autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Ηλεκτρικό κάτω από 20.000: 2 μας άρεσαν, 2 κινέζικα δεν μας έπεισαν
Τιμές μοντέλων: 18/12/2024
CITROEN C3 BEV: 19 710€ HYUNDAI INSTER STANDARD RANGE: 18 186€
DACIA SPRING ELECTRIC: 17 950€ BYD DOLPHIN EV 150 KW: 19 998€

Ηλεκτρικό κάτω από 20.000: 2 μας άρεσαν, 2 κινέζικα δεν μας έπεισαν

17/12/2024

Hyundai Inster: Μας άρεσαν τα 370 χλμ αυτονομίας, οι χώροι του και το πώς διαμορφώνεται.
Citroen e-C3: Μας άρεσαν τα 320 χλμ αυτονομίας, οι χώροι του και η ανάρτηση του.
BYD Dolphin: Δεν μας άρεσε που θέλει 7 μέτρα παραπάνω για να φρενάρει.
Dacia Spring: Δεν μας άρεσαν η πολύ χαμηλή αίσθηση ποιότητας που έχει και οι μικροί του χώροι.

ΘετικάHyundai Inster: Μας άρεσαν τα 370 χλμ αυτονομίας, οι χώροι του και το πώς διαμορφώνεται

Η τεχνολογία εξελίσσεται ραγδαία, και εκεί που κάποτε τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ήταν «απλησίαστα» σε τιμές, τώρα γίνονται πιο προσιτά. Η συνεχής έλευση νέων «παικτών», τόσο από εδραιωμένες αυτοκινητοβιομηχανίες όσο και από καινούργια ονόματα που προέρχονται από την Κίνα, αυξάνει τον ανταγωνισμό, ωστόσο σημαίνει πως θα πρέπει να είμαστε πιο προσεκτικοί κατά την επιλογή μας.

Σας παρουσιάζουμε 4 ηλεκτρικά μοντέλα που κοστίζουν λιγότερα από 20.000 ευρώ, λαμβάνοντας υπόψη μας την κρατική επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3». Τα 2 από αυτά μας άρεσαν, ενώ τα άλλα 2 δεν μας ενθουσίασαν και τόσο… Ας τα δούμε!
 
Ξεκινάμε από το Hyundai Inster, το νέο πολυαναμενόμενο μοντέλο της Hyundai που έρχεται να γεφυρώσει το «χάσμα» μεταξύ των mini και των μικρών αυτοκινήτων πόλης.
Το κορεάτικο αυτοκίνητο προσφέρεται σε 2 επιλογές κινητήρων και μπαταριών. Η «μικρή» διαθέτει μοτέρ 97 ίππων και μπαταρία χωρητικότητας 42 kWh, η οποία κατά τη Hyundai προσφέρει αυτονομία 327 χιλιομέτρων στο πρότυπο WLTP, ενώ η «μεγάλη» έχει ηλεκτροκινητήρα 115 ίππων και μπαταρία χωρητικότητας 49 kWh, με την αυτονομία σε συνδυαστικό κύκλο WLTP να είναι 370 χιλιόμετρα.

Σε ταχυφορτιστή DC ισχύος 120 kWh οι μπαταρίες γεμίζουν από το 10 στο 80% μέσα σε 30 λεπτά, ενώ αν χρησιμοποιήσουμε wallbox 11 kWh η διαδικασία φόρτισης 10-100% ολοκληρώνεται σε 4 ώρες στην περίπτωση της μπαταρίας των 42 kWh και μέσα σε 4 ώρες και 35 λεπτά στην περίπτωση της μπαταρίας των 49 kWh.

Ένα από τα μεγάλα «ατού» του Hyundai Inster είναι η ευελιξία της καμπίνας: Τα καθίσματα μπορούν να αναδιπλωθούν πλήρως και να δημιουργήσουν 2 μονά κρεβάτια, ενώ το πίσω κάθισμα έχει τη δυνατότητα να σύρεται εμπρός-πίσω. Έτσι, ο χώρος αποσκευών μεταβάλλεται από τα 280 στα 351 λίτρα.
Εκτός αυτού, το Hyundai Inster εφοδιάζεται με την τεχνολογία Vehicle-to-load, με την οποία μπορείτε να δώσετε ρεύμα σε ηλεκτρικές συσκευές, ενώ στο εσωτερικό υπάρχει πρίζα 220V.

ΘετικάCitroen e-C3: Μας άρεσαν τα 320 χλμ αυτονομίας, οι χώροι του και η ανάρτηση του

Το ολοκαίνουργιο Citroen C3, το οποίο εκτός από τη βενζινοκίνητη και ήπια υβριδική έκδοση (αμφότερες με 100 άλογα) είναι διαθέσιμο και ως αμιγώς ηλεκτρικό, με την ονομασία e-C3.

Ώθηση στο αυτοκίνητο δίνει ένα ηλεκτρικό μοτέρ 113 ίππων, που παίρνει ενέργεια από μια μπαταρία χωρητικότητας 44 kWh. Σύμφωνα με την εταιρεία, η αυτονομία σε κύκλο WLTP είναι 320 χιλιόμετρα, ένα νούμερο που κρίνεται παραπάνω από αρκετό για τις καθημερινές μετακινήσεις μας. Σε ταχυφορτιστή 100 kWh η μπαταρία γεμίζει από το 20 στο 80% μέσα σε 26 λεπτά, ενώ σε wallbox 11 kWh η ίδια διαδικασία ολοκληρώνεται σε σχεδόν 3 ώρες (2 ώρες και 52 λεπτά).

Το νέο Citroen C3 (ηλεκτρικό και «κανονικό») έχει ιδιαίτερα αυξημένη ευρυχωρία, με τον «αέρα» για τα πόδια και τα κεφάλια των πίσω επιβατών να είναι από τους κορυφαίους της κατηγορίας. Επιπλέον, το αυτοκίνητο διαθέτει ως standard την ανάρτηση «Citroen Advanced Comfort» που γνωρίσαμε από το C5 Aircross, η οποία απορροφά εξαιρετικά τις κακοτεχνίες του δρόμου, μιας και διαθέτει 2 υδραυλικά stop στα αμορτισέρ (ένα σε κάθε άκρο) που λειτουργούν ως «μαξιλάρια».

ΑρνητικάBYD Dolphin: Δεν μας άρεσε που θέλει 7 μέτρα παραπάνω για να φρενάρει

Το BYD Dolphin ανήκει στην κατηγορία των μικρομεσαίων και προέρχεται από την Κίνα. Έχει κινητήρα 204 ίππων και μπαταρία 60,4 kWh. Παρόλο που δεν είναι το πιο βαρύ μικρομεσαίο ηλεκτρικό (ζυγίζει 1.658 κιλά), χρειάζεται 42,3 μέτρα για να ακινητοποιηθεί από τα 100 χλμ/ώρα σύμφωνα με τις μετρήσεις μας, μια επίδοση που είναι κατά 7 μέτρα μεγαλύτερη από τον ανταγωνισμό, αφού το MG4, παρότι επίσης Κινέζικο, φρενάρει από τα 100 χλμ/ώρα σε 7 μέτρα λιγότερα.

Η απόσταση ακινητοποίησης, ή πιο απλά τα καλά φρένα, είναι κάτι ιδιαίτερα σημαντικό σε οποιοδήποτε αυτοκίνητο, πόσο μάλλον όταν αναφερόμαστε σε ένα μοντέλο με 204 άλογα, που χρειάζεται 7,1 δευτερόλεπτα για να επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ/ώρα, όπως το BYD Dolphin.

ΑρνητικάDacia Spring: Δεν μας άρεσαν η πολύ χαμηλή αίσθηση ποιότητας που έχει και οι μικροί του χώροι

Το Dacia Spring, που επίσης κατασκευάζεται στην Κίνα, έχει ηλεκτροκινητήρα 65 ίππων, με τη μπαταρία να έχει χωρητικότητα 27,4 kWh. Ξεκινώντας, δεν μας αρέσει η τιμή του, η οποία πλέον θα έπρεπε να αναθεωρηθεί, καθώς είναι κατά μόνο 236 ευρώ χαμηλότερη από αυτή του Hyundai Inster, που είναι καλύτερο αυτοκίνητο σαν σύνολο.

Σύμφωνα με την εταιρεία, σε συνδυαστικό κύκλο WLTP η αυτονομία είναι 220 χιλιόμετρα, ένας αριθμός που είναι κατά 100 χιλιόμετρα μικρότερος από αυτόν του Citroen e-C3.
Παρόλο που η μπαταρία έχει μικρότερη χωρητικότητα, η φόρτιση μέχρι το 80% σε ταχυφορτιστή DC ισχύος 30 kW θα χρειαστεί λίγο λιγότερο από 1 ώρα, ενώ σε wallbox ισχύος 7,4 kW μία πλήρης φόρτιση ολοκληρώνεται σε λιγότερο από 5 ώρες.

Βασικό μειονέκτημα, εκτός από την αυτονομία που είναι κατά 100 με 150 χιλιόμετρα μικρότερη από τα 2 προαναφερθέντα μοντέλα, είναι και το γεγονός πως στο εσωτερικό έχουν χρησιμοποιηθεί σκληρά πλαστικά, με το φινίρισμά τους να είναι απλά ανεκτό, κάτι που δημιουργεί χαμηλή αίσθηση πολυτέλειας.

Επιπλέον, οι χώροι είναι μικροί. Στο πίσω κάθισμα, ο «αέρας» για τα γόνατα και τα κεφάλια των επιβατών είναι 3,1 και 2,8 εκατοστά αντίστοιχα , κάτι που σημαίνει πως θα τα βρουν δύσκολα ενήλικες με ύψος μεγαλύτερο του μέσου όρου.

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε