ότι οι απαιτήσεις που έχουν οι πελάτες και οι προσδοκίες τους για επιτυχή αντιμετώπιση των θεμάτων που προκύπτουν είναι υψηλές, δεδομένου του αισθητά υψηλότερου κόστους που καλούνται να πληρώσουν, ακόμη και όταν όλα είναι «ρόδινα» (πχ σε μια απλή προγραμματισμένη συντήρηση λιπαντικού).
Σχολιάστε |