Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos

3κύλινδροι για φίλημα με τον Ecoboost να ξεχωρίζει για το εύρος του

Διαβάστηκε από 87940 αναγνώστες - 18/9/2020

Παρά τις αρκετές διαφορές των δύο μοντέλων, αμφότερα κάτω από τα καπό τους κρύβουν 3κύλινδρους κινητήρες διαμάντια, που αποδεικνύουν πόσο έχει προχωρήσει η τεχνολογία στα μοτέρ. Από την μία το Volvo επιλέγει τον 1.5 Τ3 των 163 ίππων και 265 Nm ροπής χρησιμοποιώντας 6άρι χειροκίνητο σασμάν, από την άλλη το νέο Kuga των βραβευμένο Ecoboost των 150 ίππων και 240 Nm ροπής με ίδιας κλιμάκωσης σασμάν. Παρά το γεγονός πως στο θέμα των επιδόσεων ο Σουηδός δείχνει ελαφρώς πιο γρήγορος ( 0-100 σε 9.3 έναντι 9.2 και ελαφρώς καλύτερες ρεπρίζ), το Kuga καταφέρνει να ξεχωρίσει λόγω της χαμηλότερης κατανάλωσης αλλά και του περισσότερου νεύρου που βγάζει στις υψηλότερες στροφές. Φυσικά και στις δύο περιπτώσεις η 3κύλινδρη χροιά δεν γίνεται στιγμή αντιληπτή.
 

Οδική συμπεριφορά: Εξίσου ασφαλή, αλλά με διαφορετικό τρόπο προσέγγισης της οδικής ευχαρίστησης
Παρά τα παραπλήσια μοτέρ και τις διαστάσεις τους, τα δύο μοντέλα του συγκριτικού μας εστιάζουν σε διαφορετικό τρόπο οδήγησης, με το XC40 να επικεντρώνεται κυρίως στην άνεση, όσο το νέο Kuga ακουμπάει και σπορτίφ μονοπάτια.

Το XC40 θα προσφέρει χαμόγελα στον οδηγό με τον δικό του τρόπο. Πολύ καλή απόσβεση ανωμαλιών παρά την σφικτή ανάρτηση, εξαιρετική ποιότητα κύλισης και αψεγάδιαστη ηχομόνωση, σχεδόν σε προκαλούν να γυρίσεις όλη την Ελλάδα. Από την άλλη, η πλούσια ροπή, σωστή πληροφόρηση και απόκριση τιμονιού δεν θα φέρουν τον οδηγό σε δύσκολη θέση οποιαδήποτε στιγμή. Ένας σοβαρός παίκτης που μπορεί να είναι κάπως βαρύς μα έχει δύναμη και με το παραπάνω, ενώ εντυπωσιάζει και με την σουίτα των συστημάτων ασφαλείας που μεταξύ άλλων περιέχει και διατήρηση πορείας εντός λωρίδας, αυτόματο φρενάρισμα, αναγνώριση εμποδίων, σύστημα ανίχνευσης πιθανού κινδύνου από πίσω, προετοιμασία και σφίξιμο ζώνης όπου θεωρηθεί απαραίτητο και πολλά ακόμα, θα σας κάνουν να νιώσετε πιο ασφαλείς από ποτέ.



Στην απέναντι πλευρά, έρχεται να αποδώσει το αθλητικό, έως και fun to drive πνεύμα του το νέο Kuga, το οποίο περισσότερο θυμίζει ένα υψηλό Focus παρά ένα μοντέλο της κατηγορίας του. Αρχοντική θέση οδήγησης, καλοδουλεμένη ανάρτηση  και πίσω πολλαπλοί σύνδεσμοι δημιουργούν άριστη άνεση στο εσωτερικό, την ώρα που ο οδηγός του μπορεί να το πιέζει, και εκείνο να υπακούει. Ουδέτερο και με συγκρατημένες κλίσεις δημιουργεί ευχάριστες αντιδράσεις σε μία κατηγορία που συνήθως τις παραμερίζει με στόχο την υψηλότερη άνεση. Εδώ συνδυάζονται και τα δύο στον υπερθετικό βαθμό, ενώ για light χωμάτινες περιπέτειες, τα 190χλστ. απόστασης από το έδαφος θα τις επιτρέψουν με αρκετή άνεση.
 


Τεχνικά  Χαρακτηριστικά Ford Kuga 1.5 Ecoboost 150 PS Volvo XC40 T3 163 PS
     
Κινητήρας (κ.εκ./κύλινδροι) 1.496/3 σε σειρά 1.477/3 σε σειρά
Καύσιμο Βενζίνη Βενζίνη
Ισχύς (ίπποι/σαλ) 150/6.000 163/5.500
Ροπή (Nm/σαλ) 240/1.600 265/1.850
Σχέσεις/κιβώτιο/μετάδοση 6/χειροκίνητο/μπροστά 6/χειροκίνητο/μπροστά
Start/Stop NAI NAI
0-100 χλμ/ώρα (δλ) 9.4 9.3
Τελική ταχύτητα (χλμ/ώρα) 195 180
Κατανάλωση (λτ/100χλμ) 5.5 6.8
Εκπομπές C02 (γρ/χλμ) 126 154
Χώρος αποσκευών (λίτρα) 475 460


Συμπέρασμα
Δύο μοντέλα, δύο κόσμοι και μία κορυφή. Τα πράγματα όμως είναι ξεκάθαρα και ορίζονται από τα θέλω του αγοραστή. Εάν έχετε ως προτεραιότητα ένα ευρύχωρο, προσιτό και με σπιρτόζικη οδηγική συμπεριφορά SUV, τότε είστε καθοδόν για την αντιπροσωπεία της Ford. Εάν στοχεύετε στην απόλυτη άνεση και είστε φαν της τεχνολογίας και των hi-tech λεπτομερειών, το Volvo XC40 θα σας καλύψει απόλυτα.
 

Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει