autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Το νέο Citroen C4 απομυθοποιεί το VW Golf
Τιμές μοντέλων: 26/03/2025
CITROEN C4 HYBRID e-DCS6: 27 900€ VOLKSWAGEN GOLF 1.5 eTSI DSG: 31 980€

Το νέο Citroen C4 απομυθοποιεί το VW Golf

Διαβάστηκε από 6576 αναγνώστες - 24/3/2025

4 χιλιάρικα φθηνότερη η πλούσια έκδοση του C4 από την αρχική του Golf των 150 ίππων.
Χάρη στο «δυνατό» υβριδικό του σύστημα το C4 καίει 600+ ευρώ λιγότερα το χρόνο σε βενζίνη.
Ισοπαλία σε αίσθηση ποιότητας μεταξύ των δύο με το C4 να «ανεβαίνει» στο επίπεδο του Golf.
Με ειδική ανάρτηση για άνεση και σταθερότητα το C4, που έχει και μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος σαν… SUV

Συγκρίνουμε στα 11 βήματα το Citroen C4 Hybrid 136 e-DCS6 με το VW Golf 1,5 eTSI 150 PS DSG

Η Citroen ανέκαθεν ξεχώριζε για τη διαφορετικότητα και την άνεση των μοντέλων της. Και η τελευταία γενιά του Citroen C4 δε θα μπορούσε να αποτελεί εξαίρεση μιας και το γαλλικό μικρομεσαίο οικογενειακό είναι μια εναλλακτική πρόταση στην κατηγορία τόσο σχεδιαστικά, όσο και σε θέματα που άπτονται της πρακτικότητας. Η ανανεωμένη μάλιστα εκδοχή, που διατίθεται πλέον στη χώρα μας, εκτός από την σχεδιαστική φρεσκάδα απέκτησε και το ικανότατο 48-βολτο ήπια υβριδικό σύστημα του ομίλου Stellantis και το οποίο έχει αυξημένες δυνατότητες ηλεκτροκίνησης (τα περισσότερα ήπια υβριδικά δεν εκκινούν ή δεν παρκάρουν για παράδειγμα ηλεκτρικά). Τα πιο άνετα καθίσματα (απέκτησαν +1,5 πόντο περισσότερο αφρώδες υλικό) και το αναβαθμισμένο σύστημα infotainment είναι ακόμα δυο στοιχεία που χαρακτηρίζουν το ανανεωμένο Citroen C4, το οποίο διατήρησε φυσικά την σοφιστικέ του ανάρτηση. Αυτή χαρακτηρίζεται από τα Progressive Hydraulic Cushions τα οποία λειτουργούν ως υδραυλικά στοπ προοδευτικής απόσβεσης με αποτέλεσμα την άνεση, αλλά και ταυτόχρονα τη σταθερότητα στην οδήγηση.

Επιλέξαμε την έκδοση των 136 ίππων (υπάρχει και C4 Hybrid με 100) που είναι διαθέσιμη από την έκδοση PLUS με 24.900 ευρώ. Με 27.900 ευρώ αγοράζει κανείς την κορυφαία έκδοση MAX, η οποία προσφέρει στάνταρ ζάντες αλουμινίου. Αυτήν επιλέγουμε να βάλουμε απέναντι στο VW Golf με τον ήπια υβριδικό 1,5 turbo κινητήρα των150 ίππων και στο επίσης στάνταρ αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Το γερμανικό μοντέλο είναι χωρίς αμφιβολία ένα από τα «βαριά χαρτιά» της VW αποτελώντας σημείο αναφοράς στην κατηγορία των μικρομεσαίων οικογενειακών, την οποία και ίδρυσε άλλωστε. Το ήπια υβριδικό Golf των 150 ίππων (υπάρχει και σε light έκδοση 116 ίππων από τον 1,5 TSI κινητήρα) είναι διαθέσιμο με το εξοπλιστικό πακέτο More (έχει τα πάντα), αλλά είναι αρκετά πιο ακριβό: H τιμή του είναι 31.980 ευρώ.

Για να διαπιστώσουμε ποιο από τα δύο μικρομεσαία οικογενειακά είναι καλύτερο, ορίσαμε 11 τομείς σύγκρισης στα πιο κρίσιμα ζητήματα, όπως τα κόστη αγοράς και κίνησης, την ασφάλεια (οδηγικά βοηθήματα, φρένα, προσπέραση) αλλά και την άνεση (εξοπλισμός, ευρυχωρία, πορτ-μπαγκάζ).

Θα καταφέρει η διαφορετικότητα του Citroen C4 να επισκιάσει το όνομα του VW Golf;

Με μια ματιά οι 11 τομείς σύγκρισης του νέου Citroen C4 απέναντι στο VW Golf

Tα 11 Βήματα Νικητής
1 Τιμή: Citroen C4 Hybrid 136 PS e-DCT 6 MAX: 27.900 ευρώ
VW Golf 1,5 eTSI 150 PS DSG More: 31.980 ευρώ

Η διαφορά των 4+ χιλιάδων ευρώ είναι σημαντική και δίνει δίποντο στο Citroen C4.
2
Εγγύηση: Citroen: 5 χρόνια ή 60.000 χλμ.
VW: 4 χρόνια ή 80.000 χλμ.

Mεγαλύτερη σε χρονική διάρκεια η εγγύηση της Citroen και έτσι τo C4 αποκτά προβάδισμα 3 πόντων.
 
3 Κατανάλωση πόλης (λτ./100 χλμ.): Citroen C4 Hybrid 136 e-DCS6: 6,5 λτ./100 χλμ.
VW Golf 1,5 eTSI 150 PS DSG: 8,8 ευρώ/100 χλμ.

Το C4 έχει τη δυνατότητα να εκκινεί και να «τσουλάει» ηλεκτρικά έστω και για μικρό διάστημα. Η υπέρ του διαφορά στην κατανάλωση μέσα στην πόλη είναι μεγάλη.
4
Γόνατα πίσω επιβατών: Citroen C4: 17,5 εκατ.
VW Golf: 15,5 εκατ.

Tο C4 κερδίζει ακόμα έναν πόντο χάρη στην ευρυχωρία της καμπίνας του.
5
Φρένα (από τα 100 χλμ/ώρα): Citroen C4 Hybrid 136 e-DCS6: 36,9 μέτρα
VW Golf 1,5 eTSI 150 PS DSG: 35,5μ.
 
Η διαφορά υπέρ του Golf δεν είναι τεράστια, αλλά δικαιολογεί πόντο.
 
6 Προσπέρασμα (60-100 χλμ./ώρα): Citroen C4 Hybrid136 e-DCS6: 4,4 δλ.
VW Golf 1,5 eTSI 150 PS DSG: 4,5 δλ.
 
Το ηλεκτρικό boost στις χαμηλές στροφές βοηθά το C4 να μένει κοντά στο ισχυρότερο κατά 14 άλογα Golf (0-100 σε 8,3 δλ. το Golf και σε 8,4 δλ. το C4). Σβέλτο προσπέρασμα και από τα δύο αυτόματα μοντέλα με ίδιο χρόνο και στο 80-120 (5,5 δλ.).
7
Αίσθηση πολυτέλειας: Citroen C4: 78%
VW Golf: 80%

Στην αξιολόγηση τους τα δύο μοντέλα έχουν αξιολογηθεί από τους δοκιμαστές μας με παραπλήσια βαθμολογία στη συνολική αίσθηση ποιότητας και πολυτέλειας.
 
8 Χώρος αποσκευών: Citroen C4: 380 λτ.
VW Golf: 381 λτ.

Aπόλυτη ισορροπία με τα δύο μικρομεσαία οικογενειακά να προσφέρουν ικανοποιητικό χώρο αποσκευών στο μέσο όρο της κατηγορίας.
 
9 Ευελιξία: Citroen C4 Hybrid 136 e-DCS6: 10,9 μέτρα κύκλος στροφής
VW Golf 1,5 eTSI 150 PS DSG: 10,9 μέτρα κύκλος στροφής
 
Και τα δύο μοντέλα είναι εύκολα στη χρήση και ευέλικτα στην πόλη χάρη στο στάνταρ αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων (διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων στο C4 και 7 σχέσεων στο Golf), αλλά και στο τιμόνι που «κόβει» ικανοποιητικό. Στην καθημερινότητα πάντως τα 156 χλστ. απόστασης από το έδαφος του C4 βοηθούν την αντιμετώπιση των κακοτοπιών.
 
10 Εξοπλισμός άνεσης: Aπό τη μια έχουμε την πλούσια έκδοση (MAX) του C4 και από την άλλη την αρχική (More) του Golf με το συγκεκριμένο κινητήρα, το γερμανικό μοντέλο όμως είναι αρκετά ακριβότερο. Πέρα από τις συνήθεις ηλεκτρικές ευκολίες και προβολείς LED, μεταξύ άλλων προσφέρουν ζάντες αλουμινίου (18 ιντσών στο C4 και 17 ιντσών Golf), αυτόματο κλιματισμό, οθόνη αφής 10 ιντσών με κάμερα όπισθεν και αισθητήρες παρκαρίσματος, ψηφιακό πίνακα οργάνων, αισθητήρα βροχής και «έξυπνων» φώτων και keyless entry.

To C4 διαθέτει στάνταρ την ανάρτηση με Progressive Hydraulic Cushions, αλλά και σύστημα πλοήγησης, συνολικά όμως υπάρχει ισοπαλία και σε αυτόν το τομέα.
11
Εξοπλισμός ασφάλειας: Και τα δύο μικρομεσαία οικογενειακά μοντέλα της αντιπαράθεσης διαθέτουν πλήρη πακέτα συστημάτων ασφαλείας, όπως αυτόματο φρενάρισμα, διατήρηση λωρίδας, έλεγχο κόπωσης οδηγού, σύστημα αναγνώρισης σημάτων ΚΟΚ, προειδοποίηση τυφλού σημείου, «έξυπνο» cruise control και hill assist που βοηθά την εκκίνηση σε ανηφόρα.

Ακόμα μια ισοπαλία.
C4–Golf: 5-1

Ας δούμε αναλυτικά τις διαφορές μεταξύ των δύο μοντέλων:

4 χιλιάρικα φθηνότερο και 1 χρόνο μεγαλύτερη εγγύηση το C4 (3-0)
Τo υβριδικό Citroen C4 των 136 ίππων (υπάρχει και έκδοση με 100) κάνει άμεσα το 3-0 όντας αισθητά φθηνότερο και προσφέροντας μεγαλύτερη εγγύηση. Ειδικότερα, το C4 Hybrid 136 με το στάνταρ αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων στη βασική, για αυτόν τον κινητήρα, έκδοση PLUS κοστίζει 24.900 ευρώ μετά και από έκπτωση της ελληνικής αντιπροσωπείας). Επιλέγουμε όμως την κορυφαία εξοπλιστική έκδοση MAX, που μεταξύ άλλων έχει στάνταρ ζάντες αλουμινίου και κοστίζει 27.900 ευρώ. Η αρχική έκδοση του VW Golf με τον ήπια υβριδικό κινητήρα 1,5 eTSI των 150 ίππων (στάνταρ αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων) είναι η More και κοστίζει 31.980 ευρώ. Τα 4.080 ευρώ διαφοράς είναι πολλά και χαρίζουν δίποντο στο γαλλικό μοντέλο, που μάλιστα έχει και κάποια παραπάνω στοιχεία εξοπλισμού, όπως για παράδειγμα Navigation και ανάρτηση με Progressine Hydraulic Cushions.

Επιπλέον, η ελληνική αντιπροσωπεία της Citroen προσφέρει το C4 με 5 χρόνια εγγύηση για τα μηχανικά μέρη (ή 60.000 χλμ.), όταν ο αγοραστής του Golf είναι «καλυμμένος» για 1 χρόνο λιγότερο (4 χρόνια ή 80.000 χλμ.).Η υψηλή σχέση αξίας τιμής δίνει μεγάλο προβάδισμα στο Citroen C4 από την αρχή.
  
600+ ευρώ λιγότερα για καύσιμο το χρόνο θέλει το C4 στην πόλη (4-0)
 Η μεγάλη διαφορά στο κόστος καυσίμου υπέρ του C4 είναι στην πόλη, όπου κάνουμε και το 80% των ετήσιων χιλιομέτρων. Το C4 λόγω της δυνατότητας του ήπια υβριδικού συστήματος για ηλεκτρικές εκκινήσεις έχει σύμφωνα με τις μετρήσεις μας κατανάλωση 6,6 λτ./100 χλμ., ενώ το ήπια υβριδικό Golf των 150 ίππων είναι στα 8,8 λτ./100 χλμ..

Αν υποθέσουμε πως κάποιος κάνει 20.000 χλμ. το χρόνο και 80% αυτών είναι στην πόλη, με το C4 θα χρειαστεί γύρω στα 1.900 ευρώ για καύσιμα, ενώ με το Golf το κόστος καυσίμων είναι περί τα 2.535 ευρώ (υπολογιζόμενη μέση τιμή αμόλυβδης 1,8 ευρώ/λτ.). Και τα δύο έχουν ελεύθερη είσοδο στον πράσινο δακτύλιο και δεν πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας. Και πάλι σύμφωνα με τις μετρήσεις μας, η μέση κατανάλωση και των δύο είναι γύρω στα 7 λτ./100 χλμ.. Ισοπαλία υπάρχει και στο ταξίδι με 100 χλμ./ώρα με το C4 να θέλει 5,2 λτ./100 χλμ., όσα και το Golf (έχει σύστημα που κόβει τους 2 από τους 4 κυλίνδρους σε συνθήκες χαμηλού φορτίου).
  
Πιο άνετη καμπίνα το C4, φρενάρει πιο δυνατά το Golf (5-1)
Στην άνεση των πίσω επιβατών, έχουμε πάρει ως σημαντικότερη μέτρηση αυτή στο χώρο που έχουμε στα γόνατα. Εκεί λοιπόν, το C4 έχει διαθέσιμα 17,5 εκατ., όταν στο Golf η ίδια μέτρηση έδειξε 15,5 εκατ.. Η διαφορά δεν είναι τεράστια, αλλά χαρίζει και άλλο πόντο στο γαλλικό μοντέλο. Το Golf σημειώνει το… γκολ της τιμή επειδή φρενάρει πιο δυνατά σε κατάσταση φρένων πανικού από την ταχύτητα των 100 χλμ./ώρα. Για την ακρίβεια, το Golf χρειάζεται 35,5 μέτρα (τροχοί 17 ιντσών με ελαστικά 225/45 στο μοντέλο δοκιμής) και το C4, 36,9 μ. (τροχοί 18 ιντσών με ελαστικά 195/60 στο μοντέλο δοκιμής). Και τα δύο μοντέλα έχουν αεριζόμενους δίσκους μπροστά και απλούς δίσκους πίσω.
  
Συμπέρασμα: Tο C4 ρίχνει 5άρα στο Golf
Το Citroen C4 κερδίζει τις «καίριες» περισσότερες αντιπαραθέσεις, χωρίς να υστερεί στις υπόλοιπες όντας ο νικητής αυτής της αντιπαράθεσης. Το υβριδικό Citroen C4 είναι σημαντικά φθηνότερο, πλούσια εξοπλισμένο και κυρίως έχει πιο ικανό mild Hybrid σύστημα, χωρίς μάλιστα να υστερεί σε επιδόσεις και αίσθηση πολυτέλειας. Στα πλεονεκτήματά του η κορυφαία άνεση και η «διαφορετικότητα» στο design.

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε

NEWCATEGORY
AUDI