Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
Συγκρίνουμε στα 11 βήματα το Hyundai Tucson με το Skoda Karoq

Συγκρίνουμε στα 11 βήματα το Hyundai Tucson με το Skoda Karoq

Διαβάστηκε από 19211 αναγνώστες - 25/5/2023

Απέναντι από στην ήπια υβριδική έκδοση του Hyundai Tucson με τα 180 άλογα βάζουμε αυτή του βενζινοκίνητου Skoda Karoq με τους 150 ίππους. Ποιο από τα δύο είναι τελικά καλύτερο;

Αξιζει να μαθετε

Ποιο είναι καλύτερο;

Στην κατηγορία των οικογενειακών SUV ένα από τα μοντέλα που προτιμά το αγοραστικό κοινό (μέσα στην πρώτη 6άδα των πωλήσεων για το 2023) είναι το νέας γενιάς Hyundai Tucson. Διαθέσιμο με μεγάλη γκάμα κινητήριων συνόλων (ήπια υβριδικό σε βενζίνη και diesel, plug-in υβριδικό και αυτοφορτιζόμενο υβριδικό) διαθέτει σχεδίαση που ξεχωρίζει ειδικά στο μπροστινό μέρος. Ως ήπια υβριδικό βενζίνης διατίθεται σε έκδοση με 150 ή 180 ίππους. Εμείς έχουμε δοκιμάσει και αξιολογήσει την «καλή» έκδοση με τα 180 άλογα, που είναι διαθέσιμη με χειροκίνητο κιβώτιο από 31.590 ευρώ ή με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και σύστημα 4Χ4 από 35.790 ευρώ. Η βασική έκδοση των 150 ίππων είναι διαθέσιμη από 29.990 ευρώ με χειροκίνητο κιβώτιο και από 33.090 με αυτόματο διπλού συμπλέκτη (4Χ2).
 
Μια από τις Value for Money επιλογές της κατηγορίας είναι τo Skoda Karoq, το οποίο έχει ανανεωθεί και οδεύει προς το τέλος της εμπορικής του καριέρας. Είναι διαθέσιμο μόνο με 1,5 TSI κινητήρα 150 ίππων σε συνδυασμό με χειροκίνητο κιβώτιο ή αυτόματο διπλού συμπλέκτη. Το χειροκίνητο Skoda Karoq είναι διαθέσιμο με 29.900 ευρώ στη βασική έκδοση Αmbtion. Δεν υπάρχει έκδοση με σύστημα τετρακίνησης.
 
Αποφασίσαμε λοιπόν να αντιπαραθέσουμε τις χειροκίνητες εκδόσεις των δύο οικογενειακών SUV στα πρώτα διαθέσιμα για κάθε περίπτωση πακέτα εξοπλισμού και όπως πάντα ορίσαμε 11 τομείς σύγκρισης στα πιο κρίσιμα ζητήματα, όπως την τιμή, την ασφάλεια (οδηγικά βοηθήματα, φρένα, προσπέραση) αλλά και την άνεση (εξοπλισμός, ευρυχωρία, πορτ-μπαγκάζ, θόρυβος). Ποια θα είναι η έκβαση σε αυτή τη μάχη των δύο οικογενειακών SUV;

Με μια ματιά οι 11 τομείς σύγκρισης του Hyundai Tucson 1,6T 180 PS 48V απέναντι στο Skoda Karoq 1,5 TSI 150 PS

Tα 11 Βήματα Νικητής
1 Εγγύηση: Εγγύηση 5 ετών χωρίς όριο χιλιομέτρων προσφέρει για μηχανικά μέρη το Hyundai Tucosn και 2 χρόνια το Skoda Karoq, χωρίς όριο χιλιομέτρων επίσης. Γκολ από τα αποδυτήρια για το Hyundai Tucson.
2 Φρένα: Το Τucson φρενάρει σαν… σπορ αυτοκίνητο και πολύ καλύτερο από το Karoq, αφού για να «κοκκαλώσει» από τα 100 χλμ./ώρα χρειάζεται 2,6 μέτρα λιγότερα από το Skoda Karoq.
3 Χώρος αποσκευών: Το πορτ μπαγκάζ του Tucson είναι 56 λτ. μεγαλύτερο από αυτό το Skoda Karoq.
4 Χώρος για τα γόνατα: Ο χώρος για τα γόνατα είναι μεγαλύτερος στο Tucson, η καμπίνα επιβατών του οποίου είναι σε όλες τις μετρήσεις μας μεγαλύτερη από του Karoq.
5 Εξοπλισμός άνεσης: To Τucson με τα 180 άλογα είναι διαθέσιμο από τη μεσαία έκδοση εξοπλισμού Premium και προσφέρει περισσότερα και σημαντικότερα στοιχεία άνεσης σε σχέση με τη βασική Αmbition του Skoda Karoq (με χειροκίνητο κιβώτιο).
6 Εξοπλισμός ασφαλείας: Η πληρότητα εξοπλισμού ασφαλείας του Hyundai Tucson είναι εντυπωσιακή. Ακόμα ένας εύκολος πόντος για το κορεάτικο οικογενειακό SUV.
7 Κατανάλωση: Με πιο ήπια απόδοση, ελαφρύτερο, αλλά και με σύστημα που απενεργοποιεί τους 2 από τους 4 κυλίνδρους όταν οι συνθήκες το επιτρέπουν, το Karoq καταφέρνει να είναι πιο οικονομικό σε κατανάλωση. Πόντος για το τσέχικο οικογενειακό SUV.
8 Θόρυβος: Σε όλες μας τις μετρήσεις μέχρι και τα 140 χλμ./ώρα, το Tucson είναι αρκετά πιο ήσυχο από το Karoq. Το Tucson ανοίγει περισσότερο τη διαφορά!
9 Προσπέραση (60-100 χλμ/ώρα): Στην επιτάχυνση 60-100 χλμ./ώρα με 4η σχέση εκφράζεται το εικονικό προσπέρασμα. Το Τucson χρειάζεται 6,8 δλ. και το Karoq 7,6 δλ. Μικρή η διαφορά και στο 80-120 χλμ./ώρα με 5η σχέση με το Tucson να ολοκληρώνει τη διαδικασία σε 9,7 δλ. και το Karoq σε 10,3. Πάντως το Karoq κάνει το 0-100 σε 9,2 δλ, ενώ το Tucson σε 9,3 δλ.. Iσοπαλία ουσιαστικά και οι τελικές ταχύτητες με το Tucson να τερματίζει στα 205 χλμ./ώρα και το Karoq στα 204 χλμ./ώρα.
10 Aπόσταση από το έδαφος: Το Tucson «κάθεται» στα 170 χλστ. από το έδαφος και το Karoq στα 172 χλστ. Η διαφορά και είναι ελάχιστη και τα δύο μοντέλα τα καταφέρνουν μια χαρά στις κακοτοπιές.
11 Τιμή: Το χειροκίνητο Skoda Karoq 1,5 ΤSI κοστίζει 29.900 ευρώ και είναι διαθέσιμο στη βασική έκδοση Ambition. Η επόμενη έκδοση Style κοστίζει 32.900 ευρώ και είναι διαθέσιμη με αυτόματο κιβώτιο. Σε καμία έκδοση δεν προσφέρεται τετρακίνηση.
Το ήπια υβριδικό Hyundai Tucson με τα 180 άλογα είναι διαθέσιμο από τη μεσαία έκδοση Premium με 31.590 ευρώ. Σε αυτό το επίπεδο τα 1.690 ευρώ δεν είναι σημαντική διαφορά. Η αυτόματη έκδοση συνδυάζεται και με τετρακίνηση, με την τιμή «από» να ανεβαίνει όμως στα 35.790 ευρώ.
Hyundai Tucson – Skoda Karoq: 7-1

Ας δούμε αναλυτικά τις διαφορές μεταξύ των δύο μοντέλων:

5 χρόνια εγγύηση για το Τucson (1-0)
Όπως όλα τα μοντέλα Hyundai, έτσι και το Τucson συνοδεύεται από 5ετή εργοστασιακή εγγύηση για τα μηχανικά του μέρη χωρίς μάλιστα όριο χιλιομέτρων. Το Skoda Κaroq προσφέρεται με 2 χρόνια εγγύηση, δηλαδή 3 χρόνια λιγότερα (χωρίς όριο χλμ. πάντως). Χάρη στην εγγύηση, το Tucson ανοίγει το σκορ από νωρίς.
 
Φρένα-άγκυρες για Tucson (2-0)
Και τα δύο μοντέλα διαθέτουν σε αυτές τις εκδόσεις αεριζόμενους δίσκους μπροστά και δίσκους πίσω. Παρότι βαρύτερο, το Tuscon σημειώνει επίδοση στο φρενάρισμα που θα ζήλευε και σπορ αυτοκίνητο. Για την ακρίβεια, με το Tucson το «κοκκάλωμα» από τα 100 χλμ./ώρα γίνεται σε 34,4 μέτρα (!), ενώ με το Karoq σε 37 μέτρα. Τέτοια φρένα απογειώνουν την ενεργητική ασφάλεια, δεύτερος πόντος για το Tucson. 
 
Πιο ευρύχωρο το Tucson (4-0)
Mε μήκος 4,5 μ. και μεταξόνιο 2.680 χλστ. το Tucson κινείται στο άνω άκρο της μικρομεσαίας κατηγορίας των SUV. To Karoq είναι πιο compact με μήκος 4,382 μ. και μεταξόνιο 2.638 χλστ. Το Tucson προσφέρει πιο ευρύχωρη καμπίνα επιβατών. Για παράδειγμα ο χώρος για τα γόνατα είναι 18 εκατοστά, όταν στο Karoq είναι στα 160, ενώ συγκριτικά και πάλι πιο μεγάλο είναι το ωφέλιμο φάρδος και το ύψος (1.410 και 1.375 χλστ. με 75 και 55 χλστ. αντίστοιχα). Επίσης ο χώρος αποσκευών του Tucson είναι στα 577 λτ. και του Karoq στα 521. Διπλός πόντος για το Tucson. Πάντως για το Karoq προσφέρεται έξτρα το σύστημα VarioFlex με συρόμενο πίσω κάθισμα και ο χώρος αποσκευών κυμαίνεται από 479 λτ. έως 588 λτ.. 
 
Καλύτερος εξοπλισμός για το Tucson (6-0)
Η βασική έκδοση του Tucson με τα 180 άλογα είναι η μεσαία της γκάμας και είναι λογικό να εμφανίζει μεγαλύτερη πληρότητα. Έτσι μεταξύ άλλων προσφέρονται στοιχεία όπως κάμερα όπισθεν, προβολείς ομίχλης LED, ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών, όλες οι ηλεκτρικές ευκολίες, αισθητήρες φώτων και βροχής, ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,25ΆΆ, οθόνη αφής 8 ιντσών, αυτόματος 2 ζωνικός κλιματισμός και cruise control. Στο Karoq οι ζάντες είναι 17 ιντσών, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 8 ιντσών και δεν υπάρχει κάμερα όπισθεν. Στον εξοπλισμός ασφαλείας και τα δύο μοντέλα προσφέρουν αυτόματο φρενάρισμα και 7 αερόσακους (κεντρικός στο Tucson, γόνατων οδηγού στο Karoq). Από εκεί και πέρα, το Tucson πέραν του Hill Hold Contro και το σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού, προσφέρει στάνταρ Multi-Collision Brake, Σύστημα Προειδοποίησης Εκτροπής Λωρίδας, Σύστημα Υποβοήθησης Διατήρησης Λωρίδας, Σύστημα Οδήγησης στο Mέσον της Λωρίδας, Σύστημα Προειδοποίησης Εκκίνησης Προπορευόμενου Οχήματος,  Σύστημα Έξυπνης Αναγνώρισης και Προειδοποίησης στα Όρια Ταχύτητας και  Σύστημα Αυτόματης Ρύθμισης Υψηλής Σκάλας Φώτων. Ακόμα ένα δίποντο για το Tuscon.
 
Χαμηλότερη κατανάλωση για το Karoq (6-1) 
Ελαφρύτερο και με σύστημα απενεργοποίησης των 2 από τους 4 κυλίνδρους, το Skoda Karoq εμφανίζει χαμηλότερη μέση κατανάλωση. Οι μετρήσεις μας έδειξαν 8,1 λτ./100 χλμ. ως μέση τιμή, ενώ στην πόλη ανεβαίνει στα 8,9 λτ./100 χλμ. και στο ταξίδι πέφτει στα 5,5 λτ./100 χλμ. Το Tucson είναι ήπια υβριδικό και διαθέτει ηλεκτρονικά ελεγχόμενο συμπλέκτη, που επιτρέπει τη λειτουργία Sailing (όταν αφήνεις το γκάζι ακόμα και με επιλεγμένη σχέση σβήνει ο κινητήρας και το αυτοκίνητο ρολάρει με ελεύθερη κύλιση για οικονομία). Ωστόσο η μέση κατανάλωση που μετρήσαμε ήταν στα 9,3 λτ./100 χλμ.. Στην πόλη είναι τσιμπημένη κατά 1,5 λτ./100 χλμ. ενώ στο ταξίδι έπεσε στα 6,5 λτ./100 χλμ.
 
Πιο αθόρυβο το Tucson (7-1) 
Σε όλες μας τις μετρήσεις, το Karoq έχει χαμηλά νούμερα, αλλά το Tucson έχει ακόμα χαμηλότερα, όντας ξεκάθαρα πιο αθόρυβο. Στα 100, 120 και 140 χλμ./ώρα με 6η σχέση στα αυτιά των επιβατών του Tucson φτάνουν μόλις 65,3. 67,5 και 71,5 db, όταν τα αντίστοιχα νούμερα στο Karoq είναι 66,0, 69,4 και 72,6 db. Στο τέλος του αγώνα το Tucson ανοίγει περισσότερο την υπέρ του διαφορά.

Συμπέρασμα: ¶νετη επικράτηση του Hyundai Tucson
Κάθε άλλο παρά αμφίρροπή αποδείχθηκε αυτή η αναμέτρηση, την οποία κερδίζει με άνεση και μεγάλη διαφορά το Hyundai Tucson. Βασισμένο στην πληρότητα εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας, στην καλύτερη εγγύηση, στο μεγάλο πορτ-μπαγκάζ και στον ολοκληρωμένο του χαρακτήρα γενικότερα, το Τuscon «ισοπεδώνει» τον αντίπαλό του. Η λίγο καλύτερη κατανάλωση του Skoda Karoq δεν είναι ένα χαρακτηριστικό που θα μπορούσε να του δώσει τη δυνατότητα να κοντράρει το Hyundai Tucson, χωρίς μάλιστα και κάποια δελεαστική διαφορά στην τιμή.

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε