Η BMW και η Audi έχουν μπει εδώ και καιρό στο κλάμπ των τετράθυρων κουπέ. Το Stinger είναι νέος παίχτης.

Παρά τα τέσσερα χρόνια που βρίσκεται στην αγορά, εξακολουθεί να εντυπωσιάζει και να μοιάζει καινούργια.

Γνώριμη εικόνα με πολύ καλή ποιότητα κατασκευής.

Διαθέτει και ψηφιακό πίνακα οργάνων που εμφανίζει όλες τις πληροφορίες, ακόμα και την πλοήγηση, μπροστά στα μάτια του οδηγού. Η ποιότητα είναι κορυφαία

Δυναμικό από κάθε πλευρά το Α5.

Βρίσκεται ανάμεσα στο Stinger και την BMW. Είναι το πιο ευρύχωρο του συγκριτικού αλλά και το μεγαλύτερο.

Όμορφα, δυναμικά και coupe! Χάρμα οφθαλμών!

Καλή ποιότητα άλλα με αναλογικά όργανα.

Εντυπωσιακό και μεγάλο το τετράθυρο Kia Stinger.

Πίσω προσφέρει τον λιγότερο χώρο σε σχέση με τα μοντέλα του συγκριτικού.

Το άνοιγμα των 5ων πορτών τα κάνουν αρκετά πιο πρακτικά από τα sedan.

BMW 430i vs Kia Stinger 2.0 vs Audi A5 2.0 TFSI

Διαβάστηκε από 3768 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 1/6/2018

H Kia παίζει πλέον SUPERLEAGUE και εκεί βρίσκει τους αιώνιους αντίπαλους BMW και Audi να κονταροχτυπιούνται. Μπορεί το Stinger να σταθεί δίπλα στις κορυφαίες γερμανικές λιμουζίνες; Μια σύγκριση θα μας δείξει πόσο ψηλά μπορεί να φτάσει τελικά.

 
   
BMW vs Audi. Αυτή η κόντρα κρατάει χρόνια και κάθε νέο μοντέλο της μίας έρχεται πάντα σε αντιπαράθεση με το αντίστοιχο της άλλης. Ως εδώ όλα καλά. Η Κia όμως τι δουλειά έχει μεταξύ των κορυφαίων γερμανικών προτάσεων; Μπορεί το Stinger να σταθεί δίπλα στις κορυφαίες γερμανικές λιμουζίνες; Μια σύγκριση θα μας δείξει πόσο ψηλά μπορεί να φτάσει.

Ένα παιχνίδι διαρκεί 90 λεπτά και κερδίζει ο Ολυμπιακός ή ο Παναθηναϊκός. Ακόμα και για τους φανατικούς οπαδούς αυτό μοιάζει ορισμένες φορές βαρετό. Δεν θα είχε μεγαλύτερο ενδιαφέρον να διεκδικεί τον τίτλο και ένας νέος παίχτης όπως για παράδειγμα ο Ατρόμητος; Το Κia Stinger είναι ένας τέτοιος παίχτης που μπορεί να σταθεί απέναντι σε Audi και BMW, και να γίνει η εναλλακτική αγορά για όσους θέλουν να ξεχωρίζουν.
Μπορεί όμως να κερδίσει τους δύο παλιούς βετεράνους;
Όποιος διαβάζει τακτικά Αγορά/Autobild θα ξέρει πως το Kia Stinger των 370 ίππων τα πήγε πολύ καλά απέναντι στο αντίστοιχο Arteon ενώ σε άλλο συγκριτικό του Autobild κατάφερε να κερδίσει και την Jaguar XE.

Τετρακύλινδρα με 250 ίππους
Εδώ φέρνουμε αντιμέτωπες τις εκδόσεις με τους 250 ίππους. Πιο συγκεκριμένα το Kia Stinger αποδίδει 255 ίππους, συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων και είναι πισωκίνητο, όπως και η BMW 430i Gran Coupe που διαθέτει επίσης τετρακύλινδρο κινητήρα αλλά αποδίδει 3 ίππους λιγότερους. Λίγο πιο διαφορετικά κινείτε το Audi A5 Sportback των 252 ίππων καθώς είναι το μοναδικό τετρακίνητο της παρέας.
Πριν ξεκινήσουμε το συγκριτικό θα πρέπει αν επισημάνουμε κάτι. Οι κατασκευαστές παρουσιάζουν τα μοντέλα τους ως coupe λιμουζίνες Εμείς θα τα χαρακτηρίζαμε ως πρακτικά hatchback μιας και το μεγάλο άνοιγμα της 5ης πόρτας δίνει στα αυτοκίνητα του συγκριτικού περισσότερους πόντους πρακτικότητας σε σχέση με τα sedan που έχουν τον πρώτο λόγο στην κατηγορία.

Το Stinger για τους επιβάτες, οι Γερμανοί για αποσκευές
Ανοίγοντας τις πόρτες των πορτμπαγκάζ των μοντέλων αρχίζουμε να ανακαλύπτουμε τις διαφορές τους. Οι δύο Γερμανοί προσφέρουν 480 λτ χώρου αποσκευών ενώ ο Κορεάτης της παρέας θα χωρέσει αποσκευές ως 406 λίτρα. Αντίστοιχη είναι και η εικόνα μετά την αναδίπλωση των πίσω θέσεων, 1300 λίτρα για τους Γερμανούς, 1114 για το Stinger. Σε ένα ακόμα σημείο που υπερτερούν τα Γερμανικά μοντέλα έναντι του Stinger είναι η ποιότητα της επένδυσης του χώρου αποσκευών. Αυτό δεν σημαίνει ότι το Kia δεν είναι ποιοτικό αλλά ότι τα άλλα δύο βρίσκονται στον συγκεκριμένο τομέα στο άνω άκρο της κατηγορίας.
Στην καμπίνα την καλύτερη ποιότητα την συναντάμε στο Α5 με την 430i να βρίσκεται πίσω μεν, αλλά σε απόσταση αναπνοής. Το εσωτερικό του Α5 είναι ένας συνδυασμός κορυφαίας ποιότητας και υψηλής τεχνολογίας που δεν θα αφήσει κανέναν ασυγκίνητο, ενώ ο ψηφιακός πίνακας οργάνων το κάνει το πιο high-tech της κατηγορίας.
Χωροταξικά ξεχωρίζουν το Stinger κυρίως για τον διαθέσιμο χώρο στο πίσω μέρος και το Α5 που είναι πιο άνετο μπροστά.
Το εσωτερικό της BMW είναι γνώριμο από την 3άρα και από άποψη ποιότητας και τεχνολογίας βρίσκετε ανάμεσα στα άλλα 2 μοντέλα. Δεν διαθέτει τον εντυπωσιακό πίνακα οργάνων του Α5 αλλά ούτε και τα 2 αναλογικά όργανα του Stinger. Το τιμόνι είναι ακόμα εντυπωσιακό και απ αυτό ρυθμίζονται αρκετές λειτουργίες του αυτοκινήτου. Όλα τα υπόλοιπα είναι πολύ καλά μελετημένα και οικεία. Τα σπορ καθίσματα προσφέρουν την καλύτερη πλευρική στήριξη ενώ η θέση οδήγησης είναι από τις καλύτερες που μπορεί να βρει κάποιος στην κατηγορία. Γνώριμο είναι και το περιστροφικό χειριστήριο του iDrive που βρίσκεται τοποθετημένο σε εργονομική θέση στην κονσόλα μεταξύ οδηγού και συνοδηγού. Τόσο για τους εμπρός όσο και για τους πίσω επιβάτες η 430 διαθέτει τον μικρότερο χώρο συγκριτικά με τα άλλα 2. Αν οι πίσω επιβάτες ξεπερνούν το 1,80μ θα δυσκολευτούν κυρίως λόγω της κλίσης της οροφής που κλέβει αρκετούς πόντους από το διαθέσιμο ύψος της καμπίνας.
To Stinger από την μεριά του είναι ευρύχωρο αλλά δεν εκμεταλλεύεται πλήρως το μεγάλο μήκος του (σ.σ είναι το μεγαλύτερο του συγκριτικού) και καταφέρνει έτσι να προσφέρει χώρο ανάλογο με αυτόν του Α5.

Στο δρόμο: Δύο με σπόρ προσανατολισμό και ένα με all around χαρακτήρα
Το πρώτο βραβείο φυσικά το παίρνει το Stinger με τον απολαυστικό του ήχο. Τα άλλα δυο δεν μπορούν να τον φτάσουν ούτε καν και με επιλογή του σπορ προγράμματος. Για αυτήν την υπεροχή του Stinger φυσικά ευθύνεται ο κινητήρα του, που προέρχεται από τον πύραυλο της Hyundai, το i30N.
Όπως ακριβώς και το Hyundai, έτσι και στο Kia έχει βάλει το χεράκι του ο ¶λμπερτ Μπιερμαν που πριν πάει προς τα ανατολάς, ήταν υπεύθυνος του τμήματος Μ της BMW. Έχει τοποθετηθεί στο Stinger μια αρκετά σκληρή ανάρτηση και δεν θα ήταν υπερβολή να λέγαμε πως το παράκαναν οι άνθρωποι της Kia καθώς το αυτοκίνητο κουράζει εντός πόλης ενώ ο μπροστινός άξονας είναι θορυβώδης.
Είναι ξεκάθαρο πως το Kia έχει σπόρ προσανατολισμό, καλό τιμόνι και κάπως νευρικό πίσω μέρος. Αυτό όμως συνηθίζεται και σίγουρα θα αρέσει σε πολλούς. Η ένσταση μας έχει να κάνει με την κατανάλωση που σε νορμάλ ρυθμούς δεν πέφτει κάτω από τα 10 λίτρα ενώ αν έχει βαρύ πόδι, βλέπεις εύκολα κατανάλωση της τάξεως των 15λτ./100 χλμ. Ο Ατρόμητος θα έπαιρνε κόκκινη κάρτα εδώ!
Η BMW και η Audi έχουν εμφανώς μικρότερη κατανάλωση με την 430i να χρειάζεται 8,4λτ./100 χλμ, 2 λίτρα λιγότερα από το Kia, και το Α5 μα ζητάει 8,7 λτ./100χλμ.
Οδηγικά η 430i είναι όπως μας έχει καλομάθει η BMW, οδηγοκεντρική, κρατάει πιστά την πορεία που έχει χαράξει ο οδηγός μέσω του άμεσου τιμονιού ενώ το ESP δεν είναι ιδιαίτερα επεμβατικό. Το 8άρι αυτόματο κιβώτιο της ZF έχει την πιο ομαλή λειτουργία μεταξύ των 3 μοντέλων του συγκριτικού. Η BMW έχει κορυφαία οδική συμπεριφορά και αυτό γίνεται αντιληπτό ακόμα και όταν αμέσως μετά απ αυτήν, οδηγήσεις το τετρακίνητο Α5. Αυτό καταφέρνει περίτεχνα να συνδυάζει την κορυφαία άνεση με την άριστη οδική συμπεριφορά, ενώ το τιμόνι και ο κινητήρας μπορούν να ρυθμιστούν ξεχωριστά ανάλογα τις ορέξεις του οδηγού. Μόνο εδώ μπορεί να συμβεί αυτό, μόνο στο Α5 μπορεί να έχει καθαρά σπορ οδική συμπεριφορά και άνεση υψηλού επιπέδου, μόνο εδώ και χάρη στην τετρακίνηση μπορείς να κινηθείς με μεγάλη ασφάλεια σε κάθε τερέν. Τέλος, μόνο εδώ έχεις τιμόνι σαν της BMW που αντιμετωπίζει βεβαία το ίδιο πρόβλημα με την σχετική ασάφεια στην θέση της ευθείας. Με μεγάλη βεβαιότητα η Kia μπορεί να παίξει μπάλα στην 1η κατηγορία και να κοντράρει τα Γερμανικά μοντέλα. Έχει όλα τα φόντα για να είναι μεταξύ των επιλογών του απαιτητικού αγοραστή αυτής της κατηγορίας.

Συμπέρασμα
Οφείλουμε να δώσουμε συγχαρητήρια στην Audi για την νίκη της σε
αυτήν την σκληρή κόντρα. Το Α5 έχει υψηλή τεχνολογία, κορυφαία ποιότη-
τα, υποδειγματική ανάρτηση και προσπερνάει το Βαυαρικό μοντέλο που
παρά τα 4 χρόνια του στην αγορά μοιάζει ακόμα καινούργιο. Σεβασμός
στην Kia και στο Stinger που καταφέρνει να παίζει στα ίσα με τους κορυφαί-
ους του είδους!

Ψάχνεις για Service;
 
   

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ