autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Οι 5 λόγοι που το Yaris Hybrid χάνει από το MG3 Hybrid+

Toyota Yaris 1.5 Hybrid Electric 116 PS, Τιμή 22/11/2024: 21 790€

Οι 5 λόγοι που το Yaris Hybrid χάνει από το MG3 Hybrid+

Διαβάστηκε από 40872 αναγνώστες - 14/8/2024

78 άλογα παραπάνω το MG3, που προσπερνά πολύ πιο γρήγορα
Ακριβότερο και… χωρίς πίσω ηλεκτρικά παράθυρα το Yaris (βασική έκδοση)
7 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση το MG3, αλλά χάνει στο φρενάρισμα
Παραπλήσια σε ποιότητα κατασκευής και τα δύο υβριδικά μικρά

Το Toyota Yaris είναι το μοντέλο που έφερε την υβριδική τεχνολογία στην κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης, εξασφαλίζοντας στο υβριδικό μικρό το πλεονέκτημα της χαμηλής κατανάλωσης, ειδικά σε αστική χρήση. Εκεί, το «σταμάτα-ξεκίνα» στην κίνηση και στα φανάρια, αλλά ακόμα το παρκάρισμα και μικρές πορείες, γίνονται ηλεκτρικά με σβηστό τον κινητήρα βενζίνης κάτι που δρα θετικά στην κατανάλωση. Εξαργυρώνοντας την 25ετή της πλέον εμπειρία σε αυτή την τεχνολογία, η Toyota στο 4ης γενιάς Yaris (το υβριδικό Yaris ξεκίνησε από την 3η γενιά) χρησιμοποιεί 3κύλινδρο ατμοσφαιρικό 1,5 λτ. κινητήρα 92 ίππων, που συνδυαστικά με τον 80 ίππων ηλεκτροκινητήρα, αποδίδει 116 άλογα (στα υβριδικά τις περισσότερες φορές η συνδυαστική ισχύς είναι μικρότερη από απλό άθροισμα των ίππων βενζινοκινητήρα και ηλεκτροκινητήρα). Το υβριδικό σύστημα του Yaris συνδυάζεται αποκλειστικά με ένα αυτόματο κιβώτιο eCVT, η λειτουργία του οποίου είναι παρόμοια με αυτή των κιβωτίων συνεχούς μεταβαλλόμενης σχέσης (CVT), χωρίς όμως τον ιμάντα/καδένα που χαρακτηρίζει τα αυτόματα κιβώτιο αυτού του τύπου, αλλά με ένα περίπλοκο σύστημα γραναζιών.

Για το υβριδικό Toyota Yaris, η βασική έκδοση εξοπλισμού είναι η Live για την οποία ο αγοραστής καλείται να πληρώσει 21.620 ευρώ αν επιλέξει το άσπρο χρώμα (χρέωση 170 ευρώ). Αν επιλεχθεί κάποιο άλλο χρώμα τότε η αρχική τιμή των 21.450 ευρώ επιβαρύνεται ανάλογα την επιλογή με 460 ή 610 ευρώ με την ακριβότερη να αφορά στο άσπρο και στο κόκκινο περλέ χρώμα).
Σε κάθε περίπτωση την υβριδική δόξα του Toyota Yaris ζήλεψαν και άλλα μικρά με αρχή το Honda Jazz, ενώ πιο μετά ακολούθησε το Renault Clio, που δεν κατάφεραν τίποτα κυρίως λόγω της μεγάλης διαφοράς τιμής που είχαν με το Yaris, για να φτάσουμε σήμερα σε ένα εντελώς νέο παίχτη, που παίζει το ίδιο παιχνίδι και σε κάποια σημεία κερδίζει.

Το MG3 εξοπλίζεται με το υβριδικό σύστημα κίνησης «Hybrid+» που αποτελείται από έναν βενζινοκινητήρα 1,5 λτ. (105 άλογα) και έναν ηλεκτροκινητήρα (136 άλογα) αποδίδοντας συνδυαστικά 194 ίππους. Το ενδιαφέρον -εκτός της μεγάλης ιπποδύναμης που είναι κορυφαία τόσο στα μικρά, όσο και γενικότερα σε full hybrid συστήματα - είναι πως συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο τριών ταχυτήτων και όχι τύπου CVΤ που έχουν τα υβριδικά συνήθως. Μάλιστα, η MG επέλεξε αυτό το κιβώτιο, καθώς μέχρι τα 80 χλμ./ώρα ο ηλεκτροκινητήρας είναι αποκλειστικά υπεύθυνος για την κίνηση, συνεπώς οι 3 σχέσεις χρειάζονται σε υψηλότερες ταχύτητες, όταν μπαίνει και το θερμικό μοτέρ. Πέρα από την κορυφαία απόδοση, ένα σημαντικό πλεονέκτημα του MG3 Hybrid+ είναι το κορυφαίο Value for Money με την τιμή της βασικής έκδοσης Excite να είναι 20.450 ευρώ και να συνδυάζεται με την 7ετή εργοστασιακή εγγύηση για τα μηχανικά μέρη.

Για να διαπιστώσουμε, ποιο από τα δύο μοντέλα είναι καλύτερο ορίσαμε, ως συνήθως, 11 τομείς σύγκρισης στα πιο κρίσιμα ζητήματα, όπως τα κόστη αγοράς και κίνησης, την ασφάλεια (οδηγικά βοηθήματα, φρένα, προσπέραση) αλλά και την άνεση (εξοπλισμός, ευρυχωρία, πορτ-μπαγκάζ, θόρυβος).
Για να δούμε ποιο θα είναι το τελικό σκορ μεταξύ του πανίσχυρου υβριδικού MG3 Hybrid+ και του φαβορί λόγω… ιστορίας Toyota Yaris Hybrid.

Με μια ματιά οι 11 τομείς σύγκρισης μεταξύ MG3 Hybrid+ 194 PS & Toyota Yaris 1,5 Hybrid 116 PS

Tα 11 Βήματα Νικητής
1 Τιμή:MG3 Hybrid+ 194 PS: Excite: 20.450 ευρώ
Toyota Yaris 1,5 Hybrid 116 PSLive: 21.620 ευρώ
 
Το υβριδικό MG3 είναι τουλάχιστον 1.170 ευρώ φθηνότερο και έχει καλύτερο εξοπλισμό.
2 Εγγύηση: MG3 Hybrid+ 194 PS: 7 χρόνια ή 150.000 χλμ.
Toyota Yaris 1,5 Hybrid 116 PS: 6 χρόνια ή 180.000 χλμ.
Η χρονική διάρκεια της εγγύησης μηχανικών μερών της MG είναι μεγαλύτερη.
3 Προσπέραση (60-100 χλμ./ώρα): MG3 Hybrid+ 194 PS: 4,1δλ.
Toyota Yaris 1,5 Hybrid 116 PS: 5,9 δλ.
Το μεγάλο πλεονέκτημα σε απόδοση του MG3 αποτυπώνεται σε πολύ καλύτερες επιδόσεις και πολύ πιο γρήγορο προσπέρασμα.
4 Θόρυβος: ΜG 3 Hybrid+ 194 PS: 69,5/72,8db στα 120/140 χλμ. /ώρα
Toyota Yaris 1,5 Hybrid 116 PS: 73,8/75,1 db στα 120/140 χλμ. /ώρα
To Yaris, ειδικά στην πλήρη επιτάχυνση, είναι αισθητά πιο θορυβώδες από το MG3.
5 Φρένα (από τα 100 χλμ/ώρα): ΜG 3 Hybrid+ 194 PS: 41,7 μ.
Toyota Yaris 1,5 Hybrid 116 PS: 37,8 μ.
 
Το Yaris φρενάρει πιο δυνατά και κερδίζει τον πρώτο πόντο.
6 Γόνατα πίσω επιβατών: ΜG 3 Hybrid+ 194 PS: 8,6 εκατ.
Toyota Yaris 1,5 Hybrid 116 PS: 13,0 εκατ.
Περισσότερο χώρο για τα γόνατα των πίσω επιβατών προσφέρει το Yaris, αν και το MG3 έχει λίγο πιο φαρδιά καμπίνα.
7 Εξοπλισμός άνεσης:Το Yaris στη βασική έκδοση Live προσφέρει αυτόματο κλιματισμό,κεντρική οθόνη αφής 9 ιντσών με κάμερα όπισθεν, cruise control και αισθητήρα φώτων με αυτόματη μεγάλη σκάλα, όχι όμως ζάντες αλουμινίου (στάνταρ σιδερένιες 15 ιντσών) και κυρίως όχι πίσω ηλεκτρικά παράθυρα. Από την άλλη, το τουλάχιστον 1.200 ευρώ φθηνότερο MG3 Hybrid+ όχι μόνο ισοφαρίζει τα στοιχεία άνεσης του Yaris, αλλά έχει στάνταρ 4 ηλεκτρικά παράθυρα, ψηφιακό πίνακα οργάνων, μεγαλύτερη κεντρική οθόνη αφής (10,25 ιντσών με κάμερα όπισθεν και αισθητήρες παρκαρίσματος), σύστημα πλοήγησης, ατμοσφαιρικό φωτισμό καμπίνας και προβολείς ομίχλης, Μάλιστα στην επόμενη έκδοση Exclusive που έχει σχεδόν όσο η βασική του Yaris προσφέρει μεταξύ άλλων στάνταρ ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, αεραγωγούς για τους πίσω επιβάτες, κουμπί εκκίνησης, καθώς και ηλεκτρικά αναδιπλούμενους και θερμαινόμενους εξωτερικούς καθρέφτες.
Φθηνότερο και με καλύτερο βασικό εξοπλισμό το MG3 κερδίζει τον 5ο του πόντο.
8 Κατανάλωση (πόλη):ΜG 3 Hybrid+ 194 PS: 4,6λτ. /100 χλμ.
ToyotaYaris 1,5 Hybrid 116 PS: 3,5 λτ. /100 χλμ.
 
Με δεδομένο τον αστικό χαρακτήρα των δύο μοντέλων δίνουμε έμφαση στην κατανάλωση σε συνθήκες πόλης. Οι μετρήσεις μας έδειξαν μια ομολογουμένως χαμηλή κατανάλωση (3,5 λτ. /100 χλμ.) για το Yaris, αλλά συγκριτικά με του MG3 (4,5 λτ. /100 χλμ.)η διαφορά μικρήκαι δε δίνει πλεονέκτημα στο αισθητά πιο αδύναμο ιαπωνικό μοντέλο. Πάνω κάτω ίδια διαφορά έδειξαν οι μετρήσεις μας και στην κατανάλωση ταξιδιού (6 λτ. /100 χλμ. το MG3 και 5,1 λτ. /100 χλμ. το Yaris) και σε μικτές συνθήκες οδήγησης (4,2 λτ. /100 χλμ. το Yaris και γύρω στα 5,5 λτ. /100 χλμ. το MG3 που έχει γκάζι και σε δελεάζει να το… πατήσεις). Παρόλα αυτά ο πόντος πάει στο yaris, αν και χάνεται το πλεονέκτημα της κατανάλωσης.
9 Εξοπλισμός ασφαλείας: Και τα δύο μοντέλα προσφέρουν πλήρεις σουίτες ασφαλείας με ESP, αυτόματο φρενάρισμα, σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας, ρυθμιζόμενο περιοριστή ταχύτητας, cruise control και προειδοποίηση ασταθούς οδήγησης. Το Yaris διαθέτει και κεντρικό αερόσακο ανάμεσα στα μπροστινά καθίσματα, καθώς και αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας. Σε αναμονή αποτελεσμάτων από δοκιμή ασφάλειας του οργανισμού EuroNCAP για το νέο MG3, έχουμε ισοπαλία (Το Yaris έχει αξιολογηθεί με 5 αστέρια με επιμέρους βαθμολογίες ενηλίκων, 86%, παιδιών 81%, πεζών 76% και συστημάτων ασφαλείας 85%).
10 Αίσθησηπολυτέλειας: MG 3 Hybrid+ 194 PS: 75%
Toyota Yaris Hybrid 116 PS: 73%
 
Αναμφίβολα, αμφότερα τα μοντέλα της αντιπαράθεσης έχουν καλή ποιότητα κατασκευής και ανάλογο φινίρισμα. Το MG3 έχει μια λεπτή φλοίδα μαλακού πλαστικού, ενώ στο Yaris συναντάμε μόνο σκληρό υλικό, για αυτό στις αξιολογήσεις μας το MG3 έχει βαθμό πολυτέλειας 75%, όταν το Yaris είναι στο 73%.Και τα δύο μοντέλα διαθέτουν καλοσχεδιασμένα ταμπλό, ενώ εξοπλίζονται με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας. Μικρή η διαφορά στη σχετική αξιολόγηση, δεν ξεφεύγει από την ισοπαλία και αυτή η επιμέρους μάχη.
11 Xώρος αποσκευών: ΜG 3 Hybrid+ 194 PS: 293 λτ.
ToyotaYaris 1,5 Hybrid 116 PS: 286 λτ.

Πιο κοντά στο μέσο όρο της κατηγορίας ο χώρος αποσκευών του MG3, αλλά τα μόλις 7 λτ. υπέρ του σε σχέση με το πορτ-μπαγκάζ του Yaris δε δικαιολογούν πόντο.
MG3 Hybrid+ – Toyota Yaris 1,5 Hybrid: 5-3

Ας δούμε αναλυτικά τις διαφορές μεταξύ των δύο μοντέλων:

Τουλάχιστον 1.170 ευρώ φθηνότερο και με καλύτερο εξοπλισμό το MG3 (2-0)
Το νέο MG3 με το full υβριδικό σύστημα των 194 ίππων και το 3τάχυτο αυτόματο κιβώτιο στη βασική έκδοση Excite κοστίζει 20.450 ευρώ. Για την έκδοση Exclusive με ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέφτες και εκκίνηση με κουμπί η τιμή είναι 21.950 ευρώ, ενώ για την κορυφαία Luxury που μεταξύ άλλων έχει προβολείς LED, είσοδο χωρίς κλειδί, κάμερα 360o, θερμαινόμενα καθίσματα και πλήρη σουίτα MG Pilot (εμπεριέχει και επόπτευση τυφλού σημείου & προειδοποίηση πίσω διασταυρούμενης κυκλοφορίας) η τιμή είναι 23.450 ευρώ.Από την άλλη, η βασική έκδοση Live του υβριδικού Toyota Yaris των 116 ίππων κοστίζει 21.620 ευρώ. Η διαφορά των 1.170 ευρώ είναι σημαντική ειδικά από τη στιγμή που από το Yaris λείπουν στοιχεία όπως τα πίσω ηλεκτρικά παράθυρα, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων, οι αισθητήρες παρκαρίσματος, το σύστημα πλοήγησης, ο ατμοσφαιρικός φωτισμός καμπίνας και οι προβολείς ομίχλης. Αν επιλέξει κανείς άλλο χρώμα από το άσπρο η διαφορά μεγαλώνει 460 ή 610 (για χρώματα περλέ) ευρώ. Η έκδοση Active του Yaris με ζάντες αλουμινίου 15 ιντσών έχει 22.320 ευρώ, η Active Plus 23.220 ευρώ, με την πιο πλούσια Style να είναι στις 24.720 ευρώ.

Με μεγαλύτερη εγγύηση και με επιδόσεις GTi το MG3 (4-0)
Tο MG3 προσφέρεται με 7 χρόνια εγγύηση ή 150.000 χλμ. για τα μηχανικά μέρη, αλλά και για τη μπαταρία του υβριδικού συστήματος. Από την άλλη, το Yaris προσφέρει 6 χρόνια(ή 180.000 χλμ.) για τα μηχανικά μέρη, ενώ για την μπαταρία η εγγύηση μπορεί να φτάσει έως τα 11 χρόνια, αν γίνονται οι ετήσιοι έλεγχοι υγείας της. Το μεγάλο ατού του MG3 είναι η απόδοση του υβριδικού συστήματος, που με 194 άλογα εξασφαλίζει επιδόσεις GTi για το μικρό κινέζικο υβριδικό. Για παράδειγμα τo 0-100 είναι της τάξης των 7,9 δλ. , όταν στο Yaris απαιτούνται 2 δλ. παραπάνω. Πιο σημαντικό όμως είναι το προσπέρασμα. Έτσι για την επιτάχυνση 60-100 χλμ./ώρα το MG3 χρειάζεται 4,1 δλ. (5,9 δλ. το Yaris), ενώ για τα 80-120 η διαφορά είναι ακόμα μεγαλύτερη με το Yaris να χρειάζεται 7,8 δλ. και το MG3 μόλις 5,7 δλ. Το full υβριδικό MG3 κερδίζει ακόμα δύο πόντους.
 
Πιο ήσυχο το MG3 (5-0)
Λιγότερο θόρυβο στην καμπίνα του MG3 έδειξαν οι μετρήσεις μας με το ειδικό όργανο. Θυμίζουμε πως το υβριδικό Yaris διαθέτει αυτόματο κιβώτιο, που στη λειτουργία του θυμίζει τα κιβώτια συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης και στην πλήρη επιτάχυνση παράγει ένα χαρακτηριστικό βουητό.Το MG3 από την άλλη έχει αυτόματο κιβώτιο τριών ταχυτήτων. Μάλιστα μέχρι τα 80 χλμ./ώρα ο ηλεκτροκινητήρας είναι αποκλειστικά υπεύθυνος για την κίνηση του κινέζικου μικρού υβριδικού, συνεπώς οι 3 σχέσεις χρειάζονται σε υψηλότερες ταχύτητες
Συγκριτικά λοιπόν και με ταχύτητα 120 χλμ./ώρα «είδαμε» 69,5db στο MG3 και 73,8 db στο Yaris. Στα 100 χλμ./ώρα το MG3 έχει 67,2db στην καμπίνα και το Yaris 67,7 db. Στα 140 χλμ./ώρα η διαφορά είναι ακόμα μεγαλύτερη με 75,1 db στο Yaris και 72,8 db στο MG3, που ανοίγει τη διαφορά.
 
Φρενάρει πιο δυνατά το Yaris (5-1)
Και τα δύο μοντέλα είναι εξοπλισμένα με αεριζόμενους δίσκους μπροστά και απλούς δίσκους πίσω. Ωστόσο οι μετρήσεις μας έδειξαν υπεροχή του υβριδικού Yaris μιας και στη διαδικασία φρεναρίσματος πανικού χρειάστηκε 37,8 μ. για να ακινητοποιηθεί από τα 100 χλμ./ώρα, ενώ το MG3 για την ίδια διαδικασία απαίτησε σχεδόν 4,0 μ. παραπάνω (41,8 7.). Πρέπει να σημειωθεί εδώ πως το MG3 φορούσε τροχούς 16 ιντσών με ελαστικά Kumho Solus HS 63 (195/55), ενώ το Yaris είχε και αυτό τους έξτρα τροχούς των 16 ιντσών με ελαστικά Continental Eco Contact 6 (επίσης 195/55).
 
Με περισσότερο «αέρα» για τα γόνατα των πίσω το Yaris (5-2)
 Το Yaris παρά το compact μήκος του (3,94 μέτρα) καταφέρνει να προσφέρει μεγαλύτερο χώρο για τα γόνατα των πίσω επιβατών εκμεταλλευόμενο στο έπακρο το μεταξόνιο των 2.560 χλστ. .Αυτό δε σημαίνει πως το MG3 είναι στενόχωρο. Απεναντίας έχει πιο φαρδύ πίσω κάθισμα (1.350 χλστ.) και θα βολέψει πιο άνετα έναν τρίτο επιβάτη από ότι το Yaris (1.332 χλστ.), χωρίς αυτό φυσικά να στερεί τον πόντο για το ToyotaYaris,
 
 
Κατανάλωση (πόλη): Οριακά κερδίζει το Yaris (5-3)
Toyota Yaris 1,5 Hybrid 116 PS: 3,5 λτ./100 χλμ.
 
Με δεδομένο τον αστικό χαρακτήρα των δύο μοντέλων δίνουμε έμφαση στην κατανάλωση σε συνθήκες πόλης. Οι μετρήσεις μας έδειξαν μια ομολογουμένως χαμηλή κατανάλωση (3,5 λτ. /100 χλμ.) για το Yaris, αλλά συγκριτικά με του MG3 (4,5 λτ. /100 χλμ.)η διαφορά μικρή και δε δίνει πλεονέκτημα στο αισθητά πιο αδύναμο ιαπωνικό μοντέλο. Πάνω κάτω ίδια διαφορά έδειξαν οι μετρήσεις μας και στην κατανάλωση ταξιδιού (6 λτ. /100 χλμ. το MG3 και 5,1 λτ. /100 χλμ. το Yaris) και σε μικτές συνθήκες οδήγησης (4,2 λτ. /100 χλμ. το Yaris και γύρω στα 5,5 λτ. /100 χλμ. το MG3 που έχει γκάζι και σε δελεάζει να το… πατήσεις). Παρόλα αυτά ο πόντος πάει στο Yaris, αν και χάνεται το πλεονέκτημα της κατανάλωσης καθώς το MG3 και πιο πολύ πιο δυνατό είναι και πιο φθηνό στην αγορά του.

Συμπέρασμα: Το MG3 κερδίζει με 5-3

Η κόντρα ανάμεσα στα 2 υβριδικά μικρά λήγει με το φαβορί Toyota Yaris να χάνει από το MG3. Το μεγάλο όπλο του υβριδικού Yaris είναι η κατανάλωση καυσίμου, ωστόσο η διαφορά σε συνθήκες πόλης, που είναι ο βασικός χώρος δράσης των δύο μοντέλων, είναι μικρή. Με δεδομένη τη διαφορά σε απόδοση, τιμή και βασικό εξοπλισμό, το outsider και  φασαριόζικο MG3 Hybrid+ κερδίζει την αναμέτρηση, κόντρα στα προγνωστικά.

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε