Συγκρίνουμε στα 11 βήματα το Citroen C4-X με το VW Golf
Το «διαφορετικό» Citroen C4-X αντιμετωπίζει το καθιερωμένο VW Golf με μια μάχη με φόντο τις οικογενειακές ανάγκες. Συγκρίνουμε τις βασικές αυτόματες εκδόσεις των 2 οικογενειακών σε 11 κρίσιμους τομείς για να δούμε τελικά ποιο αξίζει να επιλέξεις.
Αποφασίσαμε να φέρουμε σε αντιπαράθεση ένα παραδοσιακό και καθιερωμένο μικρομεσαίο οικογενειακό, όπως το VW Golf με μια εντελώς διαφορετική νέα οικογενειακή πρόταση, όπως το Citroen C4-X που έχει και crossover χαρακτηριστικά. Το γερμανικό χατσμπακ έχει τις κλασσικές χατσμπακ αναλογίες με μήκος 4,284 μ. και χαρακτηρίζεται από τη συγκρατημένη σχεδίαση. Αντίθετα το Citroen C4-X ξεφεύγει εντελώς από τα στερεότυπα διαθέτοντας αιχμηρή σχεδίαση, ιδιαίτερες αναλογίες που προκύπτουν από την προσθήκη όγκου στο πίσω μέρος του κανονικού Citroen C4 για να φτάσει τα 4,6 μ., ενώ φυσικά έχει και crossover χαρακτηριστικά. Σε αυτή τη σύγκριση θα πάρουμε τις βασικές αυτόματες εκδόσεις των δύο μοντέλων, τόσο από πλευράς κινητήρα, όσο και εξοπλισμού.
Ειδικότερα, το VW Golf έχει κινητήρα βάσης έναν 3κύλινδρο 1,0 TSI που αποδίδει 110 ίππους, διαθέτει ήπια υβριδικό σύστημα και συνδυάζεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων. Είναι διαθέσιμο μόνο με το εξοπλιστικό πακέτο Life (βασικό στη γκάμα του Golf) και για να το αποκτήσει κανείς πρέπει να καταβάλει 29.400 ευρώ.
Το Citroen C4-X βενζίνης κινείται από έναν 3κύλινδρο 1,2 λτ. turbο κινητήρα 100 ίππων συνδυασμένο αποκλειστικά με χειροκίνητο κιβώτιο (δεν μας έχει παραχωρηθεί για δοκιμή) ή με 130 ίππους αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων. Επιλέγουμε τη δυνατή και αυτόματη εκδοχή που είναι διαθέσιμη από το δεύτερο επίπεδο εξοπλισμού στη γκάμα του μοντέλου, Feel Pack, με τιμή 32.600 ευρώ.
Βάζουμε κάτω τις μετρήσεις επιδόσεων, χώρων, κατανάλωσης και θορύβου, τις τιμές και τον εξοπλισμό για να δούμε ποιο από τα δύο θα κερδίσει σε αυτή την κόντρα. Για να ποιο θα είναι το τελικό το «σκορ».
Με μια ματιά οι 11 τομείς σύγκρισης του Citroen C4-X απέναντι στο VW Golf
Tα 11 Βήματα | Νικητής | |
1 | Κατανάλωση: Citroen C4-X 130 PS EAT8: 7,7 λτ./100 χλμ.VW Golf 110 PS DSG: 6,8 λτ./100 χλμ.Σχεδόν 0.9 λτ./100 χλμ. η διαφορά υπέρ του Golf. | |
2 | Εγγύηση: Citroen C4-X: 5χρόνια. VW Golf: 2 χρόνια. 3 χρόνια παραπάνω εγγύηση για το C4-X. |
|
3 | Γόνατα πίσω επιβατών: Citroen C4-X: 18,5 εκατοστά. VW Golf: 15,5 εκατοστά. 3 εκατοστά πιο ευρύχωρο το C4-X. |
|
4 | Χώρος αποσκευών: Citroen C4-X: 510 λίτρα. VW Golf: 380 λίτρα. 130 λίτρα παραπάνω για το C4-X. |
|
5 | Φρένα (από τα 100 χλμ/ώρα): Citroen C4-X: 37,8 μέτρα. VW Golf: 39,2 μέτρα. Το C4-X στο φρενάρισμα πανικού είναι 1,4 μ. καλύτερο. |
|
6 | Τιμή: Citroen C4-X 1,2 Puretech 130 PS EAT8 Feel Pack: 32.600 ευρώ. VW Golf 1,0 eTSI Mhev 110 PS DSG Life: 29.400 ευρώ. Το Golf είναι 3.200 ευρώ φθηνότερο. |
|
7 | Εξοπλισμός άνεσης: Tο πακέτο Feel Pack του Citroen C4-X προσφέρει περισσότερα και ποιοτικότερα στοιχεία από το πακέτο Life του Golf. | |
8 | Προσπέραση (60-100 χλμ./ώρα): Citroen C4-X 130 PS EAT8: 6,0 δλ. VW Golf 110 PS DSG: 5,6 δλ. Μικρή διαφορά και ακόμη μικρότερη στο 80-120 χλμ./ώρα (7,6 έναντι 7,4 δλ.) |
|
9 | Θόρυβος στα 120 χλμ./ώρα: Citroen C4-X 130 PS EAT8: 68,2 db. VW Golf 110 PS DSG: 68,1 db. Ασήμαντη διαφορά. |
|
10 | Εξοπλισμός ασφάλειας: Εκτός από τα υποχρεωτικά ABS και ESP και τα δύο μοντέλα έχουν τα απαραίτητα συστήματα πλέον συστήματα, όπως αυτόματο φρενάρισμα με κάμερα που «βλέπει» πεζούς, ποδηλάτες και μοτοσυκλετιστές, προσαρμοζόμενο cruise control, καθώς και ενεργό Lane Αssist που σε κρατάει στη λωρίδα σου. To VW Golf έχει έναν παραπάνω αερόσακο (κεντρικός ανάμεσα στα μπροστινά καθίσματα), διαφορικό XDS και Υποβοήθηση ελιγμού αποφυγής εμποδίου. | |
11 | Αίσθηση πολυτέλειας: Το VW Golf διαθέτει πολύ καλή ποιότητα υλικών, ανάλογο φινίρισμα και εξαιρετική συναρμογή. Από την άλλη, το Citroen C4-X προσφέρει επίσης πολύ καλά και αφρώδη πλαστικά με ανάλογο φινίρισμα και σωστή συναρμογή. Η πιο εμπνευσμένη σχεδίαση το κάνει ξεχωριστό, ενώ η ησυχία στην καμπίνα τονίζεται από την εξαιρετική και αθόρυβη λειτουργία της ανάρτησης, η οποία διαθέτει ειδικά υδραυλικά στοπ (Progressive Hydraulic Cushions). | |
Citroen C4-X – VW Golf: 5 - 2 |
Ας δούμε αναλυτικά τις διαφορές μεταξύ των δύο μοντέλων:
Καίει λιγότερο το Golf (0-1)
Στον νευραλγικό τομέα της κατανάλωσης, το VW Golf έχει το πάνω χέρι χάρη στην ήπια υβριδική τεχνολογία του. Η μέση κατανάλωση του Golf στη διάρκεια της δοκιμής ήταν στα 6,8 λτ./100 χλμ., ενώ το C4-X έδειξε μια μέση κατανάλωση γύρω στα 7,7 λτ./100 χλμ.. Στην πόλη η διαφορά ήταν ακόμα μεγαλύτερη υπέρ του γερμανικού μοντέλου, που μας έδειξε 7,5 λτ./100 χλμ., όταν στο C4-X πλησίασε στα 9 λτ./100 χλμ. Το Golf είναι περίπου 15% οικονομικότερο από το C4-X των 130 ίππων. Και τα δύο μοντέλα μπαίνουν ελεύθερα στον πράσινο δακτύλιο, αλλά το Golf δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας. Το C4-X πληρώνει 83 ευρώ.
Μεγαλύτερη εγγύηση για το C4-X (1-1)
Ένα σημαντικό πλεονέκτημα του Citroen C4-X είναι η εγγύηση του, η οποία είναι 5 χρόνια (ή 60.000 χλμ. με απεριόριστα στα 2 πρώτα χρόνια). Στον αντίποδα τώρα, η ελληνική αντιπροσωπεία της VW δίνει 2 χρόνια εγγύηση σε όλα τα μοντέλα της φίρμας, χωρίς πάντως να υπάρχει όριο χλμ.. Τα 3 παραπάνω χρόνια εγγύηση για τα μηχανικά μέρη δίνει στο C4-X την ευκαιρία να ισοφαρίσει πολύ γρήγορα.
Αισθητά πιο ευρύχωρο το C4-X (3-1)
Εξαργυρώνοντας με τον καλύτερο τρόπο το μεγαλύτερο του μεταξόνιο (2.670 χλστ. έναντι 2.619 χλστ), αλλά κυρίως το μεγάλο του μήκος (4.600 χλστ. έναντι 4.284 χλστ.), το C4-X φιλοξενεί με περισσότερη άνεση μια οικογένεια και τις αποσκευές της. Το γαλλικό οικογενειακό crossover προσφέρει 3 εκατοστά περισσότερο χώρο για τα γόνατα των πίσω επιβατών (18,5 εκατ. έναντι 15,5 εκατ.), τη στιγμή που χωράει πολύ περισσότερες αποσκευές στο χώρο αποσκευών. Ειδικότερα, το πορτ μπαγκάζ του C4-X είναι στα 510 λτ. όταν στο VW Golf είναι στα 380 λτ. Δύο μαζεμένοι πόντοι για το γαλλικό οικογενειακό μοντέλο.
Φρενάρει πιο δυνατά το C4-X (4-1)
Οι μετρήσεις μας επιβεβαίωσαν την αίσθηση από την οδήγηση και έτσι φάνηκε πως το Citroen C4-X «κοκκαλώνει» σε μικρότερη απόσταση όταν ο οδηγός βρεθεί σε κατάσταση φρένων πανικού. Ειδικότερα το οικογενειακό γαλλικό μοντέλο χρειάζεται 37,8 μέτρα, όταν το VW Golf απαιτεί 39,2 μ. «προδομένο» και από τα «πράσινα» ελαστικά που φορούσε το μοντέλο που μετρήθηκε. Τα σχεδόν 2 μέτρα είναι σημαντική διαφορά ανάμεσα σε ομοειδή αυτοκίνητα. «Aνοίγει» η διαφορά υπέρ του Citroen C4-X.
3 χιλιάρικα φθηνότερο το Golf (4-2)
Η «βασική» έκδοση του VW Golf έχει 110 άλογα, στάνταρ αυτόματο κιβώτιο και προσφέρεται με το εξοπλιστικό πακέτο Life στην τιμή των 29.400 ευρώ. Το αυτόματο Citroen C4-X βενζίνης έχει 130 άλογα και προσφέρεται από το δεύτερο επίπεδο εξοπλισμού της γκάμας (Feel Pack) με τιμή 32.600 ευρώ. Το γαλλικό μοντέλο είναι ουσιαστικά μεγαλύτερο μοντέλο με μήκος 4,6 μ., όταν το μήκος του Golf είναι στα 4,2 μ. Επίσης προσφέρει καλύτερο εξοπλισμό, οπότε η διαφορά των 3.200 ευρώ δε δικαιολογεί δίποντο. Το Golf κάνει το 0-1 όντας φθηνότερο στη βασική του έκδοση.
Τα πάντα όλα από εξοπλισμό άνεσης στο C4-X (5-2)
Η βασική έκδοση Feel Pack του C4-X 1,2T 130 PS EAT8 είναι η δεύτερη στη γκάμα του γαλλικού μοντέλου και προσφέρει τα πάντα από εξοπλισμό άνεσης και λειτουργικότητας. Υπάρχει στάνταρ από οθόνη αφής 10 ιντσών με κάμερα όπισθεν και αυτόματος 2ζωνικός κλιματισμός μέχρι ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών και ψηφιακός πίνακας οργάνων 5,5 ιντσών. Επίσης υπάρχουν ηλεκτρικά αναδιπλούμενοι καθρέφτες, προβολείς ομίχλης με τεχνολογία cornering light. Στο Golf υπάρχει μεγαλύτερος ψηφιακός πίνακας οργάνων (10ΆΆ), αλλά μικρότερη κεντρική οθόνη αφής (8,5ΆΆ). Οι ζάντες αλουμινίου είναι 16 ιντσών , ο κλιματισμός δεν είναι διζωνικός και δεν υπάρχει κάμερα όπισθεν. Και τα δύο μοντέλα έχουν προβολείς LED.
Συμπέρασμα: 5-2 κερδίζει το C4-X
Το νέο Citroen C4-X έχει ξεκάθαρα το πάνω χέρι όντας ένα ολοκληρωμένο, αλλά και διαφορετικό, οικογενειακό μοντέλο, που ξεφεύγει από την πεπατημένη, όπως τα περισσότερα μοντέλα της γαλλικής φίρμας άλλωστε. Συνδυάζει την ασφάλεια, την ευρυχωρία, την ποιοτική κατασκευή, τον πλούσιο εξοπλισμό, την ευχρηστία και την άνεση με το μοντέρνο χαρακτήρα ενός ντιζαϊνάτου crossover.
Από την άλλη, το VW Golf παραμένει μια κλασσική επιλογή με υψηλή ποιότητα και all around χαρακτήρα, που όμως μένει πίσω σε πρακτικότητα, άνεση και design. Παράλληλα, η τιμή του δεν έχει κάποιο ιδιαίτερο αντίκρισμα σε εξοπλισμό ή ακόμα και εγγύηση.
Σχολιάστε |