autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS

    Κινητήρες-επιδόσεις: Δεν σε πάνε απλά στη δουλειά

    13/3/2019

    Golf: Το downsizing στα καλύτερα του
    Εάν δεν μας το λέγανε, θα ορκιζόμασταν πως το Golf κινεί ένας πολύ καλός 1.600άρης κινητήρας βενζίνης. Στην πράξη όμως, το κινεί ο (σημάδι των καιρών) ακόμα καλύτερος 1.000άρης TSI κινητήρας απόδοσης 110 ίππων και 200 Nm ροοπής. Με το 0-100 σε 10.2 δευτ. και τελική τα 196 χλμ. σε κάνει να απορείς πως κινείται το άλλοτε βαρύ μικρομεσαίο, τόσο ανάλαφρα.  Το μοντέλο δοκιμής συνεργαζόταν με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο και δεν μας κούρασε ούτε στην κίνηση, ούτε σε μεγαλύτερη διαδρομή. Οδηγικά το Golf παραμένει εκπληκτικά σταθερό, με premium ποιότητα κύλισης και ευχάριστες αντιδράσεις σε στροφές.  Η ουδέτερη συμπεριφορά του εξασφαλίζει κατά συνέπεια, χαλαρότητα σε οδηγό και επιβάτες, ενώ η απορρόφηση των ανωμαλιών, γίνεται με άνεση SUV. Τελικά ποιος χρειάζεται παραπάνω από 1.000 κ.εκ. στις μέρες μας.

    Civic: Έξυπνη χαρτογράφηση
    Ο τρικύλινδρος κινητήρας αποδίδει 129 ίππους στις 5.500 σ.α.λ και ενσωματώνει σύστημα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων στην εισαγωγή και εξαγωγή (Dual VTC), αποτελώντας έτσι το μικρό αδελφάκι του 2λιτρου κινητήρα του Type R (της προηγούμενης αλλά και αυτής της γενιάς που θα γνωρίσουμε σύντομα). Η ροπή του τρικύλινδρου μοτέρ ανέρχεται στα 200 Nm διαθέσιμα από τις 1.700 σ.α.λ. κάτι που είναι αισθητό στην πράξη, αφού τραβάει θετικά από χαμηλά και αντίθετα με τα περισσότερα αντίστοιχου κυλινδρισμού σύνολα, δεν «κομπιάζει» στις μεσαίες και υψηλές στροφές. Η τρικύλινδρη «φύση» του ωστόσο δεν κρύβεται ηχητικά, αφού παρουσιάζει τραχύτητα στη λειτουργία του όχι όμως και κραδασμούς. Οι επιδόσεις που προσφέρει στο βάρους 1.350 κιλών αμάξωμα του νέου Civic είναι σχετικά καλές, ενώ οι τιμές κατανάλωσης δείχνουν να έχουν «ανεβασμένες διαθέσεις», ειδικότερα υπό πίεση.

    Hyundai i30: Φοβερά ήσυχος με ικανοποιητικές επιδόσεις
    Η συνεργασία Κορέας -  Ευρώπης απέδωσε καρπούς, και πιο συγκεκριμένα, απέδωσε έναν πραγματικά αξιόμαχο  1.000άρη κινητήρα. Ένα εντυπωσιακά πολύ ήσυχο τρικύλινδρο μηχανικό σύνολο το οποίο δεν μεταφέρει καμία δόνηση μέσα, ενώ εάν θέλετε με το ζόρι να το ακούσετε, θα πρέπει να μαρσάρετε αρκετά πεισματικά. Αμεσος ψεκασμός με τούρμπο, μπεκ έξι οπών, τα οποία στέλνουν με τόσο μεγάλη πίεση το μείγμα, που η καύση γίνεται πιο καθαρή και αποδοτική από ποτέ. Ο οδηγός λαμβάνει απευθείας την αίσθηση πως έχει στη διάθεση του έναν δυνατό κινητήρα που έχει να «δώσει» πολλά από τις μεσαίες έως και τις πολύ υψηλές στροφές.  Όσον αφορά τις κρίσιμες πιο χαμηλές, παρόλο που τα νούμερα είναι πολύ καλά, έχεις την περίεργη αίσθηση πως του λείπει λίγο νεύρο, κάτι το οποίο ίσως νιώσεις και στις επιταχύνσεις με μεγαλύτερες σχέσεις.  Το τελευταίο, με την μακριά κλιμάκωση του, το βοηθάει να παραμείνει ιδιαίτερα οικονομικό, μα του κόβει λίγο ακόμη νεύρο.

    ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ