Η ίδια υβριδική τεχνολογία συναντάτε και στο C-HR που σχεδιαστικά μοιάζει διαστημικό αυτοκίνητο. Είναι λες και ετοιμάζεται να πατήσει στο φεγγάρι. Η ίδια λογική συναντάται και στο εσωτερικό, προχωρημένη σχεδίαση με high-tech στοιχεία και ποιότητα που βρίσκεται στο άνω άκρο της κατηγορίας.
Οι χώροι είναι καλοί, ειδικά για τα γόνατα των πίσω επιβατών, οι όποιοι όμως θα νιώσουν λίγο κλειστοφοβικά λόγω της χαμηλής οροφής. Ο οδηγός κάθεται 9 εκ ψηλότερα από το Prius κάτι που μεταφράζεται σε καλύτερη περιφερειακή ορατότητα. Το κατώφλι φόρτωσης του χώρου αποσκευών είναι ψηλά τοποθετημένο και κάνει κάθε φόρτωση/εκφόρτωση να μοιάζει με επίσκεψη στο γυμναστήριο.
Το Kia Niro είναι το πιο πρακτικό υβριδικό. Το Kia Niro από την άλλη κρύβει την υβριδική του τεχνολογία κάτω από μια πιο συμβατική σχεδίαση που κρίνεται όμως πετυχημένη. Έχει την καλύτερη θέση οδήγησης και την καλύτερη περιφερειακή ορατότητα. Την μεγάλη απήχηση του Niro η Kia δεν την είχε υπολογίσει. Να σημειώσουμε ότι το 2017 στην Γερμανία το μοντέλο έχει εξαντληθεί!
Οι Κορεάτες έχουν επιλέξει μια διαφορετική τεχνολογία χρησιμοποιώντας ένα κιβώτιο διπλού συμπλέκτη που συνδυάζεται τόσο με τον κινητήρα όσο και με τον ηλεκτροκινητήρα. Το Niro επιταχύνει ομαλά, χωρίς σπιναρίσματα και πιάνει πρώτο τα 100χλμ/ ώρα σε 10,5 δλ. Όμως η τελική ταχύτητα των 162 χλμ/ ώρα παραμένει η μικρότερη του συγκριτικού.
Αυτό που ίσως ενοχλήσει είναι η σκληρή ανάρτηση που θα μεταφέρει τις ανωμαλίες του οδοστρώματος στην καμπίνα αλλά δίνει πολύ καλά οδικά χαρακτηριστικά στο Niro και ίσως ξυπνήσει τον Σουμάχερ που κρύβεται μέσα σας. Είναι όμως αυτός ο σωστός τρόπος οδήγησης ενός υβριδικού;
Το C-HR είναι πιο νευρικό κατά την επιτάχυνση αλλά όχι τόσο γρήγορο. Είναι οδηγοκεντρικό και στρίβει ουδέτερα έχοντας μια ανάλαφρη αίσθηση για τα δεδομένα της κατηγορίας του. Ο κινητήρας των 1,8 λτ είναι άξιος μνείας για την ομαλή λειτουργία του. Ο ηλεκτροκινητήρας φορτίζει κατά την επιβράδυνση και έτσι αγαπά τα σταμάτα ξεκίνα μέσα στην πόλη. Το Prius από την άλλη βοηθάει στην περεταίρω εξοικονόμηση καυσίμου μέσω των επιπλέων ενδείξεων στην κεντρική οθόνη. Δείχνει την ροή ενέργειας στην ημερήσια κατανάλωση και έχει την χαμηλότερη μικρή κατανάλωση του συγκριτικού. Η κατανάλωση του Niro των 5,8 λτ / 100 χλμ συγκρίνεται με αυτή ενός Golf Tsi 125 Ps.
To Prius έχει ομαλή και ουδέτερη οδική συμπεριφορά και τα διπλά ψαλίδια στο πίσω άξονα εξασφαλίζουν πολύ σταθερότητα και ακλόνητο πίσω μέρος. Το Prius πραγματικά καταφέρνει κατανάλωση κοντά στα 4 λίτρα! Είναι ο πρωτοπόρος και επαναστάτης. Θα λέγαμε πως αυτό το Toyota είναι το Citroën CX του σήμερα!
Συμπέρασμα
Τα υβριδικά δεν είναι απάτη... Είναι προηγμένα τεχνολογικά και οικονομικά. Μετά και τα πρώτα χρόνια χρήσης τους, έχουν ακριβώς την ίδια κατανάλωση, αρκεί να γνωρίζεις πως να οδηγήσεις το μεταχειρισμένο υβριδικό αυτοκίνητο σου. Το Prius κερδίζει την πρώτη θέση, το Niro είναι πολύ κοντά του και αποδεικνύεται πολύ καλος καθημερινός συνεργάτης. Το C-HR διεκδικεί το στέμμα έχοντας πρωτότυπη και καθόλα αποδεκτή εμφάνιση.
Xαρακτηριστικά | NIRO | C-HR | PRIUS |
---|---|---|---|
Κινητήρας | 4κύλινδορς + ηλετροκινητήρας | 4κύλινδορς + ηλετροκινητήρας | 4κύλινδορς + ηλετροκινητήρας |
Μέγεθος | 1580 κεκ | 1798 κεκ | 1798 κεκ |
Ιπποδύναμη | 105+44(ηλεκτρ) | 98+72(ηλεκτρ) | 98+72(ηλεκτρ) |
Ροπή | 147 + 170 Nm | 142 + 163 Nm | 143 + 163 Nm |
Τελική | 162 χλμ | 170 χλμ/ ώρα | 180 χλμ/ ώρα |
Κίνηση | Μπροστά | Μπροστά | Μπροστά |
Κατανάλωση(εργοστ) | 4,4/4,5/4,4 λτ | 3,5/4,1/3,9 λτ | 3,3/3,3/3,3 λτ |
Κιβώτιο | 6τάχυτο διπλού συμπλέκτη | Ε-CVT | Ε-CVT |
Διαάσταση τροχών | 225/45 R 18 W | 225/50 R 18 V | 215/45 R 17 W |
Ελαστικά | Michelin Pilot Sport 4 | Michelin Primacy 3 | Toyo Nano Energy R41 |
Διαστάσεις | 4355/1805/1535 | 4360/1795-1555 | 4540/1760/1470 |
Μετρήσεις | NIRO | C-HR | PRIUS |
---|---|---|---|
0-50 | 3,7 δλ | 3,9 δλ | 3,8 δλ |
0-100 | 10,5 δλ | 11.8 δλ | 10,8 δλ |
0-130 | 17,8 δλ | 20,2 δλ | 17,7 δλ |
60-100 | 5,8 δλ | 6,7 δλ | 6,0 δλ |
80-120 | 7,8 δλ | 8,8 δλ | 7,5 δλ |
Βάρος(κιλά) | 1475 | 1484 | 1419 |
Αναλογία | 60/40% | 60/40% | 61/39% |
100-0 ζεστά | 36,0 μ | 35,9 μ | 37,4 μ |
Kατανάλωση-CO2 | 5,8 λτ/138 γρ | 5,4 λτ/ 128 γτ | 4,8 λτ/ 115 γρ |
Αυτονομία | 775 χλμ | 795 χλμ | 895 χλμ |
Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει
Copyright © 2024 - autoagora.gr