Φρένα ηλεκτρικών VS «κανονικών» αυτοκινήτων: Πόσο πιο μακριά φρενάρουν?
Τελικά πόσο πιο μακριά φρενάρει ένα ηλεκτρικό σε σχέση με ένα κανονικό αυτοκίνητο? Είναι τόσο μεγάλη η διαφορά που γίνεται επικίνδυνο ή με λίγη παραπάνω απόσταση κι extra προσοχή δεν θα κινδυνέψειςποτέ? Συγκρίνουμε μοντέλα που κυκλοφορούν με κανονικούς και ηλεκτρικούς κινητήρες και βλέπουμε τις διαφορές!
Φρένα: Ηλεκτρικά VS Κανονικά
Αργά η γρήγορα τα ηλεκτρικά όπως φαίνεται θα κυριαρχήσουν στο δρόμο, παρόλο που κάποιες χώρες όπως η Γερμανία, λένε όχι στην απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης το 2035. Στη νέα πραγματικότητα που έρχεται μπορεί να είναι ρόδινα τα πράγματα όσο αφορά τους ρύπους και το κόστος μετακίνησης (μέχρι στιγμής), αλλά μαζί της φέρνει και κάποιους προβληματισμούς, που δεν μένουν μόνο στον τρόπο φόρτισης και αυτονομίας, αλλά περνάνε και στο τομέα της ασφάλειας. Αναφερόμαστε στο σύστημα πέδησης των ηλεκτρικών που έχει να διαχειριστεί σαφώς μεγαλύτερο βάρος και ταυτόχρονα να επεξεργαστεί την ανάκτηση ενέργειας. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες ξαναφέρουν στην επιφάνεια τα ταμπούρα, που επιτρέπουν καλύτερη ανάκτηση, αλλά ταυτόχρονα και σκέψεις για το πόσο γρήγορα και αποτελεσματικά θα σταματήσει το ηλεκτρικό μοντέλο. Μήπως όμως τελικά τα οφέλη είναι πιο συμφέρον συγκριτικά με τα επιπλέον μέτρα φρεναρίσματος που μπορεί να υπάρχουν? Για να δούμε πόση είναι η διαφορά φρεναρίσματος μεταξύ κανονικών και ηλεκτρικών αυτοκίνητων, παίρνουμε μοντέλα που κυκλοφορούν με κανονικούς και ηλεκτρικούς κινητήρες και συγκρίνουμε το 100-0 χλμ/ώρα.
Μάρκα, Μοντέλο | Ηλεκτρικό (μέτρα) | Θερμικό (μέτρα) * | Διαφορά (μέτρα) |
---|---|---|---|
Peugeot 208 | 41,5 μ | 38,5 μ | 3 μ |
Peugeot 2008 | 38,2 μ | 36,4 μ | 1,8 μ |
Hyundai Kona | 40 μ | 38,5 μ | 1,5 μ |
Opel Mokka | 38,3 μ | 36,9 μ | 1,4 μ |
Citroen C4 | 37,2 μ | 35,9 μ | 1,3 μ |
Fiat 500 | 36 μ | 38,2 μ | -2,2 μ |
*Μέση τιμή φρεναρίσματος από βενζινοκινητήρες-πετρελαιοκινητήρες
Μόλις 1,5 μέτρο πιο μακριά φρενάρουν τα ηλεκτρικά!
Όπως βλέπουμε, αν εξαιρέσουμε το ηλεκτρικό Peugeot 208 που θέλει 3 μέτρα παραπάνω για να σταματήσει σε σχέση με το «κανονικό», τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα χρειάζονται λιγότερα από 2 επιπλέον μέτρα για να φρενάρουν από το 100-0 χλμ/ώρα, νούμερο που μόνο αποτρεπτικό δεν το λες. Σίγουρα χρειάζεται περισσότερη προσοχή και συγκέντρωση στην οδήγηση ενός ηλεκτρικού, διότι ακόμα κι 10 εκατοστά μπορούν να κάνουν τη διαφορά μεταξύ τρακαρίσματος και σωσίματος αλλά δεν μπορεί να χαρακτηριστεί κι επικίνδυνο. Εντυπωσιακό το Fiat 500, που στην αμιγώς ηλεκτρική έκδοση σταματάει 2,2 μέτρα πιο γρήγορα από τη «συμβατική» υβριδική δείχνοντας το δρόμο του φρεναρίσματος που πρέπει να ακολουθήσει το σύνολο των εταιριών.
Φρενάρουν περίπου 2 μέτρα πιο μακριά
Το ηλεκτρικό 500άρακι φρενάρει καλύτερα και το «κανονικό»
Οι μπαταρίες τους τα κάνουν βαρύτερα, όμως χρειάζονται και καλύτερα φρένα
Όλα έχουν σύστημα ανάκτησης ενέργειας, τα φρενάρει ο κινητήρας τους όταν αφήνεις το γκάζι
Είναι πολλά τα 2 μέτρα στο φρενάρισμα;
Μην ξεχνάτε πως τα φθαρμένα ελαστικά σε σταματάνε έως και 8 μέτρα πιο μακριά. Τα 2 είναι πολλά;
Σχολιάστε |