Συγκρίνουμε τo Hyundai Kona Hybrid με το Toyota C-HR HSD
Βάζουμε τo ολοκαίνουργιο και full υβριδικό Toyota C-HR απέναντι στο υβριδικό Hyundai Kona σε 11 κρίσιμους τομείς σύγκρισης.
Toyota C-HR ή Hyundai Kona;
Ήδη από την πρώτη του γενιά το Hyundai Kona, το μικρό SUV της κορεάτικης φίρμας, είχε την τάση να.. μεγαλοδείχνει. Η δεύτερη γενιά του Kona πάντως που «τρέχει» στην κούρσα της αγοράς σήμερα, έκανε το μεγάλο άλμα αλλάζοντας ουσιαστικά κατηγορία. Έχει πλέον μήκος 4.350 χλστ. με αποτέλεσμα να μπαίνει ξεκάθαρα στα χωράφια των μικρομεσαίων οικογενειακών SUV.
Ήδη από την προηγούμενη γενιά του το Kona ήταν διαθέσιμο και σε full υβριδική έκδοση. Το υβριδικό σύστημα κίνησης του νέου Kona ήρθε ουσιαστικά αυτούσιο από το προηγούμενο μοντέλο και χρησιμοποιεί έναν ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1,6 λτ. GDI απόδοσης 105 ίππων με 147 Nm ροπής, τον οποίον συνδυάζει με ηλεκτροκινητήρα 43,5 ίππων και 170 Nm ροπής. Η συνδυαστική απόδοση του συνόλου ανέρχεται στους 141 ίππους με ροπή 265 Nm. Η μπαταρία υψηλής τάσης του συστήματος βρίσκεται κάτω από τα καθίσματα και έχει χωρητικότητα 1,56 kWh.
Ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί σε πολύ χαμηλές ταχύτητες και ουσιαστικά υποβοηθά τον θερμικό κινητήρα όποτε χρειαστεί επιπλέον δύναμη (επιτάχυνση, ανωφέρειες). Με τη σειρά του ο κινητήρας εσωτερικής καύσης «ανταποδίδει», φορτίζοντας την μπαταρία κατά τη λειτουργία του, ενώ ενέργεια ανακτάται και κατά την πέδηση του οχήματος. Ένα στοιχείο που κάνει το υβριδικό Kona να ξεχωρίζει είναι πως χρησιμοποιεί κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων, το οποίο δεν παράγει βουητό στην πλήρη επιτάχυνση. Το υβριδικό Hyundai Kona είναι διαθέσιμο σε 3 εκδόσεις εξοπλισμού: Premium, Distinctive και N-Line με τιμές 31.890, 33.590 και 35.590 ευρώ αντίστοιχα.
Από την άλλη μεριά, το Toyota C-HR μας συστήθηκε εξαρχής ως μικρομεσαίο οικογενειακό SUV (έστω και στο κάτω άκρο της κατηγορίας) δίνοντας έμφαση στην υβριδική τεχνολογία. Μάλιστα ο προχωρημένος σχεδιασμός του συντέλεσε ώστε το 59% όσων το αγόρασαν να είναι νέοι πελάτες. Στη χώρα μας μόνο το C-HR πούλησε σχεδόν 14.000 μονάδες από το 2017 που λανσαρίστηκε (πάνω από 840.000 πανευρωπαϊκά) και έγινε το εν Ελλάδι bestseller της κατηγορίας.
To ολοκαίνουργιο Toyota C-HR «βγάζει μάτι» με τον φουτουριστικό του σχεδιασμό και έχει περίπου τις ίδιες διαστάσεις με πριν (28 χλστ. λιγότερα σε μήκος από τα 4.390 χλστ. του προηγούμενου), διατηρώντας το μεταξόνιο των 2.640 χλστ. Πλέον είναι διαθέσιμο μόνο ως full υβριδικό με θερμικό κινητήρα 1,8 ή 2,0 λτ. και συνδυαστική απόδοση 140 ή 197 ίππων αντίστοιχα. Μάλιστα η top έκδοση μπορεί να συνδυαστεί και με ηλεκτρική τετρακίνηση, που υλοποιείται χάρη σε έναν δεύτερο ηλεκτροκινητήρα που κινεί τους πίσω τροχούς όταν χρειαστεί. Η 25ετής εμπειρία της Toyota στην full υβριδική τεχνολογία και οι αυξημένες δυνατότητες ηλεκτροκίνησης δίνουν σαφές προβάδισμα στα μοντέλα της ιαπωνικής φίρμας.
Πάντως, το «βάρος» των πωλήσεων θα πέσει στηνέκδοση με τον 1,8 λτ. κινητήρα, η οποία συνδυάζεται όπως πάντα με αυτόματο κιβώτιο eCVT. Eίναι διαθέσιμο από την έκδοση C-ULT και 29.300 ευρώ με ένα πλήρες πακέτο εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας, την οποία και επιλέξαμε για τη σημερινή αντιπαράθεση με το υβριδικό Hyundai Kona. H δεύτερη έκδοση C-LUB έχει τιμή 32.770 ευρώ, ενώ η κορυφαία (με τον 1,8 λτ. κινητήρα) έκδοση C-HIC κάνει 36.300 ευρώ.
Μπορεί η Hyundai να μπει «στα χωράφια» της Toyota, που έχει 25 χρόνια εμπειρία; Ας δούμε πώς θα έρθει το «σκορ»!
Με μια ματιά οι 11 τομείς σύγκρισης μεταξύ των υβριδικών Hyundai Kona και Toyota C-HR
Tα 11 Βήματα | Νικητής | |
1 | Τιμή: Hyundai Kona Hybrid: 31.890ευρώ Toyota C-HR 1,8 Hybrid C-ULT: 29.300ευρώ Η βασική έκδοση C-ULT του Toyota C-HR είναι 2 χιλιάρικα φθηνότερη από την αντίστοιχη Premium του Hyundai Kona. |
|
2 | Εγγύηση:Hyundai: 5 χρόνια χωρίς όριο χλμ. . Toyota: 6 χρόνια ή 180.000 χλμ. Μεγαλύτερη εγγύηση από την Toyota και για τα μηχανικά μέρη και για την μπαταρία του υβριδικού συστήματος. |
|
3 | AfterSales: Στα μυστικά τεστ συνεργείων που πραγματοποίησε το autoagora.gr, η βαθμολογία της Toyota ήταν εντυπωσιακή και αισθητά πάνω από το μέσο όρο σε αντίθεση με την επίδοση της Hyundai. Η Toyota επιβεβαιώνει στην πράξη τις υψηλές aftersales υπηρεσίες που προσφέρει στον αγοραστή. |
|
4 | Φρένα (από τα 100 χλμ/ώρα): Hyundai Kona Hybrid: 37,0μ. Toyota C-HR 1,8 Hybrid: 38,1μ. To υβριδικό Hyundai Kona στο φρενάρισμα πανικού είναι 1,1 μ. καλύτερο. |
|
5 | Αίσθηση πολυτέλειας: Hyundai Kona Hybrid: 70% Toyota C-HR: 77% Η συνολική αίσθηση ποιότητας, καθώς και τα υλικά είναι καλύτερα στο Toyota C-HR, που κερδίζει ακόμα έναν πόντο. |
|
6 | Ευρυχωρία: Hyundai Kona Hybrid: Γόνατα πίσω 18,5 εκ., χώρος αποσκευών 466 λτ. Toyota C-HR: Γόνατα πίσω 14,5 εκ., χώρος αποσκευών 388 λτ. Πιο ευρύχωρη καμπίνα και μεγαλύτερος χώρος αποσκευών το Hyundai Kona, που κερδίζει τον πόντο της πρακτικότητας |
|
7 | Κατανάλωση: Hyundai Kona Hybrid: 6,3 λτ./ 100 χλμ. Toyota C-HR 1,8 Hybrid: 5,0λτ./ 100 χλμ Μεγάλη διαφορά κατανάλωσης υπέρ του Toyota C-HR, που ανοίγει τη διαφορά. |
|
8 | Προσπέραση (60-100 χλμ/ώρα): Hyundai Kona Hybrid: 5,5 δλ. Toyota C-HR 1,8 Hybrid: 5,8 δλ. Το πιο γρήγορο κιβώτιο και η βοήθεια χαμηλά από τον ισχυρό ηλεκτροκινητήρα (για τα δεδομένα των ήπια υβριδικών) η Tonale παρότι βαρύτερη και με 10 άλογα λιγότερα προσπερνάει σχεδόν στο ίδιο χρόνο με το C-HR. Η υπέρ της διαφορά του 0,3 δλ. δε δικαιολογεί πόντο. Ανάλογη είναι η διαφορά και στο 80-120 χλμ./ώρα (7,1 δλ. η Tonale και 7,4 δλ. το C-HR). Το ιαπωνικό μοντέλο με 10,0 δλ. είναι 0,2 δλ. πιο γρήγορο στο σπρίντ του 0-100. Στην πλήρη επιτάχυνση πάντως «ακούγεται» περισσότερο. |
|
9 | Θόρυβος: Hyundai Kona Hybrid: 72,1 db στα 140 χλμ./ώρα Toyota C-HR 1,8 Hybrid: 72,1 στα 140 χλμ./ώρα Και τα δύο μοντέλα δεν «ξεφεύγουν» σε θόρυβο όντας στο μέσο όρο της κατηγορίας. Μάλιστα στο ειδικό μας ηλεκτρονικό όργανο είδαμε παραπλήσιες ενδείξεις σε όλες τις μετρήσεις ταξιδιού. |
|
10 | Εξοπλισμός άνεσης: Και τα δύο μοντέλα στις εκδόσεις εξοπλισμού που εξετάζουμε διαθέτουν αυτόματο 2ζωνικό κλιματισμό, ζάντες αλουμινίου(16 ιντσών το Konaκαι 17 το C-HR), οθόνη αφής για το infotainment (12,3ιντσών το Kona, 8ιντσών το C-HR) με πλοήγηση, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, cruise control («έξυπνο»), αισθητήρες φώτων, φώτα LED, κάμερα όπισθεν και συνδεδεμένες υπηρεσίες. Το C-HR προσφέρει στη βασική έκδοση στοιχεία όπως ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών &LED φώτα ομίχλης, ενώ το Kona σύστημα keyless entry (είσοδος χωρίς κλειδί). Το C-HR στην έκδοση εξοπλισμού C-LUB προσφέρει στοιχεία, όπως κάμερα όπισθεν, ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέφτες, ασύρματη φόρτιση κινητού. Με δεδομένη και την πολύ χαμηλότερη τιμή του, το C-HR μεγαλώνει τη διαφορά. |
|
11 | Εξοπλισμός ασφάλειας: Εκτός από τα υποχρεωτικά ABS και ESP και τα δύο μοντέλα έχουν τα απαραίτητα συστήματα πλέον συστήματα, όπως αυτόματο φρενάρισμα, αναγνώριση σημάτων KOK, προειδοποίησης κόπωσης οδηγού, καθώς και ενεργό Lane Αssist που σε κρατάει στη λωρίδα σου. To C-HR προσφέρει 1 επιπλέον αερόσακο (για τα γόνατα του οδηγού) και σύστημα προειδοποίησης τυφλού σημείου, χωρίς όμως η επιμέρους αντιπαράθεση να ξεφεύγει από την ισοπαλία. | |
C-HR - ΚΟΝΑ: 5-2 |
Ας δούμε αναλυτικά τις διαφορές μεταξύ των δύο μοντέλων:
Γκολ από τα αποδυτήρια για το C-HR λόγω τιμής (1-0)
Το Hyundai Kona ανέβηκε μια σκάλα στην κλίμακα μεγέθους στη γκάμα της κορεάτικης φίρμας και από μικρό έγινε οικογενειακό μικρομεσαίο SUV. Αυτό γίνεται αντιληπτό και από την τιμή του. Για τη full υβριδική έκδοση των 141 ίππων, η βασική έκδοση Premium κοστίζει 31.890 ευρώ. Από την άλλη το full υβριδικό νέο Toyota C-HR στη βασική έκδοση C-ULT με το υβριδικό σύστημα των 140 ίππων (μοτέρ 1,8 λτ.) κοστίζει 29.300 ευρώ. Η διαφορά τιμής είναι εμφανής έτσι το Toyota C-HR ανοίγει από νωρίς το σκορ και κερδίζει τον πρώτο πόντο.
Καλύτερες After Sales υπηρεσίες και μεγαλύτερη εγγύηση από την Toyota (3-0)
Στα μυστικά τεστ συνεργείων που πραγματοποίησε το autoagora.gr, η βαθμολογία της Toyota ήταν εντυπωσιακή και αισθητά πάνω από το μέσο όρο σε αντίθεση με την επίδοση της Hyundai, που ήταν μετριότατη. Η Toyota επιβεβαίωσε στην πράξη τις υψηλές aftersales υπηρεσίες που προσφέρει στον αγοραστή. Παράλληλα προσφέρει και 1 χρόνο μεγαλύτερη εγγύηση από τα 5 χρόνια της Ηyundai, στην οποία πάντως κάποιος μπορεί να έχει απεριόριστα χιλιόμετρα. Παράλληλα η εγγύηση για τη μπαταρία του C-HR είναι 11 ετών (αν γίνονται τα ετήσια check), ενώ του Kona είναι για 8 χρόνια. Το C-HR σημειώνει ένα 2ποντο και ανοίγει τη διαφορά.
Φρενάρει πιο δυνατά το Kona (3-1)
To υβριδικό Hyundai Kona «κοκκαλώνει» 1,1 μ. καλύτερα από το Toyota C-HR σε κατάσταση φρένων πανικού από την ταχύτητα των 100 χλμ./ώρα. Για την ακρίβεια, το Kona χρειάζεται 37,0 μέτρα και το C-HR, 38,1 μ. Για την ιστορία, το κορεάτικο μοντέλου φορούσε τροχούς 18 ιντσών με ελαστικά 235/55, ενώ το C-HR είχε τροχούς 19 ιντσών με ελαστικά 225/50.
Ανώτερη η ποιότητα του C-HR (4-1)
Εκτός από τον ακόμα πιο φουτουριστικό του σχεδιασμό, το νέο Toyota C-HR μας συστήθηκε και σαφώς πιο ποιοτικό από πριν. Και το νέο Kona είναι προσεγμένο και καλοφινιρισμένο, αλλά η συνολική αίσθηση ποιότητας, καθώς και τα υλικά είναι καλύτερα στο Toyota C-HR, που κερδίζει ακόμα έναν πόντο.
Πιο ευρύχωρο το Kona (4-2)
Το Hyundai Kona των 4,35 μ. (4,362 μ. το C-HR), εξαργυρώνει με τον καλύτερο τρόπο το μεγαλύτερο μεταξόνιο (2.660 χλστ. έναντι 2.640 χλστ.) προσφέροντας 4 εκατ. μεγαλύτερο «αέρα» για τα γόνατα των πίσω επιβατών (185 χλστ. έναντι 145 χλστ.), ενώ παράλληλα έχει πιο φαρδιά καμπίνα και μεγαλύτερα παράθυρα (αν και βελτιωμένο το C-HR δίνει μια κλειστοφοβική αίσθηση με τα μικρά του πίσω παράθυρα). Παράλληλα, το κορεάτικο μοντέλο έχει και κατά 78 λτ. μεγαλύτερο χώρο αποσκευών (466 έναντι 388 λτ.), οπότε κερδίζει τον πόντο της πρακτικότητας.
Καίει λιγότερο το C-HR (5-2)
Χάρη στη 25ετή πείρα της Toyota στην full υβριδική τεχνολογία, το C-HR έχει αυξημένες δυνατότητες ηλεκτροκίνησης κάτι που μεταφράζεται σε χαμηλότερη κατανάλωση κάτω από όλες τις οδηγικές συνθήκες. Σχετικά με τη μέση κατανάλωση στη διάρκεια όλης της δοκιμής, στην περίπτωση του C-HR κυμάνθηκε γύρω από τα 5 λτ./100 χλμ., όταν στο υβριδικό Hyundai Kona εμφανίστηκε 1,3 λτ./100 χλμ. υψηλότερη. Ακόμα πιο χαμηλή είναι η κατανάλωση του C-HR σε αστικές συνθήκες με τις μετρήσεις μας να δείχνουν τιμές γύρω από τα 3,5 λτ./100 χλμ. (5,0 λτ./100 χλμ. στο Kona). Ακόμα και στο ταξίδι με 100 χλμ./ώρα, το C-HR καίει 1,1 λτ./100 λιγότερα (5,5 έναντι 6,6λτ./100 χλμ.). Η διαφορά υπέρ του C-HR δίνει έναν σημαντικό πόντο στο ιαπωνικό full υβριδικό μικρομεσαίο SUV.
Συμπέρασμα: 5-2 κερδίζει το C-HR
Το νέο full υβριδικό Toyota C-HR καίει λιγότερο, έχει μεγαλύτερη εγγύηση με εξαιρετικές aftersales υπηρεσίες, καιδιαθέτει καλύτερο εξοπλισμό, ενώ δεν υπάρχει σύγκριση στις after-sales υπηρεσίες που απολαμβάνει, όποιος επιλέξει Toyota. Από την άλλη, το υβριδικό Hyundai Kona που μεγάλωσε και μπήκε στα χωράφια των οικογενειακών SUV είναι πιο ευρύχωρο, φρενάρει πιο δυνατά, αλλά δεν προσφέρει την οικονομία σε βενζίνη του C-HR. Έτσι το φουτουριστικό SUV της Toyota κερδίζει άνετα ως μια σαφώς πιο Value for Money επιλογή.
Σχολιάστε |