autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Alfa Romeo Tonale vs BMW X1: Γιατί να μην πάρω Alfa σε αυτά τα λεφτά;
Τιμές μοντέλων: 19/09/2024
ALFA ROMEO TONALE 1.5 DDCT 160 PS MHEV: 40 500€ BMW X1 sDrive18i DCT: 41 500€

Alfa Romeo Tonale vs BMW X1: Γιατί να μην πάρω Alfa σε αυτά τα λεφτά;

Διαβάστηκε από 9398 αναγνώστες - 16/9/2024

Πιο πλούσια εξοπλισμένη η Tonale από την X1 στα ίδια λεφτά.
Η X1 καίει 10,7 λτ. μέσα στην πόλη, η Tonale 6,3.
4 μέτρα καλύτερο φρενάρισμα η Tonale, πιο ευρύχωρη η X1.
4 χρόνια εγγύηση η Alfa, 2 χρόνια η BMW.

Αυτή τη φορά, στην αρένα του autoagora.gr μπαίνουν δύο ξεχωριστά premium οικογενειακά SUV: Από τη μια μεριά του ρινγκ είναι η Alfa Romeo Tonale των 4,528 μέτρων, που ήρθε σχεδιασμένη από τον Έλληνα Αλέξανδρο Λιώκη για να φέρει συναίσθημα στη «ψυχρή» λογική της κατηγορίας. Απέναντί της βρίσκει την καταξιωμένη εμπορικά BMW X1, η οποία αποτελεί εδώ και χρόνια μέτρο σύγκρισης στην κατηγορία.


Για τη σύγκριση επιλέξαμε την «καλή» Tonale των 160 ίππων και των 240 Nm ροπής στις 1.500 σ.α.λ. (προσφέρεται και με 130 ίππους χωρίς turbo μεταβλητής γεωμετρίας) στη βασική έκδοση Sprint και τιμή 40.500 ευρώ μετά από την τρέχουσα προσφορά της ελληνικής αντιπροσωπείας. H Τonale είναι στάνταρ ήπια υβριδική (το ίδιο και η έκδοση με τα 130 άλογα) με δυνατότητα πάντως μερικής ηλεκτροκίνησης στο παρκάρισμα και στο σταμάτα-ξεκίνα, ενώ στάνταρ είναι το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων.

Η νέα, 3η στη σειρά, γενιά της BMW X1, είναι πλέον στα 4,5 μέτρα, φτάνοντας σχεδόν σε μέγεθος την πρώτη BMW X3! Σε αντίθεση με άλλα νέα μοντέλα της BMW, η νέα Χ1 είναι όμορφη στο μάτι, ενώ είναι και εξαιρετικά αεροδυναμική με το σχετικό συντελεστή να είναι στο 0,26. Στη βάση της γκάμας των κινητήρων είναι ο 3κύλινδρος 1,5 turbo κινητήρας που αποδίδει 136 άλογα με 230Nm ροπής στις 1.500 σ.α.λ. . Η βασική έκδοση δε φέρει ήπια υβριδική τεχνολογία και συνεργάζεται μόνο με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων και κοστίζει 41.500 ευρώ.Υπάρχει και η ήπια υβριδική έκδοση της X1 που αποδίδει 170 ίππους ως επιλογή, η οποία δεν έχει παραχωρηθεί για δοκιμή.

Βάλαμε λοιπόν αντιμέτωπα τα δύο premium οικογενειακά SUV για να δούμε ποιο είναι καλύτερο. Για να το διαπιστώσουμε ορίσαμε 11 τομείς σύγκρισης στα πιο κρίσιμα ζητήματα, όπως τα κόστη αγοράς και κίνησης, την ασφάλεια (οδηγικά βοηθήματα, φρένα, προσπέραση) αλλά και την άνεση (εξοπλισμός, ευρυχωρία, πορτ-μπαγκάζ, θόρυβος).
 
Ποια θα είναι η έκβαση σε αυτή τη μάχη των δύο premium οικογενειακών SUV;

Με μια ματιά οι 11 τομείς σύγκρισης μεταξύ Alfa Romeo Tonale 1,5 Hybrid 160 TCT vs BMW X1 sDrive18i DCT

Tα 11 Βήματα Νικητής
1 Εγγύηση: Alfa Romeo: 4 χρόνια ή 160.000 χλμ. (για μετά τα 2 πρώτα χρόνια για τα οποία δεν υπάρχει όριο χλμ.)
BMW: 2 χρόνια χωρίς όριο χλμ.

Η Tonale προσφέρεται με 2 περισσότερα χρόνια εγγύησης και κερδίζει με το καλημέρα τον πρώτο πόντο. Η μπαταρία του ήπια υβριδικού συστήματος καλύπτεται από 8 χρόνια εγγύηση ή 160.000 χλμ.
2 Κατανάλωση στην πόλη:
Alfa Romeo Tonale 1,5 Hybrid 160 TCT: 6,3λτ./100 χλμ.
BMW X1 sDrive18i DCT: 10,7λτ./100 χλμ.

Πάνω από 4,0 λτ./100 χλμ. πιο οικονομική στην πόλη η ήπια υβριδική Tonale.
3 Φρένα (από τα 100 χλμ. /ώρα):
Alfa Romeo Tonale 1,5 Hybrid 160 TCT: 34,5 μέτρα
BMW X1 sDrive18i DCT 38,6 μέτρα

Η Alfa Romeo Tonale φρενάρει σαν…supercar και στο φρενάρισμα πανικού είναι κατά 4,1 μ. καλύτερη!
4 Γόνατα πίσω επιβατών: H νέα BMW X1 έχει μήκος στα 4,5 μ. και η Alfa Romeo Tonale είναι στα 4,528 μέτρα, ωστόσο το γερμανικό μοντέλο έχει 56 χλστ. μεγαλύτερο μεταξόνιο, οπότε είναι δικαιολογημένα τα 2 εκατοστά παραπάνω για τα γόνατα (17,5 εκατ. έναντι 15,5 εκατ). Ο πόντος πάει στην BMW X1, η καμπίνα της οποίας είναι συνολικά πιο ευρύχωρη ούσα και πιο φαρδιά εμπρός-πίσω (1.440 και 1.410 χλστ. αντίστοιχα, όταν στην Tonale οι μετρήσεις μας έδειξαν 1.425 και 1.375 χλστ).
5 Εξοπλισμός άνεσης: Στην έκδοση Sprint, η Tonale διαθέτει πλούσιο εξοπλισμό με στάνταρ, μεταξύ άλλων, ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών, ηλεκτρικά αναδιπλούμενους εξωτερικούς καθρέφτες, υπηρεσίες Alfa Connect με 1 χρόνο δωρεάν Wi-Fi, ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών, οθόνη αφής 10,25 ιντσών, σύστημα εισόδου/εκκίνησης χωρίς κλειδί με starter στο τιμόνι και αλουμινένια paddles-φετίχ για εναλλαγές σχέσεων. Επίσης στον στάνταρ εξοπλισμό η Tonale προσφέρει παθητικά αμορτισέρ μεταβλητής απόσβεσης KONI FSD. Η BMW X1 έχει ζάντες 17 ιντσών, επίσης ηλεκτρική πίσω πόρτα και κεντρική οθόνη 10,7 ιντσών συνδυασμένη με 10,25 ιντσών ψηφιακό πίνακα οργάνων (BMW Curved Display) και επίσης κάμερα όπισθεν. Στην Χ1 τα paddles στο τιμόνι συνδυάζονται με σπορ πακέτο M με σχετικά διακοσμητικά και σπορ ανάρτηση, που ανεβάζουν το κόστος στα 47 χιλιάρικα…
6 Τιμή: Alfa Romeo Tonale 1,5 Hybrid 160 TCT: 40.500 ευρώ
BMW X1 sDrive18i DCT: 41.500 ευρώ
 
Σε αυτό το ύψος τιμής, τα 1.000 ευρώ δεν είναι σημαντική διαφορά, ειδικά από τη στιγμή που η Alfa έχει πιο πλήρη εξοπλισμό, σπορ ανάρτηση, 18άρες ζάντες και στάνταρ paddles για αλλαγές ταχυτήτων με τα ακροδάκτυλα. Τα paddles στην Χ1 συνδυάζονται με το σπορ πακέτο M και συνολικά η τιμή ανεβαίνει στα 47.273 ευρώ, χωρίς κάτι παραπάνω σε εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας.
7 Προσπέραση (60-100 χλμ./ώρα):
Alfa Romeo Tonale 1,5 Hybrid 160 TCT: 4,4δλ.
BMW X1 sDrive18i DCT: 4,7δλ.
 
Η Tonale έχει 24 περισσότερα άλογα και 10 Nm περισσότερη ροπή ούσα είναι πιο ζωηρή και με πιο «γεμάτο» τράβηγμα χαμηλά χάρη και στο υβριδικό boost. Όμως αυτά δεν μεταφράζονται σε σημαντικές διαφορές στις μετρήσεις μας, (60-100 σε 4,4 δλ. και 4,7 δλ. για Tonale και Χ1, 80-120 σε 5,0 και 5,5 δλ), όσο και στο 0-100 (9,0 και 9,1 δλ). Επομένως ισοπαλία.
8 Θόρυβος στα 120 χλμ./ώρα:
Alfa Romeo Tonale 1,5 Hybrid 160 TCT: 67,8db
BMW X1 sDrive18i DCT: 67,5db

Παραπλήσια χαμηλές ενδείξεις έδειξε το ηχόμετρο για το θόρυβο στην καμπίνα των δύο premium οικογενειακών SUV (στα 140 χλμ./ώρα 69,1 db η X1 και 69,9 db η Tonale, ενώ στα 100 χλμ./ώρα μετρήσαμε 65,4 και 65,8 db αντίστοιχα).
9 Xώρος αποσκευών: Alfa Romeo Tonale: 500 λτ.
BMW X1: 540 λτ.

Ο χώρος αποσκευών της BMW X1 είναι στα 540 λίτρα, που είναι από τους μεγαλύτερους στην κατηγορία. Το ίδιο και της Alfa Romeo Tonale, που είναι στα 500 λτ. Και τα δύο μοντέλα καλύπτουν τις οικογενειακές ανάγκες μεταφοράς, χωρίς την Χ1 να έχει μεγάλο προβάδισμά για να πάρει τον πόντο. 
10 Αίσθηση πολυτέλειας: Αναμφίβολα, αμφότερα τα μοντέλα της αντιπαράθεσης έχουν ξεκάθαρη premium στόχευση. Τόσο η Alfa Romeo Tonale, όσο και η BMW X1, διαθέτουν άριστη ποιότητα υλικών, ανάλογο φινίρισμα και εξαιρετική συναρμογή. Παράλληλα διαθέτουν εντυπωσιακά σε design αμαξώματα (η Τonale δείχνει πιο θελκτική στα μάτια μας) και ταμπλό, ενώ εξοπλίζονται με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας, αν και η απουσία ήπια υβριδικού συστήματος στη βασική Χ1, δεν μπορεί να περάσει απαρατήρητη.
11 Εξοπλισμός ασφάλειας: Εκτός από τα υποχρεωτικά ABS και ESP, αμφότερα τα μοντέλα έχουν τα απαραίτητα συστήματα πλέον συστήματα, όπως αυτόματο φρενάρισμα, προσαρμοζόμενο cruise control, προειδοποίηση κόπωσης οδηγού, υποβοήθηση εκκίνησης σε ανηφόρα καθώς και ενεργό Lane Αssist που σε κρατάει στη λωρίδα σου. Η Tonale έχει σύστημα αναγνώρισης σημάτων του Κ.Ο.Κ.,ενώ η X1 προσφέρει και έναν 7ο, κεντρικό αερόσακο ανάμεσα στα δύο μπροστινά καθίσματα.
Alfa Romeo Tonale 1,5 Hybrid 160 TCT – BMW X1 sDrive18i DCT: 4-1

Ας δούμε αναλυτικά τις διαφορές μεταξύ των δύο μοντέλων:

Δυο παραπάνω χρόνια στάνταρ εγγύηση η Tonale (1-0)
Ένα από τα βασικά όπλα της Tonale είναι η εγγύησή της, η οποία είναι 4 χρόνια ή 160.000 χλμ. (για τα πάνω από τα δύο χρόνια). Στον αντίποδα τώρα, η εργοστασιακή εγγύηση της BMW για τα μηχανικά μέρη είναι 2 χρόνια, χωρίς όριο χιλιομέτρων, όπως ισχύει σε όλες τις περιπτώσεις. Και στις δύο περιπτώσεις μπορούν να αγοραστούν επεκτάσεις.
 
Καίει λιγότερο η Tonale, ειδικά μέσα στην πόλη (2-0)
Η BMW X1 κινείται από 3κυλίνδρο 1,5 turbo κινητήρα, που στις μετρήσεις μας εμφάνισε μέση κατανάλωση 9,5 λτ./100 χλμ. , κάτι που σε χρήμα αντιστοιχεί σε περίπου 17 ευρώ/100 χλμ. (μέση τιμή αμόλυβδης 1,8 ευρώ/λτ.). Mέσα στην πόλη (όπου κάνουμε το 80% των χιλιομέτρων) η μέση κατανάλωση της BMW X1 ανεβαίνει περισσότερο και φτάνει στα 10,7 λτ./100 χλμ. ή αλλιώς σχεδόν 20 ευρώ/100 χλμ. Ωστόσο στο ταξίδι με 100 χλμ./ώρα, η κορυφαία αεροδυναμική (συντελεστής οπισθέλκουσας 0,26) βοηθά την X1 στην επίτευξη 5,5 λτ./100 χλμ. .

Ο turbo τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας του 1,5 λτ. που κινεί την Alfa Romeo Tonale αποδίδει 160 ίππους στην έκδοση της δοκιμής και συνεργάζεται με ήπια υβριδικό σύνολο που βάζει στο παρασκήνιο και ένα ηλεκτρομοτέρ. Παρότι ήπια υβριδική, η Tonale μπορεί και να εκκινεί και να παρκάρει ηλεκτρικά, όπως τα full υβριδικά συστήματα. Η ουσία είναι η διατήρηση της μέσης κατανάλωσης γύρω στα 8,5 λτ./100 χλμ. (περίπου 15 ευρώ/100 χλμ.). Το πλεονέκτημα του υβριδικού συστήματος φαίνεται στην πόλη, όπου η κατανάλωση πέφτει γύρω στα 6,5 λτ./100 χλμ. ή περίπου 12 ευρώ/100 χλμ. Σημαντική διαφορά σε σχέση με την BMW X1 που εξετάζουμε. Παράλληλα έχει ελεύθερη είσοδο στον πράσινο δακτύλιο, αφού έχει χαρακτηρισμό «υβριδικό» στην άδεια. Η διαφορά στο κόστος κίνησης στην πόλη, όπου κάνουμε το 80% των χλμ., υπέρ της ήπια υβριδικής Alfa Romeo Tonale είναι αισθητή. Παίρνει μεγαλύτερο προβάδισμα το ιταλικό μοντέλο.

Φρενάρει σαν σπορ αυτοκίνητο η Tonale (3-0)
Παρότι η βασική BMW X1 έχει αεριζόμενους δίσκους και στους 4 τροχούς (η Tonale μόνο μπροστά με απλούς δίσκους πίσω) και το μοντέλο δοκιμής «πατούσε» σε τροχούς 20 ιντσών με ελαστικά 245/45, «κοκαλώνει» από τα 100 χλμ./ώρα σε 38,6 μ. (φορούσε «πράσινα» ελαστικά Continental Eco Contact 6). Την ίδια ώρα η Alfa Romeo Τοnale που δοκιμάσαμε «πατούσε» επίσης σε τροχούς 20 ιντσών με ελαστικά 235/40 Pirelli PZero και για την ίδια διαδικασία φρεναρίσματος πανικού χρειάζεται 4,1 μέτρα λιγότερα (34,5 μέτρα).Το απίστευτο φρενάρισμα δίνει ακόμα έναν πόντο στην Alfa Romeo Tonale.
 
Πιο ευρύχωρη η X1 (3-1)                               
Χωροταξικό πλεονέκτημα στην Χ1 δίνει τόσο η πιο ευρύχωρη και φαρδύτερη καμπίνα (+2,0 εκατ. για τα γόνατα των πίσω) και ο μεγάλο χώρος αποσκευών με το SUV της BMW να προσφέρει 540 λίτρα , ενώ η Tonale είναι στα 500 λίτρα. Και τα δύο μοντέλα καλύπτουν με άνεση τις οικογενειακές ανάγκες μεταφοράς, αλλά η X1 έχει πιο ευρύχωρη καμπίνα.

Με καλύτερο βασικό εξοπλισμό (4-1)
Η Tonale έχει καλύτερο βασικό εξοπλισμό. Mε ακόμα έναν πόντο κάνει το σκορ 4-1 και η νίκη της παίρνει διαστάσεις θριάμβου. Στη βασική έκδοση Sprint, η Tonale προσφέρει, μεταξύ άλλων, ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών, ηλεκτρικά αναδιπλούμενους εξωτερικούς καθρέφτες, υπηρεσίες Alfa Connect με 1 χρόνο δωρεάν Wi-Fi, ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών, οθόνη αφής 10,25 ιντσών, σύστημα εισόδου/εκκίνησης χωρίς κλειδί με starter στο τιμόνι και αλουμινένια paddles-φετίχ για εναλλαγές σχέσεων. Επίσης στον στάνταρ εξοπλισμό η Tonale προσφέρει παθητικά αμορτισέρ μεταβλητής απόσβεσης KONI FSD.

Στον αντίποδα, η BMW X1 έχει ζάντες 17 ιντσών, κεντρική οθόνη 10,7 ιντσών συνδυασμένη με 10,25 ιντσών ψηφιακό πίνακα οργάνων (BMW Curved Display) και επίσης κάμερα όπισθεν. Υπάρχει και ηλεκτρική λειτουργία για το χώρο αποσκευών, αλλά όχι τα paddles στο τιμόνι. Αυτά συνδυάζονται με το πακέτο M, που έχει σχετικά διακοσμητικά και σπορ ανάρτηση, με το κόστος να ανεβαίνει στα 47 χιλιάρικα…

Συμπέρασμα: Tonale δαγκωτό!

H κομψή, σπορτίβικη, καλύτερα εξοπλισμένη και ήπια υβριδική Alfa Romeo Tonale είναι πιο οικονομική στη χρήση, φρενάρει πιο δυνατά και έχει καλύτερη after sales υποστήριξη, κάτι που ανεβάζει περισσότερο το image της. Η BMW X1 είναι κατάτι πιο ευρύχωρη, αλλά στη συγκεκριμένη έκδοση έχει ελλείψεις στον εξοπλισμό και κυρίως δεν έχει ήπια υβριδική τεχνολογία. Η φλογερή Alfa Romeo Tonale είναι η επιλογή μας σε αυτά τα λεφτά.

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε