
Συγκρίνουμε BMW Σειρά 1 (120) και Audi A3 SB (35 TFSI S-tronic)
H νέα BMW 120 καλύτερη επιλογή από το Audi Α3 στο Leasing
2,5 χιλιάρικα χαμηλότερο το συνολικό μίσθωμα στην 4ετία (με ΦΠΑ) για την BMW 120
170 άλογα και καλύτερες επιδόσεις η 120, 150 άλογα για το A3 Sportback
Πιο μοντέρνα, πολυτελέστερη και πιο άνετη η καμπίνα της ΒΜW 120, μεγαλύτερο το πορτ-μπαγκάζ του Α3 Sportback
Με στάνταρ αυτόματο κιβώτιο και ήπια υβριδική τεχνολογία μπαίνουν ελεύθερα στο δακτύλιο
Συγκρίνουμε στα 11 βήματα τη BMW Σειρά 1 (120) και το Audi A3 SB (35 TFSI S-tronic)
Τα premium μικρομεσαία οικογενειακά είναι αρκετά δημοφιλή ως επιλογές για leasing και δύο σημαντικοί παίχτες σε αυτήν την κατηγορία είναι η ολοκαίνουργια BMW Σειρά 1 και το Audi A3 Sportback, η τρέχουσα γενιά του οποίου έχει αρκετά περισσότερα χρόνια στην αγορά. Η BΜW λανσάρισε πριν μερικούς μήνες τη νέα Σειρά 1 έγινε μεγαλύτερη σε διαστάσεις (μήκος 4.361 χλστ. και μεταξόνιο στα 2.670 χλστ.), απέκτησε πιο φρέσκια εμφάνιση, νέο εσωτερικό, αλλά και στάνταρ ήπια υβριδική τεχνολογία από τη βασική έκδοση. Αυτή είναι η 120 με τρικύλινδρο, υπερσύγχρονο turbo κινητήρα 1,5 λτ. με ισχύ 170 άλογα και 280 Nm ροπής (μαζί με την ηλεκτρική βοήθεια από τον ηλεκτροκινητήρα).
Το A3 Sportback είναι μια από τις καθιερωμένες επιλογές στα premium μικρομεσαία οικογενειακά, άλλωστε το μικρομεσαίο της Audi ήταν η πρώτη premium επιλογή της κατηγορίας όταν πρωτοπαρουσιάστηκε το 1996. Το μοντέλο που είναι διαθέσιμο σήμερα είναι στην 4η γενιά του, η οποία πέρσι δέχθηκε μια αισθητική και τεχνολογική ανανέωση. Εκτός από τη βασική έκδοση με 1,0 turbo κινητήρα 116 ίππων, διατίθεται και με τον 1,5 turbo κινητήρα που συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και κυρίως με ήπια υβριδικό σύστημα κίνησης.
Ποιο από τα δύο premium ήπια υβριδικά μικρομεσαία οικογενειακά είναι καλύτερη επιλογή για εταιρική χρήση;
Με μια ματιά οι 11 τομείς σύγκρισης της BMW 120 και του Audi Α3 Sportback 35 TFSI S-tronic
Tα 11 Βήματα | Νικητής | |
1 | Κόστος leasing (σύνολο στην 4ετία με ΦΠΑ): BMW 120: 23.969 ευρώ Audi A3 SB 35 TFSI S-tronic: 26.294 ευρώ Σχεδόν 2,5 χιλιάρικα φθηνότερο το συνολικό μίσθωμα στην τετραετία για την BMW 120, που ανοίγει λογαριασμό. |
![]() |
2 | Aπόδοση κινητήρα: BMW 120: 170 ίπποι Audi A3 SB 35 TFSI S-tronic: 150 ίπποι Παρότι 3κύλινδρος, ο 1,5 turbo κινητήρας της BMW 120 αποδίδει 20 άλογα παραπάνω από τον 4κύλινδρο 1,5 turbo του Audi A3. |
![]() |
3 | Επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα): BMW 120: 7,8 δλ. Audi A3 SB 35 TFSI S-tronic: 8,1 δλ. Καλύτερη επίδοση στο 0-100 για την BMW 120 που έχει περισσότερα άλογα. |
![]() |
4 | Αίσθηση ποιότητας και εικόνα καμπίνας Πιο μοντέρνα σε σχεδίαση και ακόμα πιο premium η καμπίνα της BMW 120. |
![]() |
5 | Χώροι επιβατών: Mεγαλύτερο μήκος και μεγαλύτερο μεταξόνιο εξασφαλίζουν περισσότερη άνεση στην καμπίνα επιβατών της BMW 120. |
![]() |
6 | Χώρος αποσκευών: BMW 120: 300 λτ. Audi A3 SB 35 TFSI S-tronic: 380 λτ. Aρκετά μεγαλύτερο το πορτ-μπαγκάζ του A3 Sportback δίνει τον πόντο στο μικρομεσαίο οικογενειακό της Audi. |
![]() |
7 | Αεροδυναμική: BMW 120: Cd 0,27 Audi A3 SB 35 TFSI S-tronic: Cd 0,29 Η καλύτερη αεροδυναμική που μεταξύ άλλων υπόσχεται χαμηλότερο αεροδυναμικό θόρυβο αποτυπώνεται στον αεροδυναμικό συντελεστή οπισθέλκουσας (Cd). Ακόμα ένα σημείο υπεροχής της BMW 120. |
![]() |
8 | Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) BMW 120: 5,4 λτ./100 χλμ.* Audi A3 SB 35 TFSI S-tronic: 5,3 λτ./100 χλμ.* Η ήπια υβριδική τεχνολογία εξασφαλίζει χαμηλή μέση κατανάλωση βενζίνης και στα δύο μοντέλα, αλλά και πολύ χαμηλές εκπομπές CO2 (120 γρ./χλμ. το A3 SB, 121 γρ./χλμ. η 120). *εργοστασιακές μετρήσεις |
![]() |
9 | Εξοπλισμός άνεσης: Έχουν ανάλογο εξοπλισμό άνεσης στα ίδια ακριβώς λεφτά με στάνταρ όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, αυτόματο 2-ζωνικό κλιματισμό, ζάντες αλουμινίου (16 ιντσών το A3, 17 ιντσών η 120), oθόνη αφής (10,1 ιντσών στο Α3 και 10,7 ιντσών στην 120), cruise control, κάμερα όπισθεν και αισθητήρες παρκαρίσματος. Το κάτι παραπάνω της BMW 120 αφορά στους ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέφτες και στο navigation, ενώ στο A3 βρίσκουμε ambient φωτισμό καμπίνας. | ![]() |
10 | Εξοπλισμός ασφάλειας: Έχουν στάνταρ όλα τα απαραίτητα συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης, ενώ και τα δύο μοντέλα έχουν αξιολογηθεί με 5 αστέρια στις δοκιμές ασφαλείας του ανεξάρτητου οργανισμού EuroNCAP. |
![]() |
11 | Φρένα: BMW 120: Αεριζόμενοι δίσκοι μπροστά, δίσκοι πίσω. Audi A3 SB 35 TFSI S-tronic: Αεριζόμενοι δίσκοι μπροστά, δίσκοι πίσω. Σύστημα πέδησης με ανάλογα χαρακτηριστικά και… εξαιρετικά αποτελέσματα στις μετρήσεις φρένων σε όλα τα μοντέλα της Audi και τη BMW μέχρι σήμερα, μας οδηγούν σε μια ακόμα ισοπαλία. |
![]() |
BMW Σειρά 1–Audi A3 Sportback: 6-1 |
Ας δούμε αναλυτικά τις διαφορές μεταξύ των δύο μοντέλων:
Χαμηλότερο μίσθωμα για την BMW 120 (1-0)
Mε δεδομένα τα τεχνικά και ποιοτικά της χαρακτηριστικά η τιμή λιανικής της BMW 120 των 170 ίππων είναι εξαιρετική στα 28.960 ευρώ για τη βασική πλην όμως πληρέστατη έκδοση βάσης. Μέχρι πρότινος το Audi A3 Sportback 35 TFSI των 150 ίππων ήταν ακριβότερο, αλλά σε μια στρατηγική κίνηση η αντιπροσωπεία το διαθέτει πλέον στην έκδοση Inspire στην ίδια τιμή με την BMW 120 (28.980 ευρώ). Βέβαια δεν πρέπει να ξεχνάμε πως η 120 είναι εντελώς καινούργια, ενώ το A3 SB οδεύει προς τη δύση της τρέχουσας γενιάς του. Σε κάθε περίπτωση τα δύο μοντέλα στοχεύουν κυρίως σε εταιρικές πωλήσεις με την BMW 120 να έχει συνολικά χαμηλότερο μίσθωμα. Ειδικότερα στην AYVENS με προκαταβολή 5.900 ευρώ και 48 δόσεις 384 ευρώ στο συνολικό μίσθωμα στην 4-ετία είναι 23.970 ευρώ (με ΦΠΑ). Από την άλλη, το Audi A3 SB 35 TFSI S-Tronic προσφέρεται από τη Hertz με συνολικό μίσθωμα στην 4-ετία 26.294 ευρώ με ΦΠΑ. (7.400 προκαταβολή, 48 Χ 402 ευρώ). Η BMW 120 κερδίζει τον σημαντικότερο πόντο σε αυτήν την παρτίδα. Να σημειώσουμε πως οι τιμές leasing είναι οι χαμηλότερες που μπορείς να βρεις ανάμεσα στις 10 μεγαλύτερες εταιρείες Leasing στην Ελλάδα.
Πιο δυνατή και πιο γρήγορη η BMW 120 (3-0)
Η BMW 120 χρησιμοποιείένα high-tech 3κύλινδρο turbo κινητήρα βενζίνης, 1.500 κ.εκ., που αποδίδει 170 άλογα με 280 Nm ροπής με τα τελευταία να είναι διαθέσιμα στο φάσμα μεταξύ 1.500 και 4.400 σ.α.λ.. Ο ηλεκτροκινητήρας του ήπια υβριδικού συστήματος έχει 20 άλογα και 55 Nm ροπής και είναι τοποθετημένος μέσα στο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των 7 σχέσεων.
Από την άλλη, το Audi A3 SB κινεί ένας 4κύλινδρος 1.500άρης τούρμπο κινητήρας, ο οποίος διαθέτει ήπια υβριδική τεχνολογία 48 V, αλλά και σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων (2 από τους 4) σε συνθήκες κίνησης με μειωμένο φορτίο. To συγκεκριμένο σύνολο συνδυάζεται επίσης με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων, ενώ ο ηλεκτροκινητήρας είναι 15 ίππων και μόλις 25 Nm ροπής.
Η πιο δυνατή BMW 120 έχει υψηλότερη απόδοση κάτι που αποτυπώνεται και στις επιδόσεις: Το κλασσικό 0-100 στην περίπτωσητης 120 είναι υπόθεση 7,8 δλ., ενώ στο A3 SB 35 TFSI πραγματοποιείται σε 8,1 δλ.. Η τελική ταχύτητα και των δύο μοντέλων είναι στα 226 χλμ./ώρα.
Εντυπωσιακότερη και πιο ευρύχωρη η καμπίνα της 120 (5-0)
Το εσωτερικό της BMW 120 θυμίζει μεγαλύτερα μοντέλα της BMW, αφού βλέπουμε την ίδια ενιαία οθόνη BMW Curved Display που στεγάζει τον ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών και μια οθόνη infotainment 10,7 ιντσών που συνδέεται με Apple CarPlay και Android Auto. Η νέα BMW Σειρά 1 διαθέτει την τελευταία έκδοση του BMW iDrive με Quick Select που βασίζεται στο BMW Operating System 9, το οποίο παρέχει επίσης τη βάση για μια ιδιαίτερα εξατομικευμένη επιλογή πρόσθετων ψηφιακών υπηρεσιών. Ποιοτικά δε, αποτελεί τον ορισμό του premium με κορυφαίας ποιότητας πλαστικά και τρομερό φινίρισμα. Το μεταξόνιο των 2.670 χλστ. σε συνδυασμό με το μήκος των 4.361 χλστ. υπόσχονται μεγαλύτερη ευρυχωρία στην καμπίνα (μεταξόνιο 2.630 χλστ. στο A3 SB).
Συγκριτικά η καμπίνα του Audi A3 SB είναι πιο συγκρατημένη σε design, ενώ σε κάποια σημεία τα πλαστικά δεν συνάδουν απόλυτα με τον premium προσανατολισμό του μοντέλου. Υπάρχουν και εδώ 2 ψηφιακές οθόνες με την κεντρική αφής να είναι 10,1 ιντσών.
Πιο αεροδυναμική η 120, μεγαλύτερο πορτ-μπαγκάζ το Α3 SB
To Αudi A3 SB υπερτερεί σε χώρο αποσκευών κερδίζοντας το σχετικό πόντο: Το μικρομεσαίο Audi έχει χωρητικότητα 380 λτ. που είναι στο μέσο όρο της κατηγορίας με την BMW 120 να υστερεί μιας και το πορτ-μπαγκάζ της είναι μικρότερο (300 λτ.) και από μοντέλα της αμέσως μικρότερης κατηγορίας. Σε κάθε περίπτωση όμως η BMW είναι πολύ πιο αεροδυναμική όπως δείχνει ο συντελεστής αεροδυναμικής αντίστασης Cd 0,27 (0,29 στο Audi A3 SB). Ο συντελεστής αεροδυναμικής αντίστασης εκφράζει το πόσο αεροδυναμικό είναι το σχήμα ενός αντικειμένου/αυτοκινήτου. Μία καλή τιμή για ένα σύγχρονο αυτοκίνητο είναι γύρω στο 0,27… Από ένα πόντο κερδίζει ο κάθε μονομάχος!
Συμπέρασμα: 6-1 κερδίζει η BMW 120
Kαι τα δύο μοντέλα έχουν premium στόχευση, ωστόσο στο τέλος η BMW 120 καταφέρνει να επικρατήσει και μάλιστα με διαφορά.
Έχει αρκετά χαμηλότερο μίσθωμα, είναι πιο δυνατή, πιο «φρέσκια» και έχει πιο «ζωντανά» οδηγικά χαρακτηριστικά. Το Audi Α3 SB 35 ΤFSI είναι αναμφίβολα ποιοτικό και καλά εξοπλισμένο, συνολικά όμως δεν μπορεί να φτάσει την αντίπαλο από το Μόναχο έχοντας και ακριβότερο μίσθωμα…
Σχολιάστε |