Εμφάνιση
Εξωτερικά το ST είναι το πιο δυναμικό Fiesta, χωρίς ωστόσο να υιοθετεί ακραίες λύσεις για να το πετύχει αυτό. Οι γραμμές παραμένουν απλές αλλά δυναμικές ενώ η διαμόρφωση της εμπρός μάσκας με νέες και πολύ μεγάλες οπές, τα επιθετικά φώτα, οι ιδιαίτεροι προβολείς ομίχλης και ο «αγριεμένος» αισθητικά πίσω προφυλακτήρας με διπλή απόληξη της εξάτμισης στη δεξιά μεριά, δίνουν το στίγμα του νέου μοντέλου. Σημαντικό είναι επίσης ότι Fiesta ST μπορεί να ζητήσει κανείς τόσο με το τρίθυρο όσο και με το πεντάθυρο αμάξωμα του μοντέλου. Πρακτικότητα και σπορ χαρακτήρας έρχονται λοιπόν σε μια αρμονική συνεργασία, σε αυτήν τη γενιά του μικρού ST.
Κινητήρας
Η νεότερη μεταγγραφή των hot μικρών έρχεται στην τελευταία του γενιά με ένα τρικύλινδρο μοτέρ. Αυτό ίσως να ηχεί στα αυτιά μερικών ως το τέλος των σπορ αυτοκινήτων και να περιμένουν το χαρακτηριστικό κροτάλισμα από την πρώτη κιόλας επιτάχυνση. Στην πραγματικότητα μιλάμε για μισό εξακύλινδρο μοτέρ και η Ford αναγνωρίζοντας τις ανησυχίες μας, έδωσε μια πρώτη γεύση για το ολοκαίνουργιο μοντέλο. Το μικρό κορυφαίο σπορ αμάξωμα έχει πλέον περισσότερη δύναμη (200 αντί 182 ίπποι της προηγούμενης γενιάς) και φυσικά έχει ως αποτέλεσμα τις καλύτερες τιμές επιτάχυνσης. Τα πρώτα 100 χλμ./ώρα έρχονται στο κοντέρ σε 6.7 δλ, πλέον αντί των 6,9, ενώ παράλληλα το μικρό αυτοκίνητο παραμένει ένα από τα καλύτερα μικρά που προσφέρουν απλόχερα μεγάλες δόσεις οδηγικής απόλαυσης.
Το νέο Fiesta προσφέρει καλύτερο εξοπλισμό από το προηγούμενο και είναι σαφώς αναβαθμισμένο. Το σασί είναι πιο άκαμπτο, 48 χιλιοστά φαρδύτερο μπροστινό μέρος και 18άρες ζάντες που είναι όμως στον προαιρετικό εξοπλισμό. Το προηγούμενο ST ήταν αντικειμενικά σκληρό και ο διάδοχος θέλει φυσικά να μετριάσει αυτό το αρνητικό. Έτσι, οι νέοι αποσβεστήρες και τα ομαλότερα αμορτισέρ πίσω, κάνουν την απόσβεση του πίσω άξονα καλύτερη, μετριάζοντας τις αναπηδήσεις του. Γίνεται λοιπόν φιλικότερο στην καθημερινή χρήση και αυτό θα γίνει σίγουρα αντιληπτό σε δρόμους με κακοτεχνίες. Το τιμόνι είναι πιο άμεσο, ο κινητήρας ισχυρότερος, ενώ ο οδηγός έχει στην διάθεσή του 3 προγράμματα οδήγησης (Normal, Sport, Track) που ακονίζουν έτσι την μικρή σφαίρα και την κάνουν ακόμα πιο επικίνδυνη… για τον ανταγωνισμό
Στην πράξη
Ο νέος 1,500άρης κινητήρας ανεβάζει γρηγορότερα στροφές αλλά και τους παλμούς του οδηγού. Είναι δυνατός και γυρίζει γρήγορα στα κόκκινα λημέρια του στροφόμετρου. Στις 6,500 σ.α.λ επεμβαίνει ο κόφτης ακριβώς όπως σε ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο. Ο κινητήρας δεν θέλει να είναι μόνο σπορ αλλά και οικονομικός γι αυτό στο πίσω μέρος υπάρχει φίλτρο σωματιδίων βενζίνης που καθαρίζει τα καυσαέρια πριν αυτά βγουν στην ατμόσφαιρα ενώ ο κινητήρας μπορεί ακόμα να απενεργοποιήσει τον έναν από τους 3 κυλίνδρους. Μεταξύ 1,300 και 4,500 σ.α.λ λειτουργεί ως δικύλινδρο ενώ η διαδικασία ενεργοποίησης/απενεργοποίησης δεν γίνεται αντιληπτή από τον οδηγό. Σύμφωνα με την Ford το σύστημα αυτό υπόσχεται 6% χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου.
Και στον δρόμο...
Το Fiesta ST για να περάσει τα 290 Νm ροπής στον δρόμο ομαλά, έχει πάρει αρκετή βοήθεια από ηλεκτρονικά συστήματα όπως το Torque Vectoring ( ηλεκτρονικό σύστημα που λειτουργεί ως μπλοκέ διαφορικό). Όταν ο οδηγός θελήσει να γυρίσει την ουρά του Fiesta ST σε κάποια στροφή, θα το καταφέρει τόσο καλά ώστε να επιβεβαιώνει πως αυτός ήταν ο στόχος των σχεδιαστών. Το τιμόνι είναι συμμετοχικό στο παιχνίδι και η δύναμη στους μπροστινούς τροχούς αρκετή και διαχειρίσιμη. Θα μοιράσει χαμόγελα σε μικρούς και μεγάλους.
Το νέο Fiesta ST βρίσκεται μεταξύ του άνετου και βαρύτερου Polo και του ριζοσπαστικού 208. Είναι ένα πραγματικά διασκεδαστικό αυτοκίνητο που στην νέα γενιά του είναι πιο ολοκληρωμένο από ποτέ.
Συμπέρασμα
Η Ford πιστή στην καλή παράδοση που την θέλει να φτιάχνει οδηγοκεντρικά αυτοκίνητα δίνει στο Fiesta ST διασκεδαστική οδική συμπεριφορά, και έναν κινητήρα που πραγματικά δαγκώνει.
Τομέας | Ford Fiesta ST |
---|---|
Κινητήρας (κ.εκ./κύλινδροι) | 1500/3 |
Καύσιμο | Βενζίνη |
Ισχύς | 200 |
Ροπή | 290 |
Σχέσεις/κιβώτιο/μετάδοση | 6/χειροκίνητο/εμπρός |
Star/Stop | ΝΑΙ |
0-100 χλμ/ώρα | 6.9 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 230 |
Κατανάλωση (λτ./100χλμ) | 5.9 |
Εκπομπές C02 | 114 |
Copyright © 2024 - autoagora.gr