autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS

Το Fiat 500 στην πόλη είναι ευέλικτο, λόγω και των μικρών διαστάσεών του, ενώ η οδική συμπεριφορά του διατηρείται ασφαλής σε κάθε διαδρομή.

Ο 2κύλινδρος TwinAir του Fiat 500 δείχνει τσαγανό, αρκεί να τον «δουλεύεις» πάνω από τις 2.000-2.500 σ.α.λ., όπου όμως εμφανίζει κάποιους κραδασμούς χαρακτηριστικό ήχο και τσιμπημένη κατανάλωση

Η καμπίνα του Fiat 500 χαρακτηρίζεται από το σχετικά μεγάλο τιμόνι, παίζει με τα χρώματα, τις επενδύσεις και την νοσταλγία καταφέρνοντας σε τελική ανάλυση να δείχνει ξεχωριστή.

Το Opel ADAM με το χαρακτηριστικά αυξημένο πλάτος και τα αντίστοιχα φαρδιά μετατρόχια εμφανίζεται ιδιαίτερα σταθερό στο δρόμο και ουδέτερο στις στροφές.

To ΑDAM έχει τον καλύτερο κινητήρα, όχι μόνο γιατί είναι ο πιο δυνατός (115 ίπποι) και ο πιο ροπάτος (170 Nm στις 1.800-4.500 σ.α.λ), αλλά γιατί εμφανίζει εξαιρετικά πολιτισμένη λειτουργία με χαμηλό θόρυβο και ουσιαστικά μηδενικούς κραδασμούς.

Το εσωτερικό του Opel ADAM διαθέτει μοντέρνες γραμμές και μια ευχάριστη εικόνα, που δημιουργούν οι συνδυασμοί των χρωμάτων και των επενδύσεων.

Απολύτως compact σε διαστάσεις, με μεγάλες γυάλινες επιφάνειες, με ελαφρύ και ακριβές τιμόνι, αλλά και με έναν κύκλο στροφής – ρεκόρ (6,95 μ.), το πισωκίνητο smart fortwo κυριολεκτικά δεν… παίζεται μέσα στην πόλη.

Ο κινητήρας του smart συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων προσφέροντας κορυφαία οικονομία στην κατανάλωση με δεδομένη την υψηλή απόδοση του turbo κινητήρα (5,1 λτ./100 χλμ).

Στο καλοφτιαγμένο εσωτερικό του smart fortwo, ξεχωρίζει το τριάκτινο τιμόνι, με πολύ όμορφη σχεδίαση και κουμπιά χειρισμού του cruise control και του περιοριστή ταχύτητας, καθώς και ο μεγάλος πίνακας οργάνων.

Με τόσο στυλάτο αυτοκίνητο, θα σε ζηλεύουν όλοι

13/10/2017

Οι turbo εκδόσεις των λιλιπούτειων Fiat 500, Opel ADAM και smart fortwo συνδυάζουν τη δύναμη και τις ζωντανές επιδόσεις με τον trendy και μοδάτο χαρακτήρα.

Πιο οικονομικό το Smart, καλύτερο συνολικά το ADAM

To ΑDAM έχει τον καλύτερο κινητήρα εδώ, όχι μόνο γιατί είναι ο πιο δυνατός (115 ίπποι) και ο πιο ροπάτος (170 Nm στις 1.800-4.500 σ.α.λ), αλλά γιατί εμφανίζει εξαιρετικά πολιτισμένη λειτουργία με χαμηλό θόρυβο και ουσιαστικά μηδενικούς κραδασμούς (διαθέτει αντικραδασμικό άξονα). Σε συνδυασμό μάλιστα και με το 6άρι κιβώτιο διαθέτει μπρίο στις επιδόσεις, ωστόσο εμφανίζει την υψηλότερη πραγματική μέση κατανάλωση (6,6 λτ./100 χλμ.)

Ο 2κύλινδρος TwinAir του Fiat 500 δείχνει τσαγανό, αρκεί να τον «δουλεύεις» πάνω από τις 2.000-2.500 σ.α.λ., όπου όμως εμφανίζει κάποιους κραδασμούς χαρακτηριστικό ήχο και τσιμπημένη κατανάλωση. Συνδυάζεται και αυτός με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο, με τις επιδόσεις να είναι «ζωντανές», αλλά να υπολείπονται το ADAM παρά το λιγότερο βάρος της κατασκευής. Η μέση πραγματική κατανάλωση της δοκιμής μας ήταν 5,7 λτ./100 χλμ.

Ο 900άρης 3κύλινδρος turbo κινητήρας του smart είναι καταγωγής Renault και ξεχωρίζει για την γραμμική, χωρίς ξεσπάσματα απόδοση των 90 ίππων και των 135 Nm ροπής. Είναι τοποθετημένος πίσω και κινεί τους αντίστοιχους τροχούς,εμφανίζοντας καλό τράβηγμα από χαμηλά. Συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων προσφέροντας κορυφαία οικονομία στην κατανάλωση με δεδομένη την υψηλή απόδοση του turbo κινητήρα (5,1 λτ./100 χλμ).


Το 500 είναι το πιο ρετρό ενώ το ADAM το πιο μοντέρνο

Η καμπίνα του Fiat 500 χαρακτηρίζεται από το σχετικά μεγάλο τιμόνι, παίζει με τα χρώματα, τις επενδύσεις και την νοσταλγία καταφέρνοντας σε τελική ανάλυση να δείχνει ξεχωριστή. Οι δυνατότητες εξατομίκευσης είναι αναρίθμητες, ενώ η προσθήκη high-tech στοιχείων, όπως η 5 ιντσών έγχρωμη οθόνη αφής του συστήματος U-Connect και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων του ανανεωμένου μοντέλου, δένουν αρμονικά με το ρετρό περιβάλλον συμβάλλοντας στην μοναδικότητα της κατασκευής. Τα σκληρά στην αφή πλαστικά είναι γεροδεμένα και καλά φινιρισμένα, ο επιλογέας ταχυτήτων τοποθετείται ψηλά πάνω στην κονσόλα.

Το εσωτερικό του Opel ADAM διαθέτει μοντέρνες γραμμές και μια ευχάριστη εικόνα, που δημιουργούν οι συνδυασμοί των χρωμάτων και των επενδύσεων. Την ποιοτική, στιβαρή και καλοφινιρισμένη εικόνα αναβαθμίζει η χρήση αφρώδους πλαστικού στο πάνω μέρος του ταμπλό (το μόνο στην κατηγορία). Και εδώ υπάρχουν πολλές δυνατότητες εξατομίκευσης την στιγμή που η οθόνη αφής του Συστήματος πολυμέσων IntelliLink του δίνει μια hi-tech αύρα. Ο σπορ πίνακας οργάνων διαθέτει ξεχωριστούς θόλους για τα όργανα.

Στο καλοφτιαγμένο εσωτερικό του smart fortwo, ξεχωρίζει το τριάκτινο τιμόνι, με πολύ όμορφη σχεδίαση και κουμπιά χειρισμού του cruise control και του περιοριστή ταχύτητας, καθώς και ο μεγάλος πίνακας οργάνων. Για την ψυχαγωγία οδηγού και επιβάτη, υπάρχει ηχοσύστημα με βάση για σύνδεση smartphone, θύρες AUX/USB και Bluetooth, ενώ όμορφη είναι και η σχεδίαση των χειριστηρίων του κλιματισμού. Ο οδηγός κάθεται ψηλότερα από το παρελθόν και το τιμόνι ρυθμίζεται αλλά μόνο σε ύψος.


Το ADAM είναι το πιο ευρύχωρο

Στο Opel ADAM οι διαθέσιμοι χώροι επαρκούν για 4 επιβάτες, αφού στο πίσω κάθισμα, το διαθέσιμο πλάτος είναι αρκετό για 2 ενήλικες, ενώ και ο χώρος για τα πόδια τους ικανοποιεί, έστω και οριακά. Στο Fiat 500 από την άλλη, οι χώροι των πίσω ειδικά είναι περιορισμένοι για επιβάτες άνω του 1,75μ. Πάντως, το 500 προσφέρει 15 λτ. επιπλέον του χώρου αποσκευών του ADAM (170 λτ.), που έχει και πιο βαθύ δάπεδο. Το smart fortwo είναι διθέσιο με τους επιβάτες να έχουν άνετο χώρο για τους ίδιους, αλλά και τις αποσκευές τους μιας και ο χώρος αποσκευών ανέρχεται στα 260 λτ. (350 λτ. μέχρι την οροφή). Το πίσω τζάμι ανοίγει ξεχωριστά προς τα πάνω και η πόρτα ξαπλωτά προς τα έξω.


Το Smart είναι το πιο ευέλικτο ενώ το ADAM το πιο σταθερό στο δρόμο

Απολύτως compact σε διαστάσεις, με μεγάλες γυάλινες επιφάνειες, με ελαφρύ και ακριβές τιμόνι, αλλά και με έναν κύκλο στροφής – ρεκόρ (6,95 μ.), το πισωκίνητο smart fortwo κυριολεκτικά δεν… παίζεται μέσα στην πόλη, προσφέροντας κορυφαία ευελιξία στην καθημερινή κίνηση και στο παρκάρισμα. Εκτός πόλεως τώρα, εκμεταλλεύεται το αυξημένο του πλάτος «πατώντας» καλά και εμφανίζοντας λογικές και εύκολα ελεγχόμενες υποστροφικές τάσεις, όταν υπερβείς τη λογική. Η όποια τάση αποσταθεροποίησης από ισχυρούς πλευρικούς ανέμους καταστέλλεται γρήγορα και αποτελεσματικά χάρη στην ειδική λειτουργία του ESP, ωστόσο θα θέλαμε πιο αποτελεσματικό το σύστημα πέδησης.

 Το Opel ADAM με το χαρακτηριστικά αυξημένο πλάτος και τα αντίστοιχα φαρδιά μετατρόχια εμφανίζεται ιδιαίτερα σταθερό στο δρόμο και ουδέτερο στις στροφές. Παράλληλα, η πιο σφιχτή ανάρτηση του μοντέλου της δοκιμής μας (το Sport πλαίσιο είναι στάνταρ στα ADAM με τροχούς 17 & 18 ιντσών) και το «ζωντανό» τιμόνι συντελούν στην παροχή σπορτίφ οδικών χαρακτηριστικών, που «δένουν» σωστά με το μπρίο του κινητήρα. Στην πόλη τώρα, το ADAM δεν προβληματίζει, αλλά η όχι τόσο καλή ορατότητα προς τα πίσω, το τιμόνι που δεν κόβει πολύ και η Sport ανάρτηση του στερούν πόντους.

 Το Fiat 500 από την πλευρά του, στην πόλη είναι πιο ευέλικτο, λόγω και των μικρότερων διαστάσεών του, ενώ η οδική συμπεριφορά του διατηρείται ασφαλής σε κάθε διαδρομή. Η ανάρτηση δεν χαρακτηρίζεται «μαλακή» και η ρύθμισή της, σε συνδυασμό με τα ελαστικά διαστάσεων 195/45 R16 που διέθετε το αυτοκίνητο της δοκιμής, επιδρά αρνητικά ως προς την προσφερόμενη άνεση. Το αντίτιμο είναι η πολύ καλή σταθερότητα και η σταθερότητα, αν και δε λείπουν κάποιες αναπηδήσεις από τον πίσω ημιάκαμπτο άξονα στις εγκάρσιες ανωμαλίες, που τονίζονται από το λιλιπούτειο μεταξόνιο.

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις