autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
3+1 χειροκίνητα μικρά SUV που προσπερνούν γρήγορα σε επαρχιακό

3+1 χειροκίνητα μικρά SUV που προσπερνούν γρήγορα σε επαρχιακό

Τιμές μοντέλων: 21/09/2024
FORD PUMA 1.0 155 PS mHEV: 30 461€ OPEL MOKKA 1.2T 136 PS: 23 900€
SEAT ARONA 1.0 ECO TSI 110 PS: 20 990€

3+1 χειροκίνητα μικρά SUV που προσπερνούν γρήγορα σε επαρχιακό

2/9/2024

Όσο πιο γρήγορα επιταχύνεις, τόσο πιο ασφαλής είναι η προσπέραση.
Στην κορυφή το Puma με τα 155 άλογα, θέλει 6,46 δλ. για το 60-100 χλμ/ώρα.
Οριακά δεύτερο το Mokka 136 PS με 6,5 δλ.
7,1 δλ. για Mokka 100 και Arona 110 PS. Το Mokka είναι γρηγορότερο από ισχυρότερα μοντέλα.

Όσο πιο γρήγορα επιταχύνεις, τόσο πιο ασφαλής είναι η προσπέραση

Τα μικρά SUV είναι εξαιρετικά δημοφιλή, με τις διαστάσεις τους να είναι όσο «μαζεμένες» χρειάζεται προκειμένου να κινείστε με άνεση στην πόλη, αλλά ταυτόχρονα να διαθέτουν την απαιτούμενη ευρυχωρία και την οδική συμπεριφορά για να ταξιδέψετε απροβλημάτιστα με 4 ενήλικες επιβάτες και τις αποσκευές τους.
Η πλειοψηφία της συγκεκριμένης κατηγορίας εφοδιάζεται με turbo κινητήρες λίγων κυβικών, οι οποίοι συνήθως είναι τρικύλινδροι. Πόσο ικανοί είναι για να επιταχύνουν τα εν λόγω μοντέλα;

Η ικανότητα της γρήγορης επιτάχυνσης εν κινήσει είναι ιδιαίτερα σημαντική, μιας και όσο πιο γρήγορα γίνει η συγκεκριμένη διαδικασία, τόσο πιο ασφαλής θα είναι η προσπέραση, ειδικά όταν κινούμαστε σε επαρχιακό δρόμο, όπου το αυτοκίνητο ουσιαστικά είναι «εκτεθειμένο» στην αντίθετη λωρίδα κυκλοφορίας. Για αυτό το λόγο εστιάζουμε στην επιτάχυνση 60-100 χλμ/ώρα, συγκρίνουμε τις μετρήσεις όλων των μικρών SUV που έχουμε δοκιμάσει μέχρι τώρα, και σας παρουσιάζουμε 4 από τα καλύτερα μοντέλα της κατηγορίας τους.

Επιλέξαμε αυτοκίνητα με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, ούτως ώστε να αναδειχθεί καλύτερα η ελαστικότητα των κινητήρων, δηλαδή το πόσο καλά επιταχύνουν σε ένα μεγάλο φάσμα στροφών. Στα αυτόματα κιβώτια ο εγκέφαλος μπορεί να κατεβάσει μία, δύο, ακόμα και τρεις ταχύτητες, προκειμένου να βρεθεί ο κινητήρας στις στροφές όπου αποδίδει την περισσότερη ισχύ του, επιταχύνοντας τη διαδικασία προσπέρασης.

Τα 4 μοντέλα που επιλέξαμε είναι το Ford Puma των 155 ίππων, το Opel Mokka στις εκδόσεις με 136 και 100 άλογα, καθώς και το Seat Arona των 110 ίππων. Ας δούμε τα αποτελέσματα των μετρήσεών μας όσον αφορά στην επιτάχυνση 60-100 χλμ/ώρα στον πίνακα που ακολουθεί!
 

Μάρκα/Μοντέλο Είδος Κινητήρα Τιμή-από Πραγματική Μέση κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 60-100 χλμ./ώρα (δλ.)
FORD PUMA 1.0 155 PS mHEV 155ps Mild hybrid   7 9,11 6,46
OPEL MOKKA 1.2T 136 PS 136ps Βενζίνη   6,8 9,7 6,5
OPEL MOKKA 1.2 100 PS 100ps Βενζίνη   7 10,1 7,1
SEAT ARONA 1.0 ECO TSI 110 PS 110ps Βενζίνη   7,4 10,35 7,1

Στην κορυφή το Puma με τα 155 άλογα, θέλει 6,46 δλ. για το 60-100 χλμ/ώρα

Στην κορυφή της κατηγορίας βρίσκεται το Ford Puma των 155 ίππων, το οποίο είναι και το ισχυρότερο μικρό SUV με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων. Ο ήπια υβριδικός EcoBoost κινητήρας έχει χωρητικότητα 1 λίτρο, αποδίδει 240 Nm ροπής και συνεργάζεται με σασμάν 6 σχέσεων. Για την επιτάχυνση από τα 60 στα 100 χλμ/ώρα χρειάζονται 6,46 δευτερόλεπτα, ενώ σύμφωνα με τις μετρήσεις μας η πραγματική μέση κατανάλωση είναι 7 λτ/100 χλμ.

Οριακά δεύτερο το Mokka 136 PS με 6,5 δλ

Σε απόσταση αναπνοής βρίσκεται το Opel Mokka στην ισχυρότερη έκδοσή του, οι 136 ίπποι του οποίου το επιταχύνουν από τα 60 στα 100 χλμ/ώρα μέσα σε 6,5 δευτερόλεπτα, μια επίδοση που είναι σχεδόν ίδια με αυτή του Puma και είναι η δεύτερη καλύτερη της κατηγορίας, πάντα σε σύγκριση με τα υπόλοιπα χειροκίνητα μικρά SUV. Ώθηση στο μοντέλο δίνει ο 1.200αρης PureTech κινητήρας, με τη ροπή να είναι 230 Nm, ενώ το κιβώτιο ταχυτήτων είναι επίσης 6 σχέσεων. Η μέση κατανάλωση που μετρήσαμε με το Opel Mokka των 136 ίππων είναι 6,8 λτ/100 χλμ.

7,1 δλ. για Mokka 100 και Arona 110 PS. Το Mokka είναι γρηγορότερο από ισχυρότερα μοντέλα

Ιδιαίτερη μνεία πρέπει να δώσουμε στο Opel Mokka των 100 ίππων, το οποίο είναι γρηγορότερο και από ισχυρότερα μικρά SUV. Σε αυτή την έκδοση, ο PureTech κινητήρας 1,2 λίτρων έχει 205 Nm ροπής, ωστόσο χρειάζεται 7,1 δευτερόλεπτα για τη διαδικασία των ρεπρίζ 60-100 χλμ/ώρα.

Τον ίδιο ακριβώς χρόνο χρειάζεται και το Seat Arona με τον τρικύλινδρο χιλιάρη TSI κινητήρα των 110 ίππων, η ροπή του οποίου είναι 200 Nm. Η μέση κατανάλωση του Opel είναι 7 λτ/100 χλμ, ενώ αυτή του Seat είναι 7,4 λτ/100 χλμ. Αμφότερα τα μοντέλα διαθέτουν χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων.

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε