
Συγκρίνουμε το Opel Mokka Hybrid 145 με το Skoda Kamiq 150 PS DSG7
Τιμές μοντέλων: 25/04/2025 | |
OPEL MOKKA 1.2lt Turbo Hybrid EDCT6: 24 650€ | SKODA KAMIQ 1.5 TSI 150 PS DSG: 27 550€ |
Πιο φθηνό, οικονομικό και hi-tech το Mokka, κερδίζει άνετα το Kamiq
3 χιλιάρικα φθηνότερο και καλύτερα εξοπλισμένο το υβριδικό Mokka
Κινείται και ηλεκτρικά το Mokka οπότε στην πόλη καίει 800 ευρώ λιγότερα το χρόνο σε βενζίνη
Κερδίζει σε ευρυχωρία το Kamiq, πιο ήσυχο και πολυτελές το Mokka
Iσοπαλία σε επιδόσεις, ευχρηστία, εξοπλισμό ασφάλειας
Συγκρίνουμε στα 11 βήματα το Opel Mokka Hybrid 145 με το Skoda Kamiq 150 PS DSG7
Το Opel Mokka είναι ένα από πιο στυλάτα μικρά SUV της αγοράς. Η διάθεσή του με το 48-βολτο ήπια υβριδικό σύστημα με αυξημένες δυνατότητες ηλεκτροκίνησης (τα περισσότερα ήπια υβριδικά δεν εκκινούν ή δεν παρκάρουν για παράδειγμα ηλεκτρικά), το κάνει και ένα από τα πιο ολοκληρωμένα. Μάλιστα πλέον δεν ονομάζεται Hybrid 136, αλλά Hybrid 145. Μέχρι τώρα η Stellantis, η μητρική εταιρεία της Opel, υπολόγιζε μόνο την ισχύ που παρείχε ο 1,2 λτ. turbo βενζινοκινητήρας. Τώρα, αντί αυτού, δηλώνει τη μέγιστη ισχύ του ήπια υβριδικού συστήματος κίνησης, συμπεριλαμβανομένης και της συμβολής του ηλεκτροκινητήρα. Η βασική έκδοση Edition (μεσαία στην γκάμα του μοντέλου) κοστίζει 24.650 ευρώ (με σχετική τρέχουσα προσφορά της αντιπροσωπείας) με στάνταρ το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων που συνοδεύει το mild hybrid σύστημα κίνησης, ενώ η πιο πλούσια Edition Plus ανεβαίνει στα 26.900 ευρώ. Nα θυμίσουμε εδώ πως το Mokka είναι διαθέσιμο και ως βενζινοκίνητο με 136 ίππους, αλλά και ως αμιγώς ηλεκτρικό με 156.
Αντιθέτως το Skoda Kamiq δε διαθέτει κάποιας μορφής εξηλεκτρισμό για να πετύχει οικονομία καυσίμου και χαμηλές εκπομπές ρύπων. Στη βάση της γκάμας βρίσκουμε τον 3κύλινδρο, 1.000άρη turbo κινητήρα με 95 ή 116 ίππους και χειροκίνητο κιβώτιο (αυτόματο μόνο με 116 ίππους). Στην κορυφή της γκάμας υπάρχει η έκδοση με τον 4κύλινδρο 1,5 turbo κινητήρα των 150 ίππων συνδυασμένο αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων. Ο 1,5 turbo κινητήρας του Kamiq έχει σύστημα απενεργοποίησης των 2 από τους 4 κυλίνδρους, έτσι ώστε να επιτυγχάνεται οικονομία όταν οι συνθήκες οδήγησης δεν απαιτούν πλήρη ισχύ. Η τιμή της βασικής έκδοση Selection είναι στα 26.750 ευρώ, ενώ στην περίπτωση της σπορτίφ έκδοσης Monte Carlo η τιμή «ξεφεύγει» αφού ξεπερνάει τα 33 χιλιάρικα!
Για να διαπιστώσουμε ποιο από τα δύο αυτά μικρά SUV είναι καλύτερη αγορά ορίσαμε 11 τομείς σύγκρισης στα πιο κρίσιμα ζητήματα, όπως τα κόστη αγοράς και κίνησης, την ασφάλεια (οδηγικά βοηθήματα, φρένα, προσπέραση) αλλά και την άνεση (εξοπλισμός, ευρυχωρία, πορτ-μπαγκάζ).
Πως τα καταφέρνει το υβριδικό Opel Mokka απέναντι στην πιο δυνατή έκδοση του Skoda Kamiq;
Με μια ματιά οι 11 τομείς σύγκρισης του υβριδικού Opel Mokka απέναντι στο Skoda Kamiq των 150 ίππων
Tα 11 Βήματα | Νικητής | |
1 | Τιμή: Οpel Mokka Hybrid 1,2T 145 PS EDCT6 Edition: 24.650 ευρώ (με τρέχουσα έκπτωση) Skoda Kamiq 1,5 TSI 150 PS DSG Selection: 27.550 ευρώ Η διαφορά των 3 χιλιάδων ευρώ είναι σημαντική και δίνει τον πρώτο πόντο στο υβριδικό Mokka. |
![]() |
2 | Εγγύηση: Opel: 5 χρόνια ή 75.000 χλμ. Skoda: 4 χρόνια ή 80.000 χλμ. Mεγαλύτερη σε χρονική διάρκεια η εγγύηση της Opel και έτσι τo Μokka αποκτά προβάδισμα 2 πόντων. |
![]() |
3 | Κατανάλωση πόλης (λτ./100 χλμ.): Οpel Mokka Hybrid 1,2T 145 PS: 6,0 λτ./100 χλμ. Skoda Kamiq 1,5 TSI 150 PS DSG: 8,9 λτ./100 χλμ. Η ήπια υβριδική τεχνολογία εξασφαλίζει τέτοια οικονομία καυσίμου στην πόλη που αντιστοιχεί σε όφελος περίπου 800 ευρώ ετησίως |
![]() |
4 | Ευρυχωρία: Γόνατα πίσω επιβατών/Πορτμπαγκάζ: Opel Mokka: 15,5 εκατ./350 λτ. Skoda Kamiq: 18,8 εκατ./400 λτ. Πιο άνετο στο πίσω κάθισμα και με μεγαλύτερο πορτ-μπαγκάζ το Kamiq που κερδίζει τον πόντο της ευρυχωρίας. |
![]() |
5 | Θόρυβος στα 100/120/140 χλμ./ώρα : Οpel Mokka Hybrid 1,2T 145 PS: 66,8/68,0/71,7 db Skoda Kamiq 1,5 TSI 150 PS DSG: 70,0/72,0/75,0 db Εμφανώς πιο ήσυχο και καλύτερα ηχομονωμένο το Opel Mokka. |
![]() |
6 | Αίσθηση πολυτέλειας: Opel Mokka: 76% Skoda Kamiq: 70% Στην αξιολόγηση τους τα δύο μοντέλα έχουν αξιολογηθεί διαφορετικά από τους δοκιμαστές μας δίνοντας τον πόντο στη συνολική αίσθηση ποιότητας και πολυτέλειας στο Opel Mokka. |
![]() |
7 | Φρένα (από τα 100 χλμ./ώρα): Οpel Mokka Hybrid 1,2T 145 PS: 37,7 μέτρα Skoda Kamiq 1,5 TSI 150 PS DSG: 36,0 μ. Η διαφορά υπέρ του Kamiq χαρίζει ακόμα έναν πόντο στο τσέχικο μοντέλο. |
![]() |
8 | Εξοπλισμός άνεσης: Το Opel Mokka με το ήπια υβριδικό σύστημα των 145 ίππων είναι διαθέσιμο από τη μεσαία έκδοση Edition, ενώ το Kamiq από τη βασική Selection. Σε συνδυασμό και με τη χαμηλότερη τιμή του, το γερμανικό SUV-άκι βάζει και 6ο γκολ. |
![]() |
9 | Προσπέρασμα (60-100 χλμ./ώρα): Οpel Mokka Hybrid 1,2T 145 PS: 4,8 δλ. Skoda Kamiq 1,5 TSI 150 PS DSG: 4,3 δλ. Το ηλεκτρικό boost στις χαμηλές στροφές βοηθά το Mokka να μένει κοντά στο κατά τι ισχυρότερο και αρκετά ελαφρύτερο Kamiq. Σβέλτο προσπέρασμα και από τα δύο αυτόματα μοντέλα, ανάλογη διαφορά και στο 80-120 (5,5 δλ. το Kamiq, 6,0 δλ. το Mokka). |
![]() |
10 | Ευελιξία: Οpel Mokka Hybrid 1,2T 145 PS: 11,0 μέτρα κύκλος στροφής Skoda Kamiq 1,5 TSI 150 PS DSG: 10,8 μέτρα κύκλος στροφής Και τα δύο μοντέλα είναι εύκολα στη χρήση και ευέλικτα στην πόλη χάρη στο στάνταρ αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων (διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων στο Mokka και 7 σχέσεων στο T-Cross), αλλά και στο τιμόνι που «κόβει» ικανοποιητικό. |
![]() |
11 | Εξοπλισμός ασφάλειας: Και τα δύο μικρά SUV της αντιπαράθεσης διαθέτουν πλήρη πακέτα συστημάτων ασφαλείας, όπως αυτόματο φρενάρισμα, προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας, έλεγχο κόπωσης οδηγού, σύστημα αναγνώρισης σημάτων ΚΟΚ και hill assist που βοηθά την εκκίνηση σε ανηφόρα |
![]() |
Opel Mokka – Skoda Kamiq: 6 - 2 |
Ας δούμε αναλυτικά τις διαφορές μεταξύ των δύο μοντέλων:
3 χιλιάρικα φθηνότερο και 1 χρόνο μεγαλύτερη εγγύηση το Mokka (2-0)
To Opel Mokka κάνει άμεσα το 2-0 όντας αρκετά φθηνότερο και προσφέροντας μεγαλύτερη εγγύηση. Ειδικότερα, το ήπια υβριδικό Opel Mokka των 145 ίππων με στάνταρ αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων στη βασική έκδοση Edition κοστίζει 24.650 ευρώ (σύμφωνα με την τιμή μετά από έκπτωση της ελληνικής αντιπροσωπείας), όταν η αντίστοιχη έκδοση Selection του Skoda Kamiq με τον συμβατικό 1,5 TFSI των 150 ίππων και το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG 7 είναι στα 27.550 ευρώ. Τα 2.900 ευρώ διαφοράς είναι αρκετά για να χαρίσουν τον πόντο στο υβριδικό Opel Mokka.
Επιπλέον, η ελληνική αντιπροσωπεία της Opel προσφέρει το μικρό SUV με 5 χρόνια εγγύηση για τα μηχανικά μέρη (ή 75.000 χλμ.), όταν ο αγοραστής του Kamiq είναι «καλυμμένος» για 1 χρόνο λιγότερο (ή 80.000 χλμ.).
800 ευρώ λιγότερα για καύσιμο το χρόνο θέλει το Mokka στην πόλη (3-0)
Η μεγάλη διαφορά στο κόστος καυσίμου υπέρ του Mokka είναι φυσικά στην πόλη. Το SUV-άκι της Opel λόγω της δυνατότητας του ήπια υβριδικού συστήματος για ηλεκτρικές εκκινήσεις έχει σύμφωνα με τις μετρήσεις μας κατανάλωση 6,0 λτ./100 χλμ., ενώ στο Kamiq των 150 ίππων είναι στα 8,9λτ./100 χλμ..
Αν υποθέσουμε πως κάποιος κάνει 20.000 χλμ. το χρόνο και 80% αυτών είναι στην πόλη, με το Opel Mokka θα χρειαστεί γύρω στα 1.600 ευρώ για καύσιμα, ενώ με το Kamiq το κόστος καυσίμων είναι περί τα 2.400 ευρώ. Σε αυτά θα προστεθούν και τα 84 ευρώ για τέλη κυκλοφορίας του Kamiq, που είναι μηδενικά για το Mokka. Και τα δύο έχουν ελεύθερη είσοδο στον πράσινο δακτύλιο. Και πάλι σύμφωνα με τις μετρήσεις μας, η μέση κατανάλωση του Opel Mokka είναι γύρω στα 7,0 λτ./100 χλμ., ενώ του δυνατού Kamiq είναι στα 7,5 λτ./100 χλμ.. Στο ταξίδι με 100 χλμ./ώρα το Mokka θέλει 4,8 λτ./100 χλμ., ενώ το Kamiq παρά το σύστημα που κόβει τους 2 από τους 4 κυλίνδρους σε συνθήκες χαμηλού φορτίου είναι στα 5,5λτ./100 χλμ..
Πιο άνετη καμπίνα και μεγαλύτερο πορτμπαγκάζ το Kamiq (3-1)
Στην άνεση των πίσω επιβατών, έχουμε πάρει ως σημαντικότερη μέτρηση αυτή στο χώρο που έχουμε στα γόνατα. Εκεί λοιπόν, το Mokka έχει διαθέσιμα παραπάνω 15,5 εκατ., όταν στο Kamiq η ίδια μέτρηση έδειξε 18,8 εκατ.. Αρκετός χώρος και στα δύο SUV-ακια, στο Kamiq όμως που έχει και φαρδύτερο κάθισμα κάθεσαι πιο άνετα. Το Kamiq έχει και μεγαλύτερο πορτ-μπαγκάζ με 400 λτ., όταν του Mokka είναι στα 350 λτ. (από τα μικρότερα της κατηγορίας). Το Kamiq κερδίζει τον πόντο της ευρυχωρίας.
Πιο ήσυχη, με υψηλότερη αίσθηση ποιότητας και καλύτερα εξοπλισμένη η καμπίνα του Mokka (6-1)
Mε ένα τρίποντο ουσίας το Mokka καθαρίζει ουσιαστικά την αναμέτρηση. Ο πρώτος από τους 3 πόντους έρχεται από την πιο ήσυχη καμπίνα (είδες παραπάνω τις μετρήσεις από το ειδικό ηλεκτρονικό ηχόμετρό μας), ενώ οι δοκιμαστές μας δίνουν προβάδισμα στο γερμανικό μοντέλο και στην συνολική αίσθηση πολυτέλειας (76% έναντι 70% στο Kamiq). Τέλος, το Opel Mokka δεν είναι μόνο φθηνότερο, αλλά και καλύτερα εξοπλισμένο (αισθητήρας βροχής, αυτόματη μεγάλη σκάλα φώτων, 17άρες ζάντες αλουμινίου (16 στο Kamiq) και οθόνη αφής 10 ιντσών (8,25 στο Kamiq).
Πόντος και από τα φρένα για το Kamiq (6-2)
To Skoda Kamiq «κοκαλώνει» πιο δυνατά από το Opel Mokka σε κατάσταση φρένων πανικού από την ταχύτητα των 100 χλμ./ώρα. Για την ακρίβεια, το Mokka χρειάζεται 37,7 μέτρα (τροχοί 17 ιντσών με ελαστικά 215/60 στο μοντέλο δοκιμής) και το Kamiq 36,0 μ. (τροχοί 17 ιντσών με ελαστικά 205/55 στο μοντέλο δοκιμής). Και τα δύο μοντέλα έχουν αεριζόμενους δίσκους μπροστά και απλούς δίσκους πίσω.
Συμπέρασμα: Άνετη επικράτηση για το υβριδικό Mokka
Το υβριδικό Opel Mokka έχει στυλ, είναι πιο hi-tech και καλύτερα εξοπλισμένο, κοστίζει αισθητά λιγότερο, ενώ «καίει» λιγότερη βενζίνη από το Kamiq -ειδικά στην πόλη που είναι το κύριο πεδίο δράσης των Β-SUV. Kερδίζοντας τις σημαντικές μάχες και χωρίς να υστερεί στις υπόλοιπες, το γερμανικό μοντέλο είναι ο νικητής σε αυτή τη μονομαχία.
Σχολιάστε |