Μπορεί το ήπια υβριδικό Volkswagen Golf να σταθεί απέναντι στην BMW 118i; Είναι άραγε τόσο «premium» όσο απαιτείται προκειμένου να ανταγωνιστεί επάξια το βαυαρικό μικρομεσαίο μοντέλο; Η απάντηση στη νέα μας συγκριτική δοκιμή!
Από την πρώτη κιόλας στιγμή μας έγινε ξεκάθαρο ότι το νέο Golf είναι ένα αυτοκίνητο που καταφέρνει να μαγνητίζει τα βλέμματα, ειδικά στην εξοπλιστική έκδοση R-Line που βρέθηκε στα χέρια μας. Βλέπετε οι τέσσερις απολήξεις της εξάτμισης και οι ογκώδεις ζάντες αλουμινίου μεγέθους 18 ιντσών ήταν στοιχεία που δεν άφηναν κανέναν αδιάφορο. Το ίδιο, βέβαια, συνέβαινε και στην αντίπερα όχθη, με την BMW 118i να προκαλεί δέος με το πακέτο M-Sport, όπου διαφοροποιείται σε αρκετά σημεία συγκριτικά με τις «απλές» εκδόσεις, όπως για παράδειγμα στην ανάρτηση, η οποία είναι κατά 10 χλστ. χαμηλότερη.
Τρικύλινδρη η BMW, τετρακύλινδρο το Golf
Το Golf εφοδιάζεται με τετρακύλινδρο κινητήρα, ο οποίος τροφοδοτείται από mild hybrid σύστημα 48 Volt που αποτελείται από μίζα-γεννήτρια, ενώ δεν απουσιάζει η δυνατότητα απενεργοποίησης κυλίνδρων. Έτσι, καταφέρνει να πετυχαίνει εξαιρετική οικονομία, αλλά και να αποδίδει 130 ίππους που κινούν αξιοπρεπέστατα το αμάξωμα. Αυτό που διαφοροποιεί ένα Golf IV του 2003 με ένα σημερινό Golf VIII, εκτός των άλλων, είναι και μια πληθώρα συστημάτων και η high-tech φιλοσοφία που επικρατεί. Το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας θα μπορούσε να χαρακτηριστεί πολύπλοκο σε πρώτη φάση, αλλά η εξοικείωση δεν είναι κάτι που θα αργήσει να έρθει. Εναλλακτική λύση είναι ο φωνητικός έλεγχος, ο οποίος βασίζεται στο internet. Και αν το όχημα δεν είναι συνδεμένο στο διαδίκτυο, η κυρία που δίνει τις οδηγίες πλοήγησης μένει ουσιαστικά αβοήθητη κατά την αναζήτηση ενός σημείου ενδιαφέροντος. Οι δυνατότητες συνδεσιμότητας είναι αρκετές, ενώ δεν απουσιάζουν συστήματα όπως το Android Auto και το Apple CarPlay.
Η διαμόρφωση στο εσωτερικό θα έπρεπε επίσης να είναι λίγο πιο προσεγμένη προς τους χρήστες του. Για παράδειγμα, σε αρκετές επιφάνειες θα συναντήσει κανείς σκληρά πλαστικά, που σε καμία περίπτωση δε θα μπορούσαν να δικαιολογήσουν τον όρο «premium» για ένα αυτοκίνητο.
Επικρατεί η BMW Σειρά 1 σε επιδόσεις
Οι προαναφερθέντες προαιρετικοί τροχοί των 18 ιντσών με το χαμηλό «40άρι» προφίλ μειώνουν αισθητά το επίπεδο της άνεσης, που παρέχουν τα (επίσης προαιρετικά) προσαρμοζόμενα αμορτισέρ με τα 15 στάδια απόσβεσης στο Golf. Ωστόσο, η BMW της δοκιμής μας με πακέτο M-Sport και τη χαμηλωμένη κατά 10 mm ανάρτηση δείχνει στα πλακόστρωτα ακόμα πιο σκληρή. Αξίζει να σημειώσουμε πως προσαρμοζόμενα αμορτισέρ διατίθενται στη Σειρά 1 της BMW από την έκδοση 120i και πιο πάνω. Η μικρομεσαία BMW διατίθεται επίσης με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με επτά σχέσεις. Ο κινητήρας της 118i διαθέτει μόνο τρεις κυλίνδρους, επιλογή που προϋποθέτει τους αναμενόμενους συμβιβασμούς όσον αφορά την ποιότητα λειτουργίας του, αλλά οι 136 ίπποι έρχονται να ικανοποιήσουν και τους πλέον απαιτητικούς χρήστες. Βέβαια, σε επίπεδο επιδόσεων η Σειρά 1 επικρατεί του VW κατά την επιτάχυνση από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα κατά σχεδόν μισό δευτερόλεπτο.