Οpel Mokka εναντίον VW T-Cross: Θρίαμβος από τα αποδυτήρια
To Οpel Mokka αντιμετωπίζει το πρώτο μικρό SUV της VW, το T-Cross και μάλιστα στην πιο ισχυρή έκδοσή του. Ποιο κερδίζει;
Mokka ή T-Cross; Εσύ σε ποιο από τα δύο δίνεις ψήφο εμπιστοσύνης;
Χωρίς αμφιβολία το Opel Μokka είναι ένα από τα πιο στυλάτα μικρά SUV και ξεχωρίζει κυρίως για το μπροστινό του μέρος. Αυτό ήταν το μοντέλο που διάλεξε η Opel για να λανσάρει το νέο της family look έχοντας ως κύριο χαρακτηριστικό το Opel Vizor. Ο λόγος για τη μάσκα, η οποία ενσωματώνει σε ένα ενιαίο πάνελ του LED προβολείς με τα LED ημέρας από πάνω τους. Η εικόνα είναι παρόμοια με εκείνη του πρώτου Opel Manta της ιστορίας. Μάλιστα, τo μοντέρνο SUVάκι της Opel είναι διαθέσιμο τόσο σε βενζίνη και diesel, όσο και σε αμιγώς ηλεκτρική έκδοση!
Αντιθέτως το VW T-Cross έχει πολύ περιορισμένη γκάμα κινητήριων συνόλων. Το πρώτο μικρό SUV της VW είναι διαθέσιμο μόνο ως βενζίνη. Στη βάση υπάρχει ο 1,0 TSI με 95 (μόνο με χειροκίνητο κιβώτιο) ή 110 άλογα (διαθέσιμο και αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG). Διαθέσιμος όμως είναι και ο 1,5 TSI κινητήρας του ομίλου VW που αποδίδει 150 άλογα συνδυασμένος όμως μόνο με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG. Αυτή είναι και η έκδοση που θα θέσουμε αντιμέτωπη με την αντίστοιχη έκδοση του Opel Mokka.
To κορυφαίο T-Cross που είναι διαθέσιμο στην ελληνική αγορά προσφέρεται μόνο στην καλή έκδοση Style και κοστίζει 29.550 ευρώ. Το Mokka πάλι προσφέρει περισσότερες επιλογές με τη βασική του έκδοση να είναι η μεσαία της γκάμας, η Elegance, σε τιμή 30.300 ευρώ. Η έκδοση Black κοστίζει 30.800 ευρώ, ενώ η GS, με τα σπορτίφ χαρακτηριστικά, 31.300 ευρώ. Τέλος η top έκδοση Ulitmate κοστίζει 32.300 ευρώ.
Για να διαπιστώσουμε, ποιο από τα δύο μοντέλα είναι καλύτερο ορίσαμε 11 τομείς σύγκρισης στα πιο κρίσιμα ζητήματα, όπως τα κόστη αγοράς και κίνησης, την ασφάλεια (οδηγικά βοηθήματα, φρένα, προσπέραση) αλλά και την άνεση (εξοπλισμός, ευρυχωρία, πορτ-μπαγκάζ, θόρυβος).
Για να δούμε ποιο θα είναι το τελικό σκορ…!
Με μια ματιά οι 11 τομείς σύγκρισης του Οpel Mokka απέναντι στο VW T-Cross
Tα 11 Βήματα | Νικητής | |
1 | Εγγύηση: Το Opel Mokka προσφέρεται με 5ετή εργοστασιακή εγγύηση, τη στιγμή που για το VW T-Cross έχεις το κεφάλι σου ήσυχο μόνο για 2 χρόνια. Το Opel Mokka έχει 3 χρόνια μεγαλύτερη εγγύηση. | |
2 | Γόνατα πίσω επιβατών: Το Opel Mokka έχει 15,5 εκατοστά «αέρα» για τα γόνατα, ενώ VW T-Cross 14,5 εκατοστά. Οι πίσω επιβάτες του Mokka κάθονται πιο άνετα. | |
3 | Χώρος αποσκευών: Το VW T-Cross καταφέρνει να προσφέρει από 35 έως και 105 λτ. περισσότερα στο χώρο αποσκευών, ανάλογα με τη θέση του συρόμενου πίσω καθίσματος. | |
4 | Προσπέραση (60-100 χλμ/ώρα): Εκμεταλλευόμενο τα 20 παραπάνω άλογα και τα καλύτερα χαρακτηριστικά ροπής, το T-Cross είναι πιο γρήγορο στο εικονικό προσπέρασμα με επιτάχυνση από τα 60-100 χλμ./ώρα. | |
5 | Φρένα: Το Mokka χρειάζεται 36,9 μέτρα για να «κοκαλώσει» από τα 100 χλμ/ώρα, και το T-Cross 38,3 μέτρα. Kαι τα δύο μοντέλα έχουν αεριζόμενους δίσκους μπροστά και απλούς δίσκους πίσω, αλλά το Mokka φρενάρει 1,4 μ. πιο κοντά. | |
6 | Θόρυβος: Αισθητά χαμηλότερο είναι το επίπεδο θορύβου στην καμπίνα του Mokka σε σχέση με του T-Cross . Ξεκάθαρα πιο ήσυχο το SUV-άκι της Οpel, που κερδίζει ακόμα έναν πόντο. | |
7 | Αίσθηση ποιότητας και εικόνα καμπίνας: Το πλαστικά του Οpel Mokka και το γενικότερο φινίρισμα δείχνουν ένα κλικ πιο προσεγμένα. Ό,τι ακουμπήσει το χέρι στο ταμπλό του T-Cross είναι «θεόσκληρο». Και στα δυο μοντέλα υπάρχει στάνταρ ψηφιακός πίνακας οργάνων, έγχρωμη οθόνη αφής για τον έλεγχο του infotainment, καθώς και υπηρεσίες τηλεματικής. | |
8 | Εξοπλισμός άνεσης: To VW T-Cross στην έκδοση Style (είναι η πιο εξοπλισμένη στη γκάμα του μοντέλου) προσφέρει περισσότερα και πιο ποιοτικά στοιχεία εξοπλισμού σε σχέση με τη βασική έκδοση Elegance (η μεσαία στη γκάμα του) του Opel Mokka. | |
9 | Τιμή: 30.300 ευρώ κοστίζει το αυτόματο Opel Mokka με τα 130 άλογα στη βασική έκδοση Elegance (μεσαία της γκάμας). Από την άλλη, το αυτόματο VW T-Cross 1,5 TSI 150 PS κοστίζει 29.550 ευρώ στην έκδοση εξοπλισμού Style. Σε αυτό το επίπεδο τιμής τα 750 ευρώ δεν μπορoύν να θεωρηθούν διαφορά με δεδομένη και την 5ετή εγγύηση του Mokka. | |
10 | Kατανάλωση: Η μέση κατανάλωση και των δύο μοντέλων είναι παραπλήσια. Συγκεκριμένα στο αυτόματο (με κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG 7 σχέσεων) T-Cross είναι στα 8,5 λτ./100 χλμ. ως μέση τιμή. H κατανάλωση του 1,5 TSI κινητήρα την πόλη αυξάνεται στα 9,2 λτ./100 χλμ. , ενώ στο ταξίδι με 100 χλμ./ώρα πέφτει στα 5,1 λτ./100 χλμ. χάρη στη δυνατότητα απενεργοποίησης των 2 εκ των 4 κυλίνδρων σε συνθήκες μειωμένου φορτίου. Το Opel Mokka διαθέτει αυτόματο κιβώτιο με μετατροπέα ροπής και 8 σχέσεις, ενώ αποδίδει 20 άλογα λιγοτερα από τον 1,2 turbo 3κύλινδρο κινητήρα του. Η μέση του κατανάλωση είναι στα 8,2 λτ./100 χλμ.. Και στις επιμέρους καταναλώσεις (πόλη και ταξίδι) δεν υπάρχουν ουσιαστικές διαφοροποιήσεις. Το Mokka πληρώνει 84 ευρώ τέλη κυκλοφορίας και το T-Cross 86 ευρώ. |
|
11 | Εξοπλισμός ασφάλειας: Και τα δύο μοντέλα προσφέρουν αναγνώριση επικείμενης σύγκρουσης με αυτόματο φρενάρισμα , Cruise control (adaptive στο T-Cross), υποβοήθηση επαναφοράς & διατήρηση στη λωρίδα κυκλοφορίας , αναγνώριση ορίων ταχύτητας, & ειδοποίηση προσοχής/κόπωσης οδηγού. | |
Mokka 130 PS – T-Cross 150 PS: 5-3 |
Ας δούμε αναλυτικά τις διαφορές μεταξύ των δύο μοντέλων:
3 χρόνια μεγαλύτερη εγγύηση το Mokka (1-0)
To VW T-Cross προσφέρει την ελάχιστη υποχρεωτική εγγύηση που απαιτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση και είναι 2 χρόνια χωρίς όριο χιλιομέτρων. Από την άλλη, το Mokka, όπως όλα τα μοντέλα της Opel προσφέρει 5 χρόνια εγγύηση, χωρίς όριο χιλιομέτρων τα πρώτα δυο χρόνια και με όρια 75.000 χλμ. τα επόμενα τρία.
Κάθονται πιο άνετα οι πίσω επιβάτες του Mokka (2-0)
Aν και τα δύο μοντέλα έχουν παρόμοιο μεταξόνιο (2.551 χλστ στο T-Cross και 2.557 στο Mokka), στο SUVάκι της Opel υπάρχει καλύτερη εκμετάλλευση του χώρου και έτσι προσφέρει 10 χλστ.. περισσότερο «αέρα» για τα γόνατα των πίσω επιβατών. Τα 145 χλστ. του Τ-Cross δεν είναι λίγα, αλλά στο Mokka κάθεσαι ακόμα πιο άνετα.
Χωράει περισσότερες αποσκευές το T-Cross (2-1)
Το VW T-Crosss προσφέρει ένα χώρο αποσκευών 385-455 λτ., ανάλογα με τη θέση του πίσω καθίσματος που σύρεται εμπρός πίσω και απογειώνει την πρακτικότητα. Στη μέγιστη τιμή του ο χώρος αποσκευών του T-Cross αντιστοιχεί σε μοντέλο μεγαλύτερης κατηγορίας. Τα 350 λτ. του Mokka είναι μια από τις μικρότερες χωρητικότητες στην κατηγορία των B-SUV.
Πιο σβέλτο το T-Cross (2-2)
Tα δύο μοντέλα turbo κινητήρα με άμεσο ψεκασμό βενζίνης. O TSI του T-Cross είναι 4κύλινδρος 1.500άρης με 150 άλογα, ενώ ο κινητήρας του Mokka έχει γαλλική καταγωγή (Puretech της PSA), είναι 3κύλινδρος 1,2 λτ. και αποδίδει 130 άλογα. Το T-Cross εκμεταλλευόμενο τα 20 παραπάνω άλογα και το 7άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη είναι πιο σβέλτο. Για παράδειγμα το Τ-Cross κάνει το 0-100 σε 8,5 δλ, ενώ το Mokka σε 9,8 δλ. Στις ρεπρίζ τώρα το Mokka κάνει το 60-100 και το 80-120 σε 5,4 και 7,1 δλ. (με kick down), όταν το T-Cross χρειάζεται 4,3 και 5,5 δλ.. Η τελική ταχύτητα και των δυο μοντέλων είναι 200 χλμ./ώρα.
1,4 μ. καλύτερο φρενάρισμα για το Mokka (3-2)
Με στάνταρ ελαστικά 215/60 R17, το Opel Mokka φρενάρει πολύ καλά. Το SUVάκι της Opel χρειάζεται 36,9 μέτρα για να ακινητοποιηθεί από τα 100 χλμ/ώρα, έχοντας δίσκους σε όλους τους τροχούς. Αεριζόμενους δίσκους μπροστά και απλούς δίσκους πίσω έχει και το T-Cross των 150 ίππων, αλλά δεν φρενάρει το ίδιο καλά μιας και για να «κοκαλώσει» από τα 100 χλμ./ώρα τα ηλεκτρονικά μας όργανα έδειξαν πως χρειάζεται 38,3 μέτρα.
Πιο ήσυχη η καμπίνα του Mokka (4-2)
Πιο καλά ηχομονωμένο έδειξε πως είναι το Opel Mokka κάτι που μεταφράζεται σε πιο ήσυχη καμπίνα, όπως έδειξαν οι μετρήσεις μας με το ειδικό όργανο. Συγκριτικά με 120 χλμ./ώρα το ειδικό όργανο μέτρησης έδειξε 68,9 db στο Mokka και 71,5 db στο T-Cross. Στα 100 χλμ./ώρα το Mokka έχει 67,1 db στην καμπίνα και το T-Cross 68,9 db. Στα 140 χλμ./ώρα το Mokka έχει 71,8 db στην καμπίνα και το T-Cross 72,5 db. Ακόμα ένας πόντος για το Mokka.
Πιο μοντέρνο και με καλύτερη ποιότητα το Mokka (5-2)
Το πλαστικά του Οpel Mokka και το γενικότερο φινίρισμα δείχνουν ένα κλικ πιο προσεγμένα. Ό,τι ακουμπήσει το χέρι στο ταμπλό του T-Cross είναι «θεόσκληρο». Ευελπιστούμε στην ανανεωμένη του έκδοση να μπει μαλακό πλαστικό, όπως έγινε με το T-Roc. Και στα δυο μοντέλα υπάρχει στάνταρ ψηφιακός πίνακας οργάνων, έγχρωμη οθόνη αφής για τον έλεγχο του infotainment, καθώς και υπηρεσίες τηλεματικής.
Καλύτερος εξοπλισμός στο T-Cross (5-3)
Εξοπλιστικά και τα δύο μοντέλα στις συγκεκριμένες εκδόσεις είναι πλήρη, ωστόσο το T-Cross προσφέρει πιο ποιοτικά στοιχεία. Έτσι για παράδειγμα έχει 2ζωνικό και όχι μονοζωνικό κλιματισμό, κεντρική οθόνη 8 και όχι 7 ιντσών, επαγωγική φόρτιση κινητού
Από την άλλη, και τα δύο μοντέλα προσφέρουν στάνταρ όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, ζάντες 17 ιντσών, ψηφιακό πίνακα οργάνων, αισθητήρες βροχής και φώτων, προβολείς ομίχλης, κάμερα όπισθεν, ηλεκτρικά αναδιπλούμενους εξωτερικούς καθρέφτες, καθώς και πλήρη σουίτα συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού.
Συμπέρασμα: 5-3 κερδίζει το Mokka
Το αυτόματο Opel Mokka των 130 ίππων είναι ένα μοντέρνο και ικανό μικρό SUV με ξεχωριστό στυλ. Βασισμένο στον ολοκληρωμένο του χαρακτήρα, στον πλήρη εξοπλισμό, τον εξαιρετικό κινητήρα και φυσικά στην 5ετή εγγύηση καταφέρνει να επικρατήσει. Το VW T-Cross με τα 150 άλογα και το στάνταρ αυτόματο κιβώτιο είναι σβέλτο, άριστα εξοπλισμένο και ελάχιστα φθηνότερο από το Mokka, αλλά στα σημεία χάνει, ενώ έχει και μόλις 2 χρόνια εγγύηση.
Σχολιάστε |