Juke εναντίον Bayon στα ίδια λεφτά, σημειώσατε άσσο
Καίει λιγότερα το Juke (400 ευρώ/έτος) και έχει καλύτερη αίσθηση πολυτέλειας.
Το Juke θέλει 2,6 μέτρα λιγότερα για να φρενάρει από τα 100.
Πιο γρήγορο ακόμα και στην προσπέραση το Juke, με καλύτερους χώρους για γόνατα.
Το Bayon παίρνει το αίμα του πίσω, με καλύτερη εγγύηση (+2 χρόνια) και το ήσυχο εσωτερικό του.
Nissan Juke ή Hyundai Bayon;
Η πιο «hot» κατηγορία αυτοκινήτων τα τελευταία χρόνια είναι χωρίς αμφιβολία αυτή των μικρών SUV, σύγχρονος προπομπός των οποίων μπορεί να θεωρηθεί το Nissan Juke. Το μικρό SUV της Nissan άνοιξε το δρόμο (προηγήθηκε του «αδερφού» Renault Captur) και σήμερα κυκλοφορεί στη 2η γενιά του (4,21 μ.). Μάλιστα, μόλις πρόσφατα αναβαθμίστηκε σημαντικά σε εξοπλισμό προσφέροντας οθονάρα 12,3 ιντσών από τη βασική του κιόλας έκδοση. Συνεχίζει πάντως να είναι διαθέσιμο μόνο με 3κύλινδρο, 1.000άρη turbo κινητήρα 114 ίππων, ενώ υπάρχει και η full υβριδική έκδοση με 1,6 λτ. κινητήρα και 145 άλογα (27.500 ευρώ στην έκδοση Acenta). Tο βενζινοκίνητο, χειροκίνητο Nissan Juke είναι διαθέσιμο με τιμές που ξεκινούν από 21.990 ευρώ για τη βασική έκδοση Acenta (σταμάτησε η Energy, που είχε μόνο τα απολύτως απαραίτητα). Πιο πάνω στα 24.490 ευρώ θα βρούμε την πιο πλήρη N-Connecta, ενώ 27.890 ευρώ κοστίζει η νέα πολύ πλούσια έκδοση N-Design. Η επίσης νέα έκδοση N-Sport ανεβαίνει στα 27.890 ευρώ, όσα ακριβώς και η κορυφαία Techna.
Ένα από τα πολλά μοντέλα που έσπευσαν να πάρουν μερίδιο από την αγορά των B-SUV είναι και το Hyundai Bayon, ένα αυτοκίνητο που η κορεατική φίρμα έψαχνε καιρό, ώστε να μπει στην καρδιά της hot κατηγορίας των compact crossover. Mε μήκος στα 4,18 μέτρα, πλάτος στα 1,775 μ. και ύψος στα 1,49 μ., το Hyundai Bayon έχει ως βάση το i20, αν και υπάρχουν ουσιαστικές σχεδιαστικές και χωροταξικές διαφορές στα δύο μοντέλα. Το σίγουρο είναι πως η Hyundai απέκτησε έναν αξιόμαχο εκπρόσωπο στην πιο σημαντική κατηγορία αυτή τη στιγμή στην αγορά. Στις εκθέσεις θα βρείτε την ανανεωμένη εκδοχή του Bayon, που είναι διαθέσιμη είτε με ατμοσφαιρικό κινητήρα 1,2 λτ. 79 ίππων είτε με 1.000άρη turbo με ή χωρίς ήπια υβριδικό σύστημα. Επιλέγουμε τη «συμβατική» turbo έκδοση των 100 ίππων με αρχική τιμή στα 21.190 ευρώ για τη «βασική» πλην όμως καλά εξοπλισμένη έκδοση Premium. Η ακόμα πιο πλούσια έκδοση Distinctive κοστίζει 22.490 ευρώ, που όπως και η βασική καλύπτεται από 5ετή εγγύηση απεριορίστων χιλιομέτρων διατηρώντας με αυτό τον τρόπο ψηλά τη σημαία του Value for money της Hyundai και σε αυτή την κατηγορία.
Όπως πάντα, για την αντιπαράθεση των δύο μοντέλων ορίσαμε 11 τομείς σύγκρισης στα πιο κρίσιμα ζητήματα, όπως την τιμή, την ασφάλεια (οδηγικά βοηθήματα, φρένα, προσπέραση) αλλά και την άνεση (εξοπλισμός, ευρυχωρία, πορτ-μπαγκάζ, θόρυβος). Ποια θα είναι η έκβαση σε αυτή τη μάχη των 2 μικρών SUV από την ¶πω Ανατολή;
Με μια ματιά οι 11 τομείς σύγκρισης μεταξύ των «βασικών» Nissan Juke και Hyundai Bayon
Tα 11 Βήματα | Νικητής | |
1 | Εγγύηση: Nissan: 3 χρόνια ή 100.000 χλμ. . Hyundai: 5 χρόνια χωρίς όριο χιλιομέτρων Μεγαλύτερη εγγύηση σε χρονική διάρκεια και χωρίς όριο χιλιομέτρων από τη Hyundai και έτσι το Bayon ανοίγει το σκορ. |
|
2 | Αίσθηση πολυτέλειας: Nissan Juke: 70% Hyundai Bayon: 60% Η συνολική αίσθηση ποιότητας, καθώς και τα υλικά είναι καλύτερα στο Juke, που ισοφαρίζει άμεσα. |
|
3 | Γόνατα πίσω επιβατών: Nissan Juke: 13,8 εκατ. Hyundai Bayon: 8,0 εκατ. To Nissan Juke προσφέρει 5,8 εκατ. περισσότερο «αέρα» για τα γόνατα των πίσω επιβατών και μεγαλώνει τη διαφορά υπέρ του. |
|
4 | Κατανάλωση: Nissan Juke 1,0lt 114 PS 6,8 λτ./100 χλμ. Hyundai Bayon 1,0T 100 PS: 7,8 λτ./100 χλμ. Το 1 λτ./100 χλμ. είναι μεγάλη διαφορά και έτσι το Juke παίρνει τον πόντο. |
|
5 | Προσπέρασμα (60-100 χλμ./ώρα): Nissan Juke 1,0lt 114 PS: 8,2 δλ. Hyundai Bayon 1,0T 100 PS: 9,2 δλ. Ισχυρότερο και πιο ροπάτο το Nissan Juke, το οποίο προσπερνάει πιο γρήγορα. |
|
6 | Φρένα (από τα 100 χλμ/ώρα): Nissan Juke 1,0lt 114 PS: 36,0 μ. Hyundai Bayon 1,0T 100 PS: 38,6 μ. To Nissan Juke στο φρενάρισμα πανικού είναι πολύ καλύτερο. |
|
7 | Θόρυβος: Nissan Juke 1,0lt 114 PS: 66,8/70,1 db στα 100/120 χλμ./ώρα Hyundai Bayon 1,0T 100 PS: 68,0/71,0 db στα 100/120 χλμ./ώρα Λιγότερους μηχανικούς και αεροδυναμικούς θορύβους κατέγραψε το ειδικό μας όργανο στο Hyundai Bayon. |
|
8 | Τιμή: Nissan Juke 1,0lt 114 PS Acenta : 21.990 ευρώ Hyundai Bayon 1,0T 100 PS Premium: 21.190 ευρώ H διαφορά των 800 ευρώ υπέρ του Bayon δεν είναι μεγάλη, ειδικά τώρα που το Juke αναβάθμισε τον εξοπλισμό του. |
|
9 | Εξοπλισμός άνεσης: Οι βασικές εκδόσεις των δύο μοντέλων (Acenta για το Juke, Premium για το Bayon) προσφέρουν πληρέστατο επίπεδο εξοπλισμού. Το Juke δεν παρέχει ζάντες αλουμινίου, ψηφιακό πίνακα οργάνων και προβολείς LED, όπως το Bayon, έχει όμως στάνταρ αυτόματο κλιματισμό (απλό air condition το Bayon) και οθονάρα αφής 12,3 ιντσών (10,25 ιντσών στο Bayon). To αναβαθμισμένο Nissan Juke προσφέρει ανάλογα πακέτο εξοπλισμού με το Bayon, αν και θα θέλαμε να έχει LED φώτα και ζάντες αλουμινίου. |
|
10 | Χώρος αποσκευών: Nissan Juke: 422 λτ. Hyundai Bayon: 411 λτ. Και τα δύο μοντέλα έχουν από τα μεγαλύτερα πορτ-μπαγκάζ στην κατηγορία. |
|
11 | Εξοπλισμός ασφάλειας: Εκτός από τα υποχρεωτικά ABS και ESP και τα δύο μοντέλα έχουν τα απαραίτητα συστήματα πλέον συστήματα, όπως αυτόματο φρενάρισμα, αναγνώριση σημάτων KOK, καθώς και ενεργό Lane Αssist που σε κρατάει στη λωρίδα σου. To Βayon προσφέρει σύστημα προειδοποίησης κόπωσης του οδηγού, ενώ το Juke έχει Active Ride Control για βελτιωμένη οδηγική άνεση και Active Trace Control για μειωμένη υποστροφή και πιο άμεσο χειρισμό. To Juke έχει αξιολογηθεί με 5 αστέρια στις δοκιμές ασφαλείας του EuroNCAP, ενώ το Bayon με 4 αστέρια. | |
Juke – Bayon : 5-2 |
Ας δούμε αναλυτικά τις διαφορές μεταξύ των δύο μοντέλων:
Mε καλύτερη εγγύηση το Bayon (0-1)
Το Hyundai Bayon προσφέρεται με 5 χρόνια εγγύηση για τα μηχανικά μέρη και μάλιστα χωρίς όριο στα χλμ. που μπορεί να «γράψει» το αυτοκίνητο σε αυτό το χρονικό διάστημα. Αντιθέτως, για τα 3 χρόνια εγγύησης του Nissan Juke υπάρχει όριο 100.000 χλμ..
Ανώτερη ποιότητα και ευρυχωρία για το Juke (2-1)
Τα σκληρά πλαστικά, αλλά και κάποιες ελλείψεις στο φινίρισμα κάνουν το Bayon να δείχνει πως υστερεί σε ποιότητα έναντι του Nissan Juke. To μικρό SUV της Nissan είναι πιο προσεγμένο και καλοφινιρισμένο, ενώ η συνολική αίσθηση ποιότητας, καθώς και τα υλικά είναι καλύτερα. Το Juke παίρνει ξανά το προβάδισμα και μάλιστα με διπλό πόντο μιας και η καμπίνα του είναι πιο ευρύχωρη. Το Juke δεν έχει μόνο μεγαλύτερο μήκος ( 4,21 μ. έναντι 4,16 μ. του Bayon), αλλά και μεταξόνιο (2.636 χλστ. έναντι 2.586 χλστ.), προσφέροντας 5,8 εκατ. μεγαλύτερο «αέρα» για τα γόνατα των πίσω επιβατών (138 χλστ. έναντι 80 χλστ.). Πάντως το Bayon θα βολέψει καλύτερα έναν 3ο επιβάτη στο πίσω κάθισμα μιας και είναι αρκετά φαρδύτερο (138,5 εκατ. έναντι 127,0 εκατ.)
Καίει λιγότερο, είναι πιο σβέλτο και φρενάρει καλύτερα το Juke (5-1)
Mε συνεχόμενη επίθεση το Juke μεγαλώνει τη διαφορά και παίρνει εντυπωσιακό προβάδισμα. Το Bayon κινείται από έναν 3κύλινδρο 1,0 turbo κινητήρα άμεσου ψεκασμού 100 ίππων και 172 Nm ροπής (1.500-4.000 σ.α.λ.) και συνδυάζεται αποκλειστικά με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. Για επιλογή αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη θα πρέπει να επιλέξει κάποιος τον κινητήρα με 48-βολτο ήπια υβριδικό σύστημα (600 ευρώ ακριβότερη η βασική έκδοση με χειροκίνητο κιβώτιο και τιμή 23.090 ευρώ με το DCT). Από την άλλη, το Juke κινείται από έναν 3κύλινδρο turbo κινητήρα 1,0 λτ. με άμεσο ψεκασμό επίσης, που αποδίδει 114 ίππους με 200 Nm ροπής στις 3.000 σ.α.λ.
Στην πράξη, το ισχυρότερο Juke είναι και πιο σβέλτο σε όλες τις μετρήσεις μας. Κάνει το 0-100 σε 11,0 δλ. έναντι 11,4 του Bayon, ενώ για τα 60-100 με 4η σχέση και τα 80-120 με 5η σχέση χρειάζεται 8,2 και 12,7 δλ. αντίστοιχα. Το Bayon για τις ίδιες περιπτώσεις ενδιάμεσης επιτάχυνσης απαιτεί 9,2 και 13,9 δλ. αντίστοιχα. Η τελική ταχύτητα είναι 183 χλμ./ώρα για το Bayon και 180 χλμ./ώρα για τo Juke. To καλό με το Juke είναι πως παρότι ισχυρότερο και γρηγορότερο είναι στην πράξη και οικονομικότερο στην κατανάλωση με τις μετρήσεις μας να δείχνουν μια διαφορά ενός λίτρου στα 100 χλμ. υπέρ του (6,8 έναντι 7,8 λτ./100 χλμ.) με ανάλογη υπεροχή του ιαπωνικού μοντέλου τόσο στην πόλη, όσο και στο ταξίδι.
To Juke είναι καλύτερο και στο φρενάρισμα πανικού, αφού «κοκαλώνει» 2,6 μέτρα καλύτερα από το Bayon. Για την ακρίβεια, το Juke χρειάζεται 36,0 μέτρα για το 100-0 χλμ./ώρα, ενώ το Bayon, 38,6 μ. Tο Juke της δοκιμής «φορούσε» τροχούς 17 ιντσών με ελαστικά 215/60, ενώ το Bayon είχε τροχούς 17 ιντσών επίσης, αλλά με «πράσινα» ελαστικά 205/55.
Λιγότερος θόρυβος στην καμπίνα του Bayon (5-2)
Στα τελειώματα του αγώνα, το Hyundai Bayon καταφέρνει να «κλείσει» κάπως τη διαφορά, αφού εμφανίζεται πιο ήσυχο στο ταξίδι και έχει καλύτερο εξοπλισμό άνεσης. Σύμφωνα με τις μετρήσεις μας, στα 120 χλμ./ώρα με 6η σχέση στην καμπίνα του Juke εισβάλουν 70,1 db, όταν με την ίδια ταχύτητα στο Bayon, το ειδικό όργανο «έγραψε» 67,5 db. Διαφορά εντοπίσαμε και στην ταχύτητα των 140 χλμ./ώρα με 69,7 db στο Bayon και 72,5 db στo Juke.
Συμπέρασμα: 5-2 κερδίζει το Juke
Διαθέσιμο σε μια λογική τιμή «από», όντας ποιοτικότερο, καλύτερο στις περισσότερες αντικειμενικές μετρήσεις μας και με 5 αστέρια στις δοκιμές ασφαλείας, το Nissan Juke είναι μια πιο ολοκληρωμένη επιλογή για την κατηγορία. Από την άλλη, το Hyundai Bayon προσφέρει πολύ καλό εξοπλισμό για τα λεφτά του και δελεαστική εγγύηση, ωστόσο μένει πίσω ως σύνολο…
Σχολιάστε |