Βενζίνη VS Ρεύμα: Σύγκριση κόστους χρήσης σε βάθος 5ετίας
Διαβάστηκε από 23799 αναγνώστες - 25/8/2021
Ακούμε συχνά ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι ακριβά. Τι συμβαίνει, όμως, σε βάθος 5ετίας; Επιλέγουμε το ηλεκτρικό Peugeot 208 και μία «συμβατική» του έκδοση ώστε να διαπιστώσουμε με κάθε λεπτομέρεια πότε έρχεται η ώρα της απόσβεσης. Κομπιουτεράκι στο χέρι και πάμε...
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πλέον έχουν μπει για τα καλά στη ζωή μας, με τις περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες να περιλαμβάνουν τουλάχιστον ένα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο στη γκάμα τους. Με μία πρώτη ματιά θα διαπιστώσει κανείς ότι το κόστος απόκτησης ενός ηλεκτρικού είναι αισθητά υψηλότερο σε σχέση με μία «συμβατική έκδοση» με θερμικό κινητήρα. Το μεγάλο όφελος της ηλεκτροκίνησης, όμως, έρχεται σταδιακά λόγω των μειωμένων λειτουργικών εξόδων. Πόσο αργεί, άραγε, να πραγματοποιηθεί η απόσβεση των χρημάτων που επενδύθηκαν για την αγορά ενός ηλεκτρικού και ποια η διαφορά των εξόδων συντήρησης σε βάθος 5ετίας. Στην «Αγορά Αυτοκινήτου» προχωρήσαμε σε μία εκτενή και λεπτομερή έρευνα, συμπεριλαμβάνοντας όλα τα λειτουργικά έξοδα χρήσης, από την κατανάλωση καυσίμου, μέχρι και το κόστος συντήρησης σε βάθος 5ετίας, προκειμένου να διαπιστώσουμε αν μακροπρόθεσμα συμφέρει η επιλογή ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Τα αυτοκίνητα που επιλέξαμε για αυτό το συγκριτικό είναι τα Peugeot 208 με κινητήρα βενζίνης και το αμιγώς ηλεκτρικό e-208.
Kοινοποίησε το »
Σχολιάσε το »
Peugeot e-208 VS Peugeot 208 130 PS EAT8: Γιατί επιλέχθηκαν τα συγκεκριμένα;
Το Peugeot 208 είναι ένα αυτοκίνητο που διακρίνεται για τον ολοκληρωμένο χαρακτήρα του και αποτελεί εξαιρετική επιλογή για χρήση σε αστικό περιβάλλον και όχι μόνο. Συνεπώς το αμιγώς ηλεκτρικό Peugeot e-208 ήταν μία ενδιαφέρουσα επιλογή για την έρευνά μας. Από εκεί και πέρα έπρεπε να εξετάσουμε ποια έκδοση με θερμικό μοτέρ θα τοποθετούνταν απέναντι. Δεδομένου ότι πλέον οι κινητήρες βενζίνης έχουν ανακτήσει την εμπορική τους πορεία έναντι των πετρελαιοκινητήρων, επιλέξαμε τον υπερτροφοδοτούμενο 1,2 PureTech, έναν εξαιρετικό, τρικύλινδρο κινητήρα. Μάλιστα, και από άποψη ισχύος υπάρχει μικρή διαφορά, με το θερμικό μοτέρ να αποδίδει 130 ίππους και τον ηλεκτροκινητήρα 136. Όσον αφορά το σύστημα μετάδοσης, προκειμένου να υπάρχει παρόμοια οδηγική αίσθηση των δύο αυτοκινήτων και δεδομένης της αυξημένης πλέον ζήτησής του, το αυτόματο κιβώτιο ήταν μονόδρομος. Κάπως έτσι φτάσαμε στην τελική επιλογή του Peugeot e-208 136 PS και του Peugeot 208 1.2 PureTech 130 PS EAT8, με κόστος απόκτησης 31.900 ευρώ (μαζί με την κρατική χορήγηση) και 24.900 ευρώ αντίστοιχα. Συνεπώς σε πρώτη φάση αξίζει να τονίσουμε ότι το κόστος απόκτησης του ηλεκτρικού είναι αυξημένο κατά 7.000 ευρώ.
Κόστος συντήρησης σε βάθος 5ετίας
Μπορεί η τιμή απόκτησης του ηλεκτρικού e-208 να είναι αυξημένη, αλλά η έρευνά μας έδειξε ότι το κόστος συντήρησης είναι σημαντικά μειωμένο έναντι της έκδοσης βενζίνης. Στη διαδικασία αξιολόγησης συντήρησης σε βάθος 5ετίας ήταν σημαντική η συνεισφορά της εταιρείας ΓΚΑΛΛΟ ΑΕ, επίσημος διανομέας του Δικτύου Peugeot, την οποία και ευχαριστούμε. Σύμφωνα, λοιπόν, με τα δεδομένα που μας δόθηκαν, το κόστος συντήρησης του αμιγώς ηλεκτρικού Peugeot e-208 αγγίζει τα μόλις 290 ευρώ σε βάθος 5ετίας, ενώ στο ίδιο χρονικό διάστημα η έκδοση βενζίνης απαιτεί ένα ποσό της τάξης των 800 ευρώ. Συνεπώς στα πέντε χρόνια προκύπτει μία διαφορά της τάξης των 510 ευρώ υπέρ του αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου.