Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
2 φωτογραφίες »

Οδηγικές συνήθειες που βλάπτουν τα πετρελαιοκίνητα οχήματα

Διαβάστηκε από 10603 αναγνώστες - 19/7/2021

Εκτός από λάθη στον ανεφοδιασμό πρέπει να προσέχουμε το που, και πώς οδηγούμε το πετρελαιοκίνητο όχημα μας.

Kοινοποίησε το »
Σχολιάσε το »


Η κίνηση αποκλειστικά στην πόλη θα σου κοστίσει 2.000 ευρώ
Τα πετρελαιοκίνητα μοντέλα που συμμορφώνονται με τους κανονισμούς ρύπων Euro 5 και άνω διαθέτουν φίλτρο μικροσωματιδίων, ή αλλιώς DPF. Αυτό πρέπει να αυτοκαθαρίζεται συχνά, κάτι που ονομάζεται «αναγέννηση» και γίνεται όταν το αυτοκίνητο κινείται για αρκετή ώρα σε ανοιχτό δρόμο. Τότε η θερμοκρασία των καυσαερίων αυξάνεται και έτσι τα σωματίδια στο DPF καίγονται. Με προθερμασμένο φίλτρο η αναγέννηση διαρκεί 4 λεπτά, ενώ με κρύο η προθέρμανση και η αναγέννηση διαρκεί 15-20 λεπτά.

Η οδήγηση για μικρές αποστάσεις στην κίνηση δεν επιτρέπει τη θερμοκρασία των καυσαερίων να φτάσει το επιθυμητό επίπεδο. Αρα, βγες πότε-πότε μία βόλτα στον Κηφισό το βράδυ, γιατί αλλιώς θα χρειαστεί να πας στο συνεργείο και να πληρώσεις για να γίνει αναγέννηση του DPF. Αν αυτό έχει φρακάρει και χρειάζεται αλλαγή, το κόστος κυμαίνεται στα 400 ευρώ για ένα aftermarket, ενώ στην αντιπροσωπεία θα χρειαστεί να πληρώσεις από 800 έως 2.000 ευρώ, ανάλογα το μοντέλο.


Μπορεί η κόκκινη περιοχή του στροφόμετρου να ξεκινά στις 5.000 σ.α.λ, όμως δεν υπάρχει κανένας απολύτως λόγος να φτάσει η βελόνα τόσο ψηλά

Μπορεί η κόκκινη περιοχή του στροφόμετρου να ξεκινά στις 5.000 σ.α.λ, όμως δεν υπάρχει κανένας απολύτως λόγος να φτάσει η βελόνα τόσο ψηλά


Μην στροφάρεις ψηλά τον κινητήρα, καις χωρίς λόγο!
Ένα συχνό λάθος που κάνουν οι αμύητοι στα diesel οχήματα είναι πως, έχοντας συνηθίσει από τα βενζινοκίνητα, διατηρούν υψηλές στροφές στον κινητήρα. Αυτό δεν έχει κανένα απολύτως όφελος, αφού το εύρος φάσματος της ροπής του πετρελαιοκινητήρα είναι πολύ χαμηλότερο από αυτό ενός μοτέρ βενζίνης, συνήθως μεταξύ 1.500 – 3.000 σ.α.λ.

Αλλάζοντας ταχύτητα γύρω στις 2.000-2.500 στροφές οδηγούμε πιο αποδοτικά, αφού στην επόμενη σχέση ο κινητήρας θα βρίσκεται στην αρχή του εύρους ωφέλιμης ροπής του. Οδηγώντας με τη βελόνα του στροφόμετρου στα «κόκκινα» δεν κερδίζεις απολύτως τίποτα, εκτός από αυξημένη χωρίς λόγο κατανάλωση.
 
 

Kοινοποίησε το »
Σχολιάσε το »