autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Εξετάζουμε το Audi Q3 των 35.980 ευρώ

Εξετάζουμε το Audi Q3 των 35.980 ευρώ

22/4/2025

Χειροκίνητο κιβώτιο στην εισαγωγική έκδοση, ο ανταγωνισμός προσφέρει αποκλειστικά αυτόματα.
Έχει μείνει πίσω τεχνολογικά, διατίθεται μόνο ως αμιγώς βενζινοκίνητο και καίει 10,5 λτ./100 χλμ. στην πόλη.
Δεν υπερέχει ούτε σε επιδόσεις, ούτε σε ποιότητα απέναντι στον ανταγωνισμό.
«Φτωχό» στην εισαγωγική έκδοση, πληρώνεις έξτρα για επιπλέον εξοπλισμό.

Χειροκίνητο κιβώτιο στην εισαγωγική έκδοση, ο ανταγωνισμός προσφέρει αποκλειστικά αυτόματα.

Στην ενότητα άρθρων «Αξίζουν ή δεν αξίζουν τα λεφτά τους», μελετάμε μοντέλα που βρίσκονται στην επικαιρότητα (μοντέλα σε προσφορά, νέες αφίξεις ή best seller) και βλέπουμε αν τελικά συμφέρουν για τα χρήματα που προσφέρονται ή όχι. Αποκαλύπτουμε ποια μοντέλα έχουν δυνατά σημεία που ενισχύουν την τιμή τους ή έχουν αδύνατα σημεία τα οποία πιθανά να μην τα κάνουν συμφέρουσες περιπτώσεις.

Το συγκεκριμένο άρθρο αφορά το Audi Q3, το οικογενειακό SUV της Audi που θέλει να αποτελέσει μία πολυτελή πρόταση στην κατηγορία, ένα σκαλί πιο πάνω από το Audi Q2, που αναλύσαμε προηγουμένως. Με μία ματιά στον τιμοκατάλογο της Audi, παρατηρείται πως η εισαγωγική έκδοση του Q3 ξεκινά από τα 35.590 ευρώ, τιμή που θεωρείται φυσιολογική δεδομένης της προσέγγισής του. Παρόλα αυτά, εμβαθύνοντας κάποιος στα χαρακτηριστικά του, θα διαπιστώσει πως το μοντέλο αυτό εξοπλίζεται με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων. Η συγκεκριμένη επιλογή είναι μάλλον παράξενη, δεδομένου ότι όποιος ενδιαφέρεται για ένα πολυτελές οικογενειακό SUV σίγουρα θα προτιμήσει το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Όλες οι υπόλοιπες premium μάρκες φαίνεται να θεωρούν το αυτόματο ως στάνταρ, εφόσον καμία από αυτές δεν διαθέτει αντίστοιχο μοντέλο σε χειροκίνητο. Αν λοιπόν, κάποιος θέλει το Q3 ως αυτόματο, όπως αναμένεται, οδηγείται στην ακριβότερη έκδοση των 37.980 ευρώ.

Έχει μείνει πίσω τεχνολογικά, διατίθεται μόνο ως αμιγώς βενζινοκίνητο και καίει 10,5 λτ./100 χλμ. στην πόλη.

Είτε επιλέξει το χειροκίνητο, είτε το αυτόματο Q3, ο ενδιαφερόμενος θα πρέπει να συμβιβαστεί με ένα αμιγώς βενζινοκίνητο κινητήρα, εφόσον η Audi και σε αυτό το μοντέλο επιλέγει να πορευτεί χωρίς μία επιλογή για υβριδικό κινητήρα, έστω mild hybrid. Δεδομένου του υψηλού κόστους απόκτησής του, αυτό θα μπορούσε να θεωρηθεί ως απαραίτητο από κάποιους, καθώς η κατηγορία των οικογενειακών SUV πλέον αποτελείται ως επί των πλείστων  από υβριδικά μοντέλα και μάλιστα σε χαμηλότερη τιμή. Ακόμα και premium μοντέλα, όπως το Peugeot 3008 Hybrid καταφέρνουν να ενσωματώσουν τέτοια τεχνολογία χωρίς να ξεπεράσουν το κόστος του Audi, ένα αρκετά μεγάλο πλεονέκτημα.

Έτσι, λοιπόν, το Q3 θυσιάζει τις επιδόσεις οικονομίας καυσίμου, σημειώνοντας κατανάλωση 10,5 λτ./100 χλμ. εντός πόλης. Ακόμα και σε μεικτό κύκλο, δύσκολα θα επιτύχει νούμερα κάτω των 9,2 λτ./100 χλμ. Μήπως ήρθε η εποχή η Audi να αναθεωρήσει την τεχνολογία των κινητήρων στα πιο προσιτά μοντέλα της;

Δεν υπερέχει ούτε σε επιδόσεις, ούτε σε ποιότητα απέναντι στον ανταγωνισμό.

Όπως αναμένεται, η απουσία υβριδικού συστήματος κίνησης επηρεάζει και τις επιδόσεις του σε επιτάχυνση. Αν και οι 150 ίπποι του βενζινοκινητήρα είναι αρκετοί για να κινούν επαρκώς το οικογενειακό SUV, δεν εντυπωσιάζουν σε σχέση με υβριδικούς κινητήρες του ανταγωνισμού, που ακόμα και με μικρότερη ονομαστική ιπποδύναμη είναι εξίσου αποδοτικοί, χάρη στην υποβοήθηση από τους μικρούς ηλεκτροκινητήρες.

Επιπλέον, το  Audi Q3 δεν υπερέχει και τόσο ποιοτικά σε σχέση με τους ανταγωνιστές. Πλέον, ακόμα και μη πολυτελείς μάρκες έχουν καταφέρει να γεφυρώσουν το χάσμα ποιότητας υλικών και συναρμογής σε σχέση με τις premium, χάρη στην ανάπτυξη της τεχνολογίας. Παλαιότερα, η Audi μπορούσε να δικαιολογήσει την διαφορά τιμής λόγω της υπεροχής της σε αυτόν τον τομέα. Παρόλα αυτά, την σημερινή εποχή, απειλείται στο συγκεκριμένο τομέα ακόμα και από τις αδελφικές «λαϊκές» VW και Skoda. Αρκεί, λοιπόν, μόνο το status symbol ενός Audi για να αιτιολογήσει την κοστολογική διαφορά;

«Φτωχό» στην εισαγωγική έκδοση, πληρώνεις έξτρα για επιπλέον εξοπλισμό.

Τέλος, σημαντικό ρόλο στην αξιολόγηση ενός οικογενειακού SUV που θέλει να αποκαλείται πολυτελές παίζει ο εξοπλισμός. Ξεκινώντας από την εισαγωγική έκδοση των 35.980 ευρώ, αυτή φαίνεται να προσφέρει μόνο τα απαραίτητα, έχοντας λειτουργίες και τεχνολογίες που θα βρεις ακόμα και σε πολύ φθηνότερα αυτοκίνητα μικρότερης κατηγορίας. Απρόσμενη είναι η απουσία κάμερας οπισθοπορείας σε ένα οικογενειακό SUV που εκτείνεται στα 4,49 μ., κάτι που συναντάμε πλέον ακόμα και στον βασικό εξοπλισμό μικρών πόλης. Επίσης, το Cruise Control διατίθεται προς έξτρα χρέωση, μία ακόμη λειτουργία που έχει αρχίσει να γίνεται «κανόνας» στον βασικό εξοπλισμό, μέχρι και σε πολύ φθηνότερα αυτοκίνητα.

Γενικότερα, υπάρχουν πακέτα εξοπλισμού για να ενισχύσουν την άνεση στο Q3, η Audi όμως φαίνεται να ζητάει επιπλέον χρήματα για όσα οι άλλοι κατασκευαστές προσφέρουν ως στάνταρ. Είναι λογικό, λοιπόν, να αναρωτηθεί κανείς αν αξίζει να «φορτώσει» με έξτρα εξοπλισμό το Q3 και να ανέβει κι άλλο η ήδη μεγάλη τιμή του.

Αξίζει ή δεν αξίζει, λοιπόν, το Audi Q3 τα χρήματά του; Εσείς τι λέτε;

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε

KGM
AUDI